Comentariile membrilor:

 =  feminism general terestru
Arini
[18.May.02 14:59]
Măi, măi.Cănd am citit paragraful 3 mă gândeam că am să-ți zic câteva bip-uri, dar m-am mai liniștit la paragraful următor. Toptuși, acum tu ce părere ai că femeia "deschide ușile", sau ai ajuns la faza finală pe care o prezinți, adică aceea cu maxilarul.Cred că te aștepți ca multe fete să se ia de tine pentru textul ăsta.
Din punctul tău de vedere așa o fi femeia.Ai zis deschizătoare de uși, metaforic poți avea dreptate.Dar restul...
Populația Pământului e foarte mare, așa că are de unde să fie și genuri de femei cum spui tu. Dar nu numai.
Eu aș vrea doar să nu vorbești la general, că nu tot feminismul Terrei se potrivește cu descrierea ta.
Ideea e interesantă.

 =  pt. Arini
emilio
[18.May.02 15:17]
Corect Arini. Femeile sunt de multe genuri, ca bărbații -ce prost sună-. Eu am scos în evidență câteva aspecte: femeia poate fi si târfa(scuzați cuvântul) dar și element al purității.Restul speram să vină de la voi, cei care citiți textul. Concluzia mea este că nici un om nu-i la fel și orice persoană se comportă într-un mod deosebit, de aceea orice om-chiar și femeile :) sorry!!!- trebuie tratat într-un mod deosebit.
Mă bucur că ai reușit să treci de paragraful 3 și să constați că nu sunt un băiat chiar așa de rău.Oare?
în legătura cu "multe fete să se ia de mine" nu zic decât: Bring them to me!!!!!
Mă uimesc cât de "deep" am fost în comentariul ăsta. Sper să nu stârnesc antipatii.

 =  emilio
Oriana
[18.May.02 18:33]
Textul acesta exprimă câteva puncte de vedere ale filozofiilor de viață masculine. Subiectul acesta e vechi și atât de acut încât nu va fi niciodată epuizat.
Nu, când am citit titlul nu m-am gândit la misoginism ci mi-am amintit că am ezitat să menționez clanța de pe ușa de ospiciu din poezia Capriciu derizoriu. Nu vreau să-mi fac reclamă dar ce expui tu în acest text e cam ceea ce mă frământă de-o viață și ceea ce încerc să expun în multe poezii.
De curând, am citit o poezie pe site ce m-a fascinat prin mesajul ei atât de elegant elaborat, când ai timp citește-o, uite un link direct AICI

 =  emilio
AlexRed
[18.May.02 18:57]
da...si barbatul ca o sursa de venituri inepuizabila , barbatul ca suport al idealurilor femeii , barbatul sustinator prin efort al mofturilor "muieresti"
poate ca ar trebui sa scrii si despre " barbatul catar".
daca unii dintre noi privesc femeile ca pe niste "clante" nici dansele nu stau degeaba si gasesc in noi niste "animale numai bine de exploatat"
am intalnit in viata ambele cazuri-primul e comercial si da bine mai ales in "era femeilor mai egale decat barbatul"
al doilea este comun , des intalnit si trist prin insasi cauza care l-a generat(iubirea)

 =  Alexred
Oriana
[18.May.02 19:35]
Domnișoara e foarte căsătorită și în prezent singura susținătoare materială a familiei, deh, economia e în recesiune. Asta așa, ca să-ți ofer un contra-exemplu la afirmația eronată că bărbatul e tratat ca sursă de venituri inepuizabilă. Printre femei ca și printre bărbați sunt exemple de toate nuanțele, nu trebuie să menționăm numai cazurile din extrema negativă, aceea a animalelor abia date jos din copac care parazitează ( acesta este prădătorul de orice sex i.e. genul comercial enunțat de tine) tot ce le iese în cale (i.e. victima naivă, prada vulnerabilă, cazul trist menționat de tine). Există o mulțime rară, din păcate, de excepții și puțini sunt cei pregătiți să le recunoască și să devină la rândul lor excepționali. Din ce categorie spectrală faci parte, domnule roșu?

 =  camarade AlexRed
emilio
[18.May.02 20:08]
Camarade AlexRed cum i-ai spus și lui Arini sunt cazuri și cazuri.Eu am expus în textul meu tipurile de femeie pe care le-am întâlnit și pot să afirm că puține femei sunt doamne, restu...Dumnezeu cu mila! Să nu se supere Oriana, dar în multe cazuri așa este. ca și la bărbați de altfel.
Despre specimenul bărbat-catâr nu pot scrie, deoarece ar însemna să aberez pe un domeniu pe care nu-l cunosc. Cred însă că bărbatul poate ajunge catâr numai când vrea el și când duce lipsă de bărbăție.

 =  Orianei
emilio
[18.May.02 20:19]
dragă Oriana filozofiile nu pot fi masculine sau feminine ci doar adevărate sau false. Ca să te liniștesc în legătură cu reclama să știi că și înaintea ta s-a vărsat multă cerneală pe tema asta.Sunt rău!
Însă remarc la tine pe tema aceasta un oarecare subiectivism, atât în mesajul pentru mine cât și cel pentru AlexRed. Prea vrei să aperi toată "umbrela" feminină, tre' să recunoști că unele femei sunt admirabile, un exemplu tu scrii foarte bine, muncești, etc., altele sunt doar apă și pământ, dar cu toții avem un loc bine definit sub soare.
Și în primul rând lumea nu este formată doar din alb și negru, fiecare suntem mânjiți cu fel de fel de noanțe pentru fel de fel de situații. Am dreptate?

 =  emilio
Oriana
[18.May.02 21:32]
Oh, bineînțees că ai de mai multe ori dreptate. Am menționat și eu nuanțele. Așadar, nu cred că există numai alb-negru și nici culori fundamentale. Există arhetipuri dar nimeni nu e cu adevărat pur arhetipal ci o combinație eterogenă. Mi se pare restrictiv să spui despre științe atât de complexe precum filozofia că sunt sisteme de gândire doar adevărate sau false. La urma urmei, n-o să știm poate niciodată care a fost cea mai apropiată de adevăr. Iată, noi nuanțe și gradații. Dar despre afirmația mea aș spune că era prea îndrăzneață și poate ar fi trebuit să mă limitez la psihologii sau numai la atitudini, concepții ale relațiilor de cuplu. Clar, acestea sunt deocamdată feminine și masculine, dar nu disjunctive, au destule elemente comune. Egalitatea între sexe e o experiență reconciliantă ce merită efortul și există, firește, tentative de a elabora o psihologie unificată.
Am mai afirmat că există prădători și victime de ambele sexe. Nu sunt chiar așa de discriminatorie. Îmi pare rău dacă n-a fost clară poziția mea. Dar, nimeni nu poate fi pur obiectiv, nici pur subiectiv. Și aici intervin nuanțe și procentaje.

 =  Oriana, toate-s vechi și noi îs toate!
emilio
[18.May.02 23:56]
Oriana, vai de neuronul meu singuratic. L-ai ucis!ce cuvinte, până și Dex-ul meu a fugit să caute în DLRM. :-) ce noanță de fals și adevăr întrepătruns! eu aici la birou citind comentariul tău iar la geam bătând briza unei dulci manele!!!Și uite că nu toți din Pantelimon ascultă Mafia și Paraziții ori Schubert, Yanny, Kitaro sau Oliver Shanti. Mitul a fost spulberat! Până la urmă totul se reduce la adevăr și fals, oricâtă poezie ar exista în Kant-nu prea există- să pui muzica drept cea mai de jos artă, după grădinărit, nu poate fi decât fals.Cred că ești de acord cu mine.
În mare, filosofia este complexă dar ea exprimă un concept, acel concept își are baza închegată până la urmă pe un lucru, indiferent de melodicitatea, de mirobolanta enigmă a încrengăturilor ce zac în subconștientul lui, veridic sau eronat- asta ca să nu mă repet în termeni.De cele mai multe ori omul fiind o ființă duală, nehotărâtă, inconstantă percepe tot ce există asemeni lui. astfel avem sintagma Ying și Yang. Și că tot am ajuns aici traduc conceptul asiatic de Ying și Yang. Elementul feminin și elementul masculin!Nici o parte nu poate trăi independent de cealaltă, deși diferite cele două stări formeaz o simbioză. dar amândouă au elemente distincte! de aceea teoria egalității între sexe-teorie susținută de tine sau am înțeles eu greșit- mi se pare absurdă. Până și natura contrazice această tendință, teorie sau cum vrei să-i spui.
Nici chiar să fie un prim pas spre o "psihologie unificată". Bărbatul cât și femeia trebuie să-și înțeleagă diferențele și asemănările, frumusețea și forța creativă acesta este pasul ce trebuie făcut spre o psihologie unificată. Părerea mea-cum zicea maestrul Văcăroiu. Identitatea este ceea ce a făcut ca umanitatea să continue drumul greoi prin istorie,
cred că atunci când omul va ajunge la un non-combat în planul ideilor atunci va înceta să existe. Asta se traduce cam așa: când bărbații și femeile vor deveni egali cei frumos se va stinge.
Însă ai dreptate "disputa" asta nu se va termina la noi. Și e bine! Poate că în loc să bombardăm cu atomi ar trebui să bombardăm mai mult cu idei! Pe curând!

 =  Oriana, toate-s vechi și noi îs toate!
emilio
[18.May.02 22:28]
Dragă Oriana am scris la un mesaj 15 minute si văd ca nu a aparut. pacat! de data asta sunt scurt:
-ai dreptate nu se va termina niciodată această dispută, însă mai bine arunci cu o floare decât cu o grenadă
-oricât de frumoasă ar fi o idee expusă, un concept filosofic, până la urmă, el se traduce prin fals sau adevărat. am dat exemplu pe Kant care considera că muzica este cea mai de jos dintre arte, mai jos decât grădinăritul. Oricâtă dualitate poate exista în această opinie nu poți s-o cataloghezi decât ca fiind falsă. corect?
-tendința de egalizare între sexe -am rămas cu impresia că ești pentru- este absurdă, chiar și ca punct de pornire spre o psihologie unificată. Cel mai bine este ca omul să-și conștientizeze capacitățile, lipsurile și puterea de a crea frumos. Bărbații și femeile nu sunt egali, chiar și natura vine să contrazică, ei sunt o simbioză, un ying și yang. fiecare are particularități și valori.
Individualitatea și identitatea este motivul pentru care încă mai existăm, atunci când umanitatea va înceta să se mai lupte în planul ideilor atunci se va stinge.
ce frumos este să citesc comentariul tău interesant la calculator iar de afară să fiu inundat de sunetul disgrațios al manelelor! Asta curat dualitate! Aici chiar că nu pot exista simbioze, prostul gust nu va sta niciodată laolaltă cu emanația creativă de valoare, cu actul cultural, etc. Pe curând!

 =  emilio
Oriana
[19.May.02 00:42]
Probabil sesiunea ta a expirat înainte să apeși pe butonul trimite. Primul tău mesaj nu s-a pierdut, a fost adăugat în lista de texte pentru verificare. Eu l-am aprobat după ce l-am respins pentru că atunci când am văzut două mesaje cu aceeași concluzie am dedus greșit că au și același conținut. Mea culpa. Dar acum, după o oră de pauză m-am reconectat la site, am recitit mesajele și am văzut și diferențele.
Oh, Doamne. Nu vreau să ne certăm pentru mai știu eu ce. Eu nu sunt o persoană perfectă, am o mulțime de lacune, de accea e bine să discutăm pentru că astfel am ocazia să mă corectez. Despre adevăr și fals, ai dreptate, e greu de acceptat că ar putea fi ceva intermediar. Dar uite, calculatoarele sunt binare, ele operează cu 0 și 1, fals și adevărat. Și sunt deterministe. Ce s-ar întâmpla dacă s-ar baza pe o logică ternară? Dacă toată suflarea rațională ar fi binară și n-ar exista hazard, oare cum am fi fost? Despre întâmplare convenim comod - se produce 1, nu se produce 0. Dar probabilitatea ei este un număr între zero și unu. Văd norii cumulonimbus adunându-se și afirm e "adevărat că o să plouă"? Nu pot ști precis. Dar spun, probabilitatea de precipitație e 80%. Și tot nu înseamnă că o să plouă sigur. Poate ar trebui deci să nu absolutizăm adevăr-fals și să nu uităm de continuum-ul de aspecte discrete între adevăr și fals ce dau un pronostic în favoarea unuia sau altuia.
Scuze, n-am timp să continui nici să revăd logic ce-am scris. Mă așteaptă texte și comentarii noi de citit și aprobat. Sunt mereu în grabă. Azi, în mod special pentru că aici e sărbătoare și plec din oraș. Motiv pentru care cel puțin 24 ore s-ar putea să nu existe cenzor pe site. Să aveți un weekend plăcut.

 =  Orianei o întrebare
emilio
[19.May.02 13:34]
Weekend plăcut și ție, Oriana. Mersi pentru această mică polemică! te asigur că asemenea discuții niciodată nu vor duce la ceartă, cel puțin cu mine. sper să avem cât de curând un nou motiv pentru a dezbate enigmele universului.
O întrebare: "cenzoria" asta e muncă voluntară sau plătită?

 =  presupuneri si intrebari pt Oriana
AlexRed
[19.May.02 15:04]
Presupun ca intrebarea ta , Oriana , este mai mult retorica decat la obiect . Mai presupun ca deja ti-ai format o opinie in legatura cu persoana din spatele pseudonimului AlexRed .Si ultima presupunere ar fi ca nu dai nici macar doi bani pe un raspuns concret din partea mea.
Totusi urmatoarele afirmatii le consider cu valoare de adevar:
1.respect femeile care merita respectate
2.pot sa apreciez efortul unei femei si-i pot intelege problemele atata timp cat nu devine obsesiva sau isterica
3.emilio are dreptate cand spune ca putine femei sunt doamne
4.nu prea agreez tendinta asta de supraegalizare a femeii cu barbatul: acolo unde inteligenta ei da gres inseamna ca tot porcul de barbat si-a bagat coada
5.parazit n-am fost decat vreo 18 ani dar inca de pe la 12-13 am incercat sa-mi creez o independenta financiara.Ca n-am reusit cu adevarat decat din anul 1 de fac asta e alta poveste...
6.nu sunt genul de om superior insa consider ca dependenta financiara a barbatului de femeie reprezinta o limitare expresiva a sa in relatie la toate nivelurile.Si in cazul in care femeia depinde material de barbat se intampla acelasi lucru asa ca din punctul meu de vedere este de dorit o uniformizare in ceea ce priveste situatia financiara.
7.dar oare nu e posibil ca tocmai "omul cu banii" sa fie jigodia mai mare , nu e posibil ca prin acest avantaj-povara , sa napastuiasca afectiv pe cel de-alaturi?Dumneavoastra draga doamna Oriana din care spectru al oamenilor intretinatori de familie faceti parte?

 =  Barbatul clanta
costel
[20.May.02 13:14]
Am sa ma amestec si eu in aceasta polemica, desi nu ar trebui.
Dar vreau sa spun, referitor la text, femeia nu e nici "clanta" si nici "deschizatoare de usi". Amandoua nume o injosesc, o pun intr-un loc care nu-l merita.
Barbatul si femeia nu sunt egali, perfect adevarat. Si unul si altul sunt superiori sau inferiori in anumite lucruri. Dar prin insumarea defectelor si valorilor, femeia si barbatul stau pe aceeasi treapta.
Numai un barbat idiot va spune ca femeia este inferioara. Un barbat inteligent n-o va spune. Daca o spune, totusi, nu mai e inteligent.
Sexul, masculin sau feminin, poate fi schimbat in primele saptamani ale fatului, acolo in uter, actionand hormonal.
Cand vorbim de fiinta umana nu ne referim la barbati in mod special, ci si la femeie.
Superioritatea nu este data de forta fizica, asa si elefantul e superior omului.
Taria sexului "tare" al masculului iara nu e un atribut care sa-i confere superioritate. Taria dureaza putin dupa care apare flescaiala. Pardon de expresie.
Daca mie imi spune cineva ca e un lucru pe care barbatul il poate face si femeia nu, promit sa-mi mananc computerul, bucata cu bucata. (Dar nu exemple de genul, barbatul se poate pisa din picioare pe un perete din fata lui)
O femeie poate face ceea ce un barbat nu poate. Cel putin pana acum. Si stie toata lumea la ce ma refer.
Exista o posibilitate ca femeia sa-i fie superior barbatului prin complexitatea functiilor sale, posibilitate pe care barbatul a simtit-o si, iata, apare instinctul de autoaparare, de aici si "misoginismul" unora.
Si eu am fost misogin pana la o anumita varsta si combateam bine in domeniu.
Problema s-a rezolvat de la sine prin maturizare. Ce-i drept, barbatii se maturizeaza mult mai tarziu decat femeile. Dar se maturizeaza (proportia e destul de mare) pana la urma.
Inloc de incheiere, femeia deschizatoare de usi, noi trairi, etc, etc, Emilio, te refereai la trairile barbatului, deci ii atribui femeii aceeasi functiune, de slujitoare a sentimentelor si trairilor noatre. Altfel ai fi mentionat ca si barbatii pot fi deschizatori de usi pentru trairile femeii. Si, crede-ma, sunt si barbati pe post de "clanta".

 =  pt. costel
emilio
[21.May.02 12:48]
Coastele, văd că n-ai priceput un lucru. Aceasta a fost o temă de lucru la facultate. Nu eu am născocit termenii, am cpnstruit p elângă ei. Și ca să te mai liniștești să știi că fetele au avut "patul ca Bărbatul". Și crede-mă dacă partea masculină a dat dovadă de creativitate, de bun simț, de joacă, partea femnină a dat dovadă de mitocănie, de o barieră a prostului gust. Poate au căzut în capcană, poate așa gândesc toate, dar în viziunea lor bărbatul era bun la un singur lucru. Așa că hai să nu mai fim așa de gingași în exprimare. Sunt multe care nu merită nici măcar un bună ziua, egalitatea mitocăniei vine că și bărbați sunt la fel. Nu sunt absurd dă bag în aceeași oală femeile, dar nu sunt absurd nici să le sanctific pe toate. Greșești puțin, degeaba acționezi hormonal sau schimbi sexul la un fetus personalitatea sa va rămâne aceeași, femeie sau bărbat e o identitate căpătată de foarte timpuriu.
"O femeie poate face ce un bărbat nu poate". M-am sictirit de replica asta absurdă. Că femeia îi face singură! Dacă n-ar fi bărbatul cu ce s-ar însămânța cu "esență de rom"? Când vom recunoaște că împreună formăm un întreg, iar diferențele sunt cele care ne unesc.
Nu vreau să-ți mănânci computerul dar riști cam mult cu replica asta! Fiecare este bun la anumite domenii, genetic am fost hărăziți cu aptitudini diferite. Câte femei au scris literatură de valoare? Câte dintre ele sunt bucătari internaționali? Și așa mai departe. nu pun aceste întrebări cu intenția să jignesc femeile, ci să explic un fenomen. Bărbatul se maturizează mai greu, cum ai zis și tu, el rămâne prin urmare un copil, tendința lui spre visare este mai mare. copii sunt mai curioși, mai pasionali în tot ceea ce fac, dar inconstanți. Femeia inzestrată genetic cu gândul că odată va deveni mamă, se pregătește să-și construiască viitorul pentru a-și proteja și hrăni odraslele. De aceea femeile se maturizează mai repede. Misogin nu poți fi decât atunci când jignești fără să aduci explicații raționale, dacă arăți un "defect", o slăbiciune cuiva, nu se cheamă că ești misogin, ci unul căruia îi pasă.
și normal că bărbații pot fi deschizători de uși pentru trăirile femeilor, după cum vezi nu mi-a fost jenă să folosesc termenul, dar eu m-am ocupat doar de trăsăturile feminine, m-am ținut de tema dată. am și menționat într-unul din comentarii completările pe această temă le aștept de la voi.
În încheiere spun că tendința email-ului tău mi s-a părut falsă. Crede-mă dar am senzația că ar fi o femeie autoarea acestor gânduri -te rog să nu te superi- O apărarea atât de virulentă la tot ce înseamnă femeie, nu pot crede că vine din partea unui bărbat. Și acum recunoaște, oameni suntem, chiar respecți acum de la "maturizare" toate femeile, fără să le analizezi, să le vezi lipsurile, defectele? Nu cred! Dar dacă-i "Da" atunci după părerea mea înseamnă ori că ești fals în opinie, ori ești căsătorit!
Nu vreau să te simți atacat de ce am afirmat aici, am combătut ideile nu persoana!N-am nici o altă intenție decât o dezbatere cu iz intelectual. Sper să înțelegi. Salut.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !