Comentariile membrilor:

 =  Dau glas dezamăgirii
Constantin Iurascu Tataia
[02.Oct.09 21:11]

Pe vremea cînd făceam primii pași în creația epigramatică reținusem dintre sfaturile date de înaintașii mai de vază că trebuie să mă abțin de la specularea unor detalii ca defectele fizice, înfățișarea oamenilor și în special de versificarea de sudalme și înjurături. Din păcate observ că de o vreme apar pe site tot felul de înseilări versificate inspirate tocmai de astfel de teme minore: statura lui Boc, flota și Băsescu,prestația miniștrilor detaliile anatomice bărbat-femeie. Nutresc speranța că site-ul agonia este un domeniu special unde să ne demonstrăm talentul (dacă există) și măestria de creație. Și dacă se menține această tendință actuală, sunt silit să-l vizitez din ce în ce mai rar. E păcat că și această insulă de imaginație creatoare se molipsește de la viața obișnuită.

 =  Tataia - așa cum văd eu
Laurențiu Orășanu
[02.Oct.09 21:38]
Din păcate trebuie să fiu în dezacord cu Tataia, punctual pe obiecțiile sale.
În general subscriu la reținerea de a ataca defecte fizice. Am și scris aici, nu e o declarație de ultima oră.
Generalizarea Tataia pornește de la exemplul acestui text. Ori, aici, Boc e mic și prin ce face, măsura cu care face (sau, mai bine zis, nu face, sau se pleacă umil la orice strănut prezidențial). Deci Petru Miloș nu-l atacă pe motivul fizic. Nu neapărat. Dar, să zicem că ne mutăm la celălalt sens, la înălțimea primului prim ministru nerăsturnat de Băsescu: e vorba de un lucru evident, de care însuși dl Boc face haz. Intră în categoria chelie, care, precum știu, este acceptată ca și cal de bătaie în epigramă (să nespună Norică dacă e așa sau nu).
Recapitulând, cer excepție de la regulă pentru înălțime. A râde de un pitic e nepermis, a râde de un ministru mic ca Boc - este permis.
Ne molipsim de la viața obișnuită? Păi asta e pâinea noastră. Încercăm s-o batem în fantezie și absurd. Nu prea reușim.
Subiecte uzate: flota și Băsescu, dat ca exemplu. Am mai discutat aici, părerea mea este că subiectele nu se epuizează. Tataia a mai protestat și cu soacrele. Că tot în ele batem. Aș folosi ca și contra-argument Antologia apărută recent la EDO, în care soacrele umplu cu talent multe pagini. George Corbu a apreciat volumul. Dumnealui este un mare suspicios în ceea ce privește reluarea unor poante. Probabil că a găsit soacrele autorilor bine-mersi.
Eu m-aș declara saturat de epigramele de azi, toate pe același calapod. Calapodul Boc. Dar, dacă din toate, comparând, poate se alege vreuna mai de soi.
Cam aici ar fi rostul site-ului. NU tot ce apare în pagina întâi va apărea în antologii. Iar defectele fizice, cum am spus mai sus, sunt tratate aici în limita regulilor jocului, reguli de care Tataia vorbește.

Fără supărare, mai discutăm, ne mai ciondănim, dar stați pe-aproape, Tataie, că ne trebuiți,

Calimero

 =  Tataia
milos petru
[02.Oct.09 22:21]
Da Tataia,
Mă bucur că m-ați vizitat, vă dau dreptate, doar că aici nu m-am gândit că faptul că e mic e un defect fizic, dar socot că a făcut guvernul pe măsura lui , mai mic, și ca putere de muncă, chiar și ca (in)competență, nu am prea văzut mari realizări în ultimile 9 luni înafară de faptul că au bătut apa în piuă și au dat vina pe greaua moștenire, iar țara o ia tot mai tare la vale până ajungem la sapă de lemn. Eu joc la bursă sume importante pentru bugetul meu și pot să spun că în ultimile 2 zile valoarea acțiunilor pe care le dețin a scăzut cu câteva zeci de milioane vechi, deci și astea le aduce la măsura lui. Cred că defecte sunt: chior, șchiop, etc . Nu mai înțeleg, eu sunt un simplu amator nu prea scriu bine , dar ce aș avea voie să scriu?
Flota (care flotă) e un defect? Unii scriu de chelie, ăsta nu-i defect fizic? Vă scriu din memorie, câtă mai am, niște versuri ,cred că ale lui Păstorel:
Veronică Veronică,
Eu credeam c-o ai mai mică
Dar expunerea ta clară,
Din Gazeta Literară,
Dovedește elocvent
Că în chestia matale,
Cu-adâncimi fundamentale,
Intră-ntregul continent.
Oare chestia aia mare nu era un defect fizic?
Citez acunm o epigramă a lui Ion Diviza:
Epitaful reformei
Nu-i aici sub piatra lată,
Ne-am convins, pustie-i grota:
Cred că e înmormântată
Unde-i îngropată...flota.
Ce defect fizic o fi aici, că- moartă flota?
Tataia, eu vă înțeleg, nu-i corect să ne luăm de defectele fizice,nu fac așa ceva numai poate ca o autoironie, dar cred că-i momentul să ironizăm și să scoatem la vedere toate greșelile făcute de oamenii politici, poate așa-i mai îndreptăm acum când se pare că nu mai țin cont de nimic, nici de legi nici de principii morale. Nu ar trebui să-i plângem chiar de s-ar arunca în unii cu săgeți mai ascuțite și mai otrăvite.
cu deosebită stimă,
petru

 =  Și eu zic la fel
Dan Norea
[02.Oct.09 23:37]
...în privința defectelor fizice, unele sunt de plâns, altele sunt de râs. După mine, chelia lui Băsescu (mai ales datorită meșei aceleia ridicole), gâtul lui Petre Roman (sau, mă rog, lipsa lui), ciocul (de țap) al lui Constantinescu, statura lui Boc intră în categoria celor de care se poate face haz fără a constitui o jignire. Poate la Boc mai mult decât la alții, ținând cont de micimea lui din toate punctele de vedere.
Și sunt convins că nici nu-i deranjează prea tare. La politicieni se aplică formula "mai bine să mă vorbești de rău decât deloc".


 =  Intru și eu !
Mișu Petrescu
[03.Oct.09 00:48]
Încep cu scuzele față de D-l Iurașcu, dacă l-am supărat vreodată cu ceva.
În ce mă privește (s-ar spune că mă simt cu musca pe căciulă, dar nu-i
așa- vreau să fiu preventiv, atât) mă înclin în fața înțelepciunii,
experienței, vârstei și măiestriei în epigramă. Ce am scris aici nu este
o polemică și nici măcar o intenție de așa ceva.
Pe alte coordonate țin să fac niște precizări.
1. În afară de Nanism (popular "piticism"), gen piticii de la circ și din
filme (cca 80cm -1-1,3m) și Gigantism, gen Gh. Mureșan (cca 2,25-2,35m), restul staturilor (să aproximăm în limita 1,50 m și 2,20 m), nu sunt Defecte Fizice.
Eventual pot fi denumite "handicapuri", într-un anumit context, sau dacă asta este părerea posesorului. Desigur, vorbesc de handicap în sensul de "lipsă",
"dezavantaj", față de cineva sau ceva (și nu mă refer la apelativul
"handicap-at", cuvânt degenerat, folosit de unii sfertodocți sau idioți).
2. "Flota lui Băsescu" poate și va fi un subiect până la moartea personajului,
precum și a complicilor săi, pentru că este un subiect "gras" și mai ales
pentru că ne doare și ne va durea și după moarte dispariția uneia din cele
mai mari flote comerciale din Europa.
3. Imaginația creatoare, simplu spus, face parte din noi, ce facem parte din viața cotidiană și obișnuită, ordinară (alt cuvânt degenerat).
Profesionalizând subiectul (fără încercări exhaustive), cu apel la Psihologie,
precizăm că imaginație sau invenție (de exemplu) pure, apriorice, nu există.
Ele își trag seva -mai mult sau mai puțin- tot din realitatea senzitivă sau
perceptivă, cu trecere în categoria superioară, reprezentarea.

 =  Defecte și defecte
Gârda Petru Ioan
[03.Oct.09 08:27]
Eu cred că defectul maxim când e vorba despre epigramă (dacă spun epigramă subânțeleg că are poantă) este nerespectarea prozodiei. Sigur că ar fi bine să nu fim vulgari, să nu atacăm defecte fizice, dar vă întreb: unul mic și prost (nu este vorba despre Boc), ar fi mai supărat dacă i-am ataca "micimea" sau dacă i-am ataca prostia? Când jignesc mai tare, când spun "mic și prost" sau cand spun "mare și prost"? Altfel spus, nu e mai trist să fii prost decât să fii olog? Nu ești (poate) la fel de nevinovat pentru amândouă? Firește că nimeni nu atacă un mic oarecare. Nu se atacă defecte fizice pur și simplu. Se atacă defecte fizice ale celor care au defecte de altă natură ca vanitatea, ambiția și nesimțirea de a se afla acolo unde nu le este locul.
Încă o idee: Tataie, am voie să ironizez propriile-mi defecte fizice?

 =  Ca la copii
Laurentiu Ghita
[03.Oct.09 11:01]
Comentariul e anost,
Când se scrie cu candoare:
"Ieri erai micuț și prost,
Astăzi ai crescut, ești mare!"

 =  Lui Laurențiu Ghiță și tuturor celor care m-au vizitat
milos petru
[04.Oct.09 13:25]
Comentariul e anost,
Când se scrie cu candoare:
"Ieri erai micuț și prost,
Astăzi ai crescut, ești mare".
Laurențiu Ghiță

După ce-ți citi-i pasajul,
Nu-mi găsesc în casă-un loc,
Findcă nu-nțeleg mesajul,
Mi-l dai mie, sau lui Boc.
Fain ce ai scris, am ajuns mare, dar tot micuț am rămas! Sincer, nu am crezut nici odată că-s mare, am acceptat ironia ba am mai întărit-o prin auto-ironii, așa că stai liniștit L.G. Să trecem la treburi mai serioase dacă se poate pe o pagină ca a noastră.
Prin 1970 și, veneam, cu contabilul dintr-un sat vecin, cu autobuzul, de la oraș. Pe vremea aia era mare aglomerație în autobuz, veneau și muncitorii din fabricile din Timișoara, navetiștii ( acum nu mai există nici navetiști, nici autobuze, nici sate). Tovarășul inginier, adică eu, am prins un loc pe scaun, contabilul se împingea, în piciare, să ajungă lângă mine. Un vlăjgan se întoarce la el și îi strigă:
-Ce te împingi mă? Nu vezi cât ești de mic?
Replica l-a lăsat pe vlăjgan mut:
-Tu nu vezi cât ești de mare, mă? Eu îs pe lîngă tine ca un ceas de mână "Doxa" pe lângă un ceas deșteptător, făcut la Arad. Care-i mai valoros mă?
Toată lumea din autobuz a izbucnit în râsete.
Tataia, ai mare dreptate în ce ne spui, dar nu uita că dascălii matale s-au născut în secolul XIX iar acum suntem în secolul XXI,nu mai putem schimba mare lucru, totu-i să putem să ne adaptăm noi, eu am început. (O întrebare: plantele cosmopolite nu au nevoie de adaptare, trăiesc ori unde și în condiții dificile, oare noi românii să fim la fel?)
Cu deosebită stimă tuturor,
mitru

 =  Nimic personal!!
Laurentiu Ghita
[05.Oct.09 12:13]
Mitrule,
normal că n-a fost cu adresă către tine. Nici către Boc. A fost așa... o chestie pe care o spun, ca gluma, copiilor mei!

 =  Laurențiu Ghiță
milos petru
[10.Dec.18 14:27]
Eu cred că te-am priceput din prima dar am avut ocazia să mai punctez odată.
Ți-am și zis:"stai liniștit L.G.". Nu mă poți liniști însă până nu-mi spui cum e cu cartea aia, să știi că Atropa mi-a făcut o mare bucurie, a trimis non-stopul și la Ghiroda, iar voi mă faceți să suffffărr.
Aștept să vă răzbunați pe mine,
mitru

 =  Epigrama super
Sorin Olariu
[05.Oct.09 20:14]
Epigrama buna, cu prozodie buna si poanta finala remarcabila. I-as da steluta, dar ar fi prea multe pe ziua de azi.
Consider ca a fi mic de statura nu constituie un handicap, poti foarte bine sa fii mic si al dracului.
De altfel, eigramistul Gheorghe Penciu, se autopersifleaza pe seama staturii sale deloc impozante:

Deși-s cam mărunțel de stat
Tot n-am rămas neînsurat,
M-a luat o fată-așa cum sunt,
C-avea nevoie de... mărunt!


 =  Repet finalul...
Rodean Stefan-Cornel
[05.Oct.09 20:59]
Nea Mitru,
Am cam rămas în urmă cu parcurgerea textelor de pe "Agonia" din perioada în care am absentat, dar iată că am ajuns și la această epigramă, care mi-a plăcut și mie foarte mult.
Tataie,
Îmi pare tare rău de dezamăgirea dumneavoastră, îmi este destul de greu să o spun, dar și în opinia mea ați exagerat puțin în comentariul de mai sus. Sunt de acord cu argumentele contra opiniei dumneavoastră susținute de ceilalți colegi, nu le mai repet; repet însă finalul din comentariul lui Calimero "...stați pe-aproape, Tataie, că ne trebuiți...".
Felicitări, nea Mitru!
Cornel

 =  Sorin Olariu
milos petru
[05.Oct.09 23:19]
Sorine, dacă-mi dădeai steluță și muream! După surpriza Mătrăgunei, dacă venea și a ta, nu știu dacă mă mai ținea inima!
Mă bucură mult intenția și te-aș ruga să pui o vorbă bună pe lângă Laurențiu, să pună pe lângă Radu, să-mi trimită și mie câteva Antologii până mă mai ține... pensia.
Mii de mulțumiri,
petru miloș




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !