Comentariile membrilor:

 =  roace sex si cruci
Doru Alexandru
[20.Sep.05 22:12]
am sa iti comentez textul un pic in general, legat de oameni si biserica... intr-adevar biserica are o foarte mare influenta in cultura si nu neaparat numai in zona romaneasca, dar cea mai mare vina o poarta insusi omul. Informatia de cele mai multe ori apare; ramane ca omul sa isi invinga frica si prejudecatile pe care (pana la urma e asa cum spui tu) ti le impune in majoritar biserica si sa le asimileze. Ii place ceea ce a asimilat bine, nu ii place, poate inlatura si merge mai departe.

Nu de multe ori, pe vremea cand aveam plete si ma imbracam specific lumii rockului (inca o fac, dar nu mai am plete :">) eram privit total diferit de oamenii de pe strada. Stiu senzatia, dar mereu am incercat sa trec peste. Oamenii sunt oameni si ceea ce nu inteleg resping.

Cat despre pornografie... Domnul meu... ceea ce este interzis se vinde cel mai bine. Si aici nu e vorba numai de pornografie (iti vine sa crezi sau nu, eu sunt convins ca provoaca o dependenta psihica) ci si de multe alte lucruri in a caror gama cred ca am sa includ si drogurile pana la urma. De ce nu? Multi, chiar foarte multi sunt impotriva din cauza societatii in care traiesc, insa in propria casa nu stii ce intalnesti. Sexul este una dintre cele mai vandute materii prime (cred ca sunt indreptatit sa o numesc asa, tu nu crezi?).

E vina bisericii? Da. Dar mai mult e vina noastra. De ce? Pentru ca tindem sa credem orbeste fara sa verificam ceea ce ni se spune. Nu vom reusi inca mult timp de acum inainte, macar d.p.v. cultural sa ne formam noi o imagine. Si putini sunt cei care, d.p.v. al altora, sar calul si se avanta in necunoscut pentru a cunoaste - fie ca le place fie ca nu.

Bun. Sper ca nu am aberat atat de mult pe cat cred. Sunt foarte alaturi de tine, si te sustin in ceea ce spui mai sus. Cel putin intr-o masura destul de mare. Nu da vina direct pe biserica. E si vina noastra, mai ales a noastra.

D.C.

 =  ...
Fluerasu Petre
[02.Oct.05 19:06]
Iti multumesc pentru aprecieri Doru... Si iti multumesc pentru ca ai scos in evidenta "vina" oamenilor... Intradevar, oamenii sunt pana la urma principalii vinovati, pentru ca superstitiile si dogmele au nevoie de un teren "viabil" pentru a prinde... Asadar, de la oameni trebuie sa plece schimbarea...

P.S. pentru cei interesati de acest subiect, le recomand eseurile mele: Black Metal si iubire
Litaniile altarului insangerat

Cu stima...

 =  părere
Paul Bogdan
[20.Sep.05 23:13]
Generalizezi când spui, simplu, Rock. Satanica parte a rockului o cunoaștem destui de mulți, de asemenea cunoaștem și mesajul acestui fel de muzică...
Mă pui să aleg, ca cititor al acestui eseu, între două variante:
1- a urma pe cel care spune "ucide!"
2- a urma pe cel care spune "iubește!"

...oare ce ar fi de ales aici?!
Încă o chestie care poate n-ar trebui să vină din partea mea dar nu am ce face...
Ai grijă să nu mergi prea în extrem cu acest misionarism deoarece "misionarismul extrem ce are caracter de prozelitism" nu este permis pe acest site... nici pentru cei ca tine, nici pentru cei ca mine. Nu de alta dar voi fi nevoit să-ți refuz textele... și n-aș spune că aș face-o cu părere de rău.

 =  Raspuns...
Fluerasu Petre
[20.Sep.05 23:55]
Imi pare rau daca acest text lasa impresia de "extrem"... Sincer, nu cred ca am facut in vreun fel apologia "raului"... Eu doar am scos in evidenta caracteristicile negative ale acestor "manii generale" care scot in evidenta doar caracteristicile negative ale anumitor curente cum ar fi rock-ul sau pornografia... Nu cred ca prin asta se poate vorbi despre "prozelitism"... Nu incerc sa conving pe nimeni, pur si simplu imi prezint propia parere, incercand sa o argumentez cat mai bine... Nu vorbesc decat despre lucruri care exista - discriminarea si teama este pretutindeni in jurul nostru, la fel si superstitia... Eu nu incerc sa inlocuiesc o obsesie cu alta, eu vreau doar sa atrag atentia asupra acestui gen de manifestari... Pentru ca, orice s-ar spune, biserica are un impact mult mai mare decat rock-ul... Eu doar ma intreb daca acest impact este benefic pentru fiinta umana... Iar raspunsul cred eu ca nu poate fi rostit apasat de catre nimeni... Asadar, tot ceea ce face acest eseu este sa prezinte o parere... Nu vreau sa ofensez pe nimeni... Asta o poate face doar realitatea...


Cu reala stima...

 =  semn
hose armando pablo
[02.Oct.05 19:06]
am sa-ti comentez textul un pic in general.
scoate-l de la proza. unde e proza in textul tau ?
este vreun moment artistic si eu nu-l pot vedea?
evident ceea ce ai postat, numai proza nu este.
posibil pe viitor vei lua in consideratie ca exista sectiunea "personale"

unul eu nu sunt de acord cu nimic din ce ai zis mai sus.
pornografie inseamna pedofilie? cata deductie geniala...

no coment. cat despre ispite/obsesii ? mancarea poate servi drept ispita. banul drept ispita. viciile (tigari, alcool s.a.)drept ispita. astea dupa mine sunt obsesii mai frecvent intalnite pentru un om al bisericii decat rock-ul plus (lol)
pornografia.
cand ai mai zis-o cu rock-ul= sex+drugs+alcool am bufnit in ras. iti sfatuiesc sa privesti mai putine filme si sa cobori pe pamant, frate. juma din cunostintele mele asculta muzica rock, frecventeaza concerte, s.a.m.d.
deci o parte din ei (mai slabi de fire) au inceput sa bea mai des. atat. ei au girlfriends. deci sexul numai cu ele, sau cam asa ceva. altii insa care imi sunt mai apropiati mie nici nu ai clintit din loc. cum au fost asa au ramas. no drugs, no porno/super-sex and no alcool. deci sa zici automat ca rocul e satanic, numai in filmele de la discovery si alte chestii. te asigur in dependenta de fiecare ascultator de aceasta muzica efectele sunt diferite. ceea ce inseamna ca tu tre' sa-mi demonstrezi care e treaba lui satan, cand eu ascult rock.
ufff. sunt in mainile lui satan. insa a pornografiei nu, pentru ca mi-au zis ca pe sit-urile pornografiec sunt virusi si infecteaza calcul. cam aste-as.

 =  Unde e problema?
Negru Vladimir
[21.Sep.05 10:02]
Petre oamenii aleg: uneori o fac constient si atunci urmaresc ceva, emit judecati de valoare... alteori mediul in care traim este foarte contagios si ne impregneaza cu elemente asimilate inconstient si care abia mai tarziu vor face obiectul unei analize personale.
Eu ti-as propune ca inaintea fiecarui eseu sa incepi cu definirea termenilor utilizati... in cazul tau "satanic"... nu de alta dar ne trezim apoi ca batem campii prin localitati diferite :)
Rockul nu e satanic... dar cum spunea si Pan, insa curente mai dure ale acestui gen muzical induc prin mesaj si rezonanta joasa a sunetului (aspect studiat... fa o experienta simpla: cumpara o floare de ghiveci si apoi pune-i heavy vreo 2 zile... pariez ca moare chiar daca o balada rock i-ar face desigur frunzele mai verzi)... acum sa-ti zic o noutate... oamenii sunt mai sensibili decat florile... concluzia o tragi singur.
Exista insa miscari de sorginte satanista care utilizeaza programatic muzica de genul mentionat pentru suspendarea ratiunii adeptilor... e iarasi demonstrat stiintific ca ascultarea in exces a unei astfel de muzici produce modificari de structura psihica, inhiba secretia anumitor glande ori dimpotriva o creste... etc
Satanismul e treaba serioasa si fundamentata conceptual... sunt ritualuri, "dogme" etc... trebuie sa cunosti chiar foarte bine elemente de filosofie oculta pentru a intelege... insa nu vorbim de marea masa de mascarici care se cred importanti doar pentru ca poarta la mana o bratara cu simboluri egiptene :) Oricum nimeni nu obliga pe nimeni sa fie intr-un fel sau in altul... nu mai sunt arsi oameni pe rug etc asa ca nu vad care e problema.
Cu privire la pornografie treaba e si mai clara asa ca nu mai am chef sa mai adaug nimic... poate ca totusi exista niste diferente intre perversiunile sexuale intre oamenii de sexe diferite si aberatiile sexuale gen homosexualitate, zoofilie etc, nu? Sunt impotriva naturii oricat de gentili am vrea sa fim.
Biserica dragul meu nu te obliga sa crezi ci tu prin actul exercitiului propriei tale libertati faci asta... oricum eu intre cel ce construieste si cel ce distruge fara a avea cel mai mic plan de reconstructie aleg prima varianta... si sa-ti mai zic ceva... nu poti compara satanismul cu crestinismul... diferenta de spiritualitate e imensa... de aceea doar un om extras din conditiile firescului (inclusiv prin muzica despre care discutam anterior, la care adaugam drogul, aberatiile sexuale etc) se intuneca in asa fel incat nu mai vede adevarul.
Simplul fapt ca asculti rock nu te face satanist... daca ai o viata sexuala activa nu e musai sa fii satanist, daca rasfoiesti Hustler nu inseamna automat ca esti satanist, daca esti ateu nu e obligatoriu sa fii satanist... zau daca vad pe unde e problema :)

 =  daca ma intriga titlul citesc
Maria Damian
[21.Sep.05 10:58]
cam asa mi se intimpla cel mai adesea pe situl asta - e vorba si de functia aperitiva a titlului (vezi Barthe). sex si rock music, doua tabu-uri - wow, zic,sa lecturam! petre, e o problema de la inceput: textul tau se incadra mai bine la "eseu", decit la "proza". apoi, dezbaterea in jurul termenilor acestia s-a mai purtat de cind s-au "inventat" ei. realitatea e ca rock-ul nu e defel satanic, doar cu unele exceptii, se marseaza mult pe imagine, pe impresionarea publicului (gindesc la formatii de black "satyricon", "immortal" sau chiar "necrophagia"). de altfel, metal-ul (gothicul, doom-ul) decit satanisme, te introduc mai degraba intr-o lume mitica (temele tratate de "nightwish", "therion", "haggard"). in pivinta pornografiei, problema e pe acelasi nivel pusa: excitare prin imagine, prin sex exagerat. se poate dezvolta aici o intreaga teorie a imaginii. zic eu, e o problema de acceptare - vrei sau nu sa vezi pornografie (oricum, cam de asta suntem inconjurati). asadar, concluzia ar fi: nu mai cred ca aceste subiecte sunt pentru lumea "open" niste tabu-uri, si nici nu mai cred in ateismul celui care ar fi adeptul unor astfel de fenomene. felicitari pentru "proza", ideile sunt sintetizate bine.

 =  ?
dan
[21.Sep.05 13:17]
sa inteleg domnule paul bogdan ca beatles sau elvis presley (am ales 2 exemple pe care ar trebui sa le cunoasteti pana si dvs) au invatat milioane de oameni sa ucida?

 =  dan
Paul Bogdan
[21.Sep.05 13:21]
Stimabile Dan, te rog să citești încă o dată dar de data aceasta mai atent:
"Generalizezi când spui, simplu, Rock. Satanica parte a rockului o cunoaștem destui de mulți, de asemenea cunoaștem și mesajul acestui fel de muzică..."
Mă refeream la o anume parte a rockului și anume la heavy-metal, black etc... care au texte de genul:

"We come bursting through your bodies
Rape your helpless soul
Transform you into a creature
Merciless and cold
We force you to kill your brother
Eat his blood and brain
Shredding flesh and sucking bone
Till everyone's insane
We are pestilent and contaminate
The world Demonic legions prevail"
"DEMONS" by Rigor Mortis

Am greșit cu ceva?!

 =  :D
dan
[22.Sep.05 07:51]
corect. asa este. asta reciteam acum. ai dreptate. ma distreaza insa textul pe care tocmai l-ai postat. cred ca ar trebui sa ti-l refuzi singur. atentie la "misionarismul extrem ce are caracter de prozelitism"

 =  punct
dan
[02.Oct.05 19:06]
cred ca marea voastra problema este ca va luati mult prea in serios. black-metalul e ridicol. teatru de mana a 2-a. cat despre plozii rataciti... n-aveti cum sa ii salvati decat daca ii inchideti undeva. adevaratul black metal e maneaua. there's your antichrist :) dar asta nu deranjeaza pe nimeni ptr ca nu contine cuvantul satan (woops I said it... e ok?). as vrea sa vad un popa ingrijorat de fenomenu' Salam... De Vito, Vijelie. Dar chestia asta nu o sa se intample ptr ca biserica a avut intotdeauna grija sa nu se lege de chestiile care implica majoritatea. (adica hai sa fim seriosi... turma e cam prostanaca) e o chestie de marketing. nu vinzi ideea daca dai in consumator, nu ? asa ca o sa traim in continuare inconjurati de ipocriziile de zi cu zi si o sa ne enervam la culme cand apare un pletos care urla ca vrea sa o omoare pe ma-sa. so tovarasi... ascultati chestia aia cu macaralele argintii si asteptati-va locul in rai

 =  preconceptii...
Stancu Marius-Iulian
[02.Oct.05 19:06]
Am inteles ca iti place rock-ul(poate si pornografia).Nu iti place Biserica pentru ca o vezi ca atentand la integritatea gusturilor tale.Eu nu cred acest lucru.Ea dezavueaza doar anumite forme extreme ale acestui gen de muzica.Cred ca sunt mai putini oameni in lumea asta care asculta muzica religioasa decat rock.Eu ce sa fac acum?Sa ii "execut" pe toti cei care nu o fac doar pentru ca mie imi place?Textul tau nu e deloc obiectiv si la fel de lipsit de argumente trecute prin filtrul critic ca si cele ale celor pe care ii acuzi tu.Lucrezi cu multe preconceptii iar finalul eseului seamana mai mult a confesiuni(cum ca n-ai nevoie de divinitate,ca acest concept nu ar fi existat fara oameni...)decat a argumentare critica.Si iata cum un adversar al dogmelor(cum te declari tu)s-a transformat la randul lui in dogmatic.

 =  cateva raspunsuri...
Fluerasu Petre
[02.Oct.05 19:06]
Va multumesc tuturor pentru comentariile voastre... Din punct de vedere teoretic, ele sunt foarte bune... Problema este cand vine vorba de practica... Rock-ul nu inseamna automat satanic, insa in momentul in care veti realiza un chestionar (vorbesc in cunostiinta de cauza, pentru ca am participat la un astfel de proiect), veti observa reactiile oamenilor - 90% dintre cei care au raspuns au raspuns in maniera aceasta... Si erau oameni maturi... La fel si in cazul religiei... Eu nu pot intelege de ce oamenii tac in fata abuzurilor comise de cei care apartin acestei "comunitati"!? Cazurile de viol au zguduit lumea, cazul Tanacu este graitor pentru Romania, unde sunt masurile?! Asta vreau eu sa condamn, iar daca credeti ca aceste probleme nu sunt dezbatute sau nu intereseaza, priviti o statistica cu numarul de companii pentru combaterea pornografiei care exista (si cati bani sunt cheltuiti pentru acest "lux" - repet, vorbesc detinand date certe in domeniu)sau cate secte exista...
Credinta orbeasca intr-o dogma pe care nu o poti demonstra (celebrul "crede si nu cerceta") nu poate fi un lucru bun... Eu nu fac apologia raului, eu doar vreau sa scot in evidenta ca extremele nu sunt niciodata solutia! De aceea am facut paralela intre Satan si Dumnezeu... Doua extreme... Voi reveni in curand cu un alt eseu pe tema aceasta, incercand sa privesc problema plecand dinspre "partea luminii"...


Cu stima...

 =  Parere
Roxana Niculae
[21.Sep.05 17:36]
Rock-ul si pornografia sunt principalele “obsesii” ale omului modern...nu cred.
Daca ai fi postat acest text inainte de 89 sau imediat dupa, ar fi fost "aprobat" cu mai multa usurinta.Parerea mea este ca de mult timp nu mai sunt "marginalizati" cei care asculta rock-folosesc ca si tine termenul, generalizand. Ai fi putut specifica la care segment al muzicii rock te referi.Daca te referi la cei care "promoveaza satanismul" prin muzica...asa cum spunea Vladimir, satanismul este o "miscare",( despre care ai putea scrie un eseu interesant daca te documentezi temeinic ).
Daca te referi la rockeri in general...mie chiar nu mi se pare ca mai reprezinta "interes" asa cum se intampla in perioada de care spuneam mai sus.
"Rock-ul corupe, ne spun ei"-care ei?
"biserica are cea mai mare autoritate in cadrul statului roman" - pe ce te bazezi cand afirmi asta?
"rock-ul este un mod prin care poti contesta “aberatiile” dogmatice care exista in acest moment in cadrul “marelui templu ecleziastic" ....
Eu cred ca ar fi ok daca ai reface eseul, mi se pare superficial si mi se pare ca nu ai avut toate informatiile necesare pentru a scrie despre astfel de subiecte.(Sper sa nu te supere lipsa mea de delicatete, dar asa am perceput eu textul tau).
Numai bine,




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !