Comentariile membrilor:

 =  Domnule Orășanu
Ruse Ion
[12.May.09 12:42]
Propun ca, fiecare din cei care îndeplinesc condițiile, sa voteze fix, zece epigrame, cu note de la 1, la 10. Așa s-ar face o departajare mai obiectivă, iar votantul ar fi pus mai serios la treabă.
Cu respect și succes!
Ion M. Ruse

 =  Ion Ruse
Laurențiu Orășanu
[12.May.09 12:59]
Nu inteleg sensul. De ce numai zece? Primele 10? Explica te rog.

Un concurent le voteaza pe toate *mai putin a lui*.

Gama 4-10 e la fel de buna ca 1-10. Nu uita ca e numai o epigrama de caciula. Concurentul nu se poate balansa cu o epigrama ami buna, daca are vreuna proasta rau. 4 fata de 9 sau 10 una f buna e suficient de departat.

Pe de alta parte, este in stadiu de proiect un sistem de notare, e drept ca nu la vedere, pentru toate textele de pe site, care merge de la 5 la 10. Concursul poate furniza date interesante acestui proiect, privind fair/play/ul notarii.

Astept lamuriri; ce avantaj ar avea notarea unui numar redus de epigrame? Ca sa le aleaga pe primele 10 (preupunem mereu ca vor fi mai mult de zece) evaluatorul tot trebuie sa dea note tuturor textelor, ca sa vada ce ramane la coada, cele pe care, in opinia ta, nu le mai noteaza.

Nu mai spun ca, dat fiind optica diferita de la votant la votant, cele din afara votului difera. O epigrama mai slaba va avea mai putine voturi decat nr concurentilor, si ponderea fiecarei note din aceste voturi va creste.

Bref, astept lamuriri. Daca nu revii, consider ca te-au convins argumentele mele de aici.

 =  Am reținut ideea
Ruse Ion
[12.May.09 13:13]
Nu am fost suficient de explicit:
Mă rerfeream la un gen de vot asemănător celui de la Eurovizion, unde primesc note de la votanți, numai zece lucrări. Nu contest sistemul propus de dumneavoastră. Dacă e regulă o respectăm și gata ! Am încheiat!
Încă o dată, spor la muncă și succes!

 =  Două propuneri
Dan Norea
[12.May.09 13:29]
1. Organizatorul să aplice totuși un filtru, la urcarea epigramelor: să elimine pe cele care nu îndeplinesc cerințele temei, în cazul ăsta perechea de rime "cină-lină". Din experiență, există votanți neatenți (sau indiferenți) care dau note mari unui text bun, deși se abate de la enunț.

2. Perioada pentru votare să fie extinsă de la 9 la 00. Există persoane care lucrează, pot avea sarcini urgente între 9 și 14. Dacă ar fi un singur concurs n-ar fi un mare bai, dar fiind un concurs de durată, desfășurat în etape, salariații sunt dezavantajați față de pensionari.

Succes !

 =  atentie, am operat modificările sugerate de Dan Norea
Laurențiu Orășanu
[12.May.09 13:52]
Am operat sugestiile lui Dan Norea.
Rog cititi din nou Anuntul.
Nerespectarea rimei cină-lină va atrage trecerea textului la off-topic și neparticiparea în concurs. Nu vor fi alte notificări.
Intervalul de votare va fi 0-24, ziua de joi.
Consecință: afișarea clasamentelor se va face vineri.

 =  O idee genială
bodea emil felician
[12.May.09 15:33]
Mă înscriu, în premieră, într-un concurs.
Acum, să mă văd !

 =  Startul se apropie
Laurențiu Orășanu
[12.May.09 17:43]
Mă gândesc că pentru clasamentul final, pentru Marele Premiu, ar fi mai ine să cumulăm punctajele obținute de concurenți la concursurile lunare.
Astfel vom premia și constanța participării.
În clasamentul final se va menționa la fiecare "din câte participări".
Ori într-o variantă (cea din Anunț), ori în alta (aceasta de aici), e important să nu ratați startul.

Startul se apropie!

 =  Sunt gata, aștept startul!
Rodean Stefan-Cornel
[12.May.09 20:12]
Idee interesantă! Sunt întru totul de acord cu toate cele propuse până acum în regulament și promit că voi participa la toate edițiile la care concursul mă gasește acasă, sănătos, cu calculatorul și cu conectarea în ordine.
Mâine dimineață, la prima oră voi fi gata de start (epigrama este gata, deja).
Felicitări Laurențiu! Văd că te-ai înhămat serios la treabă în noua calitate. Dacă noi, ceilalți te putem ajuta cu ceva, la orice, spune! Eu, cel puțin, în măsura în care mă pricep voi răspunde la orice sarcină.
Cornel

 =  Mai bună varianta din comm
Dan Norea
[12.May.09 20:27]
Laurențiu, inițial nu înțelesesem diferența între cele două variante:
1. cumularea, după fiecare etapă, a punctelor relative obținute ca urmare a clasării în primii 10, metodă propusă în text
2. cumularea punctelor absolute obținute datorită notării în etapa respectivă, metodă propusă în ultimul tău comm.

După ce mi-ai explicat diferența în email, mi se pare mai echitabilă metoda a doua. Nu numai că stimulează constanța, dar premiază mai bine valoarea. O epigramă de excepție trebuie să ia mai multe puncte decât una mediocră, care a luat același loc.

 =  sprijin prin participare fair-play
Laurențiu Orășanu
[12.May.09 20:52]
Stimați colegi epigramiști,

Sigur că fără ajutorul vostru, în primul rând semnalarea eventualelor greșeli (evaluare greșită Atelier-Pagina principală, de exemplu) îi va fi greu oricui în această postură. Un pri pas ar fi sprijinul concursului, prin particpare și fair-play. Este efectiv un test important.

Dan Norea,
Vom merge pe varianta cumulării notelor obținute de fiecare la etapele lunare.
Mă bucur că am realizat că această variantă e preferabilă celei propuse inițial, și că o susții.

Cornel,
Activitatea oricui, aici, pe site, nu a trecut niciodată neobservată. Editorii mai vechi sunt adevărate jurnale de bord, ne urmăresc evoluția și iau măsurile de "înălțare" pe nivel superior în cunoștință de cauză.
Intrând în această categorie, mă consult cu ei, și observ mai atent (nu că mi-ar fi scăpat prea multe înainte!), dar de această dată cu un scop.
Activitatea ta nu trece neobservată, te asigur. Și e în folosul tuturor.
Keep up the good work!
Despre disponibilitatea ta, dă-mi te rog amănunte pe mail. Deocamdată nu e urgent, și nu va fi nici acțiune imediată.

 =  întrebare
milos petru
[13.May.09 10:59]
întrebare,
Cum pot să stiu dacă textul pe care l-am trimis a ajuns unde trebuie? Nu-l vîd nici la Off.
nici pe pagină.
milos

 =  milos petru
Eugenia Reiter
[13.May.09 11:00]
laurentiu lipseste camn 2 ore

pana se intoarce m-a rugat sa nu fac vizibile textele trimise

a ajuns epigrama ta


 =  intrebare
Alina Manole
[13.May.09 11:17]
De ce nu avem voie sa votam si noi ceilalti, ignoranti intr-ale scrierii de epigrame, dar cititori de lunga durata?

 =  important
Laurențiu Orășanu
[10.Dec.18 14:27]
Alma,
Mie imi pare rau ca susținătorii epigramei, printre care unii fideli pe metereze, ca tine, nu pot vota aici. Adica, nu in etapa de votare a concurentilor. Vrem să ne testăm la fair-play si capacitate de evaluare, chiar în condiții concurențiale. Acesta e motivul
Sunt binevenite părerile, chiar voturile celorlalți, după ce perioada de votare anunțată (pentru concurenți) se încheie.
Mulțumesc pentru înțelegere.

Concurenți stimați,

Mulțumim celor înscriși până acum. Își pot vedea textele încolonate în ordinea postării. (Scuze pentru absența de 2 ore). Îi așteptăm și pe ceilalți, ca să fie cina bogată.

Am făcut unele completări la Anunț. Propun să cumulăm mediile obținute la concursurile lunare.

Vă rog ca pe perioada postării textelor, și a notării lor, comentariile să NU se refere la epigramele postate.

Notarea se va face sec: NUMÃR, NOTÃ.
ATÂT!!! Nu de ce și cum, și care e mai grozavă. Asta comentâm, la liber, după ora 24, ziua de joi.

Toți concurenții SUNT OBLIGAȚI SÃ VOTEZE. În caz contrar vor fi scoși din concurs.

 =  votați după ora 9
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 00:20]
Înscrierea textelor pentru concurs s-a încheiat.

Astăzi, joi, între orele 9 și 24, concurenții vor nota toate cele 17 texte, mai puțin textul lor. Notarea se va face aici, la comentarii, în forma:

Listă cu 17 poziții, în ordinea textelor, cu
Număr - Notă.

Nu se vor admite modificări ale notelor acordate. Atenție așadar, verificați la sânge lista cu notele înainte de a le posta.

Nu se vor face comentarii privind notarea proprie sau a altora, criterii folosite, etc. Asftel de comentarii vor fi postate vineri, după încheierea perioadei de notare.

Vineri se pot exprima, notând toată lista, sau evidențiind doar epigramele bune, sau pe cele rele, sau cum vor considera, și ceilalți membri ai site-ului.

Rugăm fair-play la notare din partea concurenților. Nu uitați că vom întocmi și un clasament al fair-play-ului.

Concurenții care nu vor vota, sau nu vor vota toate textele, vor fi scoși din concurs.

Așteptați ora 9.
Nu încărcați pagina cu întrebări. Dacă va fi ceva în neregula, ceva ce nu ați observat, vă voi atrage atenția.

Nu voi interveni, decât dacă e absolut necesar, până la ora 14.

Dacă votați dimineața, reveniți spre seară ca să vedeți dacă nu aveți vreun mesaj privind votul dvs.


 =  invitație la ... vot
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 09:06]
Ora 9. Vă invit la vot!
Citiți vă rog comul de mai sus. Nu încărcați pagina cu întrebări.
Dacă nu vedeți comul dvs., nu înseamnă că nu l-am primit. Nu așteptați confirmare imediată, de orice fel.
Dacă nu primim votul unui concurent, vom semnala acest lucru.

Nu uitați, fair-play! Atenție, nu se admit reveniri!
Rog citiți și comul precedent.

 =  prefer de la 9 la 10
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 09:08]
Aș prefera ca să votați în intervalul 9-10.

 =  Note Dan Norea
Dan Norea
[14.May.09 23:02]
1 - 6
2 - 8,50
3 - 6,50
4 - 8,50
5 - 7,50
6 - 6,50
8 - 9
9 - 6,50
10 - 9
11 - 8
12 - 6,50
13 - 6
14 - 8,50
15 - 8
16 - 7
17 - 6,50

Dan Norea

 =  Vot epigrame
Ruse Ion
[14.May.09 23:03]
1 = 4,00 ;2 = 8,00; 4 =8,50; 5 = 9,50; 6 = 6,00; 7 = 7,50; 8 = 8,00;
9 =7,50; 10 = 9,50; 11 = 8,50; 12 = 4,00; 13 = 4,00; 14 = 8,5o;
15 = 9,00; 16 = 6,50; 17 = 6,50.
Ion M. Ruse

 =  Note date de Rodean
Rodean Stefan-Cornel
[14.May.09 23:03]
1 - 6,50
3 - 6,00
4 - 7,50
5 - 7,50
6 - 6,50
7 - 7,50
8 - 7,00
9 - 6,00
10 - 8,00
11 - 8,00
12 - 5,00
13 - 5,50
14 - 8,00
15 - 8,50
16 - 8,00
17 - 5,50
Cornel Rodean

 =  Notez
Liviu-Ioan Muresan
[14.May.09 23:04]
1=7
2=6
3=7
4=8
5=8
6=5
7=9
8=7
9=9
10=8
11=7
12=6
13=6
14=7
15=9
16=8

 =  lista note
Atropa Belladona
[14.May.09 23:05]
Numarul 1 - nota 8
Numarul 2 - nota 8
Numarul 3 – nota 6
Numarul 4 – nota 10
Numarul 5 – nota 7
Numarul 6 - nota 6
Numarul 7 – nota 7
Numarul 8 – nota 9
Numarul 9 – nota 5
Numarul 10 – nota 9
Numarul 11 –
Numarul 12 – nota 5
Numarul 13 – nota 4
Numarul 14 – nota 8
Numarul 15 – nota 10
Numarul 16 – nota 6
Numarul 17 – nota 4


 =  Votul meu
ioan toderascu
[14.May.09 23:05]
1 - 6,00
2 - 8,25
3 - 6,75
4 - 8,50
5 - 8,00
6 - 6,50
7 - 7,25
8 - 7,25
9 - 7,00
11- 7,75
12- 5,00
13- 5,25
14- 8,00
15- 8,50
16- 8,00
17- 5,75

IOAN TODERAȘCU

 =  Notele mele
Laurentiu Ghita
[14.May.09 23:06]
1. - 7
2. - 8
3. – 7,5
4. - 9
5.--------
6.- 6,5
7. - 9
8. - 8
9. - 7,5
10. – 8,5
11. – 9,5
12. – 4,5
13. – 6,5
14. – 9,5
15. –10
16. - 6
17. - 5


 =  note acordate
Constantin Iurascu Tataia
[14.May.09 23:06]
Note propuse

1.- 6,5
2.- 7,0
3.- 5,5
4.- 6,5
5.- 6,0
6.- 6,0
7.- 9,0
9.- 6,0
10.- 7,0
11.- 8,5
12.- 6,0
13.- 5,5
14.- 7,5
15.- 8,5
16.- 7,5
17.- 6,0

 =  Notele
Gârda Petru Ioan
[14.May.09 23:07]
1 7.00
2 8.75
3 7.50
4
5 8.50
6 7.00
7 8.00
8 8.00
9 7.50
10 8.50
11 9.50
12 6.00
13 6.50
14 8.50
15 9.50
16 8.50
17 6.50

 =  cine a votat până acum
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 10:10]
Au votat 9 concurenti )din 17) in intervalul de timp 9-10.
Dan Norea, Ion Ruse, Iurascu Tataia, Atropa Belladona, Liviu Ioan Muresan, Ioan Toderașcu, Cornel Rodean, Garda Petru, Laurențiu Ghiță.

Lipsesc între orele 10:15 și 14. Scuze.

 =  Note
Iolanda Bob
[14.May.09 23:08]
1 - 7
2 - 7
3 - 7
4 - 9
5 - 7
6 - 7
7 - 10
8 - 9
9 - 8
10 - 8
11 - 8
12 :)
13 - 8
14 - 8
15 - 8
16 - 9
17 - 8

 =  note
Dely Cristian Marian
[14.May.09 23:08]
1 - 7,3

2 - 8,0

3 - 6,4

4 - 9,6

5 - 9,0

6 - 7,1

7 - 7,0

8 - 7,5

9 - 6,8

10 - 8,8

11 - 9,7

12 - 6,7

13

14 - 7,4

15 - 8,9

16 - 9,4

17 - 7,7

 =  vot
milos petru
[14.May.09 23:09]
votez
1=4.50
2=6.75
3=5.75
4=7.50
5=6.50
6=-
7=7.25
8=6.75
9=6.00
10=7.25
11=7.00
12=4.50
13=5.50
14=6.50
15=6.75
16=7.50
17=5.00
petru milos

 =  vot
tincuta horonceanu bernevic
[14.May.09 23:09]
nr 1 - nota 6

nr 2 - nota 8

nr 3 - nota 9,5

nr 4 - nota 10

nr 5 - nota 9

nr 6 - nota 7

nr 7 - nota 9

nr 8 - nota 9,5

nr 9 - nota 8

nr 10 - nota 9

nr 11- nota 8

nr 12- nota 6

nr 13 - nota 5

nr 14 - nota 7

nr 15 - nota 10

nr 17 - nota 7,5

tincuta horonceanu bernevic

 =  9+4 au votat până acum
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 16:12]
Au mai votat> Iolanda Bob, Milos Petru, Tincuta Bernevic, Dely Cristian Marian.
Total 13 concurenti au votat pana acum.
Mai sunt 4.
Nu uitati, votarea de catre concurenti este obligatorie.
Termen limita: Ora 24, azi.

 =  note
bodea emil felician
[14.May.09 23:09]
1-7
2-6
3-5
4-9
5-6
6-5
7-6
8-8
10-4
11-7
12-5
13-4
14-4
15-10
16-8
17-5

 =  Scuze pentru întârziere
Vali
[14.May.09 17:05]
Îmi cer scuze că nu m-am încadrat în intervalul de timp stabilit, dar abia acum am ajuns acasă. Am avut Cerc Pedagogic, o acțiune de ecologizare, am urcat până aproape de Parcul Național Retezat. Vă dau voie să mă invidiați pentru peisajele deosebite pe care le-am admirat. Acum, cu bateriile încărcate, mă pot apuca de notare. Sincer, mi-e cam greu să hotărăsc ce note voi acorda. Eu, o intrusă, care n-am mai scris niciodată o epigramă, să dau note unor specialiști?! Dar dacă așa-i regulamentul... Revin cât de repede pot cu notele.

 =  părere
bodea emil felician
[14.May.09 17:07]
Eu cred că mai corect era ca epigramele să fie prezentate cu nr.de ordine, sub anonimat și, doar după notare, să se arate care a cui este.
Numele unora și al altora, ne poate face subiectivi...

 =  Vot
Vali
[14.May.09 23:10]
2 – 9,50
3 - 6
4 - 7
5 - 8
6 - 9
7 - 7,50
8 - 9
9 - 5
10 - 8,50
11 - 9
12 - 5
13 - 5
14 - 8,50
15 - 10
16 - 9
17 - 6

 =  Notele mele
Chitul Grigore
[14.May.09 23:11]
Numar 1- nota 4,5
Numar 2- nota 8
Numar 3- nota 6,5
Numar 4- nota 8
Numar 5- nota 7,5
Numar 6- nota 5
Numar 7- nota 7
Numar 8- nota 8
Numar 9- nota 6,5
Numar 10- nota 7,5
Numar 11- nota 7,5
Numar 12- nota 4
Numar 13- nota 4
Numar 14- nota 8
Numar 15- nota
Numar 16- nota 7,5
Numar 17- nota 5

Grigore Chitul

 =  E corect așa
Ruse Ion
[14.May.09 17:57]
Felician, e foarte bine așa cum a stabilit organizatorul. Nu ai înțeles că una din unul din obiective este și acela de a testa fair play-ul concurenților?
Din punctul meu de vedere, nu conteaza pe ce loc mă voi clasa, ci faptul ca voi descoperi si eu aspecte interesante ale caracterului fiecarui participant la competiție.
Succes tuturor!

 =  vot
Florin Rotaru
[14.May.09 23:02]
1 - 7
2 - 8,5
3 - 7
4 - 8,5
5 - 8
6 - 7,5
7 - 8
8 - 8
9 - 6
10 - 8
11 - 8
12 - 6
13 - 6,5
14
15 - 9
16 - 9
17 - 6,5

 =  clasamentul epigramiștilor
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 22:58]
Iată clasamentul la Mini-Openul lunii mai (în paranteză numărul textului din concurs):

1. Grigore Chitul (15) - 143.65 puncte
2. Gârda Petru Ioan (4) - 135.1
3. Atropa Belladona (11) - 130.95
4. Constantin Iurascu Tataia (8) - 130
5. Ioan Toderașcu (10) - 128.55
6. Dan Norea (7) - 126
7. Tincuța Horonceanu Bernevic (16) - 124.9
8. Rodean Ștefan Cornel Ștefan (2) - 124.25
9. Laurențiu Ghiță (5) - 123
10. Florin Rotaru (14) - 122.9
11. Bodea Emil Felician (9) - 108.3
12. Ioan Ruse (3) - 105.9
13. Milos Petru (6) - 103.6
14. Vali (1) - 101.3
15. Liviu Ioan Mureșan (17) - 96.45
16. Dely Cristian Marian (13) - 87.25
17. Iolanda Bob (12) - 84.7

Rog semnalați erorile de transcriere, calcul, etc.

Clasamentul fair-play necesită mai mult calcul. Ecartul mai mare SAU EGAL cu 1,5 al notei acordate față de nota medie se va aduna și va rezulta, prin ordonare crescătoare, un clasament al fair-play+ului. Dacă se oferă cineva să-l facă îi pot trimite tabelul cu notele.

Sunteți invitați să comentați. Invitația privește pe toți membrii site-ului.

Felicitări câștigătorului etapei mai, Grigore Chitul , cu epigrama "Cupluri de actori celebri" (nr. 15 în concurs):

15. Cupluri de actori celebri

Căsătoria lor n-a fost prea lină
Ci palpitantă, ca-ntr-un serial:
Debut – cu jurăminte – la o cină,
Sfârșit – sub jurământ – la… tribunal!

Grigore Chitul

Felicitări celor de pe podium!

P.S. Clasamentul a fost alcătuit pe epigramiști, și nu pe epigrame, pentru a se facilita cumularea rezultatelor de aici cu ale celor ale etapelor viitoare.

 =  Vali
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 23:14]
Vali, rog completează numele și alte date cerute în pagina ta de autor.
Multumesc.

 =  Felicitari !
Dan Norea
[14.May.09 23:16]
Felicitari lui Grigore Chitul si tuturor concurenților.

Laurențiu, cred că ar fi bine să postezi mediile si nu punctajul total. Pe de o parte, ne verificam mai bine si mai repede cum stăm in clasamentul fair-play.
Pe de alta parte, de la o etapa la alta, mi se pare natural sa cumulezi medii si nu puncte. Etapa viitoare pot fi mult mai puține sau mult mai multe participări. Dacă avem doi concurenți care lipsesc fiecare câte o etapă, dar unul lipsește la o etapă cu 10 concurenți și altul la o etapă cu 40, meritele sunt egale, dar diferența e enormă.


 =  Dan Norea
Laurențiu Orășanu
[14.May.09 23:24]
Am scris ca acumulam medii. Daca poti sa ma ajuti, iti trimit tabelul. daca nu, voi lucra pe el maine, si clasamentul fair+play va apărea spre seară.

 =  Cina... bat-o vina!
Vali
[14.May.09 23:57]
Felicitări câștigătorilor! Felicitări mai ales domnului Grigore Chitul pentru epigrama care și mie mi-a plăcut cel mai mult și am notat-o cu 10!

Pentru că majoritatea concurenților au fost bărbați, e interesant de observat cum își imaginează domniile lor cina. Doar în cinci epigrame cina se servește în sânul familiei... Și ce cină!...cu ouă în cap, cu soacre somnambule, care le mănâncă zilele. Singurul care are noroc de o soție drăgăstoasă... ghinion... n-are "supliment". Restul și-au lăsat fantezia să zburde, imaginându-și Line golașe, agățate pe lac sau chiar (Ange)line...(eh...vise!). Și ce companie plăcută ar fi la cină o jună dulce, o colegă cu firea lină sau "V.CINA" (hmmm... în mașină?)! :)))
Eu zic să țineți departe de ochii consoartelor epigramele, dacă vreți să mai aveți o cină liniștită...


 =  felicitări & fair-play
Dely Cristian Marian
[14.May.09 23:45]
Felicitări învingătorului și tuturor concurenților.

Consider că nu se poate face un clasament fair-play comparând notele acordate cu mediile rezultate, pentru că o notă răuvoitoare sau părtinitoare alterează media, prin urmare, clasamentul fair-play nu ar fi real.

Cu respect

 =  Felicitări!
Sorin Olariu
[15.May.09 01:02]
Felicitări tuturor participanților, felicitări organizatorului și nu în ultimul rând felicitări câștigătorului acestei etape!
Sincer, nu credeam că pe aceste rime impuse se pot scoate așa bune epigrame.

 =  Suntem un cenaclu!
Gârda Petru Ioan
[15.May.09 06:45]
Mulțumim domnule președinte Orașanu! Mulțumesc tuturor participanților pentru că mă fac să simt că aparțin unui club tare. Cu fair play... trebuie să spun că mă enervează Chitul Grigore, care obține un punctaj așa de mare cu actrița lui de Hollyood, în timp ce noi ne zbatem cu consoarte, consorți și alte belele. Ce să spun de Atropa Belladona, care se z(bate) cu toți!
Felicitări Chitul Gheorghe pentru construcția ca la carte!
Stimați colegi și colege, haideți să-l batem!
Invităm și altă „lume”, veche sau nouă să ni se alăture!

 =  :D
Iolanda Bob
[15.May.09 06:48]
Sunt bucuroasă că a câștigat un bistrițean, chiar dacă nu epigrama sa a fost preferata mea!! :)
Felicitări

Iar epigram mea despre agonia și acest concurs...își are locul meritat :))
Acestea au fost notele mele:

1 - 7
2 - 7
3 - 7
4 - 9
5 - 7
6 - 7
7 - 10
8 - 9
9 - 8
10 - 8
11 - 8
12 :)
13 - 8
14 - 8
15 - 8
16 - 9
17 - 8

Am punctat în ordinea în care ideile mi s-au părut mie proaspete pe acest site și... nu altceva decât preferințele privind strict epigramele din acest concurs :)
Doar simpatia pentru duelurile în epigrame pe care le citesc aici m-a motivat să încerc să intru in concursul in care se putea inscrie”oricine are un singur cont valid pe site, indiferent de nivel”:)
Sper că nu aveți vreun ritual de pedeapsă pentru cele care se clasează pe ultimul loc :P


Felicitări câștigătorului bistrițean!!



 =  Trei zile frumoase
Ruse Ion
[15.May.09 07:27]
Felicitări premianților și organizatorului!
Ca "urechist" - vorba domnului Rotaru -, în domeniu, am încercat să în aprecierile pe care le-am făcut, să fiu cât mai obiectiv, și dacă prin notele pe care le-am acordat am nemulțumit pe cineva, îmi cer scuze, și îi dau asigurarea că nu am avut nici pe departe intenția de a o face. Am încercat sa fac abstracție de numele de sub epigramă. Notele pe care le-am acordat și justificarea acordării lor sunt următoareleȘ

1 - 4,00 - Prozodie deficitară, lipsă poantă;
2 - 8,00 - Primul vers, puțin forțat, Poanta, mai mult o constatare;
3 - Epigrama proprie;
4 - 8,50 - Poanta se sprijină prea mult pe titlu;
5 - 9,50 - Corect construită, are poantă;
6 - 6,00 - Poantă aproximativă;
7 - 7,50 - Cred că, versul doi are o silabă în plus( Am lu-at o mi-nu-na-ta ci-na - 10 silabe, iar perechea, versul patru are 9 );
8 - 8,00 - Perfect construită, dar suferă la poantă;
9 - 7,50 - Prozodie bună, poanta...;
10 - 9.50 - Una din cele mai reușite;
11 - 8,50 - Bună spre foarte bună;
12 - 4,00 - no comment;
13 - 4,00 - idem;
14 - 8,50 - Bună, deși tema este "bătătorită";
15 - 9,00 - Foarte bună;
16 - 6,50 - Pronunțând I-on, cu două silabe, versulpatru, are o silabă în plus, față de versul cu care rimează;
17 - 6,50 - Poanta...
Aștept bombardamente!

P.S. Momentul subiectiv( în afară de concurs):
3 - 8,00 - Romantism rural

Te invit diseară Lină,
- Dar la nimeni să nu spui -
Să mă onorezi la cină!
- Vin!... golașă ca un pui.

Realizată corect. Poantă buniciă! (Lina, fată "inocentă" de la țară, a aflat ea că, invitația la cină, este urmată musai, de o noapte de amor. Fire practică, face efectiv propunerea să treacă peste preludiu (cina), și să treacă direct la fapte.
Doamna Vali, cina nu se servește numai în sânul familiei! În 99%
din cazuri, cina romantică se încheie în pat.
Mulțumesc pentru înțelegere și răbdare tuturor!
Ion



 =  Un concurs reușit!
ioan toderascu
[15.May.09 07:40]
Foarte interesant și antrenant acest concurs blitz!
Felicitări,Laurențiu, pentru idee! Cel mai mult apreciez faptul că
este un minicampionat, fapt ce va determina o luptă acerbă de idei între competitori, ceea ce va duce, în final, la stabilirea unui clasament cât mai
cât mai aproape de valoarea reală a epigramiștilor-concurenți.
Un singur concurs este mai puțin edificator.
Felicitări câștigătorului care a realizat o epigramă deosebit de frumoasă!
De altfel, cele mai mari note acordate de mine aparțin locului 1 și 2!
Și, încă ceva: Locurile 11-17 din clasamentul oficial coincid exact cu locurile
din clasamentul stabilit de mine, ceea ce mă face să cred că am fost cât
se poate de obiectiv.
Felicitări tuturor celor implicați în concurs!



 =  Chiar asa!
Atropa Belladona
[15.May.09 07:48]
Îi felicit în primul rând pe Bunduri, Olariu, Diviza și Jupp, că n-au participat, pentru că, dacă ar fi făcut-o, m-aș fi clasat pe locul 22 din 21, ca și la concursul trecut, apoi îi felicit pe Laurone, pe Rotaru, pe Norică, pe Toderașcu și pe Cornel, că nu s-au strofocat încă un minut cu epigramele, pentru că m-aș fi trezit pe locul trei din coadă, nu din vârf, apoi îi felicit pe Iolanda, pe Dely, pe Liviu-Ioan și pe Vali, pentru că, dacă n-ar fi participat, n-aș fi fost și eu atât de sus pe-o listă atăt de lungă. Pe Nelu Gârda nu-l felicit, pentru că, dacă află consoarta dumnealui, i le face oricum omletă și nici pe Chitul, deoarece, tocmai și-a divorțat starleta și are cine-l felicita. Nici pe Laurențiu Orășanu nu-l felicit, pentru că are idei și mă obligă să gândesc!
A, și mă mai felicit pe mine, pentru că sunt, că, dacă n-aș fi fost, nu v-aș fi întâlnit pe voi toți!
Am zis-o!

 =  clasamente și adnotări
Laurențiu Orășanu
[15.May.09 07:58]
Re-public clasamentul la acest concurs, neschimbat ca ordine, cu aceleași punctaje, dar cuprinzând și mediile. Mediile vor conta pentru clasamentul anual.

1. Grigore Chitul (15) - 143.65 puncte/8.98 medie
2. Gârda Petru Ioan (4) - 135.1 / 8.44
3. Atropa Belladona (11) - 130.95 / 8.18
4. Constantin Iurascu Tataia (8) - 130 / 8.13
5. Ioan Toderașcu (10) - 128.55 / 8.03
6. Dan Norea (7) - 126 / 7.88
7. Tincuța Horonceanu Bernevic (16) - 124.9 / 7.81
8. Rodean Ștefan Cornel Ștefan (2) - 124.25 / 7.77
9. Laurențiu Ghiță (5) - 123 / 7.69
10. Florin Rotaru (14) - 122.9 / 7.68
11. Bodea Emil Felician (9) - 108.3 / 6.77
12. Ioan Ruse (3) - 105.9 / 6.62
13. Milos Petru (6) - 103.6 / 6.48
14. Vali (1) - 101.3 / 6.33
15. Liviu Ioan Mureșan (17) - 96.45 / 6.03
16. Dely Cristian Marian (13) - 87.25 / 5.45
17. Iolanda Bob (12) - 84.7 / 5.29

Clasament fair-play/bun evaluator:
(Obținut prin adunarea ecartului oricărei note acordate la o epigramă, care notă diferă de media notelor acordate de toți concurenții cu 1,5 puncte sau mai mult, și ordonat crescător. În clasament sunt cumulate numai diferențele - în plus sau în minus - fără a socoti diferența de 1,5 admisă. Astfel, 0,02 în tabelul ce urmează semnifică o diferență de 1,52 la o notă - față de nota medie)

1-5. Gârda Petru Ioan, Dan Norea, Cornel Rodean, Florin Rotaru, Ioan Toderașcu - 0
6. Dely Cristian Marian - 0,11(Atropa+0,02, Tincuta+0,09)
7. Grigore Chitul - 0,33 (Vali-)
8-9. Constantin Iurascu Tataia (GPI-0,44, L. Ghita+0.19), Laurențiu Ghiță - 0,63 (Rotaru+0,32, Tincuta-0,31)
10. Ion Ruse - 0,83 (Vali-)
11. Milos Petru - 1,06 (Vali-0,33,Chitul -0,73)
12. Liviu Ioan Mureșan - 1,1(Rodean-0,27, Bodea+0,83)
13. Atropa Belladona - 1,33 (Vali+0,16, GPI+0,06, Bodea-0,27, Tincuta-0,31, LIM-0,53)
14. Tincuța Horonceanu Bernevic - 1,38 (Ruse+1,38)
15. Vali - 1,52 (Rod+0,23, Milos+1,02, Bodea+0,27)
16. Iolanda Bob - 2.77 (DNorea+0,62, Bodea+0,63 Bodea, Dely+1,05, LIM+0,47)
17. Bodea Emil Felician - 5.67 (Rodean-0,27, Ruse+0,12, L Ghita+0,19, DNorea -0,38,Toderașcu-2,53!!!!, Rotaru-2,18!!!)

Se pot face multiple considerații privind felul în care s-a notat. Personal nu am detectat votări binevoitoare încrucișate. În unele cazuri, nota care iese din ecartul de 1,5 nu e nejustificată, ținând cont că media în sine e trasă (în sus sau în jos) de note în “plajă” poate prea mari, sau prea mici.
Sunt câțiva concurenți afectați vizibil de notări out of range. Unele din acestea le-am marcat cu semnul mirării.

Astfel, au “beneficiat” de note în afara ecartului:
+ cu plusuri: Rodean 1, Bodea 3, Ruse 2, Rotaru 1, Vali 1, Laurențiu Ghiță 2, GPI 1, LIM 1
- cu minusuri : Rodeaan 2, Bodea 1, Chitul 2, Rotaru 1, Vali 3, Toderascu 1, Dan Norea 1, GPI 1, LIM 1.
Este posibil să fi făcut unele erori întocmind aceste statistici. Rog să mi le semnalați.

Cred că testul făcut prin formatul acestui concurs demonstrează câte ceva. Când ne plângem de evaluatorii de la diverse concursuri, putem să ne gândim că și noi putem greși.

Se poate merge și mai departe. Eliminarea notelor out of range (cele menționate în listă). În concursul acesta nu ne-am propus acest lucru. (Voi face acest lucru ca exercițiu. Dacă va exista un CONSENS, clasamentul se poate reface. Aștept păreri. La prima vedere Toderașcu și Rotaru ar putea urca în clasament. Ceva schimbări ar putea să se producă în zona Bodea, Ruse (beneficiar și el al unei note uriașe out of range), Milos, Vali.)

Grigore Chitul a câștigat cu un avantaj zdrobitor, de nediscutat. A fost chiar afectat, în minus, de o notare. Va fi greu de prins.

Primii 10 se detașează destul de net de restul concurenților. Mie mi se pare o clasare bună a celor de pe aceste locuri. Judecând astfel, cred că majoritatea concurenților au confirmat ceea ce știam.

Numele noi nu au “străpuns”. Personal, m-aș fi bucurat să ne alegem și cu nume-surpriză.

Vali, CORECTEAZÃ NUMELE, completează datele personale, etc. Altfel vei ieși din clasament.

Vă mulțumesc pentru participare. Aștept opiniile privind toate aspectele acestu concurs blitz. Știu, a fost anunțat în pripă…

 =  Sugestii...
ioan toderascu
[15.May.09 08:57]
Laurențiu, modul de stabilire a celui mai bun evaluator pentru concursul fair-play e cam sofisticat și, în plus, nu dă rezultate concrete.Înseamnî că cel mai fair-play dintre noi...au fost cinci? Cel mai corect (și concret!) ar fi ca să se adune diferența de punctaj (în plus ori în minus) dintre media generală obținută de fiecare concurent și nota dată de noi pentru concurentul respectiv. Procedând așa, garantez că nu vor fi nici măcar doi pe același loc, la egalitate.
O a doua sugestie ar fi ca, totuși, notarea să se facă fără a ști numele autorului, fapt ce ar conduce la evitarea plătirii unor polițe. Nu știu ce polițe are de plătit domnul Bodea Emil-Felician, dar notarea cu 4 a epigramei mele și a lui Florin Rotaru mi se pare una dintre cele mai proaste glume din zona epigramei, în general.
În condițiile în care am avut 12 note peste 8.00 și trei note între 7.00 și 8.00, se vede de la nu știu câte poște că a fost rea intenție. Și cu 6,50 macă mă nota, m-aș fi clasat pe locul trei!
De Florin ce să mai zic? El a fost coborât cu vreo patru locuri!
Propun un premiu anti/fair-play pentru domnul Bodea.
Aștept cu nerăbdare și încredere următoarea etapă.
Să auzim de bine!

 =  Excelent experiment!
Laurentiu Ghita
[15.May.09 09:38]
Interesant concurs și interesant clasament!
În sprijinul ideii lui Ioan Toderașcu, aș propune, ca să se evite "polițele", să se elimine din start cea mai mare și cea mai mică notă. În rest, opinii mai mult sau mai puțin divergente cu ale organizatorului, întărind ideea imposibilității unei aprecieri obiective a unei epigrame. Vorbim aici de literatură, nu de șuruburi. Niciodată o poezie nu va fi apreciată la fel de două persoane. Și atunci, de ce această obsesie a noastră pentru clasamente, note, topuri, etc? Din păcate, așa suntem educați, așa trăim, într-o continuă ierarhizare. Aszta face posible enormități și aberații de genul "Cel mai mare român", sau "Cine a fost mai bun, Hagi sau Dobrin?".
În consecință, un organizator ne-a propus un set de reguli și de criterii pentru a ne aprecia între noi. Acceptându-le, am semnat un contract de respectare a lor. În acest fel, asta e ierarhizarea dată de acest test!
Felicitări câștigătorului, e absolut pe merit, și asta nu neapărat pentru că a fost și evidențiatul meu. Felicitări tuturor pentru calitatea epigramelor trimise! S-a dovedit oricum că cei ce simt cu adevărat acest microb al epigramei știu să noteze.
Nu vreau ca cei din coadă să considere că au fost marginalizați cumva.S-a apreciat efectiv EPIGRAMA. Dacă orgoliile sau neputința de a înțelege asta îi mențin bosumflați, atunci treaba lor! Dacă vreți să faceți epigramă, analizați-va creațiile , corectați, mai faceți una și încă una. Insistați, pentru că nu poți fi epigramist după 3 epigrame. Și eu am fost la ATELIER, și Tataia, și Norea, chiar și Calimero! Și se mai poate să ajungem, daca facem boroboațe!
Deci, să mergem mai departe și să ținem în viață acest experiment, pentru că e de bine. Confirmarea o vor da concursurile serioase, de afară, unde n-o să mai avem cui să cârcotim!

 =  Păreri
Dan Norea
[15.May.09 10:09]
Susțin propunerea de a elimina, la fiecare concurent, cea mai mare și cea mai mică notă primită. Dar cred că ar fi bine ca regula să fie aplicată începând cu etapa viitoare. N-am făcut simulări, nu știu cum aș ieși eu, dar nu mi se pare normal să schimbi un clasament făcut după regulamentul din acest moment.

Propunerea lui Ioan Toderașcu, pentru clasamentul fair-play, mi se pare prea farmaceutică. Vorba lui Laurențiu Ghiță, avem dreptul la o notă de subiectivitate. Nicio grijă, până la sfârșitul anului nu vor rămâne 5 persoane pe locul I.

Mă bucur că n-am avut abateri mai mari de un punct. Dar îmi pare rău pentru epigrama Tincuței, cu o poantă excelentă, pe care am depunctat-o pentru o silabă în plus (I-on). Culmea e că și eu am avut o greșeală similară, pe care a sesizat-o Ion Ruse: eram convins că "luat" se citește într-o silabă, ori DEX-ul spune clar "a lu-a".


 =  Laurone si Norica
Atropa Belladona
[15.May.09 10:21]
Laurone, excelent discurs, subscriu in totalitate!
Norica, aspectul cu silaba l-am sesizat si eu, de aceea ti-am notat-o doar cu 7!
In notare, am mai tinut cont si de alte aspecte asupra carora d-na Elis Rapeanu a atras atentia, in comentariile de pe marginea epigramelor trimise la concursul Mircea Trifu: nu prea sunt de apreciat in epigrama dialogurile, numele si parantezele, asa ca...
In ceea ce priveste locul 3 pe care i l-am luat pe nedrept lui Toderascu, i l-as ceda cu draga inima!
N-as fi fost la fel de generoasa, daca as fi ocupat locul I :)

cu prietenie,
c

 =  Excelent
Liviu-Ioan Muresan
[15.May.09 11:00]
Organizat concursul. Personal, am încercat o epigramă cu poantă dublă. Cea de la final și cea din interior. Aceasta nu cred că a fost sesizată. E vorba de alăturarea inițialei numelui "V", de prenume, "Lină", rezultînd cuvîntul Velină, reprezentînd caracterul personajului. Dar, fiind un gen mai greu, nu prea mi-a ieșit.
Vreau să le mulțumesc epigramiștilor ca m-au acceptat în mijlocul lor. Rămîn la ideea că epigrama nu e un gen facil de poezie și nu e la îndemîna oricui. Promit să particip de fiecare dată cînd voi avea ocazia, adică acces la net în ziua concursului.
Felicitări cîștigătorului. A fost cu adevărat cea mai bună epigramă. Deci, obiectivitate și bun simț. Ceea ce mă bucură.

 =  Păi, de ce?
bodea emil felician
[15.May.09 11:08]
Eu, deocamdată scriu după ureche, la fel cum cântă ceterașul... și poate judec la fel. Pentru mine, locul din clasament e super, înseamnă că sunt pe drumul cel bun. În privința notelor, de ce oare trebuia să mă încadrez în viziunea colectivă? Și la facultate există profesori și profesori, unii de curs, alții de seminar și, fiecare dintre ei, dă note, mai mult sau mai puțin corecte, în funcție de o grămadă de chestii...La mine, un lucru e clar. Am notat epigramele, fără să mă uit, măcar, cui aparțin. De abia, după ce am trimis notele, am aruncat o privire spre autori. Am dat note de 4 la acele care mi s-au părut cu poantă superrăsuflată, la acele care mi-au creat un ,,deja vu'', fără să plătesc nici o poliță. Nu am ținut cont de prozodie, deoarece era de așteptat ca epigramiști cu vechime să construiască cu prozodie bună. Dacă notarea se făcea de la 7 la 10, dădeam numai note mari, cum , de-altfel, a făcut majoritatea.
Scuzele mele, dacă am deranjat pe cineva! Să se aplice ideea lui Norea, să se elimine maxima și minima!...pe mine mă favorizează, foarte mult.
Felicitări celor de sus!...curaj celor de jos!
Apropos, am scris mai demult o epigramă despre cum văd unii un lucru și despre cum percep alții același lucru.

Saint Bernard-ul

În Alpi, nămeți, cât toată zarea.
Prins de îngheț, sunt la răscruce.
Vin salvamonții cu salvarea!...
Ce câine mare mi-o aduce !


Notă: Cred că butoiașul cu coniac e o legendă...

 =  Restricții
Dan Norea
[15.May.09 11:26]
Carmen, mie totdeauna unele din indicațiile lui Elis Râpeanu mi s-au părut excesiv de restrictive. Dialogurile, parantezele, unele semne speciale (puncte-puncte, semnul exclamării), unele jocuri de cuvinte, toate pot aduce savoare suplimentară unei epigrame, mai ales în recitare.

Felician, ideea cu eliminarea maximei și minimei nu e a mea, primul care a ridicat-o a fost Laurențiu Orășanu. Apoi au susținut-o Ioan Toderașcu (implicit) și Laurențiu Ghiță. Eu n-am făcut decât să votez pentru ea.

Uitasem să menționez, prima etapă mi-a plăcut, atât ca organizare, cât și ca desfășurare. Să nu uităm că lucruri perfecte nu există.


 =  Pre noi insine si unii pre altii
Gârda Petru Ioan
[15.May.09 11:44]
Important e sa ne simtim bine. O sa ziceti ca imi da mana de pe locul 2. Aiurea, il urasc pe Chitul Grigore din toti rarunchii. Abia astept etapa a 2-a. (Poate ca de pe locul 20 voi gandi altfel...).
Daca tot m-am bagat as dori sa ma refer la observatia lui Ruse ca epigrama mea se bazeaza pe titlu. Eu, dimpotriva, cred ca titlul creaza redundanta. M-am gandit mai mult la titlu decat la epigrama in sine. Pana la urma poate ca a fost bine pus...
Gentlemen (si gentile femei, of course), sa ne respectam unii pe altii si e destul. Atunci bucuria vine aproape de la sine si pentru fiecare.

 =  Și încă ceva...
Dan Norea
[15.May.09 11:55]
Calimero, cred ca ar fi bine sa ridici clasamentele in pagina principala. Peste o luna-doua, e mai greu sa le cauti printre comentarii...

 =  Ce să fac?
Vali Slavu
[15.May.09 13:05]
Bine v-am găsit!
Tocmai m-am întors de la școală, hotărâtă să fac niște comentarii pe marginea concursului. Dar mi-a cam pierit cheful, văzând amenințarea la adresa mea...

Domnule Laurențiu Orășanu,
Azi-noapte, am completat numele. Am fost "recompensată" cu nivel 0... Sincer, nivelul nu mă interesează, pentru mine e important să intru pe site, să citesc ceea ce postează anumiți autori... pentru mine chiar e o plăcere. Concursul de epigrame mi s-a părut o provocare interesantă și, chiar dacă nu mai scrisesem niciodată o epigramă, mi-am zis să încerc. Mă bucur că am participat alături de ceilalți concurenți care îmi sunt tare simpatici. Chiar îmi propusesem să mă străduiesc mai mult la edițiile viitoare, să citesc mai mult în domeniu pentru a mă pune cât de cât la punct... dar dacă sunt amenințată că mă scoateți din clasament... ce să mai zic? Cum să îmi corectez numele? E numele meu!!! E cazul să scanez buletinul de identitate și să vă trimit copia pe mail? La biografie nu am completat mare lucru, decât data nașterii și adresa de mail, pentru că am considerat că nu e cazul să scriu pe un site literar despre realizările mele din alte domenii.
Nu știu în ce măsură m-am făcut înțeleasă, dar am scris toate acestea fiind încă sub influența supărării care m-a cuprins, văzând amenințarea...



 =  Păreri exprimate direct și sincer
Rodean Stefan-Cornel
[15.May.09 12:52]
Câteva impresii:
1. Organizare ireproșabilă; felicitări și mulțumiri Calimero!
2. Sunt mândru de faptul că epigrama căreia ei i-am dat cea mai mare notă a luat premiul întâi; felicitări Grigore!
3. Am unele mici nedumeriri, dar nu cer explicații (chiar insist, nu le vreau), cum de un evaluator (sau doi?!) a (au) considerat că epigrama mea este cea mai slabă dintre toate cele participante la concurs (în condițiile în care s-au postat și vreo două catrene fără prea multe legături cu epigrama);
4. Am satisfacția că au fost între evaluatori și din cei care au considerat că epigrama mea merită cea mai mare notă;
5. Sunt puțin dezamăgit de faptul că relativ mulți concurenți au făcut greșeli de prozodie, unele dintre ele , probabil "netaxate" de evaluatori.
Una peste alta, a fost, așa cum spera organizatorul, un concurs relaxat, un bun prilej de a ne mai antrena și de a ne distra.
Cornel Rodean

 =  +
tincuta horonceanu bernevic
[15.May.09 13:44]
Felicitări câștigătorului!!

 =  să iasă bine mereu
Laurențiu Orășanu
[15.May.09 14:22]
Vali Slavu,
Mă bucur că ți-ai completat numele. Nu verificasem. Eram prea ocupat cu rezolvarea clasamentelor. Ceream o confirmare, altfel...Era o atenționare, sper că înțelegi că te vroiam printre noi, nu afară. Nivelul 0 e acela cu care începe orice ultilizator. E timp pentru mai mult, se cere activitate și atitudine corectă. Sunt convins că vei performa corespunzător în ambele direcții.

Ioan Toderașcu,
Farmacia ecarturilor e greu de implementat. Mă bucur că și alții au înțeles și susțin doar eliminarea notelor extreme (Dan Norea)(aș preciza: cu ecart mai mare de 1,5 față de medie: dacă toate notele sunt în gama 7,3- 7,8, nu are rost să eliminăm limitele, ele fiind strânse). Se va implemeta începând cu concursul viitor. Aș fi schimbat clasamentul (fiind un concurs relaxat, aș fi trecut peste cerbicia cu care apăr regulametul), dar un avem consensul pentru aceasta.
Nemulțumirea ta e îndreptățită. Dar, să știi Felician Bodea CHIAR A LUAT LOCUL ÎNTÂI LA CONCURSUL DE FAIR-PLAY- Evaluator SLAB. Aș fi preferat ca Felician Bodea să se explice altfel, nu cu butoiașul de coniac, și suficiența. Ne dă senzația că o va mai face. Adică, va judeca aiurea (nu mă jenez să i-o spun) și la alte concursuri.
Tot lui Felician Bodea. Atitudinea de auto-suficiență nu cred că te va ajuta în progres. În epigrama servită, deservești limba română.

Încerc să fiu relaxat, ca toți colegii care au opinat mai sus, profit de ocazie și să-ți recomand, împreună cu un zâmbet, mai multă decență atunci când ești criticat.

Ion Ruse,
Sfat valabil și pentru Ion Ruse care, ca și la concursul precedent, ca și în cazul unor critici exprimate pe site, răspunde înțepat, toarnă imediat o epigramă la adresa criticului, se privește în oglindă și rostește "scriu din ce în ce mai bine". Există, dragă Ioane, suficiente motive pro, și suficiente motive contra. Atitudinea te ține în loc. Cred că ai înțeles. Am găsit părerea aceasta și la aterizarea mea în funcție. Deci nu e numai părerea mea.

Dacă un membru ajunge la Atelier, voi explica în general motivele (sunt obligat de regulament să o fac pentru cei cu nivel de postare texte, adica 50 și peste. Constat că există diferite comportări în acest caz:
- autorul își retrage textul - e dreptul lui, dar nu denotă că înțelege critica, și nu se gândește că un numaăr mare de texte retrase se întoarce împotriva lui (editorii văd și textele retrase, retragerea textelor nu e apreciată)
- autorul reșapează (patinează) la infinit textul respectiv, deși e clar că nu are nicio perspectivă să scoată din el ceva mai bun;
- autorul îl corectează, iese altceva, e OK pentru pagina principală;
- autorul așteaptă cuminte la Atelier părerile colegilor - s-ar putea ca aceștia să fie de părere diferită, și atunci, fără nicio modificare, încadrarea greșită e corectată și textul ajunge în pagina principală.
Personal aș prefera ca ultimele două alternative.

Am dezvoltat mai sus posibilitatea ca unii membi să ajungă la Atelier, tratată f bine de Laurențiu Ghiță. Au mai fost și alții la Atelier, și n-au murit.

Înțeleg că formatul de concurs nu l-ați respins. Mă gândesc ca data vitoare să las notele la vedere, nu cum le-am ascuns acum, pe măsura exprimării.

Dacă mai sunt și alte propuneri, sunt gata să le discutăm. Relaxat, așa cum ați intervenit aici, majoritatea. Dacă eu am fost cel mai crispat, înseamnă că nu m-am detensionat încă (concursul, pentru mine o obligație asumată ca lumea să se simtă bine, mă ține încordat pe toată durata desfășurării; nu știu de ce , dar aș vrea să iasă bine mereu). Și că, pe de altă parte, vreau să facem cât mai bine împreună, căci altfel nu mă înhămam.

A pomenit cineva, parcă tot Ioan Toderașcu, de ascunderea numelui autorului. Acela e alt concurs. Acesta e mai simplu. Acela necesită formatul de concurs automatizat și, deocamdată, nu-l pot organiza singur. Acesta a testat și alte capacități ale noastre, și rezultatele nu sunt atât de rele pe cât puteau să fie. Să vedem ce ne rezervă viitorul: retalieri, sau toți pe primul loc, cu 0 puncte, la fair play?

Mulțumiri din nou.
Ne revedem în a doua marți a fiecărei luni.

 =  Domnului Ion Ruse
Vali Slavu
[15.May.09 15:21]
Spuneți că în 99% din cazuri, cina romantică se încheie în pat... Mă abțin să comentez procentajul...:))

După o cină (chiar rurală),
Am înțeles, stimate domn,
Că destinația e clară...
Normal că-n pat... doar că la somn!

 =  fair-play
milos petru
[15.May.09 15:20]
Felicitări tuturor! Organizatori, concurenți, juriu!
Faptul că o epigramă bună ia notă mică, și invers se poate datora și faptului că unora le cade fisa după ce au dat nota!
E foarte bună propunerea lui Laurențiu Orășanu de a elimina doar notele extreme care sunt peste 1,5 dar,
dar nu e bună afișarea notelor!
În acest caz dispare concursul "fair-play", fiecare concurent va urmării să nu depășească limita de 1,5 față de ceilalți!
Vă mulțumesc că epigrama mea ați notato perfect din punctul meu de vedere, socot că locul 13 este locul pe care-l merit. Fiți atenți în viitor, de la mine începe atelierul! Poate ar fi bine să poată fiecare să posteze 2 epigrame, să se facă o medie. Mie îmi pare rău că nu am mai putut posta:
Unui om politic.
L-am ales,am zis că-i bun,
Însă-i în cădere lină,
Ce oferă la dejun
Nu mai digerăm la cină.

 =  Nu o fac de complezență
Ruse Ion
[15.May.09 15:19]
Respect opinia oricui, chiar dacă îmi este nefavorabilă. Regret (și asta nu din cauză că domnul Orășanu este mai marele epigramei pe site), că și-a format deja o părere despre Ion Ruse. N-am fost, nu sunt și nu voi fi nicidată un "păun" care se oglindește toată ziua. Dacă uneori atitudinea mea a deranjat pe cineva, îmi cer scuze public și dacă incomodez, să fiu atenționat pentru a mă retrage. Vă stimez și apreciez pe toți. Vă mulțumesc pentru prietenie și ajutor și promit să nu mai am nici o opinie, pentru a nu mai fi în situația de " a da cu bâta în baltă"Când doi îți spun că ești beat, mergi la culcare! Îmi însușesc critica și asta fac.
Succes la concursurile viitoare si respect pentru munca organizatorului!

 =  Îndemn pentru concurenți
Gârda Petru Ioan
[15.May.09 19:46]
Avem deficit mare de puncte față de leader

De nu ne vom lupta ca leul
Cu marja deficitului,
Ca Iona va sfârși trofeul
În pântecele Chitul-ui!

 =  Surpriza etapei
Chitul Grigore
[15.May.09 20:06]
Multumesc tuturor pentru felicitari!
Va marturisesc ca pentru mine a fost o mare surpriza clasarea mea pe primul loc si banuiesc ca si pentru altii...Sa iesi in fata lui Nelu Garda,acum cand e in forma maxima,nu e de ici de colo!
In legatura cu notele pe care le-am acordat fac doar doua precizari:epigrama nr.6 a lui Milos Petru reia un banc vechi foarte cunoscut si eu nu apreciez deloc acest lucru considerandu-l un fel de plagiat iar epigrama nr.11 scrisa de Carmen,desi este o epigrama buna,am depunctat-o cu 0,5 puncte pentru ca se referea strict la acest concurs si nu are un caracter general (asta am invatat-o din comentariile lui Cornel Rodean!).
Parerea mea,in ceea ce priveste modul de notare este ca ar trebui eliminate nota cea mai mare si nota cea mai mica,insa notarea cu numele autorului la vedere este,orice am spune,putin denaturata.
Pe ansamblu concursul a fost o reusita,cu multe epigrame bune,si cum deja aud niste lipaituri (de la piciorul lui Nelu Garda care arde de nerabdare sa vina etapa a doua!),nu-mi ramane decat sa felicit toti participantii,pentru efortul depus,sa-l felicit pe organizator,pentru idee si modul cum a pus-o in practica, urandu-va la toti succes in etapele viitoare!

 =  cât mai e călduț
Laurențiu Orășanu
[18.May.09 21:06]
Ion Ruse, en pasant, când spui despre sine că "scriu mai bine ca anul trecut", cum o faci tu, gândește-te bine înainte de a-i face pe alții (întâmplător cei care îți critică textele) "păuni". E ieftin de tot să răspunzi la critica la un text de-al tău printr-o epigramă etichetă.

Concursurile lunare viitoare.
- A doua marți a fiecărei luni - anunțul.
- Aceeași eșalonare, același regulament (NOTA BENE: Notare la vedere, Clasament fair-play, etc. se mențin.) cu excepțiile:
- Notele care vor ieși din ecartul plus minus 1,5 față de medie vor fi eliminate (exemplificare: toate notele care au "punctat" în clasamentul fair-play din mai)
- Vor fi două ferestre de votare (nu se va mai vota de la 9 la 24) vor fi:
10-12 și 20-21).

Ar fi eficiență depunctarea cu punctele de la fair-play? Mă întreb și eu. Eventual ponderate, acestea să se adune cu minus, medie la medie.

Dacă sunt observații, am uitat ceva, aștept comentarii.



 =  Obs
Liviu-Ioan Muresan
[18.May.09 21:21]
Prea mic intervalul 20-21. Un 18-22 ar fi mai corect. Poate nu avem posibilitate.
LIM.

 =  considerente tehnice
Laurențiu Orășanu
[18.May.09 21:29]
Considerente tehnice (nu pot să stau 15 ore pe gard) mă obligă să țin la ferestre de timp mici la notare. Toată ziua nu va mai fi. Consider că două ferestre de timp, dimineața și seara, de câte o oră, sunt suficiente. În mai au votat 9 concurenți în ferestra de timp indicată (o oră dimineața).
Deci: 9-10 dim. Cine nu poate atunci, 20-21.

 =  Da,dar dacă
Liviu-Ioan Muresan
[18.May.09 21:31]
se votează între ferestre, ar fi bine ca editorii prezenți să le țină ascunse și să fie validate.
LIM.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0