Comentariile membrilor:

 =  forțare în atac
Laurențiu Orășanu
[01.Oct.10 13:09]
Ne-a spus studenta-n prima seară,
Că dura lex sed lex,
Vorbești prea mult de sex,
Dar ca nivel ești la "primară".

Forțat accentul pe Alex, pe a doua silabă, ca să fie ca la sex; forțată exprimarea "fuge după sex".

Calimero

 =  Parțial
Ruse Ion
[01.Oct.10 14:00]
Forțat accentul pe Alex, pe a doua silabă, ca să fie ca la sex; forțată exprimarea "fuge după sex".

Calimero

1 - Alex este prescurtarea de la Alexandru, ca atare, nu văd cum ar cădea accentul greșit. Depinde de cine face aprecierea.Deci - vorba ta - cade.
Posibil să pară puțin forțată expresi "fuge după sex". Sunt la nivel primar, în domeniu, nu doctorand ca alții. Posibil să caut altă variantă a versului.
Ryon_M

 =  Primarul ...
Miclăuș Silvestru
[01.Oct.10 16:24]
eunt eu, să nu uitați, din proza pălăvrăgeală, dar vă propun, alternativă, o variantă nu rusă, ci moldavă, cu reflex... Are dreptate dl Orășanu, e cam forțat accentul lui Alex, dar înlocuit cu reflex, posibil să vină mai bine...

M-am bucurat pentru Alex,
Că în sfârșit, s-a dat pe brazdă
Și nu mai pierde bani pe sex,
Avînd acum... studente-n gazdă.

după mine, slab cum sunt, aș încerca așa:

M-am bucurat, simplu reflex,
Că în sfârșit, s-a dat la brazdă,
El, nu mai pierde bani pe sex,
Și-a luat... studente-n gazdă.

salutare bună, tuturor

 =  Ioane
Dan Norea
[01.Oct.10 14:46]
Nu știu unde ai auzit tu Alex cu accent pe silaba a doua. Alexandru, e drept, are accentul pe a treia, dar Alex se pronunță (cel puțin din cunoștințele mele) numai cu accentul pe prima silabă.
Mai bine renunți la numele propriu (și așa nu prea se recomandă) și începi, de exemplu, așa:

Vecinul m-a lăsat perplex...


 =  OK, Dane
Ruse Ion
[01.Oct.10 15:06]
Cine nu ascultă de președintele "ales", să-l mănânce opoziția! :))
Modific complet epigrama, care inițial era așa:

M-am bucurat pentru Alex,
Că în sfârșit, s-a dat pe brazdă
Și nu mai pierde bani pe sex,
Avînd acum... studente-n gazdă.

 =  părere
milos petru
[01.Oct.10 16:25]
conex are accentul pe prima silabă, cosmote are pe ultima

Vecinul tău s-a dat pe brazdă,
Putea deci agronom să fie,
Iar dacă-a luat fete-n gazdă
Nu mai plătește, ia chirie.

 =  Dan și Silvestru
Ruse Ion
[01.Oct.10 17:37]
Aveți și nu dreptate!
După câte știu, numele proprii se pronunță(accentuiază), așa cum dorește putătorul acestuia. Alex pe care îl știu eu, se pronunță aLEX, la fel cum pretindeu și alte două cunoștințe, care se numeau BURGHIU,dar pretindea să-i spunem BURghiu, cu accent pe primul U, sau GAGIU, care nu voia să fie apelat cu accentul pe I și numele din 3 silabe, ci GAgiu, cu accent pe A și din 2 silabe.

 =  După cum susțineți...
Miclăuș Silvestru
[01.Oct.10 23:00]
în răpspunsul precedent, erau doar mofturi personale. E drept, la urma urmei, să ceri cuiva să pună accentul după dorința proprie? Sunt curios și eu de varianta oficial aprobată. A la DEX...
de bine s-auzim!

 =  corul dacilor liberi
Laurențiu Orășanu
[02.Oct.10 08:54]
Cucerirea Daciei de către romani a avut și efecte așteptate - umplerea haznalei împărătești, golită de războaiele cu dacii -, dar și efecte neașteptate, asupra cărora ne vom apleca aici (de pe podul lui Apolodor din Drobeta).

Romanii au venit cu ale lor: drumuri, fortificții, terme, aeroterme, limba romană. Mai puțin cu femei, că erau sătui de fițele romanelor de acasă.

Majoritatea dacilor au fost cuceriți, mai ales de apa caldă. Prin gură a început să li se miște numai limba romană. Latina aceasta vulgară le dădea lor senzația că trăiesc ca la Roma. La băile termale (Herculane, Geoagiu-Băi), în timp ce se lăsau procedurați, dacii aceștia romanizați citeau tot timpul DEX-ul roman. Viezurele, mânzul, barza erau în pericol să fie înlocuite. Eram pe punctul să nu rămânem cu niciun cuvânt dac care să ateste că noi descoperisem și viezurele, și mânzul înainte de romani.

Și totuși. Nu toți dacii s-au dedulcit la traiul și la vorbirea nouă. Dacii liberi au evitat capcana. Au evitat cetățile, băile și DEX-ul roman. Ce nevoie ar fi avut ei de ele acolo, în creierii munților, unde îl plângeau pe Decebal și mai dezgropau, din când în când, câte o găleată de cosoni, bucuroși că la Roma ajunsese numai o mică parte din osteneala muncii lor? Cum romanii nu aveau cor, dacii liberi au început să-i sfideze, grupându-se în aranjamente luate cel puțin câte doi, și să cânte cântecele dacice vechi de când lumea (Lume, lume, soro lume!).

Lumea lor, a dacilor liberi, era trecătoare pe lângă cetățile dacilor mai puțin liberi. Dacii neliberi, ocupați cu băile, și romanii cuceritori, ocupați cu femeile dace pe care le supuseseră cu voia lor, nu prea le dădeau atenție. Corul dacilor liberi cânta în van. În van, dar menținea vie dorința de a evita constrângerile LEX-ului și ale DEX-ului roman. Astfel s-au putut păstra pronunțiile neaoșe ale cuvintelor brânză, brânzică de casă, mare brânză, Alex, Conex, Cosmote. Ce ne-am fi făcut fără Conex, fără Cosmote, în momentul trecerii la telefonia mobilă? Pronunția Alex cu accentul la început ne-ar fi îndepărtat de marele Alexandru Machedon, înrudit cu noi, dacii (pe vremea lui, toți liberi), și ne-ar fi apropiat, în mod periculos pentru oricine, de Andra, care vine de la Casandra, în care noi dacii nu credem, pentru că ne-ar arăta toți cu degetul ca pe obscurantiști, și care Andra nici măcar nu cântă în cor.

De aceea mă înduioșează dacii liberi, când mă gândesc la contribuția lor la păstrarea limbii noastre pure, cu brânza, barza și viezurele ei, când mă gândesc cum se strângeau ei, ca în divan, ad-hoc, și își uneau vocile nealterate de pronunția romană.

Existtă opinia că tot ei, dacii liberi, au scris și epigrame. Faptul că epigramele lor nu au ajuns până la noi poate fi pus pe seama romanilor, care, dacă au suportat corul lor, n-au mai suportat și epigramele.

Calimero

 =  Ha, ha, ha...
Ruse Ion
[02.Oct.10 09:06]
Cucerirea Daciei de către romani a avut și efecte așteptate - umplerea haznalei împărătești, golită de războaiele cu dacii -, dar și efecte neașteptate, asupra cărora ne vom apleca aici (de pe podul lui Apolodor din Drobeta).

Romanii au venit cu ale lor: drumuri, fortificții, terme, aeroterme, limba romană. Mai puțin cu femei, că erau sătui de fițele romanelor de acasă.

Majoritatea dacilor au fost cuceriți, mai ales de apa caldă. Prin gură a început să li se miște numai limba romană. Latina aceasta vulgară le dădea lor senzația că trăiesc ca la Roma. La băile termale (Herculane, Geoagiu-Băi), în timp ce se lăsau procedurați, dacii aceștia romanizați citeau tot timpul DEX-ul roman. Viezurele, mânzul, barza erau în pericol să fie înlocuite. Eram pe punctul să nu rămânem cu niciun cuvânt dac care să ateste că noi descoperisem și viezurele, și mânzul înainte de romani.

Și totuși. Nu toți dacii s-au dedulcit la traiul și la vorbirea nouă. Dacii liberi au evitat capcana. Au evitat cetățile, băile și DEX-ul roman. Ce nevoie ar fi avut ei de ele acolo, în creierii munților, unde îl plângeau pe Decebal și mai dezgropau, din când în când, câte o găleată de cosoni, bucuroși că la Roma ajunsese numai o mică parte din osteneala muncii lor? Cum romanii nu aveau cor, dacii liberi au început să-i sfideze, grupându-se în aranjamente luate cel puțin câte doi, și să cânte cântecele dacice vechi de când lumea (Lume, lume, soro lume!).

Lumea lor, a dacilor liberi, era trecătoare pe lângă cetățile dacilor mai puțin liberi. Dacii neliberi, ocupați cu băile, și romanii cuceritori, ocupați cu femeile dace pe care le supuseseră cu voia lor, nu prea le dădeau atenție. Corul dacilor liberi cânta în van. În van, dar menținea vie dorința de a evita constrângerile LEX-ului și ale DEX-ului roman. Astfel s-au putut păstra pronunțiile neaoșe ale cuvintelor brânză, brânzică de casă, mare brânză, Alex, Conex, Cosmote. Ce ne-am fi făcut fără Conex, fără Cosmote, în momentul trecerii la telefonia mobilă? Pronunția Alex cu accentul la început ne-ar fi îndepărtat de marele Alexandru Machedon, înrudit cu noi, dacii (pe vremea lui, toți liberi), și ne-ar fi apropiat, în mod periculos pentru oricine, de Andra, care vine de la Casandra, în care noi dacii nu credem, pentru că ne-ar arăta toți cu degetul ca pe obscurantiști, și care Andra nici măcar nu cântă în cor.

De aceea mă înduioșează dacii liberi, când mă gândesc la contribuția lor la păstrarea limbii noastre pure, cu brânza, barza și viezurele ei, când mă gândesc cum se strângeau ei, ca în divan, ad-hoc, și își uneau vocile nealterate de pronunția romană.

Existtă opinia că tot ei, dacii liberi, au scris și epigrame. Faptul că epigramele lor nu au ajuns până la noi poate fi pus pe seama romanilor, care, dacă au suportat corul lor, n-au mai suportat și epigramele.

Calimero

"M-am râs" tot! În sfârșit un confrate dac, a descoperit apa caldă, pe care o vinde pe post de apă de ploaie( provenită dintr-o aversă) de vară.

 =  Eram sigură...
Vali Slavu
[02.Oct.10 09:06]
Când am văzut că amicul Ion Ruse apare cu un fapt conex, am fost sigură că nu va întârzia nici replica lui Calimero. Așadar, cowboy, atâta timp cât "incintele" și "faptul conex" nu rămân fără replică, merită să mai postezi astfel de catrene.
Super! :))

 =  Vali
Ruse Ion
[02.Oct.10 09:17]
Când am văzut că amicul Ion Ruse apare cu un fapt conex, am fost sigură că nu va întârzia nici replica lui Calimero. Așadar, cowboy, atâta timp cât "incintele" și "faptul conex" nu rămân fără replică, merită să mai postezi astfel de catrene.
Super! :))
Vali Slavu

Posibil ca unii să fi descoperit cuvântul "conex" o data cu "vodafone" sau "cosmote". Nu mai trimit la DEX, să meargă singuri. Fii sigură că voi mai posta astfel de catrene, până când unii, vor cere să fiu evacuat de pe site, cum s-a mai întâmplat și în alte cazuri. Până una, alta, mă bucur că pagina mea este mai solicitată pentru antrenament(de scris proză bășcălioasă), decât stadinul Lia Manoliu pentru antrenamentul Victoriei Brănești. :))

 =  Gaudeamus igitur
Rodean Stefan-Cornel
[02.Oct.10 11:45]
Ioane,
1. Apropo de antrenamente:
Faci antrenament la "copy-paste"?
De ce copiezi și postezi încă o dată comentariile făcute la textele tale? Am mai observat asta și la celebrul - de acum - text cu incinta, în care ai reprodus comentariile (destul de lungi) ale colegilor. Părerea mea este că această practică este de prisos, încarcă pagina și face mai grea accesarea ei. La replicile versificate, dacă intervin mai mulți comentatori, se poate copia catrenul la care se dă replica, dar la comentariile în proză, cred că nu are rost.
2. Despre catren:
Problema prozodiei nu era doar accentul pe "Alex", mult discutat până acum. Ritmul primului vers se rupea de la "pentru". Adică, la versul

"M-am bucurat pentru Alex"

tu începeai cu doi iambi și continuai cu doi trohei, deși nu erau motive de schimbare a ritmului la mijlocul versului. Aici nu se discută oportunitatea cezurii, versul fiind scurt și la mijlocul lui (emistih) neexistând motive de oprire, de pauză. Altfel spus, pentru a respecta alternanța silabelor neaccentuate și accentuate, a fost forțat și accentul la "pentru", nu numai la "Alex", deși la "pentru" nu pare chiar atât de supărător ca la "Alex".
Despre poantă, despre cuvintele și expresiile folosite de tine și comentate de ceilalți nu mai spun nimic.
Nu înțeleg, însă, de ce spui că te bucuri pentru vecinul tău, când de fapt, eu cred că ești invidios...
Și mai e ceva, să nu uit: mă bucur că și Săcele, pe lângă atâtea alte localități din țară, a ajuns centru universitar!
Cu toată prietenia,
Cornel

 =  Cornel
Ruse Ion
[02.Oct.10 12:44]
1 - Referitor la preluarea comentariului la care răspund, am observat că, așa procedează cei mai mulți. De acum înainte, nu voi mai proceda așa.
2 - Am înțeles de la primul comentariu al lui Orășanu că sunt probleme, dar, îmi face plăcere să-l întărât. Ai văzut ce etalare de talent provoc? :))

 =  Dacii liberi
Ruse Ion
[02.Oct.10 12:46]
Existtă opinia că tot ei, dacii liberi, au scris și epigrame. Faptul că epigramele lor nu au ajuns până la noi poate fi pus pe seama romanilor, care, dacă au suportat corul lor, n-au mai suportat și epigramele.

Calimero


Epigrama, după ani,
- Recunosc în mod spășit -
O știm toți de la romani,
Dar acum, i-am depășit!

 =  lămurit și invidios
Laurențiu Orășanu
[02.Oct.10 13:35]
Eu trebuie să recunosc aici că m-am înșelat în privința lui Ion Ruse. Credeam că obstinența cu care își apără greșelile ține de narcisism, sau liliacism, sau garofism. Răspunsul lui m-a lămurit pe deplin. Le apără doar pentru a-mi da mie ocazia să băznesc de voie. Nu e puțin lucru, nu știu câți de aici ar face acest lucru. E un altruism, o renunțare la sine de care nu mi-am dat seama. Faptul că e gata să continue, adică să mai facă greșeli doar pentru a mă stimula, ține tot de altruism, și nu de încăpățânarea de care pe nedrept îl bănuiam.

Chestia că el se așează cu drag numai pe pioneza șefului se apropie de afeliul (sau periheliul) umorului: așa sunt unii (ca el) talentați, nu le trebuie decât patru versuri, sau două rânduri de text, sau o pioneză pentru a stârni râsul; iar alții, ca mine (invidios, corba lui Cornel) se căznesc preț de 5-10 minute să încropească un comentariu de mai mare râsul.

Calimero,
lămurit pe deplin, dar invidios

 =  Calimero
Ruse Ion
[02.Oct.10 16:29]
Nu prea am aspect de fachir să mă așez pe piuneza nimănui.Le-aș îndoi din prima. Normal să țin seama de părerea lui Rodean, care după mine, e cel mai bun teoretician al sitului, în ceea ce privește epigrama. După câte știu, site-ul nu este organizat pe un sistem de subordonare. Aici suntem cu toții egali. E democrație! Dacă unii au chemări dictatoriale, treaba lor. Căt despre narcise, îmi place să văd cum înfloresc aici, în grdina unor narcisiști deosebiți. :)) Eu cultiv trandafiri și lalele.

 =  invidia
milos petru
[10.Dec.18 14:27]
M-a bucurat un fapt conex:
Vecinul meu s-a dat pe brazdă
Și nu mai pierde bani pe sex,
Luând acum... studente-n gazdă.
Ion Ruse

Și anul universitar,
Ți-aduce bucurii din plin,
Te-nvidiez dar în zadar,
Că n-am ca tine-așa vecin.





 =  umbre fictive asupra site-ului
Laurențiu Orășanu
[03.Oct.10 08:46]
Ion Ruse,
Înainte de a continua să te comentez în registrul adecvat fandărilor ridicole cu care răspunzi la critică, voi face câteva precizări seci în formă, pline în conținut:

- Nu a încercat nimeni să te înlăture de pe site, așa cum pretinzi.

- "Dictatoriatul" e o altă invenție de-a ta. Textele tale au făcut Atelierul, pe bună dreptate, sub "dictatura" multor redactori cărora le-ai produs deseori dureri de cap. Sub "dictatura" mea ai fost promovat, deși încă îți trimiteam unele texte la Atelier (pe acelea ori le ștergeai, ori le modificai, de aceea uneori îți copiam textul inițial la comentariu). La textele tale criticate de mine ai primit și alte critici. Ca aici. Colegii sunt și ei dictatori? În ce mă privește, acum, te critic atunci când e cazul, ca pe oricare alt coleg. Alți colegi acceptă critica, tu nu. Pe ce te bazezi? O accepți diferențiat? Treaba ta. Că e "doctorand" (slabă chestia!), că e începător, dacă greșește în evaluare, apără-te. Dar dacă mai mulți îți spun că textul e slab, sau că are greșeli, gândește înainte de a reacționa la jugulara criticului. Sau, dacă nimeni nu-l apreciază în vreun fel, nu te uita la partea plină a paharului, gândind că ai produs o capodoperă; privește la jumătatea goală.

Chiar tu ai spus că ai progresat postând aici (ceea ce e adevărat, cu amendamentul că, ajungând la un anumit nivel, ar trebui să postezi cu mai mult discernământ). De ce arunci asupra site-ului umbre fictive ? (dictatură, alungare). Doar ca să justifici textele tale mai slabe?

Personal, oricât am fost tras de autorii criticați în zone depărtate de textul criticat (altfel spus - bălăcărit), i-am îndemnat, în toate situațiile, să rămână aici și să scrie mai bine. E loc pentru toți, a la une, sau la Atelier. Că unii nu acceptă Atelierul, e alegerea lor. Că unii nu văd că SUNT de Atelier, asta trebuie să li se spună. Cum i se poate spune oricărui autor de pe site.

Calimero

 =  ruse ion-negativ
Nache Mamier Angela
[03.Oct.10 09:21]
un text de un gust îndoielnic,reductor la adresa studentelor care apar ca niste peripateticiene
cred ca se cade un minimum de respect de adevar mai ales când e vorba de umor
nu se poate generaliza ca toate studentele sunt în gazda si "sexuale"
ce v-au facut aceste fiinte?

 =  Scuze
Ruse Ion
[03.Oct.10 09:38]
un text de un gust îndoielnic,reductor la adresa studentelor care apar ca niste peripateticiene
cred ca se cade un minimum de respect de adevar mai ales când e vorba de umor
nu se poate generaliza ca toate studentele sunt în gazda si "sexuale"
ce v-au facut aceste fiinte?
Nache Mamier Angela

Dacă, percepția este ca am generalizat. Dacă urmăreai presa și multe interviuri luate studenților la deschiderea anului universitar, observai că abundă cazurile de studente care, chiar în cămine, acceptă contra menaj sau favoruri sexuale, să locuiasca în cameră cu băieți care au avut șansa să obțină o cameră. Nu mai vorbesc de anunțurile lipite pe toți stâlpii, pe pereții de prin campusuri sau chiar pe internet, cu oferte în acest sens. Nu am avut intenția de a denigra pe nimeni, ci, am făcut practic, o constatare.
Posibil ca, punerea în versuri a fenomenului, nu e cea mai fericită. Pentru a elimina dubiile, voi reveni.

 =  ion ruse-parere
Nache Mamier Angela
[03.Oct.10 09:43]
si pe aici acest fenomen de societate e recunoscut ,dar din fericire e "marginal" nu se poate generaliza la nivelul tuturor studentelor....
în orice caz soarta acestora mi se pare de plâns ,în nici un caz sursa de umor
e o parere,dar nu sunt specialista în acest gen scurt ,dificil...

 =  Parcă e altceva
Ruse Ion
[03.Oct.10 10:19]
Personal, oricât am fost tras de autorii criticați în zone depărtate de textul criticat (altfel spus - bălăcărit), i-am îndemnat, în toate situațiile, să rămână aici și să scrie mai bine. E loc pentru toți, a la une, sau la Atelier. Că unii nu acceptă Atelierul, e alegerea lor. Că unii nu văd că SUNT de Atelier, asta trebuie să li se spună. Cum i se poate spune oricărui autor de pe site.

Calimero

1 - Am mai specificat într-un comentariu, că, sunt deschis oricărei critici, realiste și constructive, indiferent din partea cui vine. Îmi cunosc limitele și posibilitățile, dar, nu accept bășcălia și punerea în inferioritate a personalității, indiferent cum o percep ceilalți. E diferență între un text moraliztor, ca acesta și altul în care afirmi că: "Chestia că el se așează cu drag numai pe pioneza șefului se apropie de afeliul (sau periheliul) umorului".
Sau chestia cu "dacii liberi"(din care insinuiezi că fac parte) și "dacii neliberi(din care sugerezi că faci parte și care erau ocupați cu băile) Prin urmare, fac parte dintre nespălați. Mulțumesc de apreciere! Cu acest tip de comentariu nu sunt de acord.
2 - "Nu a încercat nimeni să te înlăture de pe site, așa cum pretinzi".
Calimero
Nu am zis că, pe mine a încercat să mă elimine de pe site. E vorba despre altcineva căruia i s-a cerut eliminarea pentru că a îndrăznit să critice.
on

 =  Fetele dulci...
Miclăuș Silvestru
[03.Oct.10 13:00]
pâinea băieților glumeți... Drept este că scrisul este inspirat de realitate, uneori cu exagerări generalizate. În cazul epigramei de față, ar trebui să se simtă cu "musca pe căciulă" doar studentele ce au acceptat. S-a scris mult despre "relații cu sex"... Să nu le luăm pâinea. Sigur că sursele lor de inspirație sunt inepuizabile... Personal, nu consider textul ca ofensă. Dacă am considera " necesitatea sex-ului" ca handicat al societății actuale, atunci ar dispare, probabil, ca subiect de epigramă. Ca și "Tataia nostru", aș zice, să nu exagerăm în exagerări exagerate... Spun toate acestea doar ca să pun un pic de dulceață... pe pâine.
Fără supărare, cu mult respect, tuturor

 =  lacul și puțul
Laurențiu Orășanu
[03.Oct.10 21:17]
E diferență între un text moraliztor, ca acesta și altul în care afirmi că: "Chestia că el se așează cu drag numai pe pioneza șefului se apropie de afeliul (sau periheliul) umorului".
Ion Ruse
OK, Dane

Ruse Ion
[01.Oct.10 15:06]
Cine nu ascultă de președintele "ales", să-l mănânce opoziția! :))
Tot Ion Ruse, mai devreme

Ai înțeles acum chestia cu pioneza? Tu o spusesei.

Cât despre:

"Nu am zis că, pe mine a încercat să mă elimine de pe site. E vorba despre altcineva căruia i s-a cerut eliminarea pentru că a îndrăznit să critice."
(Ion Ruse)
ori ai fost dezinformat, ori ai interpretat grreșit, important e că răspândești un neadevăr (nu mai vorbesc de exprimarea echivocă inițială), astfel că, în lipsa unor dovezi concrete, rămâi tot inventator și defăimător al site-ului. Nimeni nu a cerut cuiva, vreodată, să plece, în 8 ani cu întreruperi în care am bântuit pe aici.

Scrie mai bine și lasă lacul în pace.

Ai văzut "Dacii"? Precis că da. Aia cu baia e luată de acolo. În textul meu focusul e pe umor, nu pe persoană.

Calimero



 =  De unde până unde!?
Ruse Ion
[04.Oct.10 01:27]
Defăimător al site-ului. Nu e prea mult? Hai să fim serioși! Ce are site-ul, cu
cu această ciondaneală? Dacă nu știai, oamenii nu sunt și nu vor fi niciodată la fel. Ar fi monoton și viața ar fi anostă. Din lupta contrariilor se naște progresul - e un percept fiozofic, pe care nu se poate să nu-l știi - dar de aici și până la ideea că numai unul este posesorul adevărului, e cale lungă. Eu n-am să pretind niciodată astă.

 =  QED
Laurențiu Orășanu
[04.Oct.10 04:49]
QED. Arunci afirmații pe care n-ai cum să le probezi (pentru că nu sunt adevărate) și apoi, prin fandări ieftine, fugi în altceva. E bine că reunoști că nu aspiri spre ADEVÃR: e prea departe de afirmațiile tale.

Revin la umor, căci văd că mi-am pierdut timpul.

Calimero

 =  O.K.
nicolae bunduri
[04.Oct.10 12:16]
"Totul e bine când se termină cu bine". E o zicere naivă dar adevărată. Iată că s-a ajuns la o formă mai bună, mai cu certuri, mai cu vorbă bună. Pe viitor trebuie să întărim și poanta nu numai prozodia și construcția. Nu e vorba de cazul de față ci...așa , în general. Ne-am cam obișnuit să sărim prima dată la construcție și prozodie, unde e mai ușor de "corectat". Poanta...asta e baza. În rest e muncă. E bine, totuși, că ne ajutăm reciproc.

 =  Tristă realitate
Constantin Iurascu Tataia
[04.Oct.10 14:17]

Epigrama, după ani,
- Recunosc în mod spășit -
O știm toți de la romani,
Dar acum, i-am depășit!
(Ion Ruse)

Romanii-au fost fruntași în toate,
(Clișeele-s iconoclaste);
Că-i depășirăm, ai dreptate
Căci noi le facem și mai proaste.

 =  Fapt lăudabil
Constantin Iurascu Tataia
[04.Oct.10 14:42]

M-a bucurat un fapt conex:
Vecinul meu s-a dat pe brazdă
Și nu mai pierde bani pe sex,
Luând acum... studente-n gazdă.
(Ion Ruse)

Eu îmi declar intenția
De a propune efectiv,
Un premiu pe invenția
Numită: sexul-locativ.

 =  Un comentariu
Constantin Iurascu Tataia
[05.Oct.10 14:05]

În general mă feresc să postez pe site comentarii lungi și discuții în contradictoriu. Am devenit adept al genului scurt, cu numele de epigramă, în urmă cu cîteva decenii și în prezent, cînd m-am dedulcit la comoditate, îmi vine greu să evadez.Ce m-a îndemnat să-mi încalc tabietul? Cîteva gînduri exprimate pe site-ul confratelui Ion Ruse, simpatic și fervent mînuitor al condeiului epigramatic. Primo: la controversa privind patronimul Alex, sunt de părere că prin abreviere, accentul cade altfel decît atunci cînd pronunți Alexandru, deci cade pe prima silabă ca la Ionel-Nelu, Gheorghe-Ghiță, Constantin-Tică.De altfel amicul Ruse a fost de acord schimbînd în catren pe Alex cu conex.
Secundo,am fost incitat de remarca colegului Ruse privind schimbarea accentului pe unele nume proprii precum Burghiu și Gagiu. De o vreme se observă o tendință a celor ce poartă nume de familie provenite din îndeletnicirile înaintașilor lor:olar, fierar, stoler,rotar de a adăuga la terminația -u un -i, adică își pronunță numele Olariu, Stoleriu, Fierariu, Rotariu accentuînd pe acel -i introdus din snobism, ca să capete numele o rezonanță mai grecească precum Gheorghiu, Manoliu, Alexiu sau Constantiniu. Nu doresc să dezvolt mai mult această chestiune deoarece risc ca unii să mă acuze că eu nu pot să-mi înnobilez patronimicul, recomandîndu-mă Iurașciu sau Iurașculiu




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0