Comentariile membrilor:

 =  Ce n-am inteles eu
DoDu
[28.Feb.02 06:21]
domnule asoka,
lamureste-ma si pe mine te rog frumos ce ai vrut sa spui in aceasta poezie ca pentru mine e prea greu sa inteleg. Incepand de la titlu pana la ultimul vers.
Eu am cautat o legatura intre titlu si versuri dar nu am gasit desi tare m-am chinuit si pot sa spun ca am si transpirat putin.
Pentru mine e ceva ermetic si se termina cu semn de intrebare. Poate ca totusi poti sa imi oferi e explicatie?

 =  sper sa intelegi
ASOKA
[01.Mar.02 03:45]
domnule si stimate (respectabil, care cum s-ar spune)dodu...bineinteles cu cei 2 d mari....luand la cunostinta efortul muncitoresc de care dati dovada (mare atentie la rezerva de deodorant)...voi incerca sa va clarific neclaritatea...pe scurt...pt. ca pe lung mi-ar lua multe pagini...

intreaga poezie isi trage substanta din spiritualitate-mistica...poate de aici si o asa zisa greutate in a o intelege...si este in ansamblu o celebrare a omului...ca principiu creator in univers...ca scanteie divina.
...dupa cum stii...daca ai citit biblia(si nu numai...mai toate traditiile spirituale sustin aceasta)...la inceput a fost "cuvantul"...si prin el a fost creat tot(ar fi foarte mult de scris daca ti-as explica in detaliu...de aceea trebuie sa detii un anumit bagaj de cunostinte...in mare parte de cultura pentru a intelege)...cuvantul e de fapt vointa-intentie materializata si el are puterea de a modela lumea nu numai sub aspectul ei spiritual dar si fizic...cuvantul creeaza...de fapt putin metaforic deoarece nu cuvantul in sine ci sunetul ca vibratie...ce poate modela eneria in materie si invers...vezi e destul de complicat si ar putea sa-ti sune aiurea daca nu te-aimai intalnit cu aceste lucruri...
...in india maestrii se foloseau de sunet(mantre) in diferite scopuri si pana in zilele noastre se facea demonstratii de aprindere a unor focuri prin emiterea acestor sunete...in acelasi context stii si tu ca orice mag, vrajitor,saman, etc...se foloseste de incantatii...
in mare ce trebuie sa retii este ca cuvantul este in sine forta pura...este principiul ordonator al universului....cuvantul creeaza...iar acel cuvant se numeste cuvant viu...respectiv litera vie...de aceea multi afirma ca litera bibliei ar fi litera moarta si nu ar mai contine in sine puterea originala...datorita mai multor motive
....cunoscand acestea ...poate ca deja iti poti face o imagine a ceea ce se vrea spus prin aceasta poezie...
...de s-ar naste graiul viu\din tacutele cuvinte...reprezinta tocmai acel imbold spre a ne reintoarce la cuvantul primordial...cel cu sens si cu putere de viata de creatie...in contrast cu litera moarta pe care o vehiculam din pacate mai toti...din tacutele cuvinte(sau ...ce din coada au sa sune)
urmatorul vers dupa cum iti poti da si singur seama recertifica aceeasi idee
...mai complicat e cu a treia strofa...care implica iar cunoasterea unei intregi filosofii spirituale...implica ideea universului ca iluzie(maya) si joc...si ne indeamna din nou la aceea readucere aminte de noi ...ca fiind inseparabili de dumnezeu...de fapt fiind un tot...si de faptul ca noi am creat aceasta lume acest vis pe care acum am inceput sa-l credem ceva separat de noi ...alcatuit din o materie necunoscuta noua...reala...metafora "piatra rece"
...in final , ultimele 3 versuri readuc in prim plan natura noastra absoluta...ce creeaza din haos din necreat...si "nebunii" este cuvantul care incearca sa transmita netransmisibilul..."atunci am fi doar noi"...e clar, e doar exprimarea clara a esentei noastre ca absolut.
...in legatura cu titlul....acesta vine ca un contrast la pozie, deoarece din aceasta apare mai mult ca oamenii si-au uitat menirea si adevarata natura...si arata dincolo de acestea faptul ca nu suntem pierduti...demonizati ci ca intotdeauna in fata noastra ni se asterne alegerea...totul depinde de noi...
...scuza-ma daca nu am putut sa te fac sa intelegi...nu prea am nici dispozitia necesara si dupa cum am mai spus ar fi enorm de scris...

 =  acum poate ca am inteles
DoDu
[01.Mar.02 05:52]
Domnule ASOKA,

iti multumesc foarte mult pentru explicatie care mi s-a parut de 100 de ori mai interesanta decat poezia, te rog sa ma ierti, asa cred eu. Si mi-a parut tare rau ca nu erai in dispozitie sa continui caci devenise de-a dreptul palpitant.
Bineinteles, domnule ASOKA,
ca am citit biblia dar sper ca asta nu inseamna ca trebuie sa si cred tot ce am citit, ca multe lucruri de acolo sunt baliverne si numai putine sunt interesante.
Eu nu sunt de acord ca la inceput a fost cuvantul, eu sunt de acord ca la inceput a fost miscarea, daca e sa ne gandim la teoria Big Bang.
Revenind la poezie, eu cred ca nu trebuie sa transformam literatura in filosofie sau religie si nici invers. Care va sa spuna pot trai independente fiecare.
Eu cred ca o poezie buna este aceea care iti da numai o farama de esenta, iar restul este stare si atmosfera. Eu asa cred dar pot sa ma insel, desigur ca da.
Eu cred ca poezia matale e prea incarcata in esente poate ca din fiecare idee sau vers ai putea scrie o alta poezie, eu nu spun ca trebuie sa o lalai dar poate ca n-ar strica sa dozezi lucrurile asa fel sa nu-mi dai totul intr-un singur pahar, mai pastrezi si pentru maine ceva, domnule ASOKA.
Cu prietenie,
DoDu

pese
n-am intele gluma cu deodorantul, poate vrei sa fi mai explicit, eu stiu ca DoDu suna a nickname de prostovan dar ce sa fac, spune si matale

 = 
ASOKA
[02.Mar.02 01:52]
sal...DoDu...hai sa renuntam la formulele astea de politete exagerata...si sa ne numim simplu...omule,prietene, DoDu-le...ce zici...

spuneai ca tu crezi ca la inceput a fost miscarea...dar ...miscarea este ceva mult prea superficial...este doar o reprezentare palida, un principiu simplist...si din perspectiva stiintifica si spirituala...
...la inceput a fost cuvantul...cuvantul reprezinta ...vibratie...unda...si cred ca stii si tu ca universul este in intregime unda...la diferite nivele de vibratie...lungimi de unda...energia ia diferite forme...de solid, respectiv materie sau diverse alte forme...lumina, unda radio...etc. etc...
vezi teoria stringurilor si superstringurilor din fizica actuala...care se apropie implacabil de adevarurile acestui univers...adevaruri sustinute de zeci de mii de ani de oamenii ce le-au cunoscut prin intermediul spiritualitatii(observi ca ma feresc sa fol. cuv. religie...care e cu totul altceva)
atat!!!
mai vorbim...

 =  Acuma nu sunt de acord
DoDu
[02.Mar.02 07:20]
Domnule ASOKA,

sunetul (de unde si cuvantul) ocupa un spectru mic din toata gama undelor electromagnetice. Atunci mai bine sa vorbim de starea termica a universului, sa vorbim de temperatura. Ca o temperatura trebuia sa existe de la inceput, chiar daca aproape de zero absolut. Deci la inceput a fost gradul Kelvin. Dar si radiatia termica este o unda, iar undele sunt stari ale materiei.
Eu ma gandeam la fotonul acela care nu are masa de repaos ci numai de miscare. Daca l-ai opri din miscare el si-ar pierde masa si nu ar mai exista. De aceea am facut paralela la miscare. Caci sunt particole care nu exista decat prin miscare.
Care crezi matale ca este ultima caramida in structura atomului? Quarcii am vazut ca sunt sarcini electrice fractionate. Dar quarcii din ce sunt compusi? Etc. Ultima particola trebuie sa fie ceva de genul "cat timp ma misc, exist"!
Cum pot oamenii sa detina adevarul de zeci de mii de ani? Te referi la Austrolepitecus? Sau la Neanderthal?
Pai astia, care va sa zica stiau numai sa dea cu maciuca. De unde adevaruri?
Apoi teoria cu adevarul este cam lunga si complicata. Care adevar? Exista mai multe adevaruri sau unul singur. Daca spui ca este un singur adevar, atunci afirmatia respectiva devine automat un alt adevar, care va sa zica pe picior de egalitate cu primul. Caici fara afirmatia ca exista un singur adevar, acel singur adevar nu exista. Deci sunt mai multe adevaruri.
Poate ca si Cuvantul, poate ca si miscarea poate ca si Kelvin.
Hai lasa-ma ca mi-am prins urechile, domnule ASOKA




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !