Comentariile membrilor:

 =  ->Perseu
Hermann
[13.Jun.02 01:33]
Draga Perseu, te voi deranja cu o intrebare: tu pui in practica, intr-adevar, ideile continute in textul de mai sus? Poti tu sa nu minti niciodata, nici chiar in cele mai marunte si fara importanta lucruri? Spui intotdeauna adevarul, chiar cu riscul de a rani pe cineva, de a face un rau cuiva cu asta? Caci adevarul nu este acelasi pentru toti oamenii.

 =  Perseu
LolahHumboldt
[13.Jun.02 01:50]
:) Mi-a placut ultimul paragraf. Da, poate maine...

 =  Lolah si hermann
Perseu
[13.Jun.02 18:23]
Hermann - Cu sinceritea am vrut doar sa exemplific ceva. Ideea textului era ca minti ( fie si nefacand nimic ) si prin aceasta iti negi valorile.
Nu minti ca ai mancat ciorba.
Din pacate adevarul, ca si iubirea sau prietenia ar trebui sa fie valori universale si nu niste variatiuni pe aceeasi tema.

LolahHumboldt - "maine" s-a transformat in azi.

 =  Perseu
Hermann
[13.Jun.02 20:57]
Sint de acord cu tine ca iubirea, adevarul si prietenia ar trebui sa fie valori universale. Eu am inteles idealurile tale. Intrebarea mea era daca TU pui in practica aceste idei - daca in viata de zi cu zi tu, Cristian Munteanu, respecti cu rigoare acest cod moral.

 =  Repetent!
roua
[13.Jun.02 21:09]
Hermann, sa vedem daca Perseu iti va da replica! La unele aspecte ar putea fi declarat repetent!

 =  Hermann
Perseu
[13.Jun.02 22:25]
Atunci cand intalnesc oameni care merita toate aceste lucruri din partea mea, da, Nick Beres, incerc sa ma ridic la nivelul codului moral adoptat. Daca nu reusesc intotdeauna este exclusiv vina mea. Dar daca nu gandesti inaltator nu vei fi niciodata vultur. Cred ca esti de acord cu mine.

 =  Doar asupra textului!
Codri
[14.Jun.02 16:55]
Da, doua atitudini in fata mortii, doua personaje antitetice doar prin aceasta alegere in fata mortii si raportul Individ-multime.




In primul pasaj vorbesti despre tine, cum ca ai incercat sa te identifici cu Bruno, dar ai esuat in dragostea de viata a lui Galilei.
E atitudinea ta.
-Aici te referi la tine!

In urmatorul intelegi si accepti atitudinea lui Galilei desi ti se pare mai sarac, chiar si cand rosteste celebru-i gand. Nu esti impotriva alegerii vietii si nici impotriva faptului ca Galilei avand statutul de Individ a ales retragerea din lupta pentru convingerile sale. Era vorba despre moarte. Concluzia paragrafului este ca:
- nu-l blamezi pe Galilei!

Pasajul final, concluzia trasa de tine pe baza celor relatate mai sus incepe prin "multi oameni aproba ce a facut Bruno" de unde rezulta tristetea ta, pe care o descrii pana la finele textului.
-Aici te referi la "multi oameni" si nu la tine (desi folosesti pe alocuri pronumele la pers. I pl.)! Aceasta exprimare aduce intr-un fel ambiguitatea insinuanta a textului, un fel de contopire a lui "noi" cu "ei". Poate fi interpretat, desi mesajul ideatic este destul de bine insinuat ca subiect: "ei".
Apoi treci de la Individul Bruno la multimea care nu ia atitudine.
Acum intrebarea, daca tu te identifici cu Galilei, desi incerci sa fii Bruno (in fata mortii - o spui chiar in primul pasaj) de ce le ceri oamenilor sa fie altfel decat chiar "tu"? Daca tie iti lipseste aceasta atitudine, desi tinzi spre ea, de ce ii blamezi pe altii?
(Desigur, am inteles exact ce vrei sa spui, insa primul pasaj il anuleaza pe ultimul, sau invers, ultimul il contrazice pe primul, ca si continut logic.)


Comentariu doar asupra textului!

 =  Perseu si vulturii
Hermann
[14.Jun.02 05:32]
Da' Giordano Bruno pentru care oameni s-a sacrificat? Pentru toti, sau numai pentru aia care meritau?
Pe de alta parte, si inchizitorii care l-au condamnat actionau tot conform unui cod moral asemanator ca rigiditate cu cel expus de tine. Fereau poporul de erezie, luptau pentru idei care, pentru ei, erau la fel de nobile ca cele ale lui Bruno pentru tine.
Adevarul e ca un cristal care imprastie mii de reflexii pe pereti. Noi alergam dupa ele, dar cristalul ne este inaccesibil.
Vulturii zboara ca sa se uite dupa hoituri, Perseule.

 =  Hermann si hoiturile
Perseu
[17.Jun.02 20:44]
Giordano Bruno s-a sacrificat pentru ideile si valorile in care credea. In masura in care exista oameni asemeni lui, care si-au gasit un resort (pentru a fi verticali) in el, s-a "sacrificat" si pentru ei.
In ceea ce priveste necrofagii tu stii mai bine.
Doar ca exista si vulturi care zboara pentru a fi mai aproape de Prometeu.

Eu ti-am raspuns, dincolo de trecutele neintelegeri, pentru ca am crezut ca doresti sa discutam, nu stiam ca vrei sa reincepem alte convorbiri insinuante.

 =  Codri
Perseu
[17.Jun.02 20:50]
Imi multumesc pentru osteneala ta.
Sunt de acord cu tine pana cand faci o greseala de logica. Singura.

Faptul ca nu blamezi un om (reactia mea la Galilei si concluzia ta la primul pasaj), NU inseamna ca te identifici cu el (fapt acreditat de tine la analiza pasajului final).
Ca urmare, toate cuvintele ce urmeaza sunt false.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0