Comentariile membrilor:

 =  Atmosfera mea preferata
Alina Moldoveanu
[02.Oct.05 19:06]
Acum, dupa ce am citit-o imi amintesc de plimbarile prin Bellu.Ametesc si uit de tot.Sunt inconjurata de moarte si de o toamna permanenta.Fara frica, ci cu dragoste pentru tot ce e acolo.Exact starea aia mi-o da poezia ta.Moartea are si partile ei frumoase...

 =  Moartea?
Roxana Niculae
[25.Jul.05 12:47]
Poezie frumoasa, mie mi se pare un fel de resemnare...Trista poezie, de altfel.


"Moartea are si partile ei frumoase..." zicea alina.
Contrazic : moartea nu are nimic frumos in ea.E de ajuns sa te gandesti un pic la ea, la existenta etc. sa simti cum ti se increteste pielea pe trup.Moartea nu are nici o legatura cu moartea pe care o vedem in filme :EL: printul negru, cu piele alba, plete negre, unghii lungi. Ea: diafana, ochi albastri plete blonde, mistuita de iubirea stranie fata de el...etc. Cu siguranta, moartea nu ma va face sa ma intalnesc cu HIM,cu Marylin Manson sau cu Louis din Interviu cu un vampir.Astea-s povesti.Moartea nu are nimic frumos in ea.














 =  Moartea are ceva foarte frumos
Mușat Dana
[25.Jul.05 13:10]
Ba da, as vrea sa te contrazic roxana, si sa iti spun ca moartea are ceva frumos in ea. un lucru la care noi nu prea ne gandim, dar care e de mare insemnatate: moartea iti ofera liniste, o liniste mai presus decat tacerea umana, o liniste pe care noi nu o percepem ca fiinte umane. si, pana la urma, Moartea e un lucru atat de firesc de care ar trebui sa nu ne mai speriem.
O plimbare prin cimitir e mult mai linistita si iti da mult mai multa inspiratie in a scrie decat o plimbare printr-un parc galagios, unde sute de oameni isi etaleaza zgomotos corzile vocale.
iar toamna? Cela mai frumos anotimp. si atat.
Codruta, poezia ta mi-a placut mult, suspinele ei au tremurat undeva in mintea mea. Frumos.
drag, dana

 =  îmi place
Monica Mihaela Pop
[25.Jul.05 13:35]

După ce citești "Adam și Eva" - de Rebreanu sau "Pontiful" - de Henriette Yvonne Stahl, ai toate șansele să vezi altfel moartea, să nu-i mai atribui caracteristici înnegrite de veșnica imagine a doamnei cu coasa.

Da, îmi place și mie poemul. Aduce liniște, aduce împăcare cu sine în ideea unei morți viitoare.
Iar toamna, toamna nu e decât un anotimp, am meu, al vostru, al oricui, cel mai frumos anotimp din cele mai frumoase patru anotimpuri.


Tot binele!


 =  Moartea nu are nimic frumos, de fapt nu are nimic in afara de vesnicie.
Roxana Niculae
[25.Jul.05 23:01]
Dana, bucuroasa de reintalnire.Poemul mi-a placut.N-am sustinut ca nu.Viziunile sunt diferite.Spui : moartea iti ofera liniste, o liniste mai presus decat tacerea umana, o liniste pe care noi nu o percepem ca fiinte umane. si, pana la urma, Moartea e un lucru atat de firesc de care ar trebui sa nu ne mai speriem. "
Daca nu o percepem ca fiinte umane, putem fi asa de siguri in afirmatii de genul "moartea iti ofera liniste"...etc.
Da, o plimbare intr-un cimitir poate fi ok, atata timp cat o fac pentru a ma regasi...
Ma tem sa nu cadem in cealalta parte, admirand moartea sa uitam sa traim.Am pierde esentialul: viata are final, moartea are vesnicie.Da, moartea e un lucru (e de fapt o certitudine) atat de firesc.Si totusi, de ce ne sperie atat de tare?!Nu cred ca exista cineva care sa nu fie speriat de moarte.Sa stii ca nu o sa mai existi...nu, definitiv, moartea n-are nimic frumos in ea.Iar acestea, Dana, sunt parerile mele, nu emit judecati...pentru mine moartea n-are nimic frumos in ea.
Despre poezia Codrutai numai bine.Iata ca fara sa intentioneze, ne-a aruncat pe un fel de "landmine".
Cu drag,
Roxana

 =  exista tristete
codruta salomia
[25.Jul.05 23:00]
Da, exista o anumita o tristete in poezie, dar o tristete calma, o impacare cu experiente de care nu putem sau nu dorim sa fugim. Sincer,prin imaginea mortii ca iubita aceasta nu mi s-a mai parut atat de inspaimantatoare. De altfel, dupa ce-am scris poezia am suras :)

 =  hmmm
Alina Moldoveanu
[25.Jul.05 23:00]
Roxana, tu nu vezi partea frumoasa a mortii pentru ca ti-e prea frica de ea.E un fenonen cat se poate de natural.Sunt obisnuita sa o accept de mica avand in vedere ca tatal meu a murit cand aveam 3-4 ani(dar asta nu conteaza acum) .Asa cum spunea Dana, moartea te linisteste, face durerea sa treaca.Cred ca orice sinucigas, pana la urma, cauta linistea, evadarea din haosul vietii pe care nu mai e capabil sa-l accepte.Oricum, sinuciderea e un gest extrem ce denota lasitate.Chiar si asa, inteleg prea bine sinucigasii...

 =  Roxana
Alina Moldoveanu
[25.Jul.05 22:59]
Roxana, tu nu vezi partea frumoasa a mortii pentru ca ti-e prea frica de ea.E un fenonen cat se poate de natural.Sunt obisnuita sa o accept de mica avand in vedere ca tatal meu a murit cand aveam 3-4 ani(dar asta nu conteaza acum) .Asa cum spunea Dana, moartea te linisteste, face durerea sa treaca.Cred ca orice sinucigas, pana la urma, cauta linistea, evadarea din haosul vietii pe care nu mai e capabil sa-l accepte.Oricum, sinuciderea e un gest extrem ce denota lasitate.Chiar si asa, inteleg prea bine sinucigasii...

 =  Codruta, Dana, Alina :)
Roxana Niculae
[02.Oct.05 19:06]
Dana, Alina, azi m-am gandit la voi.Serioasa tema de meditatie imi dati.Adevarat:moartea ma sperie.Moartea ca fenomen.Tocmai de-asta spun,Dana, ca sunt pareri proprii, nu sustin ca este un adevar universal valabil.Este adevarul meu.Sunt un om.Alina, e drept, lucrurile astea nu conteaza aici (am trecut prin aceeasi "experienta").Alina, ma gandesc la sinucigasi, i-ai adus in discutie.Exista psihologi.Un sinucigas sigur trece printr-o depresie,daca e norocos, sau prin altceva, mult mai grav.Exista psihologi si psihiatri.Tocmai pentru a (ne) aduce pe linia de plutire.Nu stiu daca sinuciderea denota lasitate, denota doar neputinta de a te reabilita singur, cazand astfel din ce in ce mai jos, gandul sinucigas devenenind act sinucigas.Nimic pe lumea asta nu m-ar face sa ma gandesc sa "imbratisez" moartea.Poate pentru ca ma inspaimanta asa de tare?!E posibil sa fie partial adevarat.Ma tem ca sunt prea "patimasa" in legatura cu acest subiect si nu vreau sa ma indepartez de punctul de pornire: poezia Codrutei.
Codruta, si eu am zambit dupa ce am citit-o.A fost ca o privire peste umar,toamna,intr-un parc...multe sentimente amestecate,ai reusit sa redai exact atmosfera pe care ai gandit-o.E frumoasa si uite, parca-mi pare rau ca am brodat pe marginea ei pret de atatea comentarii, indepartandu-ne de fapt de la mesajul ei.Tu n-ai facut afirmatii, tu doar ne-ai oferit aceasta poezie minunata.Noi ne-am aventurat putin...uitand de "poezie".
Cu drag !

 =  cred ca e o gluma
loredana alexandrina
[02.Oct.05 19:06]
Cred ca toti am scris odata despre moarte in adolescenta. Aceasta faza adolescentina in general, ne sugereaza si un fond depresiv. Mare grija! nu e nimic frumos in moarte poate numai daca nu esti putin pervers si iti place sa vezi oameni agonizind. Incerca si varianta asta a mortii. Bunica mea a murit in bratele mele, tatal meu, a murit in fata ochilor mei, iar bunicul a agoniyat o saptamina pina sa moara. Ce e frumos in asta?

 =  Eu sunt chipesul inger al mortii
Dinis Adrian
[02.Oct.05 19:06]
Moartea-i fireasca si in fond sunteti superficiali uneori. Moartea o privim in adolescenta uneori ca pe ceva frumos si in fond chiar e. Cei care au credinta stiu ca moartea nu trebuie sa te sperie pentru ca sufletul e nemuritor. Asa ca moartea-i o iubita frumoasa din moment ce ne ia trupurile si face cu ele ce vrea. Constienti poate unii fac si dragoste cu ea.
Cat despre poezie imi plac simbolurile ( frunzele trecatoare) si mai ales finalul ,,și ea mă ducea mai departe de mână,/mult, mult mai departe…". De asemenea,versul ,,Vezi ce frumoasă e toamna aceasta ?" e un fel de a spun ,, Vezi ce frumoasa e moartea aceasta?".
Oricum moartea ca persoana nu exista e doar un mit si puteam sa ni-l definim cum vrem: ca o iubita preafrumoasa, ca femeia cu coasa, ca o tarfa care se tavaleste pana la urma cu toti( asa am auzit)ori ramanand la Hades, etc. etc.
Cate n-am scris si eu despre moarte, chiar in paralel cu viata!

 =  Moartea are CEVA frumos in ea, pe care multi nu il vad
Mușat Dana
[26.Jul.05 12:44]
Moartea are ceva frumos in ea, raman la parerea mea. si, loredana, nu e adevarat ca e doar in adolescenta scriem despre moarte. moartea e un fenomen natural, ce iti confera liniste. eu nu spun acum ca trebuie sa ne gandim la ea si sa uitam sa traim. Ar fi groaznic. stiu sa traiesc si sa ma bucur de asta, crede-ma, Roxana. Dar Moartea, repet, e un lucru cat de poate de firesc si normal si nu vad de ce trebuie sa ne speriem de ea. mai rau ne facem, oricum e un fenomen inevitabil. Sinicigasii...sa nu ii bagam in oala noastra. Sun doar niste lasi. Si, oricum, eu pun viata mai presus decat orice, chiar mai presus si decat mult discutata iubire. Dar Moartea are CEVA frumos in ea, daca sti sa-l vezi. Nu am zis ca MOARTEA E FRUMOASA. dar se pare ca nu s-a inteles bine. am zis ca are CEVA frumos in ea, repet.
Uh, Codruta, ne iarta caci la subsolul poeziei tale ne-am incumetat sa ne aruncam cu pareri in cap. Interesanta discutie totusi.
Si, oricum, poemul tau e frumos(cred ca am mai spus asta).
drag de voi toate, dana

 =  momente
codruta salomia
[26.Jul.05 14:19]
Oare exista un singur mod de a vedea moartea? Un moment am vazut-o frumoasa. Un alt moment poate sa doara. Glumind, as spune ca moartea (sau felul de-a o vedea) e si o stare de spirit. Cat despre pareri...:) ma bucur va sunteti aici si le exprimati.

 =  codruța salomia
Preoteasa Marinela
[26.Jul.05 15:38]
Poemul este frumos, uite că și despre Moarte se poate scrie frumos!
Te-aș ruga puțină atenție!recitește acest vers și ai să înțelegi de ce, așa cum apare dă notă de neauteticitate poemului, parcă n-ar fi al tău! iar eu nu cred că ar fi așa, deci versul"
și mă simțeam tânăr ducând-o de mână!

 =  asa este
codruta salomia
[02.Oct.05 19:06]
Ai dreptate, culmea paradoxului sa gresesti propria poezie, nu? Insa nu stiu daca varianta (mea) corecta e cea asteptata. :)Cu multumiri.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0