Comentariile membrilor:

 =  aminitiri & uitări din copilărie
Vasile Munteanu
[07.Jun.08 08:58]
vârsta pantalonilor (mereu) scurți; sau când biologicul (viața) o ia înaintea materialității.

între idealul propus (cireșe) și cel atins (corcodușe) există mereu o asemănare de formă, dar niciodată una de substanță.

impulsul vital (hai să facem ceva), inițial unul de natură mistică (trei), sfârșește la limita ignoranței (n-au știut ce să răspundă) și a ilicitului (au rupt-o la fugă).

finalul osiclează între rătăcire (pe alte străzi) și complacere (s-au așezat pe bordură).

nimic deplin valoros, nimic îndeajuns copt (corcodușele verzi).


cu plăcerea lecturii,
Vasile Munteanu

 =  Epica mangla
Ioan Jorz
[07.Jun.08 09:36]
Trei băieți au făcut și-au dres... Scăpați din "cuștile blocurilor" au pus de-o tovărășie, în vederea săvârșirii unor fapte, cum ar fi furtul unor cireșe,(rămas la stadiul de tentativă), sau al unor corcodușe verzi, furt reușit, dar care s-a produs și cu distrugere de bunuri, respectiv ruperea crengii din corcoduș. Ãsta e textul, în întregime. Unde e poezia? Până și sub aspect epic textul nu are nici o valoare literară, narând cel mai banal episod din viața unui băiat, fie el și-a pantaloni scurți. Gelu D, îți urez să ai inspirație!

 =  răspunsuri
Gelu Diaconu
[07.Jun.08 10:50]
Ted:
mulțumesc f mult, comentariul tău mă onorează

Ioan:
dacă nu ai furat niciodată cireșe în gașcă, înseamnă că ai avut o copilărie tristă

poemul a fost inspirat de filmul "Stand by me" (cu River Phoenix)
deși acolo au fost patru băieți, în realitatea plictisitoare a verilor din ferentariul anilor șaptezeci numărul lor oscila în funcție de voința mamelor
după amiezele erau într-adevăr prăfoase și albite de soare
dar erau minunate
iar poezia este exact acolo unde nu mai putem (uneori) să o vedem
acolo unde, de altfel, a văzut-o atât de bine Creangă

vă mulțumesc încă o dată ptr opinii

 =  Stand by me
Gelu Diaconu
[07.Jun.08 10:58]
iată, de altfel, și trailerul filmului, cu soundtrackul minunat al lui Ben E. King
http://www.youtube.com/watch?v=VJ7Zi6jg8wM&feature=related

 =  spre folosința unora care nu văd poezia de cuvinte
Vasile Munteanu
[07.Jun.08 12:23]

am să fac abstracție de tehnica cinematografică; sau de cireșe ca simbol al carnalității și al senzualului; dar, uite, indic aici numai „trei” autori publicați recent la Polirom care, printre altele, abordează problema celor trei băieți și/sau a pantalonilor scurți: Holly Peterson („Dădacul”), Lucy Cavendish („Femeia invizibilă”) și Ryu Murakami („Copii de aruncat”); cât despre exemplele clasice ale literaturii noastre consider inutil a mai aduce vorba.

cum nu am chef de poelmică, am să recunosc că poți foarte bine spune că aceasta nu dovedește că textul lui Gelu este literatură; dar nici simpla ta afirmație cu pretenție de axiomă: „textul nu are nici o valoare literară” nu este analiză literară; prin urmare, ai putea spune simplu: “Eu nu văd poezia din text” sau “Eu consider că textul nu este poezie”. în orice text, indiferent de gen, specie șcl, „cineva face și drege”; ce te deranjează, numărul lor sau pantalonii scurți (simbol al uniformei)?

eu văd și/sau consider sub acest raport, al genului și al speciei, textul ca fiind unul valid. Care e problema?

 =  Ioan Jorz
Gelu Diaconu
[07.Jun.08 12:59]
este doar resentimentar
el are o problemă cu mine ca persoană, nicidecum cu textele mele
axioma lui se verifică doar dacă este însoțită de apendicele "ce e scris de gelu diaconu nu are NICIO valoare literară"
și da, "Copii de aruncat", singurul roman dintre cele menționate de tine pe care l-am citit, este f bun și pentru faptul că are scene care transformă o banală plimbare printre ruinele unui "oraș" într-o adevărată aventură
dar desigur adevărul ăsta este valabil doar pentru cei care (încă) mai pot visa cu ochii deschiși

 =  Gelu Diaconu
Ioan Jorz
[07.Jun.08 14:53]
Nu este nimic resentimentar în comentariul meu, anterior. Presupunând că aș citi poezia într-o revistă, fără explicațiile autorului, fără pledoaria ironică a criticului, fără note de subsol, la ce concluzie aș putea ajunge? Că am citit o proză foarte scurtă, care mie nu mi-a produs nici un fel de emoție. Textul este coerent, este bine scris. Autorul stăpânește lexicul, are mijloacele necesare scrierii unui astfel de text. Atât. Mi se pare puțin. Cireșe am furat și eu, și milioane de copii, înaintea mea și după mine. În pantaloni scurți, în pantaloni lungi, în "șpilhozeni". Și ce-i cu asta? E vreo faptă de vitejie care trebuie nemurită în versuri? Nu cred. E doar un fapt banal, la vârsta inocenței. Fără resentimente,

P.S. Nu ne cunoaștem ca persoane. Doar am polemizat puțin, în limite acceptabile- zic eu. De ce-aș avea ceva cu tine, ca persoană? Dimpotrivă, îmi ești chiar simpatic.

 =  ...
Mihai Tița
[07.Jun.08 15:10]
gelu, ai revenit iar la naturaletea cu care eram obisnuit :)

 =  re
Gelu Diaconu
[07.Jun.08 20:02]
Jorz:
e ceva resentimentar în atitudinea ta, nu neapărat în acel comentariu, m-ai jignit cel puțin în două rânduri și se pare că ai încă energie să o mai faci, din fericire pentru tine eu am întotdeauna ceva mai bun de făcut decât să întrețin un dialog streotip cu cineva care este îndeajuns de limitat încât să nu accepte diversitatea culturală și să considere bun și de valoare doar producția proprie sau doar autorii preferați
mai există din fericire molnar ferenc, mihail drumeș, grigore bejenaru, francisc munteanu, radu tudoran etc.
din nefericire pentru ce încerci să pari a fi, află că îi cunosc pe cei ca tine, erau mulți literați trași la indigo care se vânturau prin cenaclurile anilor optzeci și care îți seamănă suficient ca să-mi dau seama că profilul tău nu iese orice i-ai face dintr-o schemă prăfuită și autosuficientă
aici am încheiat dialogul cu tine

Mihai:
da, și eu mă simt mai bine așa, deși sunt bântuit mai degrabă de gânduri negre, ceea ce nu prea concordă cu aerul oarecum ingenuu al acestui poem
oricum, trăiască berea și bookfest

 =  nu pot sa ma abtin
Alberto M. Popesco
[07.Jun.08 20:02]
am citit cu atentie textul de 2 ori. nimic. l-am recitit a 3a oara. am presupus ca_cineva rade de noi. autorul, sau cenzorul care a recomandat textul. bun, sa ma explicitez: avem 3 pusti in pantaloni noi, pana aici ceva care promite. ce fac ei? fura cirese. si atat!!! nimic mai mult, nici macar o julitura. acum sa fim seriosi, e o actiune atat de comuna si atat de rigid expusa, care dupa parerea mea nu-l onoreaza pe gelu si nici site-ul agonia, daca s-a ajuns sa se recomande asemenea balarii! totul e banal, copiii sunt muti, cirese n-au mancat, nimic care sa oripileze sau sa incante. intreb si eu: ce tehnica literara s-a folosit ptr a se realiza acest text. e o povestire de 3-4 randuri expusa in forma de versuri albe care are un final de gradinita. preusupun ca daca isi dadeau coate si se hlizeaua unul la celalat era mai interesant. nu consider ca acest text care se bazeaza pe digerabilitate poate sa aiba valente literare. nu vorbesc degeaba, gelu, ai scris ceva care nu e nimic, nici literatura, nici balarie, nici poezie. e o istorie expusa fara talent si fara gratie.
imi pare rau sa ti-o spun.
acest text e o balarie.
foarte amical

 =  ce naiba e în neregulă cu voi, oameni buni?
Gelu Diaconu
[07.Jun.08 20:14]
ok, de acord, foarte bine, nu e nicio problemă și nu se va scufunda titanicul literaturii române dacă s-a mai recomandat un text prost pe agonia, au mai fost și altele și vor mai fi, dar te întreb, din curiozitate, așa, personal, de unde domnule atâta înverșunare?
explică-mi ca unui copil de șase ani, cu ce te jignește faptul că unui om i-a plăcut acest text?
pentru că, până la urmă, recomandarea, ca și steluțele, au un mare grad de subiectivitate, ele sunt rezultatul acelei diversități despre care îi spuneam și lui jorz, nu ne pot place toate producțiile, părerile sunt împărțite etc.
iar tu vii cu un comm devastator, care frizează absurdul și mă mai și jignești
ce naiba ți-am făcut, că doar nu mi-am recomandat singur textul?

 =  :)
Alberto M. Popesco
[07.Jun.08 20:19]
exact de asta ma temeam eu, ai inteles ca sunt in gasca cu jorz. te inseli, e un text slab, n-are nicio leg cu prb ta cu jorz, pur si simplu am ramas siderat de textul tau. nu e literatura ce ai scris tu aici, pur si simplu o istorie BANALA.
numai bine
la fel de amical ca ultima oara

 =  nu, Alberto
Gelu Diaconu
[07.Jun.08 20:33]
nu am crezut nicio clipă că ești faci echipă cu jorz, dar sunt convins că reacția ta a fost posibilă în urma conflictului pe care l-ai avut cu vasile munteanu
ei bine, trebuie să afli că acest om are coloană vertebrală, este erudit și în general știe foarte bine ce spune
tu ai așteptat după colț cu măciuca în mână, ca să apară un text "prost" recomandat chiar de el, ca să-i dai la cap și să împuști doi iepuri dintr-un foc
cred că te înșeli, amice
n-am să te pun să-ți argumentezi opinia, deoarece știu că nu o vei face, nu din lașitate, ci din cauză că îți lipsesc mijloacele

 =  .
Alberto M. Popesco
[07.Jun.08 20:46]
ok, imi lipsesc mijloacele pt a realiza o analiza literara pertinenta si completa. esti multumit acum? si inca ceva, pe cuvant de onoare daca am stiut ca acest text a fost recomandat de vasile munteanu. in fond este irelevant cine l-a pus in stanga paginii, textul vorbeste singur, nu e nevoie sa te intorci in trecut si sa dezgropi securea razboiului. si ca sa intelegi o chestie, n-am venit sa te distrug. am un respect deosebit pt tine si vasile munteanu, altfel nu ma deranjam sa revin aici. si, daca asta te face mai fericit, imi cer scuze ptr interventiile mele si rog sa fie trecute la offtopic. oricum, dupa parerea ta, nu stiu sa argumentez de ce am considerat ca acest text e o balarie. regret ca trebuie sa o repet, nu imi lipsesc mijloacele, ci imi lipseste bunavointa cu textele slabe, nimic mai mult.
amical

 =  .
Vasile Munteanu
[07.Jun.08 21:09]
stai liniștit, Gelu, ar fi greu să mă mai surprindă Alberto; în urma acelui "conflict" (în care, deși pentru mine a fost o simplă "aflare în treabă" a lui Alberto, pentru că, după cum s-a văzut, nici usturoi n-a mâncat - deși a jignit - nici argumente nu a adus), eu sunt acela care nu s-a ținut de cuvânt, adică nu i-am modificat nivelul; am considerat-o ca fiind prima eroare (sau, după cum singur s-a exprimat atunci, legare la cap fără să-l doară); în naivitatea mea, cum îl consider pe Alberto un halterofil al gândirii, țin să îi spun public că aceasta este "a doua încercare";

mă deranjează "atitudinea" lui? habar n-am! trec peste divergența dintre noi, despre tăcerea lui de pe site post-conflictuală, și apare acum; foarte bine, are tot dreptul să o facă; totuși, să vedem cecomunică Alberto:

1) nu pot sa ma abtin
2) am citit cu atentie textul de 2 ori. nimic. l-am recitit a 3a oara. am presupus ca_cineva rade de noi. autorul, sau cenzorul care a recomandat textul. 3(sa ma explicitez:) avem 3 pusti in pantaloni noi (o primă dovadă a cât de atent a citit, pantalonii sunt scurți, nu "noi" - mă rog, poate Alberto se adresa, așa, la pers. I plural, nu știu...), pana aici ceva care promite.
4) ce fac ei? fura cirese. si atat!!! nimic mai mult, nici macar o julitura. (deci o "julitură" satisfăcea minimal gustul estetic al lui Alberto, cel care, în scrierile sale "tratează" căutătorii în gunoi și vorbește cu... Dumnezeu!.) 5) acum sa fim seriosi, e o actiune atat de comuna si atat de rigid expusa, care dupa parerea mea nu-l onoreaza pe gelu si nici site-ul agonia, daca s-a ajuns sa se recomande asemenea balarii! totul e banal, copiii sunt muti, cirese n-au mancat, nimic care sa oripileze sau sa incante. intreb si eu: ce tehnica literara s-a folosit ptr a se realiza acest text. e o povestire de 3-4 randuri expusa in forma de versuri albe care are un final de gradinita. preusupun ca daca isi dadeau coate si se hlizeaua unul la celalat era mai interesant. nu consider ca acest text care se bazeaza pe digerabilitate poate sa aiba valente literare. nu vorbesc degeaba, gelu, ai scris ceva care nu e nimic, nici literatura, nici balarie, nici poezie. e o istorie expusa fara talent si fara gratie.
6) imi pare rau sa ti-o spun. acest text e o balarie. foarte amical (deci, așa, amical și cu păreri de rău, textul e o bylinarica, adică o bălărie.

deși pare incredibil, ACEASTA ESTE ANALIZA LITERARÃ alb-ertiană; extrem de albă.

acum, părerea mea: "bălărie" este genul acesta de "analiză"; 90% citez autorul și, 10%, mă refer la modul cel mai general cu putință despre cum n-am înțeles eu nimic din acest text.

sincer, Alberto (și oricine are aceeași părere): este de vină autorul și/sau editorul că tu (voi) nu înțelegeți nimic din text? a, nu vă place?! nimic neobșinuit; deși a persevera...

 =  este un text usurel
Mihai Robea
[07.Jun.08 21:27]
il cam ia vantul, nu este nevoie sa-l citesti de mai multe ori, evident, dispozitiile si parerea asupra unui text nu trag concluziile vis a vis de un autor.

 =  Gelu, nu
Cornel Ștefan Ghica
[07.Jun.08 21:25]
este un text despre "hai să facem ceva", "ceva mișto" și "ceilalți au zis bine".
Alberto are dreptate, este un text slab, în opinia mea de cititor (nu de critic), din oricare perspectivă ne-am "screme" s-o luăm.
îmi pare rău pentru autor și-mi pun semne de întrebare vis-a-vis de cel care a "putut" să recomande un astfel de text (doar felix mai e în stare de astfel de "experimente la mișto").

cu stimă, Cornel Ștefan Ghica

 =  .
Vasile Munteanu
[07.Jun.08 21:44]
revin cât timp e nevoie.

Mihai Robea: spuneți dumneavoastră că textul este "ușurel"; nu știu în raport cu ce, dar, în cazul dumneavoastră, am să mă rezum la un exemplu simplu; textul, transpus într-o pagină word, are 2,5 (l) x 6,5 (h); asta dă un total de 16,25 cmp; ceea ce, convertit în "carate" (în sistemul metric), înseamnă 80; o fi mult, o fi puțin?

Cornel:

primo) cum am spus mai sus, dacă tu ai înțeles că textul este despre "hai să facem ceva" și despre "ceilalți au spus bine"... e problema ta.
secundo) cum tot problema ta este că-ți pui semne de întrebare despre cel care a putut să recomande un astfel de text; din punctul meu de vedere, ai putea înlocui literele numai cu semne de întrebare.

+ pentru inocență
dorin cozan
[07.Jun.08 21:47]
eu spun ca este un text bun. dacă aș fi fost editor, aș fi recomandat și eu acest text. și nu pentru tehnică, pentru limbaj sau altceva, ci pentru ceea ce spune. la asta se reduce și esența a ceea ce incercam sa facem in poezie- sa refacem un drum, iar cand ne intalnim pe noi insine sa zicem bau!

 =  da
Gelu Diaconu
[07.Jun.08 21:48]
am avut dreptate când am spus ieri într-un cerc de prieteni că sunt un dinozaur
de altfel o spune chiar o onorabilă poetă la offtopic
nu știu însă de ce mă întreb, oare dacă acest poem nu ar fi fost recomandat, ar mai fi suscitat el atâta interes?
nu știu
nu știu nici de ce sunt trist
poate este vorba de gândurile negre pomenite mai sus în răspunsul dat lui mihai
dacă există un cimitir al elefanților, poate că există și un cimitir al dinozaurilor literari agonici
mă duc să-l caut, acest cimitir, fără resentimente, fără mânie, fără lamentări

 =  Precizări:
Ioan Jorz
[07.Jun.08 22:14]
1. Am postat comentariul la acest text înainte ca "scriitura" să ajungă la "recomandate", tonul ușor ironic, care presupun că a dat o "notă personală",(atât de deranjantă pentru autor), mi-a fost inspirat de comentariul d-lui Munteanu, persiflant, de-a dreptul: "între idealul propus (cireșe) și cel atins (corcodușe) există mereu o asemănare de formă, dar niciodată una de substanță." Sau/și: "impulsul vital (hai să facem ceva), inițial unul de natură mistică (trei), sfârșește la limita ignoranței (n-au știut ce să răspundă) și a ilicitului (au rupt-o la fugă)." Concluzia era în același ton: "nimic deplin valoros, nimic îndeajuns copt (corcodușele verzi)."

2. Dacă un singur comentariu, obiectiv, la text, ar fi susținut, cu argumente irefutabile valoarea sa estetică, mi-aș fi reconsiderat poziția față de acesta și în ciuda faptului că autorul a coborât o polemică literară la nivelul atacului la persoana mea, aș fi cerut scuze. Cum nu este cazul, aștept să primesc scuzele de rigoare.

 =  .
Vasile Munteanu
[07.Jun.08 22:44]
Ioan, comentariul meu [citatul oferit de tine - integral, plus finalul: "nimic deplin valoros, nimic îndeajuns copt (corcodușele verzi)"] se referea la diferența calitativă între ce ne propunem "să furăm" de la viață vs. ne mulțumim cu ceea ce viața însăși ne oferă; nu spun că apetitul tău pentru epigramă ar fi de vină, dar, te întreb sincer, de unde anume ai tras concluzia că el ar fi unul "persiflant"? în plus, mi se pare ilar să pretinzi că tonul comentariilor tale se modulează în funcție de comentariile precedente (indiferent de cine sunt făcute); uite, habar nu am de la cine și pentru ce pretinzi scuze, dar eu, vasile munteanu, cred suficient în acest text încât să și le ofer: scuze, Ioan Jorz.

"de rigoare",
Vasile Munteanu

 =  De dragul dialogului
Ioan Jorz
[07.Jun.08 23:20]
Vasile Munteanu, comentariul tău a fost savuros. Ai mult umor și stăpânești arta disimulării. Îți citesc toate comentariile cu mare plăcere. De unde am tras concluzia? M-a bufnit, pur și simplu, râsul. De-acolo. Și de aici: "impulsul vital (hai să facem ceva), inițial unul de natură mistică (trei), sfârșește la limita ignoranței (n-au știut ce să răspundă) și a ilicitului (au rupt-o la fugă)." Limita ignoranței și a ilicitului să fi fost de vină? Să fi interpretat eu greșit? N-am idee. Cât despre scuze... Mulțumesc! Nu cred că mai sunt necesare. A fost, doar așa, o răbufnire de moment. Cu stimă,

 =  Treaba buna vorbe-aduna!
Clăpuci Radu
[09.Jun.08 03:13]
Doamne, de cand nu am mai scris aici! Nici macar un comentariu. Si simt ca acum, deschizand-mi cuvintele, caci gura este inchisa, vorbesc printre "dinozauri", cum zicea Gelu.
"Simplu", de "16.25cmp" si "epic", acest text mi-a placut in poezia "varsta inocentei"!
A spus cineva mai sus ca textul nu ne ofera emotii sau ca nu ne emotioneaza, ceva de genul. Dar eu am fost emotionat, ma simtean unul dintre cei trei care au plecat sa faca "ceva". Si nu am crescut in Ferentari sau alt cartier din Bucuresti, ci intr-un oras de provincie (aproape)cat Ferentariul de mare. Cand autorul a mentionat "visele lor", mi-am adus aminte de ale mele si am ramas putin cu privirea in gol la ce se intampla in mintea copilariei mele "de la bloc".
Imi place poezia aceasta asa cum este, cu si fara racomandarile si stelutele corect 'adjectivate' ca "subiective".
Acum ma voi "sprijini" in cele doua "entitati" care au incercat sa dezasambleze acest text, aceasta poezie, si la propriu si la figurat.
Primul (desi nu i se poate atribui acest numeral), Ioan Jorz. Asa cum am zicea si cealalta "entitate", am citit de doua trei ori titlul comentariului(concluzia rezumat) lui Ioan si aproape m-am blocat. Nu recunosteam expresia. La sfarsitul comentariului am revenit asupra titlului, a concluziei si mi-am dat seama de caliatea si cantitatea umana a lui Ioan. Si nu-l cunosc pe acesta nicidecum.
"Mangla", ce cuvant urat, chiar si ascuns sub nobila limba latina. Era si o vorba: ce cuvant, ce caracter!
Apoi, desfacand textul, Ioan afirma ca cei trei pusti "au pus de-o tovarasie". Ei, domnule, cu permisiunea autorului, cred ca cei trei erau tovarasi de ceva timp. Si daca nu-mi permite autorul, asa am simtit eu in emotiile mele. Cat despre "au pus de-o tovărășie, în vederea săvârșirii unor fapte", ma lasi sa cred ca prea urmaresti stirile de la ora 17:00 sau si celelalte. Si m-am dus cu gandul la aceste stiri, tocmai pentru ca in ultimii ani, spre norocul meu, am avut parte foarte putin de televizor,cand mergeam cateva zile acasa, la parinti. (Pauza: Aruncati-va televizoarele pe geam!)
La fel si cu "furt reușit, dar care s-a produs și cu distrugere de bunuri, respectiv ruperea crengii din corcoduș." Expresii rupte si supte din realitatea televizorului.
Si ca sa vezi cat de bine scrii prostii, iata definitia din DEX '98 a genului epic:
"Gen epic = unul dintre principalele genuri literare, care cuprinde diverse specii de narațiuni în versuri și în proză, dezvăluind cu o relativă obiectivitate portretul fizic și moral al personajelor, faptele lor, relațiile lor cu mediul înconjurător."
Si eu iti urez tie sa ai inspiratie si sa fii mai atent data viitoare!
Si ma opresc aici cu Ioan Jorz, caci celelalte comentarii sunt controverse personale la care ar trebui sa renuntati cu totii, iar ce-i prea mult strica.

Cea de-a doua "entitate" nu poate "sa mai se abtina", asa cum se vorbeste astazi pe strazile capitalei. Dar nu a spus-o asa cel la care ma voi referi in continuare, Alberto M. Popesco. Nici eu nu ma pot tine sa nu intreb: chiar acesta este numele tau sau asa te numesti! Nu se vrea a fi o rautate intrebarea, dar nu imi plac prefacatoriile acestea nominale.
Acum intru in comentariul tau. Sa vedem: de "pantalonii noi" s-a spus.Apoi "ce fac ei? fura cirese. si atat!!! nimic mai mult": maaai, cel de mai devreme era desprins de la televizor. Tu, bag de seama, esti desprins din fata titlurilor cu multe fotografii din Libertatea, Click, Can-Can si restul pleiadei. Au apucat ei sa fure cirese? Off! Daca furau ei cirese manjindu-se de motorina de pe gardul sarit si cocotandu-se in copacul care "era prea inalt", nu-i asa ca erau mai multe emotii? (fiecare cu fixatiile lui; eu cu emotiile) Si poate aveau si cate-o "julititura" si ajungeau la stiri la ProTV: "Buna seara, doamnelor si domnilor! Stirea serii: Trei copii din Ferentari au devenit hoti in serie in urma unor INCERCARI repetate de a viola ciresii din proprietatea mai multor locatari, ciresi crescuti cu sudoarea fruntii pe terenurile publice, comune din fata blocurilor." Vorba celor din Catavencu: "Avem o tara. Cum procedam?" O comentam.
Merg mai departe. Cum "totul e banal"? In toata banalitatea celor douazecisipatru de ani ai mei nu am intalnit, dom'le, garduri unse cu motorina. Si cum vine asta: "copiii sunt muti"? Este clar ca esti neatent la text. Si mai vrei sa-l si intelegi, sa te atinga. Ca de placut e clar ca nu vrei sa-ti placa. Citez din chiar poezia "varsta inocentei":
"hai să facem ceva zise unul
ceva mișto"
"ceilalți au zis bine". Sunt ei muti?
"Cirese n-au mancat". Iata ca te contrazici in idei, in exprimari. Nu ai spus tu mai devreme "ce fac ei? fura cirese" ? De ce n-au mancat, daca le-au furat? Si rezumandu-ma doar la "cirese n-au mancat", cumn naiba sa manance cirese, daca nici nu s-au incumetat sa ajunga la ele? Dar simteai tu nevoia unui truism...
Cate astfel de finaluri "de gradinita" au fost considerate "geniale", domnule Popesco! Iar presupunerile dumneavoastra nu fac parte din poezie si atat. Nu ne intereseaza presupunerile, ne intereseaza certitudinile originale si, in cazul acesta, originare din Ferentari ale poeziei. Plantati rautati pe domeniile private care va apartin. Lasati-i in pace pe cei din domeniul public! Daca puteti veni cu o apreciere incurajatoare, motivatoare, cu o reala critica de calitate si care nu jigneste si care poate ajuta la dezvoltarea scrisului, va rog sa o faceti! Altfel taceti! Vorbiti cu propria persoana, personalitate, propriul eu!
Ca si in fiziologia omului, digerabilitatea unui text literar depinde si de cantitatea de acid intelectual pe care o detine fiecare. Sunt unii care se multumesc cu cat au din nastere; altii lucreaza asupra acesteia si reusesc sa-si stimuleze secretia si sa-si creasca aceasta cantitate. Astfel, unele texte sunt digerabile pentru unele persoane, iar altele nu. Se pare ca acest text, "o povestire de 3-4 randuri expusa in forma de versuri albe care are un final de gradinita" nu este digerabil pentru dumneavoastra. Doar asa inteleg repulsia.
Si cred ca vorbiti degeaba, pentru ca atunci cand ati spus "gelu, ai scris ceva care nu e nimic", eu inteleg: Gelu, ai scris ceva care este CEVA !!
Dar nu cred ca va pare rau sa o spuneti, caci sunteti un om calitativ inferior (am vrut sa spun 'nemernic', dar asa as fi devenit si eu, daca as fi facut-o.), caci daca nu erati asa, nu v-ati fi obosit madularele neuronale pentru a scrie randurile comentarilui .
Finalul, "acest text e o balarie.", este desigur o explozie cu muci in propria fata. V-ati manjit de excremente incercand sa suflati contra vantului.
Vantul merge mai departe! (dupa un vers din regretata Vama Veche)
Salutul "foarte amical" din final este incununarea caracterului unui ipocrit.
Cineva, candva a spus asa: "Hotararea, dreptatea, exemplul si sinceritatea alcatuiesc ceea ce noi numim caracter. El este temelia demnitatii personale."

Inchei cu o rugaminte pentru toata lumea. Va rog scrieti corect, chiar si pe internet! Folositi, va rog, majusculele, semnele de punctuatie si orice regula gramatica cunoasteti! Altfel le veti pierde. Ochii care nu se vad se uita.
Scuze pentru lungime si chiar aciditate! Fiecare este responsabil de ceea ce scrie, spune, gandeste.
Cu drag,
unul care nu a mai postat vreun text aici de ceva vreme, dar care nu a stat degeaba.

 =  Proză scurtă & versificată
Preoteasa Marinela
[08.Jun.08 23:40]
Domnule Gelu, cine o fi pus steluta aceasta cred că vă iubește sau vrea să vă păcălească! Ați povestit cu lux de amănunte, versificat "& " cu ajutorul amintirilor din copilărie, proprii sau nu!Dacă nu scrii în versuri textul, e o tabletă, o proză scurtă, un fragment dintr-o copilărie mai puțin fericită, din păcate! O copilărie cu neajunsuri, petrecută în compania copiilor de aceeași vârstă!
Aș propune-o pentru ATELIER spre a fi studiată cum nu trebuie să arate un poem.
E totuși un text plăcut și interesant.

 =  dovada clara...
Florin NEDELCU
[09.Jun.08 04:16]
ca inocenta ne domina si in materie de poezie...
texte mai slabe zac in atelier.
nimic personal...
nu transformati aceasta agonie in sezatoare-claca..unde fiecare barfeste cat poate pe cine poate...
unde esti tu caragiale sa te minunezi cat de multa dreptate ai?
ati dan amploare textului numai prin comentarii...care, sincer sunt mai pline de poezie decat acest text.
multumesc!

 =  din partea unui alt dinozaur
Mona Furca
[09.Jun.08 06:54]
din partea unui alt dinozaur
care a plans pe ultimele poeme ale lui Sorescu, scrise in spital, pe patul de moarte, ce mai multa proza in poezie vreti
nu cred ca o poezie inseamna neaparat sa stai o ora pe ea s-o intelegi, poate unde nici nu am timpul asta, desi mi-ar prii ca exercitiu intelectual, dar in cazul asta ar trebui sa astepte sa ies la pensie
revenind la poezia de mai sus, nu e cea mai tare a dumneavoastra, dar m-a chemat
si poate trebuie lasata sa puiasca si folosita mai tarziu ca "tratament" pentru o alta viitoare. firul ideatic exista si atrage, realizarea e insa simpla inca, de unde senzatia mea ca in comparatie cu alte texte ale dv. acesta mai are de crescut
cu respect

 =  in culoarea verde
Anni- Lorei Mainka
[09.Jun.08 19:40]
si nu numai
si in gustul masliniu si acru al corcoduselor care s-au incrustat perfect in puzzle-ul mintii
acolo
poate
dar nu stiu sa spun

si nu cred ca poate fi gasita si vinduta la gramaj ------- la poetic ma refer...la ceea ce se pare ca va petrece timpul.....

si poate ma aude cineva cu toate ca e tare mare galagie si in virtual: aici printre borduri si vise mici am gasit poeticul.....in aceste versuri care m-au surprins placut
cu respect

 =  amintiri placute!
Marius Surleac
[11.Jun.08 10:01]
Intr-adevar, lasand toate la o parte totul, acest text iti aduce aminte de copilarie, de vremurile bune in care mergeam si eu cu baietii la furat fructe verzi si coapte din copaci, si iesea cate un batran cu o nuia, si ne fugarea. Dupa cum zice domnul Vasile, acest text iti aduce aminte de copilarie, iar dupa cum zice domnul Gelu, daca nu ai avut o astfel de copilarie atunci nu poti intelege acest text Alberto.
Chiar si repetitia "trei baieti", pe mine unul m-a dus cu gandul la o idee asemanatoare cu cea a unor poezii ale lui Nichita Danilov.
Alberto, sfatul meu este sa treci inca odata cu vederea pe propriile tale texte, ca am vazut ca au foarte multe greseli de ortografie (probabil de la tastat in repezeala) si in plus stai linistit tu ca am vazut eu ce fel de poezie scrii tu - multe din textele tale chiar nici nu merita sa treaca de atelier, dar na ... tu nu vezi decat problemele altora, "amical"!

Gelu, eu unul tin sa multumesc pentru ca ai scris acest text pentru ca mi-a scos la lumina amintiri foarte placute, si cred ca asta e si idea unui text - sa vezi ca a transmis propriile amintiri si emotii, cititorilor.

Cu simpatie,
Marius

 =  Frumos, frumos
Laura Șoltuzu
[12.Jun.08 01:53]
Frumoasă poezie.. ca o pană pusă la pălărie :)
Mi-a făcut mare plăcere să o citesc, verde ca o corcodușă și acră dar necesară ca o Vit C.

Felicitări.

 =  vremea dinozaurilor
Roxana Sonea
[15.Jun.08 06:14]
Sunt departe de a fi critic, dar nu cred ca trebuie sa fi critic ca sa te plictisesti. Doriti inocenta? bun, treceti pe la atelier. Singurul lucru in plus aici e tehnica. Iar eu, ca simplu cititor, nu dau doi bani pe ea, deci nu-mi recomandati sa ma plictisesc. Iar cum inocenta fara tehnica se pare ca nu se incadreaza in 'poezie', e intr-adevar o vreme intunecata pentru jumatate din junii de la atelier.


 =  cine a fost in ferentari sa ridice mina!
Anni- Lorei Mainka
[18.Mar.09 14:35]
uau
ai fost tu in ferentari? te felicit.....poema este prea blinda pentru trotoarul inexistent, pentru mucegaiul ce viseaza sa-l ia odata vintul ca sa scape ......dar e ok

de ce trei baieti? mi-am amintit, ca sa vorbesc in stilul commurilor, de once upon a time .....adica sa inteleg ca mai mult de 2 e grup? bine, am glumit....sper sa mai aud de tine si m-am bucurat sa te regasesc dupa atita vreme cu inversunarea de rigoare.....ce mai ,aici e banchet domnilor....eu am scris de cutremur, au murit oameni, s-au pierdut 1000 de ani de istorie germana pe 3. martie si nix....dar ca GElu pleaca din ferentari cu baietii lui....uau......
da, promit sa imi dau silinta sa vad o critica live
pa

 =  diaconu si geo si yves...
Nache Mamier Angela
[18.Mar.09 14:48]
geo dumitrescu are ceva în acest gen si îmi aduce aminte si de cântecul A bicyclette ,fredonat de Yves Montand,slagar arhicunoscut...
Textul e narativ ,dar trebuie citit în" spatele cuvintelor",unde aflam multe despre un paradis pierdut,edenul copilariei,totul în opozitie cu un infern cotidian unde stresul este rege,dezumanizarea,rinocerita...
a scrie simplu,fara artificii inutile,cautând esenta vietii cu economie de mijloace este crezul multor artisti
nu e usor,mai ales ca sunteti "tabacit" de melancolie
dar în mare parte,povestea se mentine în picioare




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0