Comentariile membrilor:

 =  h&g
Ottilia Ardeleanu
[04.Dec.10 15:00]
ce frumos pornești povestea pe "linia vieții de la încheietură până jos în inima pământului" și o conduci prin lumea dulce: "casa din turtă-dulce lustra
din turtă-dulce patul din turtă-dulce alergătura în sine poate fi o
turtă-dulce".

poveștile adevărate sunt intime, nu-i așa, nu se etalează ca un spectacol, fie el dintre cele mai bune. expunerea poate fi dăunătoare!

cîte adevăruri pot ascunde păpușile tale!...

mi-a plăcut.

Ottilia Ardeleanu

 =  .
nica mădălina
[04.Dec.10 15:01]
aș scoate parantezele, aș trece lustra în versul de mai jos (e poticnit acum, așa cum e), nu aș repeta mâna lui gretel (aș spune, deci, "mâna lui gretel tremură, mușcă), căci crescendo-ul nu de acolo vine, din repetarea aceea.

cât despre tasează vârsta, e pretențios...

apoi, nu înțeleg pâinea... de ce și pâinea?

aș tăia, deci, următoarele (pentru că au un aer scolastic și inoportun în atmosfera de poveste, chiar dacă neoriginală, căci pornită de la o altă poveste):

firimiturile au săpat în pământ trupul
fierbinte al pâinii

sângele curge ispititor mistic

cu săgeți inefabile în ochi (aici aș adăuga, ca argument pentru lipsă, că e sursă de umor involuntar, și nu de ironie; nu este suficient de formulat încât să fie valorizarea unui clișeu; mă refer, în special, la adjectivul inefabil, care, pe lângă una și alta, îi mai și urmează acelui alb și asta e deja prea mult, "sătulește").

 =  am ascultat :)
Alexandru Gheție
[04.Dec.10 15:27]
mulțumesc pentru semne

ottilia - mă bucur că ți-a plăcut povestea din poveste, sau in spatele ei. da. păpușile ascund multe dincolo de... paiele lor :). mai treci.

mădălina - am făcut ceva modificări. le-am făcut pentru nici eu nu eram sigur de rostul unora. mai ales de inefabilul acela. am lasat momentan pâinea. mă mai gândesc și la tasează :). În speranța că e un picuț mai bine acum... Mulțumesc pentru trecere și pentru atenția pe care o acorzi fiecărui text. și mai treci :)

alex

 =  .
nica mădălina
[04.Dec.10 15:37]
mai trec, cum nu. iar de lăsat semn o voi face mai ales când am ceva de obiectat. și, de obicei, când am de obiectat ceva la textele tale, este când ele amalgamează tendințe contradictorii, fără a le depăși. când nu decizi, ferm, pentru un anumit făgaș.

de aceea spuneam aici de aerul scolastic al unor inserții. pe care le-ai putea foarte bine folosi (în cazul în care ții la ele în mod deosebit) în alt gen de texte, cu alt ritm și cu altă finalitate decât cea de aici.

căci miza aici este pe un descriptiv care să sugereze, și nu pe un explicativ care să descifreze.

 =  Ma gandesc la realizari
Csiborg Mirco
[04.Dec.10 18:49]
… marete in cel mai clar stil optzecist cand citesc

“au săpat în pământ trupul
fierbinte al pâinii”

lanuri sub soare, combine, mecanizare, CAP-uri, etc. Daca chestia asta o facea tatal lor, s-ar fi incadrat in linia poeziilor timpului respectiv ( http://www.youtube.com/watch?v=6m4dZmnCv0U ) chiar daca ii cam lipsea originalitatea. Dar aici toata chestia o fac firimiturile ceea ce e original, dar n-are nicio noima.

Fizic vorbim, chestia cu pulpa e cumva dificila. Pulpa, i-am mai zis eu cuiva pe sait pe vremuri, e partea dintre glezna si genunchi. Asta la oameni, la animale se poate si altfel si atunci vorbim de pulpa de miel la cuptor, aia din spate, ca celei din fata ii zice spata, sau pulpe de porc afumate (șoance prin Banat). De fapt cred ca o poezie cu incest și șoance ar fi fost mai mișto decat una cu incest și atat. Chiar și pentru spectatori.

Archibald Haddock

 =  pentru (ne)spectatorul din tine :)
Alexandru Gheție
[10.Dec.18 14:27]
dincolo de faptul că uneori am impresia că dormi cu youtub-ul în brațe, îmi dai mereu niște lecții uluitoare despre... viață, mâncare, șoance (prin banat, firește) și, cel mai important, despre INOVAȚIE. Cât despre pulpă, hai să-ți mai spun și eu :). pulpă mai e și la fruct - știi tu, partea aceea cărnoasă; apoi mai e și o pulpă dentară, pare-mi-se; apoi popular, la mamifere mai poate însemna și uger; dincolo de acestea pulpa e, practic, o porțiune musculară proeminentă. Și mai e și pulpa mâinii, adică antebraț. Că o poezie care ar cuprinde toate pulpele astea, plus pulpele de porc afumat, plus incestul, ar bate la fund poezia în sine.
cât despre minunata adresă îți mulțumesc. chiar nu știam ce să mai fac la serbări cu elevii. uite răspunsul :)
Și până la urmă:
"care-i diferența dintre no lasă și nu te lăsa" - cu ghilimelele de rigoare, esență în esență...

cu prietenie,
alex

 =  Lectia
Csiborg Mirco
[04.Dec.10 20:21]
… daca a fost vreo lectie, e despre analiza. Nu prea ma simt io bine dand lectii, e mai mult o reactie. Printre altele e si reactia mea la o discutie avuta prin 97 cu o proaspata profesoara de romana despre necesitatea de a-i pune pe elevi sa invete comentarii pe de rost. Ea sustinea ca fara uneltele critice dobandite in facultate nu se poate face analiza literara, deci nu exista alta solutie decat sa-i pui pe elevi sa invete ca papagalii analize facute de altii. Eu ziceam ca fara capacitate analitica ( adica minte ) nu se poate face niciun fel de analiza, deci ar fi mai bine sa-i ajuti sa-si intareasca muschiul analitic. Cu alte cuvinte, ea sustinea ca pentru a urca muntii e nevoie de bocanci cat mai sofisticati, eu ziceam ca in primul rand e nevoie de picioare, apoi de muschi la picioare, samd.

Textul de la link e din Abecedarul cu care am invatat sa citesc. Cantecul l-am auzit la un concert in 98, am tinut minte, iar acum l-am gasit pe youtube. Sa nu se inteleaga c-as cunoaste youtube pe de rost.

Adica tu zici ca ar putea fi

“mâna lui hansel pe pulpa dentară a lui gretel
pulpa dentară a lui gretel freamătă
alb ”
?

Pai asta nu mai e incest, e tortura. Frumos, frumos si foarte nimerit pentru saitul agonia.ro.

Archibald Haddock

 =  tortură să fie
Alexandru Gheție
[04.Dec.10 20:41]
ai înțeles bestial comm-ul meu :). chiar în stilul agonia...
dar cine știe, poate freamătă și ea, pulpa dentară. Păi dacă profa vorbea de bocanci și tu vorbești de picioare, asta înseamnă că i-ai dat dreptate până la urmă...
a se înțelege că nu-mi apăr textul, ar fi absurd să strâng la piept o pulpă dentară, ușor torturată sub greutatea ........ lui hansel, dar nu găsesc rostul așezării aici a acelor povești din tinerețe, cu profa, cu învățatul pe de rost, cu abecedarul... sau ai impresia că tipa mi-a fost profesoară? stai liniștit, am avut profesori mult mai buni ca ai tăi. :) de română, vorbesc...
până la urmă, dacă tot vrei să ajuți, spune-mi și mie ceva util. taie, adu-mi argumente și jur, șterg textul și plec :). șterg toate textele.
până la urmă nu eu fac jocul aici. Și nu eu sunt agonia :). iar dacă există un stil agonia, ia-te de "minge", nu de "jucător"

uite că nu s-au dus la off. încă :)
mai vorbim,
alex

 =  Multe
Csiborg Mirco
[04.Dec.10 21:05]
… din comentariile mele pe sait sunt reactii la discutia aia, nu doar la textele tale, nu-i cazul s-o iei personal. Chiar nu cred ca m-am abatut de la regula mea. Respectiva n-a fost profesoara mea de romana, prin 97 nu mai aveam de mult profesoare de romana.

Chestia cu analogia era alta, un schilod intr-un scaun cu rotile n-are ce face cu bocancii.

Si in niciun caz n-am zis c-ar trebui sa retragi textul. Dimpotriva, lasa-l aici, sa-l vada toata lumea.

Archibald Haddock

 =  Cred ca am argumentat
Csiborg Mirco
[05.Dec.10 14:09]
… suficient la treaba cu painea si pamantul, in plus am si plasat in context si comparat. La partea cu pulpele, recitind, ma gandesc ca poate ai dreptate, n-am explicat destul.

Cand zici ca hansel si gretel se tin de mana e simplu. Cand zici ca-i pune mana pe pulpa se complica lucrurile, asta nu mai merge asa, direct, ochi in ochi. Si atunci apar intrebarile... Cum fac ei? Sta ea in picioare si el se apleaca? Sau se pune in genunchi? Sau ciuci? Sta el cumva in picioare, iar ea culcata cu picioarele in sus? Sau amandoi culcati? Sau a pus-o pe-o masa? Etc.

Si dupa astfel de intrebari mie mi-e greu sa mai iau in serios textul si sa-i analizez valentele literare, dac-or fi existand. Mai degraba ma intreb in ce directie e indreptat nasul lui hansel si ce-i vad ochisorii? Poate “un clar de lună deasupra unui boschet” cum zicea un poet mai pehlivan, ramas, pe buna dreptate, necunoscut, dar facut nemuritor de Toparceanu ( http://www.poezie.ro/index.php/prose/153917/index.html )?

Archibald Haddock


 =  mulțumesc
Alexandru Gheție
[05.Dec.10 16:21]
csiborg

 =  Alex, nu stiu daca
radu stefanescu
[05.Dec.10 18:20]
am prins ideea, dar ce-am prins, mi-a placut :)

oricum, as fi taiat pe ici pe colo, si as fi scris-o un pic mai jucaus:


hansel o ia ușurel de mână pe gretel pipăindu-i linia vieții
și gretel mimează o spaimă oarecare

(adevărul e ca hansel și gretel nu sunt copii
nici măcar tineri nu sunt
totuși hansel o ia de mână pe gretel)

apoi mușcă și o ia dulce la fugă spre casa din turtă-dulce lustra din
turtă-dulce patul din turtă-dulce
(se înțelege că alergătura în sine e tot din turtă-dulce)

adevarul e ca hansel și gretel nu s-au rătăcit niciodată
în spatele scenei păpușile sunt oameni ca toți oamenii

(de fapt mâna lui hansel stă pe pulpa ei plicticos de albă care freamătă
iar spectatorii aplaudă)


 =  .
Alexandru Gheție
[05.Dec.10 18:33]
mulțumesc, radu...
știu ce vrei să spui și cred că ai prins tare bine ideea, mai ales că ai aranjat așa textul :). nu aveam de gând să mai dau vreo șansă textului (nici nu se voia ceva serios), dar promit să mai arunc o privire pe el :). Îmi place cum cade așa, eu mersesem pe tragic :), dar văd că sugerează mai mult așa.

numai bine,
alex

 =  .
Silvia Goteanschii
[05.Dec.10 22:59]
alex,
fii curajos:), acceptă varianta lui radu că tot ale tale sunt cuvintele.
deosebită transpunere!

 =  .
Alexandru Gheție
[05.Dec.10 23:11]
:) păi am acceptat deja varianta lui radu. nu în totalitate, doar 80%.
mulțumesc pentru semn, silvia. mai treci

alex

 =  .
nica mădălina
[05.Dec.10 23:21]
și-a pierdut toată încercarea de substrat altfel decât comic.
a devenit o struțocămilă.

ori, ori, alex.

ori mergi pe a lucra zona de sugestie în sensul ducerii limpezi către ceva trist și ușor dramatic, punctat cu detașarea necesară, ori mergi, cap-coadă, pe ridiculizare.

poate-ți pare tragicomic așa, dar e doar struțocămilă, cum spuneam. căci până la jumătate creezi o atmosferă pe un anumit ton, iar de la jumătate încolo schimbi macazul (și ton, și mesaj, și tehnică) în detrimentul întregului.

ori lucrezi pe propria-ți idee, ori accepți sută la sută transpunerea de care se făcea vorbire.

așa nu are coerență...

(sper să nu apară de două ori, am un comp tare îndărătnic)

 =  variante
Alexandru Gheție
[06.Dec.10 00:57]
eu am greșit aici mult. și știu asta. de fapt am operat modificări încât nici nu mai știu cum arăta textul inițial. nici nu am mai citit ce a ajuns acum :). promit ca mâine să revin aici cu... 2 variante :). mulțumesc. și pentru că mi-ai deschis ochii. :)

alex

 =  fii tare
Anni- Lorei Mainka
[07.Dec.10 15:52]
ai idei prea multe, te ineci in curaj si putere, dar lasa -le sa se decanteze, sper ca se zice asa

am adresa mail pe pag mea

si sa stii ca hänsel si gretel nici acum n-au iesit din padure!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0