Comentariile membrilor:

 =  le salut rrom(ain)
ionel riti
[24.Oct.10 20:08]
Tre bocup plezir șe nu
Setî poesie, mo,
Donc un bon saliu a vu
De la jac și rac garo'!

 =  La Târgu Jiu...
Vali Slavu
[24.Oct.10 20:08]
Umoriștii sar, firește,
Și creioanele-și ascut,
Festivalul a-nceput,
Toată ceata năvălește
Pe-ntrecut.

Epigrame, parodii
Se revarsă din peniță,
Autorii-s toți de viță,
Printre premianți e și
Unu’, Ghiță!

Frumoasă parodie! Felicitări!

 =  buna, buna!
Atropa Belladona
[25.Oct.10 08:37]
Faina! Are tot ce-i trebuie! Felicitari!

 =  iarna pe uliță
tincuta horonceanu bernevic
[25.Oct.10 11:18]
Laurențiu, felicitări. Super faină parodia. Rimă perfectă, umor cât cuprinde, vers curat.
Și Sarkozy ar fi invidios pe tine.

tincuța

 =  Las’ să vină, că e bine!
Gârda Petru Ioan
[25.Oct.10 12:16]
Se va bucura Băsescu,
Că poporul suveran,
Nu mai pierde vreun Ionescu,
Vreun Brâncuși sau vreo Bibescu,
Vreun Cior...an!

Felicitări!

 =  o să vină și francezii?
milos petru
[25.Oct.10 17:54]
Trei țigănci vor să coboare
Dar se tem, n-am să le scuz,
Fi`ndcă are fiacare,
Cum se vede, burta mare,
Cu-n franțuz.

Faină! Felicitări!

 =  Excelentă parodie
Dan Norea
[25.Oct.10 15:49]
Laurone, felicitări pentru un text savuros și un premiu bine meritat!
La mai multe!

 =  Felicitari!
Sorin Olariu
[25.Oct.10 20:25]
Super parodia!
Nu stiu nimic de premiu, care-i treaba? Oricum, felicitari si pentru el! O sa ma documentez eu.

 =  laurentiu ghita - drepturile omului
Nache Mamier Angela
[20.Nov.10 19:51]
Asociatiile de aparare a drepturilor oamenilor (în general )si cele care apara drepturile tiganilor (în special)nu au nimic de spus la citirea unui asemeanea text?
nu cred ca se poate "parodia" din orice....
Parlamentul european le-a luat apararea si Franta a primit avertismente pentru atitudinea sa inumana...
Ce ma îngrijoreaza este succesul popular evident al unei asemenea "productii"...
mai ales ca autorul are talent

 =  domnule Ghita
radu stefanescu
[20.Nov.10 20:49]
poezica e buna rau, si, in plus, versificata impecabil. dar nu de asta v-am deranjat. am primit-o pe mail (pe mailul de serviciu) din 2 surse independente, cu zeci de adrese la cc. se pare ca in Bucuresti sunteti deja celebru :)

 =  Da
Dan Norea
[20.Nov.10 20:57]
și eu am primit-o pe email, dar m-a enervat faptul că n-avea autor. Am și retrimis înapoi un link de pe agonia, ca să fie clar că, dacaă autorul e cunoscut, trebuie menționat.


 =  seninatate
Dolcu Emilia
[20.Nov.10 23:02]
Excelenta parodie! Pe cand o parodie a seninatatii noastre civice? Pare chiar a fi de-o mai acuta actualitate.

 =  Ehe,
Liviu-Ioan Muresan
[21.Nov.10 08:54]
și încă e toamnă. Dar iarna asta pe uliță, sau la aeroport, e bine scrisă. Are tot ce-i trebuie unei parodii și e pe subiectul zilei. Excelent.

 =  as observa totusi ca
radu stefanescu
[21.Nov.10 12:46]
aceasta pare mai degraba o pastisa; s-au preluat mijloacele, stilul, dar nu si tema, iar intentia caricaturala are alta tinta, nu poezia lui Cosbuc. daca gresesc, nu ma impuscati.

 =  Să vorbim vorbe
Laurentiu Ghita
[21.Nov.10 17:40]
Doamnă Nache,
Haideți, doamnă, să fim serioși! Unde naiba vedeți dumneavoastră discriminarea aici? Dacă vreți, discriminat mă simt eu, care văd listele de admitere la facultăți unde e rubrică separată "Rromi", locuri furate unor canididați care poate au capacitate, dar nu aparțin unei minorități "discriminate".Chiar credeți că francezii au adunat de pe străzi niște lepre, uitându-se la culoarea pielii?
Înseamnă că nu ați simțit rușinea fără seamăn pe care o simt oridecâte ori, în orice capitală europeană, mă agasează nesimțirea și hoția de care dau dovadă acești "discriminați" care nu au în comun cu mine decât pașaportul românesc.
Și să pui asta pe seama "discriminării", iertați-mă, este o orbire fără măsură!
Pentru ceilalți "incorecți politic", mulțumiri pentru sesizarea adevăratelor valențe ale textului!

 =  laurentiu ghita-raspuns
Nache Mamier Angela
[21.Nov.10 17:57]
în statele unite negrii americani sunt si ei pe liste de admitere la facultate speciale...etc...etc...e vorba de un stat unde democratia se aplica ,desi mai sunt atâtea de facut
nu ati înteles mare lucru si nu e vina dvs...
un asemenea text nu face decat sa dea dreptate celor care afirma ca tiganii sunt victimele unor români (ceea ce face ca strainatatea sa ne arate cu degetul în presa)
prima sotie a lui sarkozy avea un tata tigan
va asigur ca nu sunt de invidiat si aici sunt mai rau primiti ca în românia
faptul ca sunt multi în românia este o dovada a generozitatii românilor care
i-au integrat cum au putut
de ce nu i-ati privi cu ochii lui mircea eliade ori zaharia stancu?
raspunsul dvs. e jenant si înteleg ca avem pozitii diferite
mi-a trebuit si mie ceva timp sa înteleg mai bine "adevarata fata a problemei"

 =  ...
radu stefanescu
[21.Nov.10 19:51]
doamna N.M.Angela, scuzati-ma, de la Komintern incoace, activismele de tot soiul, pe mine unul, in cazul cel mai fericit, ma lasa rece.

adevarat, si-aici, ca si-n celelalte comunitati virtuale de care am cunostinta, arta socializarii cu orice pret solicita uneori derapaje conjuncturale in domenii nonliterare de-o diversitate luxurianta, dar ma intreb, oare nu sunt mai delicioase razboaiele cu popoarele de scoici din Languedoc?


 =  radu stefanescu-
Nache Mamier Angela
[21.Nov.10 20:05]
eu vorbeam de puncte de vedere "luminate" care mi-au deschis ochii si care se numesc mircea eliade si nu numai...
eu nu sunt "activista" va înselati,dar am dreptul ca si dvs. sa exprim o opinie "de la fata locului"...
si credeti-ma ca as avea multe de spus ,dar ma abtin...
ma asteptam sa nu fac unanimitatea,dar nu era acesta scopul discutiei...
de acum ônainte nu mai raspund caci "drumul întelegerii ramâne spinos"...
victor hugo a creat un personaj care se numea esmeralda în "cocosatul de la notre-dame"
era un "activist" caruia trebuia sa i se închida gura?



 =  eu am aur,am parai, ca sunt jiji da versai
noemi kronstadt
[21.Nov.10 20:40]
asociatiile de aparare a drepturilor omului ar spune ca textul asta ar trebui tiparit in romani , in manualele lor scolare ,ceea ce ar creste sensibil sansele de promovare a ciclului primar. eu as propune sa faca d-l minune de vitto si manea din el ,de cantat la cumetrii, staboare, perchezitii la 5 dimineata in ghetto, alea alea. fata de ce se scrie despre poeti si critici,asta-i bataie cu panselute fragede cu roua pe ele,angela, cherie...

 =  as vrea
Dolcu Emilia
[21.Nov.10 21:59]
N-am avut sentimentul ca dna Nache Mamier Angela, „corecta politic”, n-a sesizat adevaratele valente ale textului. Personal, cu textul dumneavoastra chiar am redescoperit placerea vorbei.
In discutie e insa o alta dimensiune a textului L’hiver sur la ulitza, cea cu care, dupa dl Radu Stefanescu riscam sa dau in activism. Dumneavoastra, dle Laurentiu Ghita, v-ati asumat oricum acest risc si, in comentariu, v-ati spus raspicat pozitia.
Eu as vrea doar sa-i multumesc dnei Nache Mamier Angela ca, in atonia generala, macar a deschis discutia, cu toate costurile pe care ea le implica.
Sigur, ma bucur pentru dl Radu Stefanescu care a descoperit granita dintre literatura si non literatura si care, dupa una s-a pus la adapost de cealalta. As vrea ca lucrurille sa fie atat de simple!

 =  dolcu emilia-nuante
Nache Mamier Angela
[21.Nov.10 22:17]
pentru toleranta cu care abordati aceasta analiza meritati toata consideratia mea
e adevarat ca textul dlui laurentiu ghita este vivace,melodios,are un succes incontestabil dar mi-am permis doar sa îi atrag atentia ca lucrurile nu sunt asa de simple si atât de usor de "expediat"...
cred ca mai ales ultima strofa m-a cam alertat
dar poate ca eu oi fi o hipersensibila
interventiile de mai sus arata ca nu sunt singura...eu discut un text si "pe text" ,pe un ton cât se poate de respectuos si colegial

 =  Un mod de abordare, rasist...
Ioan Jorz
[21.Nov.10 22:56]
Laurențiu, se pune numele auorului pastișat, parodiat, (respectiv G.Coșbuc), ca notă! Alminteri, e posibil ca unii să nu-ți înțeleagă demersul, la fel ca și mine! Nu sunt de acord cu o asemenea abordare, antirasistă, a subiectului! Știu, ne doare, dar nu atitudinea antirasistă este cel mai potrivit mod de a ne manifesta oprobriul! Cu amiciție,

Ioan J

 =  pisica albă, pisica neagră - relatare de la fața și de la spatele locului
Vasile Munteanu
[21.Nov.10 23:45]

părerea mea este că textul de mai sus, plecând formal de la cel clasic, ar putea foarte bine fi receptat drept articol de ziar (unul dintre nenumăratele publicate în presa autohtonă la momentul respectiv) redat în versuri, care prezintă în manieră mai mult (anumite pasaje) sau mai puțin (celelate) personală unul dintre numeroasele episoade ale exodului european având ca personaj principal controversata minoritate înregistrată majoritar în România; prin urmare, cine ține cu tot dinadinsul să denigreze pisicile negre ale acestui text, se declară iubitor de pisici albe; și viceversa; nu, textul nu poate fi catalogat sub nici o formă drept unul "rasist" (nici "antirasist" - că văd că unii dintre antecomentatori nu mai știu care-i una și care-i alta...).

cât despre valențele sale artistice, două precizări; excelent lucrat dpdv tehnic; în schimb, finalitatea sa estetică găsesc a fi una modestă (dar nici nu cred că autorul a intenționat "să spargă piața" cu acest cover lirico-social).

 =  Good
Felicitări, Laurențiu! E o parodie reușită. Discriminarea, rasismul sau cum i-o mai fi zicând n-are nimic de-a face cu textul de față. O parodie la adresa femeilor o clasifici drept misogină sau discriminatorie? Se scriu atâtea texte (epigrame, de bancuri nu mai vorbim) pe seama inginerilor, blondelor, șoferilor, etc. Cine se supără? Apoi, să nu uităm că ne aflăm pe teritoriul literaturii.

 =  Da, este posibilă și o astfel de abordare!
Ioan Jorz
[22.Nov.10 00:23]
Vasile Muntenu, corectez: antirasial/ă! Deși, aici, avem a face cu o ambiguitate, lexicală, neprecizată în DEX-ul pe hârtie! Ideea e că avem o atitudine antirasială, în text, atitudine ce nu poate fi tolerată, chiar și în interiorul unei scrieri "șugubețe"! Asta era de subliniat, dincolo de ambiguități! Cu amiciție,

Ioan J

 =  Ioan Jorz
Vasile Munteanu
[22.Nov.10 04:22]

am o singură curioitate: vei continua să comentezi sub acest text până când îți va da toată lumea dreptate? ok, ți-ai exprimat punctul de vedere, nu văd de ce e nevoie să răspunzi altor comentatori, pentru că argumente noi observ că nu propui; cât despre intoleranța vizavi de o fantasmagorică atitudine... antirasial/ă (las așa până te decizi), uite, deși am citit și am comentat acest text chiar înainte de a mă culca, nu am visat nici pisici albe, nici pisici negre...

 =  Împotriva absurdului
Laurentiu Ghita
[22.Nov.10 08:39]
O să salvez toate aceste comentarii și o să le pun deoparte, bine. Poate într-un viitor (sper) apropiat le voi arăta și altora și vom râde în hohote, văzând ce furtună s-a stârnit în păhăruțul meu cu apă. Și poate vom înțelege ce înseamnă să-ți pui ochelari de cal și să refuzi să vezi alte tonuri decât roz. Sper din tot sufletul să nu ajungem ca în State, unde unui om NEGRU la piele să trebuiască să-i spui AFRO AMERICAN (!!!!!), altfel te mănâncă alde Nache și ai săi.
Eu, în parodia mea am expus o realitate, o stare de fapt, vizibilă oriunde in Europa, dacă vrei să o vezi și nu te imbeți cu apa chioară a unor imagini idilice.
N-am spus că trebuie gazați țiganii, ci am spus că nu sunt de acord cu discriminarea pozitivă ( cu atât mau mult cea negativă), care face ca unii să fie mai egali ca alții și, mai mult, pupați în fund (îmi cer scuze pentru cuvântul "pupați"), poate-poate se fac gigea!
Și dacă unii înțeleg "rasism" și "discriminare" acolo unde nu e, e treaba lor. Activismul de sorginte hormonală e boala democrației. Când a fost în vremuri totalitare, am văzut unde a dus.
Acum, măcar (unii) putem râde. Lăsați-ne măcar acest drept.


 =  vedea-v-as traind printre ei
Kosta Vianu
[22.Nov.10 12:14]
textul e o gluma literara, reusita din punct de vedere tehnic. cu toata consideratia pentru iubitorii de minoritati de tot felul, nu pot sa nu le zic una de-a noastra, romaneasca: vedea-v-as traind printre ei, alaturi de ei. asa cum pe orice om de bun simt il deranjeaza multimea cainilor fara stapan de pe strazile patriei, asa il nemultumeste si insistentza obraznica cu care aceasta etnie isi duce traiul furand, rapind persoane, facand trafic cu curve sau cu cersetori, in plasa lor picand de multe ori nevinovati.aceste realitati dureroase ii apasa mai tare pe cei care vin in contact cu ele si mai putin pe alesii care ar trebui sa gaseasca solutii. simpla afirmatie "mi-e mila de cainii fara stapan" ar trebui urmata de construirea pe banii tai a unui adapost pentru ei sau a unei clinici de castrare. cat priveste etnia tiganeasca, degeaba ii alunga unii si altii de colo-colo, rezolvarea este de durata, are aspecte dureros-economice dar si unele aspecte care tin de traditii si obiceiuri care dispar cel mai greu. compatimirea urmata de nepasare nu serveste nimanui. daca va este asa de drag de ei, luati-i si bagati-i in san, cresteti-i, hraniti-i, faceti-le pantofii. eu nu cred in sinceritatea niciunei compatimiri.si altceva: cum v-ar parea sa vi se rapeasca de pe strada copila adolescenta de catre un staroste tigan si sa va fie dusa la produs in Italia sau chiar in Frantza? L-ati mai iubi la fel si pe acela? KV

 =  kosta vianu- ?
Nache Mamier Angela
[22.Nov.10 12:51]
ati vrea sa va dau dovezi în public despre atitudinea mea fata de aceste fiinte omenesti?
din modestie nu o voi face,puteti fi sigur ca am constiinta linistita
între altele eu macar am scris o carte acum 4 ani unde le iau apararea ,nu îi batjocoresc,nu îi consider sub-umani si nu îmi vine sa râd de ceea ce îndura pnetru ca sunt victimele unor persoane care se cred superioare
pe ce baza superioare? exista ori nu o declaratie universala a drepturilor omului?
sunteti stapânul pamântului?
vai noua!



 =  Laurențiu,
Vali Slavu
[22.Nov.10 13:20]
E frumos să râzi de suferințele altora?
Nu te gândești că sunt și ei încovoiați de greutăți (și nu mă refer numai la greutatea lanțurilor de aur de la gât). Acum, că vine iarna, nu au cu ce să-și încălzească vilele cu zeci de camere, că de la primărie nu li se acordă subvenții pe măsura construcțiilor. Să nu mai vorbim de cheltuieli absolut necesare, cum ar fi retribuirea șoferilor de pe limuzinele personale, a menajerelor și a bucătăreselor. În plus, copiii trebuie îmbrăcați și încălțați, că țoalele de anul trecut nu mai „e” la modă, și alea de firmă „e” scumpe rău.
Îți imaginezi tu câte griji își fac, sărmanii, ca niște buni cetățeni, că e posibil să nu le mai rămână bani, după atâtea cheltuieli, să-și plătească taxele și impozitele?
Și, colac peste pupăză, îi mai lovești și tu, cu parodia ta…

 =  replica
Nache Mamier Angela
[22.Nov.10 13:50]
eu vorbesc de cei izgoniti de pe aici,cei mai saraci din europa si nu de mafiotii care s-au ivit printre ei care îi exploateaza
mafioti exista în toate straturile sociale,justitia ar trebui sa se ocupe de ei
albert camus si-a pus destule întrebari de constiinta când a scris "Ciuma"
eugen ionescu prin piesa sa "rinocerii" ne atragea atentia la sindromul "rinoceritei"
ce e de facut,EI exista ,chiar daca deranjeaza pe unii,solutia nu poate veni de la violenta,fie ea "verbala" ...

 =  Re - replica
Vali Slavu
[22.Nov.10 14:08]
Nici Laurențiu nu se referea la cei mai săraci din Europa. Așa cum nici eu nu făceam referire la aceștia.
Săracii etniei rrome nu pleacă dincolo "să muncească", nu-și ridică palate în țară cu banii procurați de prin alte țări. Se plâng că au fost nevoiți să plece, că (vezi Doamne!) nu au locuri de muncă. Dar câți dintre cei care erau majori înainte de '89 au carte de muncă? Și pe atunci, din câte rețin, îi căuta miliția să-i oblige să lucreze.
Am câțiva vecini cu adevărat săraci, care trăiesc de azi pe mâine, vânzând fier vechi sau câte un sac de cărbuni furat de prin vagoane. Aceștia sunt săracii Europei. (Sau, poate, în viitorul apropiat, noi, bugetarii români, vom fi săracii Europei!) Nu la ei face referire Laurențiu în parodia lui. Parodie care, în ciuda valurilor iscate, e reușită și merită felicitări.

 =  un minus urmat de un semn de intrebare
Kosta Vianu
[22.Nov.10 15:02]
v-ati raspuns singura, stimata doamna. pentru ca ati intrebat, va raspund: sunt un traitor in Romania, de cand m-am nascut si pana cand voi muri. traiesc intr-un oras in care nu am vazut un singur exemplu, repet, macar unul, in care un tigan sa fie altfel decat asa cum m-am obisnuit. asa ca, iertati-ma, scrieti carti despre ei, luati-le apararea, dar nu ne socotiti pe noi intoleranti sau violenti, fie si verbal. n-am sustinut nicaieri in textul meu ca acesti oameni, pana la urma, n-ar trebui tolerati sau ca eu as fi stapanul pamantului. am emis numai o parere de bun simt cu privire la faptul ca integrarea etniei va fi dureroasa ca timp si costuri si poate imposibile din motive de traditie. stiti ca tiganii ne considera pe toti ceilalti "gagio" ca fiind niste prosti, pentru ca muncim si suntem cinstiti, respectam legea etc? si, desigur, nu mi-ati raspuns la intrebare: cum i-ati iubi pe cei care v-ar rapi nepotica de pe strada si ar duce-o la "produs" (nu va explic ce inseamna)in italia sau chiar in Frantza? e asa de greu?
Un mare minus urmaqt de semnul intrebarii (KV)

 =  vali slavu
Nache Mamier Angela
[22.Nov.10 15:04]
nu-mi spuneti ca 700 de tigani români urcati dintrodata în avion erau milionari!
erau alungati din cocioabele lor din paduri si traiau din cersit,considerat aici ca o crima
si aici strâng fier si cersesc
femeile si copiii nu erau mafioti...
cei "bogati" nu erau în aceste convoaie

 =  Ciudată dezbatere
Dan Norea
[22.Nov.10 15:32]
Kosta Vianu a pus punctul pe i: țiganii îi consideră proști pe toți cei de pe urma cărora trăiesc. Adică noi toți. În frunte cu cei care le iau apărarea. De ce? Nu mă refer aici la faptul că fură (din buzunare, de pe gurile de canalizare, din rețelele de apă sau curent), ci la faptul că, în filozofia lor de viață, este exclusă plata taxelor și a impozitelor. Consecința? Cum 10% din populație e formată din țigani, noi toți ceilalți plătim impozite cu 10% mai mult. Țiganii beneficiază de învățământ, de medicamente și spitalizări pe banii noștri.
Bun, aș fi de acord dacă ar exista un plan pe termen lung de remediere a situației. Dacă ar veni la televizor un bulibașă și ar declara: "Mânca-ți-aș, vă promit că în 20 ani începem și noi să plătim impozite, să îi aducem chiar noi la stâlpul infamiei pe hoți și pe escroci". Dar nu, dimpotrivă, situația are o tendință inversă, datorită diferențelor dintre ratele de natalitate. Probabil că în 50 ani, jumătate din țară îi va ține în spate pe cei zece milioane de țigani.
Și în condițiile astea, noi trebuie să îi mângâiem pe creștet? Asta este ca și cum, după ce îmi vine fata acasă mușcată de un maidanez, eu să îi spun, ca un bun creștin (îndemnat de madame Brigitte Bardot): "Du-te și întinde-i și piciorul celălalt".

De ce are voie Laurone să ironizeze politicienii și soacrele, dar trebuie să-i cocoloșească pe țigani? Mai ales când o face cu talent. Felicitări, Laurone!




 =  Vasile Munteanu, scuze!
Ioan Jorz
[22.Nov.10 16:02]
Cum ar spune Britney: "Oops!... I did it again". Greșeala este impardonabilă și nu o pot pune nici măcar pe seama oboselii. Oricum, dincolo de tenta oarecum rasială, textul este unul reușit, din pdv umoristic. Scuze, pentru revenire, și autorului! Cu amiciție,

Ioan J

 =  Discuția devine ridicolă. Eu pun punct aici.
Laurentiu Ghita
[22.Nov.10 16:29]
Eu nu știu unde a văzut d-na Nache că munceau șatrele din Franța.
Va spun eu, doamnă, muncesc oamenii sărmani plecați pentru asta.Am întâlnit pe unde m-a dus jobul români care MUNCEAU și în Franța, și în Germania, și în Italia, dar n-am văzut firicel de fustă creață. Pe acelea le-am văzut "muncind" cu puradelul în brațe, fie prin fața magazinelor, fie prin metrourile marilor metropole. Iar domnii masculi aveau o ciudata pasiune de a se plimba cu o haină pe braț prin metrou, ciocnindu-se "întâmplător" de oameni. Și, de fiecare dată, evident dintr-un rasism sfidător, a trebuit să îmi pipăi buzunarul să văd dacă mai am portmoneul. O data a fost lipsă la apel, dar, mă rog, era un discriminat și nu e cazul să îl cert pentru asta!
Așa că, mai slăbiți-mă cu imaginile lacrimogene cu bieții exploatați.
Am prieteni negri, am prieteni chinezi, de toate rasele. Nu mă interesează culoarea pielii când imi aleg prietenii. Și nu trebuie să vă dau dumneavoastră socoteală asupra scrisului meu. Vă place, bine, nu vă place, au revoir!

 =  kosta vianu-...
Nache Mamier Angela
[22.Nov.10 16:51]
sunt 30 de milioane în lume
ce propuneti,sa îi împuscam?
nu sunt doar ei asistati ,nici în românia,nici în SUA,nici în franta ...si sunt asistati fiindca este sistemul de functionare al unei democratii avansate,care se bazeaza pe principiul unei solidaritati consimtite ,pe baza unor legi care sunt votate în acest sens
cred ca sunteti pentru democratie,pe timpul dictaturii stiti cum era,nu-i asa?
procesul de integrare va fi lung si va trece uneori prin etape de asistenta pentru toti cetatenii care au nevoie
în franta 50 la suta din populatie lucreaza pentru cealalta jumatate care nu lucreaza (bolnavi,handicapati,femei singure,someri,indiferent de rasa,etnie,nationalitate)si nimeni nu are nimic de zis
nici una din interventiile atât de negative din cadrul acestor polemici nu ar fi publicate în presa de aici ,pentru ca legea interzice categric asemenea aluzii
eu ma opresc aici pentru ca avem opinii diferite si nu cred ca v-as putea convinge
eu nu pot trai cu ura în suflet pentru semeni
imaginile aratate la televizor sunt date în scop electoral,politica este una iar oamenii de aici în majoritate sunt toleranti si generosi
e aceea tiganii nostri pot supravietui pe aici








 =  .
Vasile Munteanu
[22.Nov.10 18:21]
- în primul rând, autorul și-a exprimat dorința de a pune capăt unei polemici fără doar și poate sterile.
- această parodie are o temă, cu siguranța alta decât aceea adusă în discuție de anumiți comentatori (nu știu dacă din ignoranță, din rea-voință sau din cine știe ce impulsuri incontrolabile - și nici nu are importanță); motiv pentru care invit pe oricine dorește să poarte o astfel de discuție, să posteze un text cu o astfel de temă în propria pagină.
- când unii sunt convinși că au întotdeauna dreptate (confundând "Răzvan și Vidra" lui Hașdeu cu "Republica" lui Platon - precizez, e o figură de stil), cum este cazul doamnei Mamier, discuția nu poate fi sub nici o formă constructivă; dovadă că, deși toți autorii acuzați de "rasism" au precizat că nu despre exterminare este vorba, doamna în cauză o ține una și bună; stimată doamnă, (aceasta este o părere personală) printre multele îndatoriri și drepturi pe care le are un cetățean, mai mult sau mai puțin explicit se numără și acestea: am atât dreptul, cât și obligația de a mă comporta ca un om; dar acest lucru nu înseamnă că am numai obligația de a suporta alt om (indiferent de etnie sau dacă este majoritar sau minoritar); pentru că oricât de utopică ar fi viziunea domniei voastre vizavi de integrare, nu puteți nega faptul că întotdeauna a existat și întotdeauna va exista o diferență fundamentală între lumea reprezentată și lumea exprimată; dumneavoastră (conform teoriilor enunțate) aveți tendința de a face bine cu forța (puneți problema integrării rommilor ca și cum ați fi purtătorul lor de cuvânt); ei bine, abia aceasta poate fi considerată o formă de rasism (în definitiv, pentru că tot elogiați atât democrația occidentală, de exemplu, și americanii i-au integrat pe amerindieni, sau, un exemplu mai apropiat de domnia voastră, nu eu sau alți antecomentatori recurgem la forța fizică vizavi de algerieni, magrebieni și alții de genul); părerea mea (și oricare dintre antecomentatori are dreptul la o opinie) este că procentul acelora care se doresc integrați (în cel mai propriu mod cu putință, cu program de 8 ore/zi, cu baie măcar săptămânal, dacă nu zilnic – pentru că, nu-i așa, după cum bine observă domnul Dan Norea, mijloacele de transport în comun sunt cumpărate din banii majoritarilor ș.a.m.d.) este atât de infim, încât acele cazuri le putem lejer considera cazuri particulare; în plus, așa cum unii dintre antecomentatori au observat, majoritarii acestei țări au în mod bizar mai puține drepturi decât minoritarii; și spun în mod bizar pentru că, nu știu cum este în Franța, posibil să aveți dreptate, dar aici, în România, așa cum văd eu lucrurile, posibil să mă înșel, este din ce în ce mai dificil să te integrezi în propria țară.


acestea fiind zise, indiferent de poziția adoptată, orice alt comentariu care nu are legătură cu acest text, mai mult, repetă steril același punct de vedere, va fi refuzat.

 =  Dreptul românului la... principii democratice!
Gigi Burlacu Pietreanul
[23.Nov.10 20:59]
În mână rămas cu paharul,
Deși-mbrățișează și pomul,
Eteric își varsă amarul;
Demască rasismul și... r(r)omul!

Excelentă parodia!


 =  La cârciumă
Dan Norea
[23.Nov.10 22:11]
Comentariul precedent mi-a adus aminte de o epigramă mai veche, potrivită la temă.


Chelneru-i un tip voinic
Și mai negricios nițel;
I-am cerut doar un rom mic
...Și-mi aduse-un puradel.





Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0