Comentariile membrilor:

 =  emotia
Ioana Geier
[11.Dec.08 20:16]
Emotia acestei poezii este intr-atat de naturala,cuvintele atat de armonios acordate intre ele cat si cu imaginea,de pare sa rasune o harfa.
Mi-a facut placere,
Ioana

 =  Calin,
radun gabor
[11.Dec.08 21:17]
intr-aevar, totul e legat, totul are forma , imaginea si cuvintele textului tau se imbin atat de perfect. am citit cu emotie aceasta umbra, mi-a ramas pe retina...
Cu respect,
Rdun.

 =  Nimic in urma
Liviu-Ioan Muresan
[11.Dec.08 20:47]
Mai rece decit linia din zid. Iata o comparatie rafinata, vizuala, ce trezeste sentimentul pierderii totale, chiar a lipsei. Acea umbra de pe retina e ultima senzatie, de asemenea vizuala, deoarece lipseste mirosul, atingerea, celelalte. Asocierea unei imagini alb-negru, conforma textului, intareste senzatia.

 =  Călin, nu
Cornel Ștefan Ghica
[11.Dec.08 21:32]
Nu este o vizuală (chiar) reușită.
în afară de "mai rece / decât linia din zid", întreaga ta emoție trans-pusă într-o "Umbră" nu transmite cine-știe-ce.
nu mi-o transmis nimk - nici textu', nici foto. (parcă) sunt lucruri pe care le-am citit-văzut de en-șpe mii de ori.


cu stimă, Cornel Ghica

 =  .
alexandru moga
[11.Dec.08 21:54]
nu e o vizuala deloc

e o fotografie prelucrata in photoshop si un text atasat

dpdv estetic e groaznic din mai multe motive:

unu - se vede ca dupa procesare a fost cropuita
doi - estetica fotografica a cuvintelor sufera din cauza spatiilor prea largi dintre ele
trei - bolduirea literelor pe ansamblu da urat
patru - cadrul usii este stramb se putea da comanda straighten daca tot s-a folosit un procesor de imagine



 =  completare
alexandru moga
[11.Dec.08 22:18]
puteai sa lasi un spatiu sau doua spatii chiar intre fotografie si "copyright: Călin Sămărghițan"
poate sa para neimportant un astfel de detaliu dar crede-ma ca si aranjarea in pagina agoniei conteaza cum se face

apoi se mai putea drege ceva cu ajutorul unei incadrari (border) subtiri (nu mai groasa de 4) - se estompa senzatia de nefinisare

apoi ai folosit font times new roman sau pe aproape de times new roman si acest tip de font nu merge bine se vede prea schini ca sa zic asa

incearca verdana REF

 =  Umbre și penumbre
Călin Sămărghițan
[11.Dec.08 22:38]
Ioana mă bucură rezonanța,... și tocmai am descoperit și harfa de care nu știam nimic.

Radun, într-adevăr există acolo niște potriviri pe care le-am urmărit în mod special. Ca să rămână pe retină. Mulțumesc pentru trecere, o să trec și eu să te citesc.

Liviu-Ioan, îmi dovedești de asemenea că ce am pus acolo, se vede. Inițial era color, până am primit o inspirată sugestie să o fac alb-negru. E mai de efect într-adevăr.

Domnule Cornel, da. Cu toată stima aferentă, mi-aș fi făcut mari probleme dacă ați fi rezonat în vreun fel.

Domnule Alexandru, doriți neapărat să plătiți polițe mai vechi sau mai noi. Se vede de la o poștă, păcat. Promisesem să păstrez distanța, dar am să vă răspund doar ca să vedeți unde și cât greșiți: N-am lucrat niciodată în photoshop. 1. nu e "cropuită"; 2. spațiile sunt special lăsate așa, pentru ritm; 3. nu sunt "bolduite", ci așa arată litera simplă în corpul respectiv; și în sfârșit 4. wrong again, cadrul ușii nu este strâmb (nici nu ar fi fost esențial, de fapt), ci este vorba de unghiul de fotografiere și faptul că ușa e întredeschisă. Observațiile domniei voastre sunt tendențioase, se vede după cuvintele întrebuințate și, oricum, nu mi se par câtuși de puțin relevante. Dacă mă gândesc bine, nici nu mă așteptam să vedeți mai mult. Este o critică umorală și neprofesionistă a textului.
Cu a doua intervenție (probabil v-ați dat seama de greșeală) sunteți mai aproape de spiritul critic autentic, dar deja m-ați plictisit. Aveți dreptate, o să las spațiu între fotografie și textul de dedesubt. Corpul de literă e departe de "Times New Roman".
Suficient. Mulțumesc pentru atenție, totuși. Rămâne cum am stabilit: păstrez distanța.

Revin la Ioana, Radun și Liviu penru a le mărturisi bucuria că am găsit pe cineva cărora să le placă și să găsesc rezonanță pentru un text și o fotografie la care țin foarte mult. Un colaj pentru care nu am deloc pretenții de mânuitor de programe de computer, dar dincolo de cuvinte și aspect au înțeles ceea ce era de înțeles. Și asta e cel mai important. Punțile. Sunt convins că ar vrea să audă și povestea. Le spun doar că este una veche, atât de veche încât a trebuit să reînvie pentru a apărea aici. Scrisesem un alt text (probabil am să-l postez altădată), dar mi-a venit această lucrare în minte, care-mi lipsea de pe ascest site. Și atunci am șters tot, și am lăsat-o să vină. Vă mulțumesc respectuos pentru primire.

 =  .
alexandru moga
[11.Dec.08 22:47]
pastrati distanta daca asa doriti eu nu platesc polite eu imi dau cu parerea daca datul cu parerea va deranjeaza e ok nu mai revin

ps fotografia este totusi prelucrata cu un procesor de imagine - sunt 2 sau 3 fotografii suprapuse si acest efect nu se putea obtine decat prin prelucrare

ps 2 fotografia cu usa este stramba orice ati spune acolo nu e vorba de niciun unghi e pur si simplu stramba

ps 3 de ce va plac numai comentariile lingusitoare domnule calin samarghitan? eu zic ca o critica acida face bine la self estim / comentarii duioase aveti din plin - chiar numai ciripit de pasarele dorti sa auziti?

ps 4 observatiile mele nu sunt tendentioase sunt doar critice

 =  mie usa...
Ioana Geier
[11.Dec.08 23:03]
Mie usa imi creaza impresia de halucinant;nu este un poem al renuntarilor...imi place sa citesc printre randuri.Imi plac de fapt poemele reductive pentru ca ele dezvolta imaginatia.Cum sa transpui "un dezechilibru"emotional ,fie el si de moment,in perfectiunea liniilor?!
Ioana

 =  .
alexandru moga
[11.Dec.08 23:08]
nu e vorba de perfectiunea liniilor ioana e vorba de o greseala facuta din amatorism o greseala care se poate remedia usa aia nu a fost pozata intentionat stramb pur si simplu autorul nu si-a dat seama si acum o scalda

si apoi am o rugaminte sa imi explici si mie ce inseamna "poem al renuntarilor" ce e aia un poem reductiv unde vezi tu dezechilibru emotional si ce ai citit tu printre randuri ca sunt curios

 =  părere
Marius Surleac
[11.Dec.08 23:14]
Mi-e îmi place poemul și vizuala lui Călin. Dacă se poate să vin și eu cu niște păreri referitoare la ce s-a spus mai sus: ușa respectivă nu e strâmbă - depinde de cum privești (dar această observație făcută mai înainte nu are deloc legătură cu textul); doi - sunt doar două imagini acolo și nu sunt prelucrate în photoshop - acel artificiu se poate face și cu o cameră foto - eu am reușit acum ceva timp să suprapun două poze cu telefonul mobil pentru că avea opțiunea asta, unde pozele nu se fac în același timp.

Revenind la text, ceea ce mi se pare principal în această vizuală, Călin se axează pe sugestii, pe elemente subtile care te fac să te gândești, pe manifestări pur și simplu fiziologice. Elementul de bază în această vizuală este "ochiul" - observația transmisă sinaptic și care se găsește sub formă de memorii: "tot ce-a rămas din tine/ e pe retină/ o umbră". Simțurile își spun cuvîntul - prin contact (orice tip de contact) impulsurile transmit informație: "nimic n-ai lăsat în urmă/ nici măcar în aer parfum" sau "absența ta îmi sapă/ privirea".

Ce mi s-a părut că nu sună bine e acea comparație cu "linia din zid".

În rest un text care mi-a plăcut, cu patos, speranță - semne, sau mai bine zis o amprentă în toată goliciunea sa: simplă și elegantă.

Cu plăcerea lecturii,
Marius

 =  .
alexandru moga
[11.Dec.08 23:23]
marius ai reusit sa le suprapui deoarece telefonul tau mobil are un procesor de imagine e dotat din fabrica cu un procesor de imagine

telefoanele mobile au aceste softuri de prelucrare in ele si faptul ca ai reusit sa suprapui doua poze cu telefonul mobil inseamna ca ai folosit un program asemanator photoshopului

exista chiar si posibilitatea sa faci fluturasi sau ingerasi si sa ii introduci in poza poti sa faci chiar calendare cu albine & stuff sau pagini de jurnal cu stelute dar sunt optiuni folosite in general de adolescenti si nu pe un site de literatura si in niciun caz la fabricarea unei poeme vizuale

apoi scrisul se poate introduce tot numai cu ajutorul unui astfel de program

asa ca despre ce discutam?

 =  Mulțumesc pentru precizări
Călin Sămărghițan
[11.Dec.08 23:24]
Domnule Alexandru, bineînțeles dacă aveți răbdare, pentru că spiritul corect critic cred că nu m-a părăsit, pentru ca să vedeți că primesc orice critică negativă, lăsând deoparte bucuria găsirii ecourilor în cititori (deci e vorba de ecou și nu de lingușire), și iarăși, pentru că doresc să ne înțelegem în ceea ce vrem să spunem fiecare, vă voi arăta pentru început un exemplu de critică ne-tendențioasă, corectă profesional și echidistantă, poate chiar elegantă și fină, pentru care mi-aș fi scos pălăria (oricum am s-o fac dacă ne vom întâlni vreodată, deși nu prea cred că va fi cazul). Voi păstra punctele atinse de dumneavoastră. Să știți că există și o estetică a criticii.

Așadar, eu aș fi spus cam așa (com. de la ora 21.54):
"Nu mi se pare a fi o vizuală" (încercând să păstrez obiectivitatea)
"Se prea poate să fie prelucrată într-un program ca Photoshop, având un text suprapus, motiv pentru care aș face următoarele observații:
Din punct de vedere estetic se poate vorbi de unele neajunsuri. (cuvântul "groaznic" pe care îl folosiți este umoral, gratuit, subiectiv și voit jignitor)
1. este prea evidentă tăierea ce a urmat procesării (aici ar trebui adăugate precizări punctuale, unde, cum de ce, altfel afirmația e gratuită)
2. estetica fotografica a cuvintelor suferă din cauza spațiilor prea largi dintre ele (corect spus)
3. îngroșarea literelor e dizarmonică (eu, C.S., am explicat în comentariul anterior care este motivul)
4. cadrul strâmb al ușii ar fi putut fi îndreptat cu comanda straighten, în cazul în care autorul nu a dorit în mod expres acest lucru."

Cam așa ar fi sunat, dacă aș fi dorit să fac o critică netendențioasă. Nu m-ar fi supărat câtuși de puțin. Întotdeauna criticile echilibrate pe care le-am primit, mi le-am însușit, și chiar am ținut seama de ele, modificând chiar de mai multe ori acolo unde am crezut de cuviință. Vă pot da exemple (amintesc doar unul care multora nu le este străin: cel cu "chițăitul" delfinilor).

În ultimul comentariu încercați să vă îndreptați greșelile de fond anterioare, printr-un limbaj mai adecvat. Apreciez acest lucru, și dovedește bunăvoință în cele din urmă.

Ioana Geier are dreptate, nu este esențială, nici măcar necesară impresia liniilor drepte și perfecte acolo. Chair ar fi fost artificiale. Iar dumneaei asociază aceasta cu ceea ce vrea să spună textul. Iar autorul vine și spune, da, așa ceva se și urmărește.

Apoi a spune ca domnul Moga că "autorul nu și-a dat seama", este dovadă de complet amatorism în a face o critică competentă. Cum să nu-și dea seama autorul de ceea ce face? Acolo unde nu înțelegi, chiar critic fiind, îți poți permite să întrebi autorul, pentru ca el să fie cel care explică motivul. Iar spiritul în care o întrebați pe doamna Ioana, este exact spiritul în care și dumneaei v-ar putea întreba pe dumneavoastră.

 =  Alte umbre
Călin Sămărghițan
[11.Dec.08 23:34]
Marius Șurleac a remarcat, în consonanță cu ceea ce spune și autorul: faptul că ușa este strâmbă "nu are deloc legătură cu textul". Punct. Marius nu e Photoshop, e un program primit pe un CD odata cu camera foto, pentru a putea "lipi" fotografii pentru a crea imagini panoramice, aici folosit în alt scop. E un simplu artificiu al artificiului. Dar adaug, din nou nu este relevantă modalitatea de lucru. Marius relevă apoi semnificația cât și imaginea ochiului de acolo. Eu spun din nou: corect, asta am urmărit. "Contestația" "liniei din zid" este făcută principial. A mai observat că e simplu și elegant. Da, asta am vrut.

Precizare: scrisul nu mai știu cum l-am pus, dar asta a fost cel mai greu, deoarece în anumite variante imaginea se "pixelează" împrejurul literelor. Nu mai știu care a fost artificiul, textul cred că e suprapus cu "Corel Draw", iar corpul literei cred că e un "Bookman". Nu mai știu precis, e făcută cam acum doi ani și jumătate.

 =  .
alexandru moga
[11.Dec.08 23:37]
eu folosesc astfel de cuvinte domnule samarghitan groaznic teribil patetic ingrozitor deoarece imi place sa punctez sa trag tuse groase nu trebuie sa va sara tandara de la cuvantul groaznic e un cuvant frumos mie imi place spune multe si e precis ca un bisturiu

nu pot face critica asa cum imi sugerati deoarece nu mi se potriveste stilul asta usor efeminat usor indirect si usor cum sa va spun ipocrit adica asa sa invelesc rahatul in staniol si sa il dau cu hugo boss ca sa miroasa frumos

nu domnule samarghitan asta e stilul meu si asta e

legat de poema sper ca a folosit la ceva critica mea asa cum e ea mai frusta sa zicem mai neslefuita - cel putin nu e falsa nu se ascunde pe dupa pom si merge unde trebuie sa mearga


 =  Nu
Călin Sămărghițan
[11.Dec.08 23:39]
Nu domnule Moga, mie nu mi-a folosit la nimic. O seara bună și creații frumoase vă doresc.

 =  expl. finală!
Marius Surleac
[11.Dec.08 23:39]
Alexandru, eu nu găsesc relevanță în trimiterea că s-a folosit Photoshop. Putea să se folosească și Coreldraw, Macromedia sau orice altceva - cum altfel ar fi trebuit scrise cuvintele alea - de mână și apoi scanate (astfel s-ar fi pierdut din calitatea imaginii), cum altfel obține efectul a două imagini suprapuse - alăturându-le cumva (s-ar fi pierdut din simbol și nu ar fi fost prea estetic)? Și exemplele pot continua.

Ce contează cel mai mult e conținutul și ceea ce autorul a vrut să transmită.

Marius!

 =  .
alexandru moga
[11.Dec.08 23:59]
marius nici eu nu gasesc nicio relevanta dar calin a sarit ca ars ca si cum ar fi fost ceva absolut ingrozitor sa folosesti photoshopul si el chiar l-a folosit ca altfel nu putea sa faca poza de mai sus
ca se numeste photoshop picasa picture it sau altfel tot photoshop i se spune generic

apoi calin pune prea mult suflet in creatia lui pentru el poza chiar reprezinta ceva are legaturi sentimentale cu creatia sa si din cauza asta primeste cum primeste critica

nu face separatia cuvenita intre opera scrisa care este supusa criticii si textul de suflet textul drag lui textul iubit pana la disperare si atunci e normal sa se crizeze cand cineva ii spune ceva rau legat de text

e o greseala frecventa aici pe agonia foarte putina lume e in stare sa se detaseze de text sa il vada din afara si din aceasta cauza avem aceste comentarii siropoase lingusitoare lipsite de orice spirit critic cuvinte frumoase aruncate sa maguleasca

in fine am spus ce aveam de spus inaf is inaf ca sa zic asa

 =  Punct
Călin Sămărghițan
[12.Dec.08 00:38]
Dacă te-ai detașat de text ca autor al lui, nu mai ești poet domnule Moga!! Asta e opinia mea. Învățați să faceți critică de calitate și mai vorbim.

 =  Călin Sămărghițan
Luminita Suse
[12.Dec.08 04:02]
Rece, linia trecerii prin zid. Absența sapă în privire. Nimic nu lasă în urmă, nici măcar în aer parfum. Tot ce-a rămas din ea e pe retină, amprentă de umbră. Frumos colaj.

 =  Absența sapă privirea
Călin Sămărghițan
[12.Dec.08 15:05]
Mulțumesc Luminița pentru trecerea caldă și gânduri.

 =  O umbră poate plânge o umbră
Virginia Popescu
[14.Dec.08 21:18]
Umbra asta atât de misterioasă și de controversată,
mă duce cu gândul la niște versuri întâlnite în romanul lui Anatole France, "Crinul roșu."

"Ne pleure pas toi, que j'aimais,
Ce qui n'est plus, ne fut jamais!
Laisse couler ma douleur sombre!
Une ombre peut pleurer une ombre."

"Nu plânge, tu, cea pe care o iubeam!
Ceea ce nu mai este, nu a fost niciodată.
Lasă-mi durerea să curgă, sumbră!
O umbră poate plânge o umbră."




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0