Comentariile membrilor:

 =  jos respectul, e o farsa.
constantin cornelia claudia
[14.Nov.06 06:44]
Despre respect e vorba sigur cand se tine o gagica nemarcata dupa barbatul meu. Sa vezi ce respect pe mine si in spiritul meu, cand o sa ii aranjez destinul, ca Hera ce sunt la manie.

 =  never!
dorin cozan
[14.Nov.06 07:28]
vezi? exact despre asta vorbeam!
tu vei face exact cum spui ptr ca
gagica e ispita e diavolul
sotul e si el la o varsta
iar tu ii vei pedepsi
rau rau
ptr ca a pedepsi vinovatul e dovada de respect
adica ii acorzi celui care greseste calitatea de fiinta umana, il respecti ca om, acordandu-i sansa de a deveni, chiar si coercitiv,om, adica responsabil de ceea ce face. apoi, te respecti si pe tine, ptr ca
nu lasi ca batjocura si rusinea sa murdareasca
rau rau
valorile familiei si ale casatoriei, că fiecare e nascut dupa
chipul si asemanarea umanitatii.
vezi? exact despre asta vorbeam!

 =  exact despre asta vorbeai??
constantin cornelia claudia
[14.Nov.06 08:53]
Dama nu are sansa, iubirea e iubire, iar noi suntem doua jumatati etern, problema ei vine din faptul ca atacand jumate din unul, pentru a obtine cealalta jumate, ataca spiritul comun, punandu-l pe al sau in lupta pentru a obtine satisfactia sufleteasca, fara sa stie, iar asta se plateste ca aparare. Ceea ce inseamna lupta intre ideile ei cu ale mele. Daca ale mele includ anumite valori, ea automat se pune in sens invers schimbandu-se incet, pe nesimtite si in alte privinte, de unde poyitia diferita ce automat ii aduce alt destin. Eu vad spiritul ca pe experienta acumulata a sufletului, fiind memorata genetic. Deasemenea nu cred in draci, in paranormal, ci doar in firescul constitutiei si datului meu.

 =  ah, mai e o varianta!
constantin cornelia claudia
[14.Nov.06 09:05]
Ea poate mima ideile mele, cunoscandu-le prin apropierea colegiala de sotul meu, ceea ce ar insemna ca schimband invelisul sufletului sau sa obtina o forta asemanatoare de atractie cu cea pe care o posed eu pentru el. Exact mecanismul prin care biserica a incercat sa se faca jumatatea, mireasa in locul celei adevarate. Dar vezi tu, un spirit puternic reuseste sa faca diferenta chiar la o asemanare foarte mare. Si cand ma gandesc ca era sa ma calugaresc, pacalita de mimetismul unora. Ha!

 =  bunatatea dumnezeiasca ne va deslusi calea spre om
George Pașa
[14.Nov.06 11:25]
aceasta personala este, in viziunea mea, un eseu, la care s-ar putea raspunde mai detaliat cu o alta lucrare pe aceeasi tema. remarc profunzimea ideilor si faptul ca autorul nu are orgoliul de a considera ca acestea sunt infailibile. "respect inseamna a tine cont de celalalt ca un tu care in permanenta devine inaccesibil" - iata o idee-definitie care mi se pare demna de luat in seama.

 =  Parere
Andu Moldovean
[14.Nov.06 14:13]
Mie imi place aceasta personala a lui Dorin pentru ca el vorbeste sincer aici, isi impartaseste un crez. Nu-mi place insa "tonul" care e cam "latrat", incepand de la subtitlu si apoi transparand prin intregul text. De acord cu ideea fundamentala, respectul este un sentiment "a-priori", un fel de profesiune de credinta a omului adevarat. Exista insa si reversul medaliei, absenta a ceea ce noi numim "respect" in mod traditional la tanara generatie de exemplu, s-ar putea sa ne induca in eroare, ei (tinerii) fiind prin definitie "nerespectuosi"... nu e nimic rau in asta. Cu timpul, lucrurile se vor schimba pentru multi dintre ei. Iar asta se intampla in general in viata cand apare primul copil. Apropos, tu ai copii Dorine? :-)
Cu drag,
Bobadil.

 =  .
dorin cozan
[14.Nov.06 15:08]
cornelia, revin: acelasi lucru il spun si eu aici. tu ai citit acest text?

george, multumesc ptr revenire si ptr gandurile bune.

andu, tonul nu e latrat defel, chiar e unul asezat si cuminte. ai dreptate numai cand te raportezi la subtitlu, la care cred ca voi renunta.
cuvantul "tanar" nu apare in textul meu. si, da, am un baiat mic mic.

 =  francisqaine
noemi kronstadt
[14.Nov.06 15:16]
perfect de acord cu ideea respectului fata de pisica...cu urmatoarele amendamente: reverenta fata de jivina susnumita n-are legatura cu profilul ei moral, data fiind recunoasterea universala a absentei acestui profil moral cuviincios aplicabil la matze
aplicarea unui respect general fata de tot ce sufla ori doar fiinteaza tine, mai degraba, de o delicatete structurala a sinelui, in aceasta varianta explicativa, pentru ca ar fi greu de admis ca socializarea si cultivarea spiritului nu introduc, programatic ori insisios, propriile criterii de evaluare a celuilalt ca obiect ontologic si, deci, de percepere diferentiata a lui...
deci, daca e universal, respectul nu comporta norme, devine atitudine strict personala ,sustrasa imperativelor
daca e diferentiat, atunci admitem, macar pentru coerenta comportamentala, criterii si norme
eu, spre pilda, iubesc pisicile si cainii mai mult decat oamenii, dar procedez kantian si reverentios fata de acestia

ma intreb, cu falsa ingrijorare, ce va conta mai mult la judecata de apoi: reverenta ori iubirea?

 =  ;
Andu Moldovean
[14.Nov.06 15:59]
Recunosc ca asa, in absenta subtitlului, tonul nu mi se mai pare "latrat" :-) Iar baietelul tau "mic-mic" sa-ti traiasca si sa-i dea Dumnezeu o lume mai buna. De ce am revenit eu aici? Pentru ca m-a frapat o afirmatie din comm-ul lui Noemi "eu, spre pilda, iubesc pisicile si cainii mai mult decat oamenii, dar procedez kantian si reverentios fata de acestia", o afirmatie pe cat de ciudata, pe atat de "ireverentios kantiana" daca e sa o citez in continuare pe aceasta femeie care, cu aceasta ocazie mi-a aratat ca doarme ca un caine si toarce ca o pisica si m-am fericit ca nu am avut niciodata ceva de impartit cu un asemenea spirit ingust. Undeva, in adancul sufletului meu, nutresc speranta ca noemi a folosit asa, o figura de stil pe care o pricepe numai ea. Scuze Dorin,
Bobadil.
P.S. Ce va conta mai mult la Judecata de Apoi nu avem de unde sa stim, iata cum Noemi, intr-un avant care mie cel putin imi aminteste de jocul de-a baba-oarba, termina un comm istoric (cel putin pentru mine)cu o retorica de cartier de periferie. Pacat as zice, dar nici macar pacatul nu stim ce este. Doar gustul amar din gura, probabil de la ghemotocul de par de matza.

 =  ..
dorin cozan
[14.Nov.06 20:31]
noemi, respectul fata de pisica, ca exponat al celorlalte regnuri, nu e doar o "delicatete" a spiritului, ci ține, in mod indirect, de celebra tema a declinului si mortii Occidentului. adica, problema ecologica, pe de o parte, apoi, evitarea istituirii omului de catre om ca model ontologic suprem. cruzimea fata de animale e un semn al egocentrismului si al pb psihice, eventual.
daca universalitatea acestei valori e acceptabila, ea nu devine o pb strict personala, ci una care vizeaza umanitatea in sine, fiecare reproducand, prin orice gest, modelul umanului. de aici, responsabilizarea.
daca ar fi diferentiat, respectul nu s-ar impune prin norme (kantiene) ptr ca e imposibila o ratiune pura care sa fie capabila de o sustragere totala fata de sentiment. de aici, afirmatia ta ca preferi uneori animalele.
iar judecata de apoi se intampla in fiecare clipa, in sufletul omului.

andu, multumim de urari.

 =  Respect.
Adrian Suciu
[15.Nov.06 10:03]
Sint surprins. Nu ma asteptam sa gasesc un text cu un asemenea subiect, respectul, si scris atit de bine pe deasupra (dovada ca am avut rabdare sa-l citesc pina la capat, logica "demonstratiei" e fara cusur). Si m-a pus pe ginduri viziunea "celuilalt" ca "eu inaccesibil". Respectele mele.

 =  dorin cozan
Ramona Ungureanu
[15.Nov.06 11:11]
obositor text. :D mie imi place mult proverbul asta: ce tie nu-ti place, altuia nu-i face! respectandu-te pe tine, pe altii, respecti pe dzeu. cine are urechi de auzit, sa auda. (matei 13:9) :)
p.s. inca mai traieste pisica ta?! :D

 =  domnului moldovean
noemi kronstadt
[15.Nov.06 14:50]
domnule moldovean, provocarea ticaloasa din comm-ul meu "istoric" a avut, in domnia voastra, o reactie exagerata si nejustificat personalizata...e imposibil sa nu identificati parabolele transparente si sofismele, care aveau rostul lor in economia acestui comentariu si pe care ,le veti fi fiind descoperit acum, la indemnul meu amical, macar pentru a va scuti de amaraciunea unei dezamagiri gratuite
cat despre fericirea de a nu fi avut nimic de impartit cu mine, asta e o observatie strict personala, lipsita de respectul si delicatetea invocate de domnul cozan si care contrazic pragmatic ceea ce confirmati teoretic in comentariul domniei voastre
nu ca nu ati avea dreptate, la rigoare, desi nici nu dorm precum cainele meu, nici nu torc precum motanii mei, ci altfel

 =  ...
dorin cozan
[15.Nov.06 21:59]
adrian, multumesc ptr atentie si acord

ramona, preferai ceva despre sex?

noemi, nu orice manusa aruncata se ridica


 =  dorin cozan
Ramona Ungureanu
[16.Nov.06 14:47]
nu. majoritatea textelor tale sunt "despre sex". ar fi si mai obositor.

 =  ce naste din sex oameni mananca
dorin cozan
[20.Nov.06 23:45]
dorin cozan are voie sa-mi spuna numai
pisica

 =  ...
Florina Daniela Bordieanu
[21.Nov.06 00:09]
corect...

de parca fiul tau, sau al meu, ar trebui sa ne respecte doar pentru ca i-am adus pe lume.

de parca pe ei i-ar fi intrebat cineva daca vor sa vina.

"respecta-ma, fiule, ca io te nascui" - aberant, nu?

parca era o vorba, respectul se castiga, nu se cere
da' nu mai sunt atat de sigura, acum, la batranete.
ce si cum si cine si de ce vrea respect.
curand ajung sa spun ca noemi, numai ca n-am pisica.

p.s. de regula nu citesc eseuri, ma sperie.
insa asa de fain ai inchegat asta intr-o personala incat reusii sa ajung la capat si sa-mi mai pun si intrebari, pe deasupra

semnat,
un cititor respectuos

 =  ....
dorin cozan
[21.Nov.06 17:17]
corect. si ironia se impleteste cu respectul, că fara ea nu vad cum am compensa sau pastra limita. si mai ales dragostea, da.

semnat,
dorin cozan

multumesc




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0