Comentariile membrilor:

 =  Lola?
carmen mihaela visalon
[29.Apr.06 19:20]
I met her in a club down in old Soho
Where you drink champagne and it tastes just like cherry-cola [LP version: Coca-Cola]
See-oh-el-aye cola
She walked up to me and she asked me to dance
I asked her her name and in a dark brown voice she said Lola
El-oh-el-aye Lola la-la-la-la Lola

Well I'm not the world's most physical guy
But when she squeezed me tight she nearly broke my spine
Oh my Lola la-la-la-la Lola
Well I'm not dumb but I can't understand
Why she walked like a woman and talked like a man
Oh my Lola la-la-la-la Lola la-la-la-la Lola

Well we drank champagne and danced all night
Under electric candlelight
She picked me up and sat me on her knee
And said dear boy won't you come home with me
Well I'm not the world's most passionate guy
But when I looked in her eyes well I almost fell for my Lola
La-la-la-la Lola la-la-la-la Lola
Lola la-la-la-la Lola la-la-la-la Lola
I pushed her away
I walked to the door
I fell to the floor
I got down on my knees
Then I looked at her and she at me

Well that's the way that I want it to stay
And I always want it to be that way for my Lola
La-la-la-la Lola
Girls will be boys and boys will be girls
It's a mixed up muddled up shook up world except for Lola
La-la-la-la Lola

Well I left home just a week before
And I'd never ever kissed a woman before
But Lola smiled and took me by the hand
And said dear boy I'm gonna make you a man

Well I'm not the world's most masculine man
But I know what I am and I'm glad I'm a man
And so is Lola
La-la-la-la Lola la-la-la-la Lola
Lola la-la-la-la Lola la-la-la-la Lola

Unde ai mai vazut tu dansatoare, careia sa-i naparlesca degetele, de parca ar hemografia.
Unde ai mai vazut tu, om sa moara la 40 de ani?
Pe unde este intrarea in parcul Ioanid?
De pe bulevardul luminilor?
Revin!

 =  de la ingerul albastru la bores, umbreluta cu umbreluta
carmen mihaela visalon
[29.Apr.06 19:44]
Tania, Tania, Tania,
De la ingerul albastru la ...Borges, nu este decat un pas. Culturile orientale spun, ca cel care se trezeste, se poate elibera usor...din lumea iluziei si a suferintei.
Si pentru ca ai pomenit de parcul, cu Ionid, fara legatura cu poezia te intreb, iti place SCRINUL NEGRU?
Cat despre Lola, hai sa ne amintim si de un film, cel putin la fel de frumos ca poezia ta.
Marlene Dietrich nu mai are nevoie de prezentare. Pe lângă faptul că a fost una dintre cele mai frumoase femei din Hollywood, ea a personificat farmecul, frumusețea, eleganța și decadența anilor ’30. Mai târziu a simbolizat libertatea și expresionismul, ea fiind o expatriată germană care a devenit ulterior activistă împotriva naziștilor. Pentru toate aceste motive, ea a reprezentat o influență în „The Golden Age of Grotesque”.
Clipul „A Burnt Offering Can Be Considered Instant Choreography” („O ofrandă arsă se poate considera coregrafie spontană”), din însemnările jurnalului scris de Marilyn Manson din data de 15 martie 2002, a prezentat statuia unui miel (al Domnului) în flăcări, Marlene Dietrich jucând în fundalul acesteia. Vinieta care deschide jurnalul lui Manson aparține memoriilor lui Marlene Dietrich, după cum a dezvăluit și artistul în capitolul de jurnal ce poartă numele acesteia. THE NACHTKABARETT este tot o referință la actriță. După cum se poate observa mai sus, Manson a fost inspirat de o scenă faimoasă din Seven Sinners, unde Marlene interpretează cântecul „The Man’s in the Navy”, într-o manieră care aduce a cabaret, îmbrăcată în uniforma unui ofițer de marină. Manson a adoptat această influență în noua sa estetică, el însuși purtând uniforma de ofițer în stilul LOW ART GLOOMINATI pentru „The Golden Age of Grotesque”.
Unul dintre cele mai cunoscute filme ale sale a fost The Blue Angel („Îngerul albastru”), în care ni se prezintă povestea Lolei, vedetă a unui spectacol de cabaret ambulant. Este un film noir, în care un profesor dintr-o universitate germană de prestigiu, se îndrăgostește de Lola și renunță la slujba sa pentru a călători cu aceasta. El ajunge să aibă propriul său spectacol pe scenă în calitate de clovn, este batjocorit și ruinat, pentru ca mai târziu să fie înșelat de Lola (interpretată de Dietrich), aceasta îndrăgostindu-se și având o aventură cu un alt bărbat.
Dar tocmai acest tip de spectacol decadent de cabaret de club a inspirat „The Golden Age of Grotesque”, deoarece a reprezentat o rebeliune ascunsă, și a fost asemănător cluburilor de swing și jazz din aceeași perioadă. Spectacolul decadent de cabaret a fost similar reprezentărilor întâlnite la Moulin Rouge, precum și celor specifice vieții de noapte pariziene a secolului al XIX-lea, descrise de Toulouse-Lautrec (vezi mai jos). Întâlnim aici un element folosit spre a surprinde tumultul rebeliunii, o atitudine de tipul „trăiește clipa” fără nici un gând pentru ziua de mâine, deoarece viitorul nu există. Să înfăptuim așadar și să privim tot ceea ce este obscen și decadent acum, pentru că nu ne vom mai trezi mâine (ceea ce era posibil mai ales în Weimar, Germania), iar dacă totuși ne vom trezi, vom întâlni aceeași sărăcie și mizerie în care ne-am trezit și azi.
Și cu toate că aceste cluburi și spectacole par liniștite în comparație cu felul în care sunt descrise în zilele noastre, ele au constituit rebeliunea și fructul oprit al acelor vremuri. Aceste locuri erau un punct de atracție pentru tineret, dar temelia lor a fost unul dintre primele lucruri zdrobite de naziștii ajunși la putere. Deci bucură-te azi de ceea ce s-ar putea să dispară sau să fie distrus mâine. Aceasta este epoca de aur a grotescului. („This is the Golden Age of Grotesque”)

sursa:www.nachtkabarett.com/art/roart.html - 60k
Cum spuneam revin:)

 =  maitresse du roi
Tania Cozianu
[29.Apr.06 20:26]
Carmen,
ce bine că le pomenim acum pe toate femeile care au fost măcar o zi în viața lor Lola
(deși cred că puțin am să mă gândesc și la cele care și-ar fi dorit să fie o Lola și n-au știut sau n-au putut ori n-au îndrăznit)

aici mi-am amintit de Lola Montez, frumoasa amantă a regelui Ludovic I al Bavariei
oh, nu mă-ntreba de ce m-am oprit la ea și nu la Madame de Pompadour sau la Ana de Boleyn
și nu mă-ntreba nici ce legătura este între camera verde, părul cel negru al Lolei și parcul Ioanid
probabil c-am să-ți spun că e aceeași ca între balansoarul meu și eșafodul Mariei Antoaneta

și totuși.. :)


 =  lola martinez
zabet mihai
[29.Apr.06 20:40]

mie îmi aduce aminte de lola martinez:

Funny thing is when I look into your eyes
I sense something so sincere in your disguise
You whisper secrets I hear only in my dreams
Then I wake up to your tele-smoke screen
I wait patiently while you play your game
'Cause in the end, I'll be the winner all the same
You'll see clearly when the song comes to a stop
I'll be the one blowing kisses from the top

ca de obicei încântat

 =  le bal d'opera
noemi kronstadt
[29.Apr.06 21:16]
cred ca cel mai remarcabil poem al taniei cozianu este insasi imaginea pe care o construieste despre sine, cu aplicatia si tenacitatea unei dantelarese melancolice, dar cu degete vivace...asa cum altii o vad petrecandu-si si trecandu-si viata intinsa lenes, dar elegant, pe o berjera, jucandu-se alene cu ciucurii salului ,(neaparat pretios, neaparat putin fanat)ori cotrobaind prin cutia de lac chinezesc, plina de cercei desperecheati, margele desirate, catarama de argint a unui pantof de dans( bal d'opera, quelle folie, ma chere...), eu o vad incadrandu-se perfect in chenarul unei ferestre cu lumina cruda si migalind in point d'alencon poeme autoportrete pentru o galerie salon...
o femeie indragostita de sine si de asteptarea celui ce va sa vina exercita o fascinatie contagioasa si da impulsul unei complicitati induiosate la un ritual erotic, care, daca nu e pe deplin inteligibil, este, oricum, datator de frisoane si trepidatii greu cenzurate
( a te intreba daca tania stie deosebi leusteanul de stevie imi pare, deci, inutil...nu doar pentru ca stie, ci pentru ca este irelevant...si, oricum, va nega cu indarjire asta in viitorul poem:)
interesant si bine ales numele....vocala onctuoasa, consoane moi si dulci...un poem al limbii, lola asta...

 =  lolek
felix nicolau
[29.Apr.06 22:36]
imi inchipui poemul asta scris de Maitreyi.
Cat despre Ingerul albastru, romanul lui Heinrich Mann, si profesorul Cacat, chiar nu e neaparat sa vad legatura. Si nu cred ca e necesar sa dam verdicte de origine, putem doar sa sugeram. In orice caz, aceeasi savoare a numirii obiectelor ca pretext al unei povestiri poetice fara intriga.
Cam distonant acel "desigur".

 =  Whatever Lola wanted, Lola got!
carmen mihaela visalon
[30.Apr.06 09:30]
Hei Tania, vezi ce inseamna sa fiu ignoranta. Habar nu aveam de frumoasa dansatoare spaniola de origine irlandeza, care a stiut cu atata dibacie “sa-si intinda parul negru de la usa pana la pat, sa nu greseasca barbatul drumul lui predestinat*”, incat s-a ales cu un titlu de noblete, care oricum valoreaza mult mai putin, decat omagiul pe care i-l aduci tu prin poezia aceasta:)
Si daca tot mi-am petrecut un timp pe net, cautand sa aflu, cine este LOLA, imi permit sa las mai jos un extras din fisa de lectura si cateva fotografii:
Photobucket - Video and Image Hosting
FEMME FATALE, ETC.: Born as Eliza Gilbert, in Limerick, Ireland, 1818.
Famous (but bad) dancer; mistress to many, including Franz Liszt and Alexandre Dumas; acquaintance of Balzac, Victor Hugo, George Sand, Lamartine; intimate of kings and prime ministers; de facto ruler of Bavaria as King Ludwig I declined; belle of the California gold rush; would-be Queen of Lolaland. Early feminist of sorts and writer of a book of beauty tips. Homicidal temper; carried a whip. One of the most outrageous women of her time.
The Victorians delicately referred to her as "La Grande Horizontele."
www.abacom.com/~jkrause/montez.html - 13k

Photobucket - Video and Image Hosting
One of the more colourful characters of the 19th century was Lola Montez (c. 1818-1861), who claimed to be a Spanish dancer, although she was actually Irish. She was best known for her "Spider Dance", a sort of tarantella which involved shaking rubber tarantulas out of her clothing in such a way as to provide generous views of her person. Among other exploits, she became the mistress of King Ludwig I of Bavaria, who made her a countess; she was the virtual ruler of the country until she was ousted during the revolution of 1848.

http://www.standingstones.com/crabtree.html

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Revin!

 =  erata la primul meu com: Borges, nu Bores
carmen mihaela visalon
[30.Apr.06 11:58]
Am cautat transcrierea lui Borges dar nu am reusit sa o gasesc, asa ca las ref. din amintiri:

Buddha trecea printr-un deshert insorit .33 de zeii miloshi i-au trimes, fiecare cate o umbrela .. ca sa nu jigneasca pe nimeni Buddha se multiplica in 33, asa ca fiecare zeu vede un Buddha cu o umbrela de soare.
*
O versiune culeasa de Sir Williams Jones voieste ca un zeu din Industan, pe care solitudinea il necajea nespus, sa fi cerut unui alt zeu, sa-i daruiasca una dintre cele 14.516 femei ale sale. Sotul incuvinta cu aceste vorbe: "sa fie a ta aceea pe care ai s-o gasesti singura." Lipsitul strabatu cele 14.516 palate; in fiecare dintre ele doamna se afla, insa, cu stapanul vietii ei. Acesta se multiplicase de 14.516 ori si fiecare dintre femei era convinsa ca este singura care se bucura de darnicia lui.

(dupa S.J.Simao Pereyra, patruzeci de ani pe Malurile Gangelui, GOA, 1887)

Si iti mai multumesc inca o data si iar promit sa revin.
De cE?
Pentru ca nu se poate intra in camera verde fara sa fi contaminat de magia femeii cu 9 vietii, in sanu-i datator de placeri, induiosator de otravitoare:)

 =  Tarantella
carmen mihaela visalon
[30.Apr.06 12:17]
Dans!
Photobucket - Video and Image Hosting

El crede că am zece degete negre
în camera verde învelită-ntr-o sămânță de măr
o amprentă cât o împunsătură de ac
asemenea unei mușcaturi de văduvă
pe înserat.

mie nu-mi pasă
îmi smulg penițele unacâteuna
le pun în cutii separate nu trebuie să încurc
intrarea în grădina icoanei cu vagonul
numaiștiucare


El se-ntinde spasmatic pe iarba livezii
ca într-un baldachin tremurând
în fierbințeala uimirii de a fi
între eu și am fost.

sunt dansatoarea favorită a regelui sunt evantaiul,
insomnia și ceșcuța lui de lapte sunt
tabloul lui cel mai drag și visul
pe care-l va avea într-o noapte fără lună
pisica cea neagră care-i bântuie fricile și
curtezana sa din fiecare odaie sunt


El crede că sunt fiecare din cele 33 de zeițe,
îmi multumește spășit pentru răcoarea palmierilor...
Vine, pe firul firului negru,
în 14.516 palate nupțiale, cu dezmierdări,
sorbind ortava din condurul de cristal,
cu toc de 16 mm,
la ora 12 a.m, fix.

da. voi dansa până la capăt dansul acesta
mă cheamă maria dolores și
elisa rosanne gilbert
la noapte voi umple camera verde dejurîmprejur
de pașii mei împletiți cu ai tăi
în chip de arbore cu trunchi răsucit
în șapte
după toate tainele pământului


 =  chez lola
Tania Cozianu
[30.Apr.06 13:29]
Mihai, Mihai,
lola montez, martinez, la-lo-lolo-lola..
n-are importanță care-i lola..
lola e Ea, aceea, femeia, dansul, flacăra.. fiecare și-o poate plăsmui cum vrea, e destul să desenezi în aer cu mâinile după forma trupului ei, ca să vină la tine.. sau să-ți închipui că vine :)
iar eu, (deja) aproape că am să-ncep să nu mă mai mir și să mă obișnuiesc cu prezența ta aici, în salon

cher maitre,
așteptam caietul cu toate corecturile dumitale.. (am să scot acel "desigur"; mda, după subliniere și mie mi-a sunat nepotrivit în ton)
hm, mi-ai părut (mai) blând de data asta sau doar ai vrut să mă cruți? :)
alors, je suis honoré de ta présence

Noemie, ma belle,
ochiul tău atoatevăzător, atoatesimțitor_și_de_tot_știutor mă uimește și mă dezarmează de fiecare dată mai mult, deși mă întreb dacă văzul acesta al tău până în pântecul celulelor n-ar trebui să mă facă să mă simt ca o meduză frumoasă dar așa de înduioșător-transparenta înaintea ta..
ce-aș mai putea adăuga celor ce mi le-ai spus aici? îmi pare că orice detaliu ar spulbera vraja.. să nu-ți inchipui că amelie sau lola aceasta e la fel în viața ei cealaltă.. doar că aici are pentru dans toate odăile la-ndemână. asta-i tot.
totuși, poți veni oricând să dai mătăsurile la o parte, întru destrămarea vrăjii
.. ai spus bine "un poem al limbii, lola asta...". așa am simțit și eu și trebuia să arăt asta cumva

Carmen-Carmen,
desigur că știi.. lola aceasta face parte tot din capriciile mele
iar tu aici m-ai răsfățat cu bună-știință :)
hm.. iar dacă ai simțit otrava și nectarul camerei verzi și dacă ai văzut dansul șerpesc al găsirii și-al pierderii de sine și de minte, atunci,
atunci, Carmen, te rog să așezi în pagina ta La Tarantella aceasta

je vous remercie tous, encore une fois

 =  de Havana
zabet mihai
[30.Apr.06 14:25]
pai de ce sa te miri tania
credeam deja ca sunt un obisnuit al salonului
lola e cubana sigur trebuia sa punctez asta
si am sa o fac - viva la revolucion !
Candidato (Uh Huh)
Pa' rumbiar en la cadencia
Represento a mis ancestros toda la mezcla (Ves)
No lo pierdas bro (Yo)
Latino Americano deHavana te lo mando
Con sabor mejor
Aprenderas que en la rumba esta la esencia
Que en mi guaguanco es sabroso y tiene buena mezcla (cudes)
A mi vieja y linda Havana (Havana)
un sentimiento de manana (Havana)
todo eso representas
Cubaaaaaa!!!

 =  Mihai, encore..
Tania Cozianu
[30.Apr.06 17:51]
donc,
viva la fiesta
viva la vinyl, viva la musica
viva la relativity
viva los 60`s, 70-80-90's ..

Mihai, ești bine-venit laolaltă cu oaspeții mei, dans le salon du lola
alors,
vive la liberté, vive la femme et la poésie, n`est pas? :)

 =  Citeste si da mai departe
carmen mihaela visalon
[07.May.06 15:08]
Tania,
Te rog sa treci citesti textul de mai jos,
http://www.agonia.ro/index.php/press/181320/index.html
si pro sau contra sa-l comentezi pe pagina ta, pt ca Angela are comurile inchise.
MULTUMESC,




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)



Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0