Comentariile membrilor:

 =  eroare
Anaid
[12.Mar.02 16:41]
dupa ce votez apre o eroare, cum ca nu exista pagina... s-a inregistrat sau nu votul?

 =  Votati!
Vlad Ioan Mirescu
[14.Feb.04 17:04]
Ideea aceasta cred ca a avut-o fiecare dintre noi la auzul sau vazul atrocitatilor din Republica Moldova. Comunitatea noastra nu este intreaga fara votul tau!
Sustineti-va fratii, sustineti-va limba, sustineti cultura romaneasca, comuna!
Votati, nu stati!

 =  Raspuns!
Vlad Ioan Mirescu
[14.Feb.04 17:04]
Draga Anaid, in cateva minute iti vom putea spune exact ce s-a intamplat. Oricum, daca poti, te rugam mai voteaza o data peste circa o ora!

 =  ATENTIE!
Vlad Ioan Mirescu
[14.Feb.04 17:04]
http://news.ournet.md/declaratie/
ACEASTA ESTE PAGINA DE LINK UNDE PUTETI VOTA DIRECT!

VA MULTUMIM TUTUROR CA SUNTETI ALATURI DE NOI,SI CA LE PUTEM ARATA SI ALTORA CA LIMBA ROMANA ESTE MAI MULT DECAT UN SIMPLU SLOGAN!

 =  acum merge
RaduLucian
[12.Mar.02 17:01]
acum ar trebui sa functioneze si direct din aceasta pagina insa pagina din moldova se incarca oricum foarte greu.

 =  Vot
Anaid
[12.Mar.02 17:51]
Voi vota, pentru ca am amintiri. Am trait ceva mai mult de cinci ani in fosta uniune... Intr-un an, intr-o faimoasa tabara, am intalnit copii moldoveni. Si m-a marcat spusa uneia din fete (al carei tata era roman), anume ca sa vorbim romaneste numai cand suntem singure, ca nu ii lasa! Nu sunt de acord sa se repete acest lucru!

 =  haz de necaz
degeaba
[13.Mar.02 00:41]
de semnat am semnat, atata doar ca sper sa nu incep acum sa primesc spam mailuri de la tot felul de adolescente fierbinti care vor sa imi dezvaluie secretele lor in schimbul numarului credit cardului meu.

 =  Basarabia si Moldova
kopilotu
[13.Mar.02 04:23]
Romania exista de la 1859. Si abia la 1918 a fost CEA MARE! Timp de 6-700 de ani au existat 4 regiuni diferite ca evolutie, istorie, dezvoltare sociala, pana si oamenii sunt diferiti in aceste 4 regiuni ale Romaniei. Ma refer la Muntenia, Moldova, Transilvania si Dobrogea. Nici macar 25 de ani nu a existat ROMANIA MARE! Nu-i curios? De multe ori m-am intrebat ce s-ar intampla daca Germania ar dori din nou sa anexeze Austria... tot germana se vorbeste si acolo, nu?
Toata aceasta discutie pleaca de la nationalismul romanilor, insa aceiasi romani considera ca epoca nationalismului a luat sfarsit si acum trebuie sa traim in Europa, ca un mare stat multinational. Se bat niste lucruri cap in cap, nu credeti?
Mie unuia mi-ar place ca limba romana sa fie limba oficiala in cat mai multe state de pe glob. Asa n-ar mai trebui sa invatam atatea limbi straine ca sa ne descurcam prin lume.
Problema acolo insa este mai delicata decat o vedem din prima. Acolo e un stat in care locuiesc acum 2 nationalitati: moldoveni si rusi. Comunismul a decimat moldovenii si acum rusii sunt aproape la egalitate ca populatie. E foarte greu sa spui acum "revolutie pentru drepturile romanilor"... Chiar mi-am amintit de Piata Universitatii... Aceleasi minciuni si aceleasi tipete in van. Declaratia aceasta n-are nici o valoare practica. Doar ca sa ne readucem aminte ca suntem un popor nationalist.
De aceea ma voi adresa lui Radu L. si lui Bogdan G. intrebandu-i: Basarabia e pamant romanesc sau moldovenesc? Asta apropos daca berea a fost inventata de daci sau nu...
Probabil ca ceea ce spun acum va starni controverse, insa nu uitati ca in istorie adevarul e intotdeauna pe la mijloc.

 =  Kopilotului
Vlad Ioan Mirescu
[14.Feb.04 17:04]
Draga Kopilotule!

Nationalismul cultural si lingvistic este singurul pe care il recunosc! Asadar este vorba de nationalism,ce sa ne mai ascundem dupa degete!

Tu vorbesti foarte logic, si aproape ca m-ai facut sa ma intreb daca am oare dreptate. Un cuvant al tau insa a facut lumina in capul meu si am sa-ti spun de ce continui sa cred ca merita facut orice pentru a salva limba romana in acele zone: cuvantul "acum". Zici la un moment dat acum acolo sunt 2 nationalitati. de acord. Una insa este minoritara si incearca sa ia cu tavalugul pana si ultimele valori romanesti de acolo. Pentru asta ne revoltam. Odata acela a fost pamant romanesc, nu ma intereseaza ce va fi, dar consider moral ca acolo sa continue sa se vorbeasca romana si sa se studieze in scoli istoria Romaniei, cel putin deocamdata, peste vre-un secol sa zicem ca nu as avea nimic impotriva studierii Istoriei Basarabiei. Fiindca istoria se scrie, iar o istorie gata scrisa nu mai e istorie, e fictiune.

Nu sunt dintre aceia care se revolta ca aud doi unguri vorbind ungureste intre ei in tramvai, mi se pare logic, si in pas cu istoria. In schimb ma revolt atunci cand doi unguri nu mai vorbesc maghiara intre ei, sau doi rusi-lipoveni sau armeni, sau bulgari sau orice alta etnie din Romania, aflati in intimitate nu isi vorbesc limba. Ma revolt cand romanii din Mikerek sau Gyula ( localitate romanizata aiurea Jula, de parca specificul national al acelor locuri ar fi datul cu jula) vorbesc ungureste! 10 ani de zile, cat am stat in Budapesta, am vorbit mereu romaneste cu vorbitorii de limba romana, si e drept, ungureste, atunci cand se aflau in preajma noastra necunoscatori de romana.

Mai vorbim. Oricum, asta e punctul meu de vedere!
Sunt curios daca tot asa gandesti?
Bogdan

 =  intre cultura si politica
kopilotu
[13.Mar.02 15:31]
Draga Bogdan G.
ceea ce spui tu este adevarat, in sensul in care vorbitorii de limba romana din Rep. Moldova trebuie sa-si pastreze limba, chiar si obiceiurile, intr-adevar partea culturala a unui popor. (n-am spus niciodata ca acolo se vorbeste limba moldoveneasca...) Ar trebui insa sa citim mai atent declaratia pusa azi in discutie si sa fim de acord ca este politica, nu culturala. Un singur punct se refera la limba romana si cea rusa. In rest sunt reactii la politica statului. Din aceasta cauza spun ca declaratia pentru romani nu prea are valabilitate fiindca in ea gasesc (de pilda) urmatorul punct: "Actiunile de refacere a vechiului sistem administrativ de comanda si de renationalizare a intreprinderilor privatizate s-au soldat cu retragerea sprijinului organismelor financiare internationale si au adus Republica Moldova in pragul falimentului".
Daca trebuie sa semnez vreo declaratie, inseamna ca sustin intru totul ideile continute in ea. Din pacate noi nu traim in Rep. Moldova. Nu noi alegem guvernele de acolo. Nu e treaba noastra politica lor. Nu cred ca noi romanii ar trebui sa ne dam cu parerea despre privatizarile lor. Le avem destul pe ale noastre.
Sunt de acord cu un singur punct al declaratiei (cel privitor la limba rusa). In rest... Romania a recunoscut Rep. Moldova ca stat independent...

 =  Kopilotului
Vlad Ioan Mirescu
[14.Feb.04 17:04]
Draga Kopilotule
ok, m-ai convins, iti respect opinia!
Bogdan Geana




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0