Comentariile membrilor:

 =  dap.
Livia Ștefan
[07.Oct.06 01:29]
am pierdut un comentariu la care am tastat febril, imi pare rau de el, asta e.
pe scurt, ce spuneam: Elena V. e o scorpie, cititi-o!, e de o raceala gotica, nu avem ce sa invatam de la ea, doar ca ne readuce in mocirla romaneasca, a, si sa nu uitam de Uniune, marea boala psihica a mediei.
si pentru recenzie: as fi renuntat la comparatia cu vechii grei ai literaturii, atat de romantic ingropati sub tonele de ciment ale noii generatii (mai multe "noi generatii" de fapt:D).s-a tot facut caz de registrul asta, bla, bla-urile de gennul asta nu mai trezesc nici o simpatie. sa nu credeti ca e vorba de o totala lipsa de respect. nu, parerea mea e ca ar trebui mai multa originalitate si din partea criticii, abunda in clisee. fara locuri comune deci.
Concluzie: recomand Elena Vladareanu pentru cei care inca nu au citit si bagat la cap.

 =  plus ca
Livia Ștefan
[07.Oct.06 01:32]
e reprezentatvia pentru poezia feminina douamiista, e una dintre cele mai bune. o chichita: prea "lucrata", de-aici raceala.

 =  ?
Paul Bogdan
[07.Oct.06 09:12]
Oare cum poți fi original în critică atunci când tratezi o tonă de poeți care scriu la fel de mizer, insalubru și de resemnat?
Ce să facă profesionistul decent, să le inventeze valențe scriitoricești și termeni speciali, așa cum face, patern, Marin Mincu?!

 =  Profetii optimiste de la oamenii superiori.... not
Adrian Georgescu
[08.Oct.06 13:06]
sa fim seriosi d-le Bogdan. Daca Elena Vladareanu scrie in viziunea d-voastra "de mizer, insalubru și de resemnat" , dati-mi va rog in contextul poezie de la 2000 incoace un exemplu de poet care scrie dupa standardele la care va asteptati.

In alta ordine de idei volumul „Europa. zece cîntece funerare” combina foarte multe elemente de tehnica literara cu nota de originalitate pe care Elena Vladareanu a adus-o in lirca actuala din Romania. Lucru care il transforma in poate cel mai bun volum din ultimii ani.

Pt dna Taicutu > nu o sa comentez per ansamblu eseul, alegand sa ma opresc doar la ultimul paragraf. Ironia cu care vorbiti despre "viitorul" Elenei Vladareanu mi se pare total nejustificat, exprimandu-va de parca aveti in fata o debutanta de clasa a VIII-a cu f putin lecturi la activ. La cenaclurile scoala generala / liceu ,e adevarat, asha se procedeaza. Dar aici e doar un semn ca "va faceti" ca luati in serios poetii pe care-i criticati , la sfarsitul intregului dumneavostra demers preferand sa fiti povatuitoare si facand , cu un aer de superioritate, remarci indirecte.

Credeti ca lecturile sunt cele care-i lipsesc? Nu cred. Mai degraba publicul care sa recepteze.

 =  erata
Adrian Georgescu
[08.Oct.06 13:09]
typing prost.

"LA FEL de insalubru.." ; "lirIca" ; "ironia...nejustificatA" ; "cenaclurile DE scoala"

 =  cine pe cine conduce
ion amariutei
[08.Oct.06 13:46]
mie mi se pare doar un exercitiu de critica, pe alocuri promitator insa vadind o stanjenitore complicitate cu opinia "maselor", altfel spus cu locul comun: "amintind de celebrul „épater le bourgeois!”, "Suntem la ani-lumină depărtare de poeții care au cântat iubirea de patrie, de neam și de limbă, de Eminescu"

avem apoi un fel de stangacii antropocentrice care tradeaza lipsa de experienta a autoarei: "o uriașă încărcătură de ură și dispreț", "poeta, orgolioasă și necruțătoare", etc

de asemenea, stangacii stilistice (umor neavizat): "o lume desacralizată, în care nici Dumnezeu nu e mai breaz decât gloata din subordine". sau gen predica de pe munte: "Poetul în ipostază de copil teribil... nu este o noutate pentru cei care au ostenit asupra cărților decenii bune și au adunat de acolo și din experiență înțelepciunea și toleranța necesara"

inchei cu o parafraza: Probabil că timpul și lecturile vor aduce cu sine un alt mod de exprimare al Valeriei Manta Taicutu, dacă supraviețuiește universului ei critic in formare, sigur și inevitabil se va maturiza

 =  generația 2000
Paul Bogdan
[08.Oct.06 15:13]
Domnule Adrian Georgescu, până la Rășca nu erați convins de genialitatea dumneavoastră. Să vă reamintesc condițiile de participare:
Sunt respinsi din start:
- poetii cu 'program' propriu;
- poetii convinsi de genialitatea lor.
Se pare că acolo v-ați îndrăgostit de poezia Elenei Vlădăreanu. Este alegerea dumneavoastră. La un moment dat din viață, fiecare dintre noi trebuie să-și stabilească sistemul de valori...
Mincu a făcut o mare greșeală. A lăsat pe piața poeziei românești de după 2000 câteva personalități poetice care au convingerea că poezie scriu numai ei. Deh, grandomanie genetică ce s-a transmis de la Mincu, la Urmanov spre alții.
În anul 2000 nu au murit poeții români și s-au născut alții. Poezia se scrie și în afara fabricatelor generații care, în fapt, nu însumează mai mult de zece autori care ar avea ceva de spus..
Standardele mele... după cum spuneam, sistemul de valori este altul, standardele noastre nu converg.

Asta ca răspuns în ceea ce s-ar putea înțelege prin "contextul poeziei de la 2000 încoace".

Pe scurt despre: "de mizer, insalubru și de resemnat"
Este poezia care descrie prin prisma autorului lipsit de experiență a vieții și a culturii tradiționale românești situația mizeră în care se află fără a avea nici cea mai mică tendință de a îndrepta ceva. Nici în plan interior nici în cel exterior. O interpretare proprie, deseori emfatică, a vieții de nimic. Și mai pe scurt: Un existențialism ratat, fără aspirații spirituale.

 =  elena v.
Teodor Geția
[08.Oct.06 21:07]
ca de obicei dna Taicuta nu ințelege nimic din poezia actuală...nu cred că atitudinea lui adrian georgescu este una subiectivă, argumentele sale sint perfect valabile. din nefericire astfel de recenzii nu fac decît să scadă credibilitatea acestui site și nu sînt singurul care crede asta

 =  poeți
Teodor Geția
[08.Oct.06 22:37]
"Suntem la ani-lumină depărtare de poeții care au cântat iubirea de patrie, de neam și de limbă, de Eminescu și Nichita Stănescu"...mai este un mare poet iubitor de patrie, neam si limbă pe numele lui Adrian Paunescu. ma mir ca doamna Taicuta nu l-a inclus pe această listă a singurilor poeți valoroși din România.

 =  generatia 2000 - ...
Adrian Georgescu
[08.Oct.06 23:13]
Domnule Bogdan ,
mai intai trebuie sa precizez ca se scrie Râșca si nu Rășca.
Acestea fiind spuse, nu inteleg ce legatura aveau remarcile din comentariul meu cu o presupusa "genialitate"
pe care ati semnalat-o. Cred ca e numai o ironie de slaba factura si total dezlipita de contextul discutiei.

2. Cum de v-ati dat seama ca m-am indragostit de Elena Vladareanu inainte sau dupa Rasca? Please don't.
Sunt pana la acest punct numai ironii si speculatii nejustificate.

3. Sa trec la partea mai importanta.Anume la rolul jucat de Marin Mincu si de Adrian Urmanov in contextul literaturii 2000.
E o exagerare totala din partea d-voastra. Desigur, Marin Mincu are un rol f important, DAR nu e singurul in acest context.
Cateva exemple : Dan Sociu s-a lansat fara vreo legatura cu Mincu ; de asemenea primul care i-a descoperit pe Komartin si Miruna Vlada a fost Octavian Soviany,
iar mai apoi , in ciuda promovarii din cadrul cenaclului "Euridice", Komartin nu a fost inclus in antologia "Generatia 2000".
In afara acestora , grupurile de la Arad, Chisinau and so on nu au stat sub aripa niciunuia dintre cei doi amintiti de dvoastra.Exista si alti critici
implicati in promovarea poeziei douamiiste ( Al. Cistelecan, M. Martin, M. Iovanel s.a).

Miscarea 2000 inseamna mult mai mult decat o privire superficiala poate scoate la suprafata.

p.s.: nu vad motivul pentru care va legati de Adrian Urmanov.cu siguranta, prin cursurile de creative writing din Anglia ar putea sa va impartaseasca
f multe lucruri legate de tehnica literara & de standardele reale ale literaturii actuale worldwide.





 =  erata
Teodor Geția
[08.Oct.06 23:02]
doamna taicutu

 =  ...
Paul Bogdan
[08.Oct.06 23:31]
Domnule Georgescu, nu mi-aș fi permis o asemenea afirmațiune, precum că v-ați îndrăgostit de E.V... recitiți:
"...v-ați îndrăgostit de poezia Elenei Vlădăreanu."

Stimate Domn, sunteți un entuziast, ceea ce este apreciabil.
V-aș putea face un întreg grafic al influențelor și promovărilor care se fac începând de la M. Mincu.
Ați citit ultimele scrieri ale lui Soviany? O să observați că-l periază pe Mincu din motive de... doctorat. Este o condiție. Vă spune ceva Mincu, Urmanov, Râșca, Soviany, Elena Vlădăreanu?
Tot acest grup, și mulți alții, a plecat de la Mincu, dacă nu direct, prin influență... cum?
Simplu! A fost cu cine este la putere. Acuma, unii dintre ei îl înjură pe Mincu după ce înainte îl înjuraseră pe Uricaru. Unchiul Manolescu poate fi un nabab la C.R. și implicit la Polirom, nu-i așa. Vă spune ceva relația Sociu-Polirom? Se leagă ceva în mintea dumneavoastră sau am fost ambiguu?
Ce să-i faci, fiecare critic vanitos își pregătește armata de trepăduși gata de atac. Micii scriitori propulsați și montați pe ici colo pot fi un capital valoros în cazul unui plan strategic. Asta este de când lumea între scriitori.
Presupusa genialitate, domnule, este referitoare la faptul că ați plecat la Râșca un lut reavăn, că asta era condițiade participare ,și v-ați întors o mașinuță gata de luptă. Mincu râdea satisfăcut la Agigea când îi flatam cenaclul spunându-i că Urmanov face poeți într-o săptămână, nu ca el, după cum se lăuda, în patru ani de prezență asiduă la eoridiche.

 =  Pan
Daniel D Marin
[09.Oct.06 12:57]
... si ce-a spus domnul Mincu, la Agigea, cand i-ai impartasit teribila descoperire privind influentele? :)

PS: domnul Tzone, lansa poeti care aveau sa "devina" douamiisti (Zvera Ion, Ianus, de ex.) inca inainte de lansarea cenaclului Euridice...
in aceeasi perioada, cenaclul Litere era preluat de Ianus, iar la o intalnire non-conformista, Dan Silviu Boerescu recomanda celor de fata, daca vor sa devina poeti, sa ceara parerea lui Al. Cistelecan...

 =  DDM
Paul Bogdan
[09.Oct.06 13:23]
Ce să facă Marin Mincu când a aflat... ne-a invitat la Eoridiche.
PS Tu erai născut când se întâmplau toate astea?

 =  punct că m-am plictisit
Paul Bogdan
[09.Oct.06 13:30]
Am recitit comentariile că să văd de unde ați înțeles voi că aș fi afirmat că cei discutați ar fi fost lansați de Marin Mincu și mi-am dat seamă că de nicăieri. Vorbeam de influența lui Mincu asupra personalității lor, de formarea lor ca "generație în cuget și simțiri", mici dumnezei de carton, creatori de "valori" la rândul lor.

 =  ce tot spui
Daniel D Marin
[09.Oct.06 13:43]
eu nu sunt nascut nici acum! :)

 =  asa nu
cosmina morosan
[09.Oct.06 19:19]
"ei bine, acest cititor percepe, dincolo de obscenitățile de limbaj, tristețea autentică, suficientă pentru a salva poezia de la căderea în grotesc și derizoriu(...)". Aceasta cadere in grotesc si derizoriu despre care vobiti este total lipsita de sens si nejustificata.In -europa.zece cantece funerare-,poezia isi are proprii plamani cu care poate respira,cu care se poate sustine fara a cadea intr-un discurs redundant.

"(...)actul de creație ca simplă agonie, nicidecum ca mod de existență ori ca posibilitate de a ordona universul în linii de forță acceptabile"
Ba, eu spun ca scrisul nu este doar un mod de existenta in volumul Elenei Vladareanu, ci si o detasare,o evadare din cotidianul "funerar".

+
ulte observatii fara fond,analogii absurde etc.

 =  erata
cosmina morosan
[09.Oct.06 19:21]
voRbiti

Multe (observatii)

 =  .
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
elena vladareanu are poezii bune, din pacate majoritatea din noi cauta acele expresii sau imagini cu care-s obisnuiti de "poezia proasta douamiista" si le pun in carca unei intregi opere.

eu cred ca elena vladareanu merita citita, asimilata si etc.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !