Comentariile membrilor:

 =  părere
kopilotu
[11.Sep.02 06:37]
Eu am simțit același lucru ca și acum câțiva ani în Iugoslavia. Aș putea să mai spun și ca în România la "revoluție", în Vietnam, în Liban, în cele 2 războaie mondiale, ș.a.m.d.... dar pe astea nu le-am simțit la fel ca pe cele două; da... politica și oamenii nevinovați.
Asta înseamnă că trebuie să aprind 2 lumânări, pentru cele 2 evenimente pe care le-am trăit conștientizând absurdul lor: una pentru oamenii nevinovați morți la WTC și cea de-a doua pentru oamenii nevinovați morți în Iugoslavia, pe străzi, în casele lor, la Televiziune, în ambasada chineză...
Eu acum mă întreb însă: De ce oare nu există o zi de doliu mondial și pentru cei uciși aiurea aici lângă noi la o aruncătură de baț? Unde sunt cântăreții emeriți să dea spectacole și să compună cântece pline de durere pentru soarta unor simplii oameni ca mine, ca tine Nexus, ca cei de la WTC, ca oricine?
Este extraordinar ce se întâmplă în America cu această comemorare; sunt invidios pe acest spirit american. Am ajuns și noi românii să facem spectacol pentru ei... demn de laudă! Însă, de ce nimeni nu s-a gândit să organizeze un concert în memoria atâtor sârbi uciși degeaba? Doar suntem vecini, am o colegă care are rude în Belgrad...
Unde sunt vedetele alea internaționale care plâng pe umărul civilizației și a drepturilor omului?
Ar trebui să fiu de acord că la WTC au murit oameni uciși de inamic, iar în Iugoslavia au murit oameni potențiali inamici??? Ne-am tâmpit de tot?
În Israel se omoară oameni zi de zi, oameni nevinovați care trăiesc în teroare, și de o parte și de cealaltă. Ar trebui să cred că la WTC s-a scris cea mai dureroasă pagină din istoria omenirii? Nu, nicidecum. Este încă un eveniment aberant ca oricare altul de acest gen, este absurdul devenit obișnuință oriunde însă nu pe pământ american. Este lucrul pe care nu l-am învățat niciodată ca oameni: să nu ne omorâm între noi, să ne diferențiem de animale. Ca de obicei nu se învață nimic din acest gen de evenimente și pornim la răzbunări și la alți oameni uciși nevinovați prin Afghanistan, în casele lor, la nunțile lor... După Hiroshima, a mai "căzut" un simbol peste noi și tot n-am înțeles că, fie de la învingători sau de la învinși, acolo au pierit oameni.

 =  opinie
Xanthar
[11.Sep.02 13:19]
A trecut 1 an de cand ne uitam la televizor uimiti la un atentat terorist in direct. Oameni au murit (cifrele au scazut de la uriasul numar de 50000 de morti la doar 3000), in mare parte nevinovati. Pentru asta plange o lume intreaga. Stau si intreb cine-i plange pe miile de oameni ce mor in razboaiele lumii, civili nevinovati, si ei oameni simplii. Afghanistan (unde greselile au dus la moartea a peste 4000 de civili - victime colaterale), Yugoslavia, Orientul Mijlociu, Vietnam, Coreea, Laos, Cambodgia, si mai departe, in al doilea razboi mondial. Cine plange sutele de mii de morti nevinovate ale bombelor atomice, ale Berlinului, Munchenului, orase rase de pe fata pamantului. Cine-i plange pe nevinovatii morti in inchisorile dictatorilor adusi la putere de CIA, pentru "Interese Americane in Lume" in Chile (unde se stie ce a facut acum renegatul A. Pinochet), Peru, Argentina. Cine coboara drapelele in berna pentru acestia? Cine le mai aprinde lumanari, cine le mai canta tristetea si chinul? Si daca America nu-i sprijinea pe mujahadinii afgani in lupta impotriva URSS in '79-'80 atunci WTC ar fi stat in picioare si azi am fi scris despre cu totul altceva...
Sunt tari in care morti aberante ca cele de la WTC sunt la ordinea zilei. Sa ne gandim numai la Israel, unde simplul drum cu autobuzul este o aventura periculoasa, la Timorul de Est, la Nepal. WTC a fost inca o lovitura, inca o crima, inca o moarte a unui simbol. Lumea nu s-a schimbat, tot ceea ce era e. N-a fost un asalt al evului mediu, ci o simpla cadere a unui mit, a coborarii fortate a Americii din turnul de fildes. Omul va trai in razboi cat timp va mai exista foame, boli, saracie, cat inteligenta ne va lipsi.
Si tot prosti ramanem. Tavalugul vendetei porneste din ce in ce mai puternic, loveste adanc, omoara oameni in moschei, in case, in trenuri, pe strazi. Atacam, distrugem si vedem cum mor niste visuri. Visul american, ideea de libertate e distrusa cu tancul razbunarii. Vad ca omul e si el un animal, ucigas, cu nimic mai presus decat cel mai de jos pradator. Pradatorul omoara pentru hrana, noi pentru interese meschine ale altora. Aprind o lumanare, subscriu, dar o aprind pentru tot cei ce vreodata au murit degeaba intr-un razboi, pentru toti ce si-au pierdut viata fara nici un sens, pentru toate sufletele distruse de interesele altora. Aprind o lumanare pentru pace...

 =  intreaga zi, o cafea amara
secunda
[11.Sep.02 13:20]
..................

in adevar o tragedie ne opreste in loc si pe tot parcursul vietii vom duce cu noi fotografia acelei zile.
fiecare din noi isi duce tragedia propiul sau destin fara a stii,poate nici la final, care a fost aceasta.
umanitatea avea sa-si duca din cele mai vechi timpuri insa povara grea a evenimentelor ce nu numai ca au schimbat cursul istoriei dar au cerut mii de vieti omenesti drept pret.
"cine este nevinovat, sa arunce primul cu piatra", ne invata Biblia, de aceea a spune "oameni nevinovati " este o minciuna.
au murit oameni si asta doare. au murit oameni tineri, batrani, copii, turisti, de diferite natii, oricum ar fi fost, dar nu nevinovati.
si aici sta puterea omului de a plange, de a deveni in mijlocul tragediei solidar cu fiecare cetatean al planetei, de a se contopi in durerea umanitatii, renuntand la propria tragedie.
insa, mai este o vorba din popor, ce zice asa "nu da Doamne omului cate poate duce!", caci omul are in el puterea de a renaste, de a recladi si de a crede iar.
poate de aceea umanitatea continua sa traiasca tragedie dupa tragedie...
a murit Printesa Diana si lumea a plans; au murit mii de oameni intr-un mod brutal si omenirea s-a cutremurat.
in fiecare zi moare cel putin un om ce nu este plans de careva; in fiecare zi undeva se intampla un razboi de care lumea nu afla.
diferenta este puterea de integrare in umanitate, de contopire cu sufletul ei.

azi, parafrazand poetul, aprind o lumanare intru pace si bunaintelegere:
"Imbraca-te in doliu, frumoasa umanitate
Cu cipru verde-ncinge antica fruntea ta"

Dumnezeu sa-i ierte!
..............................

_____
multumesc

 =  si eu.
Megophiasul
[11.Sep.02 13:22]
As fi scris si eu ceva asemanator cu ceea ce a spus Kopilotu insa se pare ca acesta mi-a luat-o inainte. Asadar nu imi ramane decat sa subscriu la ceea ce a spus el, si, ca sa fiu nesimtit de sincer mai adaug faptul ca toate aceste spectacole date de mai marii nostii in memoria celor intamplate pe 11 septembrie in america imi lasa un gust amar. Nu cred ca sunt dureri exprimate in mod sincer ci doar linguseli. Ceva de genul: "hai sa ne punem bine cu bastanii". Dupa aceste spectacole va aparea in fata ecranelor televizoarelor un ambasador american care, cu o fata plictisita ne va multumi "din suflet" pentru infratirea in ale durerii cu ei. Dar ce sa-i faci... asta este politica. Si mie imi pare rau sincer pentu faptul ca au murit oameni nevinovati. Dar prea sunt ei zeii si altii plebeii. Oda zeilor, ignoranta plebeilor. Nimeni nu canta pentru afganii nevinovati care au murit bombardati sau prin infometare. Pentru mine toti oamenii sunt egali. Atunci cand se vor ridica ode la nivel international pentru mama din iugoslavia care a fost violata si omorata cu brutalitate in fata copiilor inspaimantati, atunci voi fi de acord si cu odele aduse celor care au fost ucisi la WTC. Pana atunci totul nu este decat o prefacatorie jalnica care ne plaseaza si pe noi cu succes in randul "lingailor".
Imi pare rau pentru cei care au murit nevinovati. Viata merge inainte insa. Sa ii lasam pe americani sa-si planga mortii iar noi sa ne vedem de ale noastre.

 =  doua vorbe
Culu
[11.Sep.02 13:58]
As vrea sa spun si eu doua vorbe.

Un sinucigas care face asemenea fapta crede sincer ca in cer il asteapta 72 de virgine care o sa-l "serveasca" ,mirese, si o sa devina inger.Si Bin Laden e sincer bolnav la cap,se crede un nou Dumnezeu.

Extremismul Islamic e un Cancer.Oameni sint tinuti intr-o saracie crunta pentru a face din ei bombe vii,suicide bombers.Cancerul se va raspandi repede daca nu se "inventeaza" o "doctorie "
Extremistii Islamici prin sinucigasii lor
sint foarte efectivi.Pina acum nu s-a nascut cineva care sa "invinga" terorismul.Este imposibil de invins terorismul.Pt.ca saracia si din ea extremismul religios sint indestructibile.
Intrebarea e: Ce se poate face atunci?

Si raspunsul: Sa ne para rau si sa ne rugam ca copii si copii copiilor nostri sa nu devina musulmani fara voia lor.
(putin exagerat ce zic eu insa nu imposibil)

Fie Binecuvantata Memoria tuturor Victimelor Terorismului.

 =  not so big deal
Anisia
[11.Sep.02 14:33]
cred ca se face prea multa tevatura pe marginea unui eveniment transformat de americani in ceva comercial ( de fapt cam la atat se pricep ei )
nu am nimic cu nimeni dar daca am cauta inapoi in istorie am descoperi ca fiecare zi isi are corespondenta ei impregnata in sangele celor morti cu un oarece prilej .
ar fi cazul sa lasam mortii sa se odihneasca si sa trecem mai departe...

 =  lumea noastra
Nic
[11.Sep.02 14:46]
Nu, nu vom uita tragedia de la 11 Septembrie. Si cand vom aprinde o lumanare ne vom gandi la toti cei care au murit nevinovati nu numai la WTC ci si peste tot in lume.
Nu spun mai mult. Ati spus voi totul.

 =  Asta spune mult despre noi!
emilio
[11.Sep.02 15:43]
spun din capul locului ca si eu sunt intristat de cele intamplate in 11 septembrie, dar o fac fara publicitate!
o sa readuc in atentia voastra 2 evenimente> revolutia din '89 si mineriadele. in ambele cazuri oameni nevinovati (intr-adevar nevinovati) au murit. nu i-a plans nimeni, fiecare incasa lui, in familia lui! aduceti-va aminte numai de parada de la 10 ani de la Revolutie, n-a miscat pe nimeni, nu s-a mai solidarizat nimeni!
si vine si 11 septembrie! la fel oameni ce nu aveau nici un motiv sa moara (repet nu la fel de nevinovati!). intreaga populatie e mobilizata sa planga! s-a schibat cica istoria de la 11 septembrie! o sintagma cu totul tembela! se pare ca la romani haine e mai aproape de piele decat camasa! trist fratilor, trist!
poate cu alta ocazie ar fi fost un gest insemnat, dar asa nu e decat o alta slugarnicie fata de SUA si politica lor! fara sa ne dam seama! si spectacolul de acum 2 zile nici nu a putut fi socotit ca o ofranda adusa de poporul roman deoarece "artistii" au cantat si recitat in engleza, iar eu stiu ca in Constitutie unica limba e ROMANA!
si chiar daca un astfel de subiect nu are ce cauta pe un site de cultura, asa cum mi s-a atras atentia si sunt si eu de acord , eu il aprob! dam dovada de solidaritate in fata durerii ce incearca umanitatea! daca am fi asa in toate cazurile, ce bine ar fi!
in cazul Yugoslavie, nici nu vreau sa ma mai gandesc, oficialitatile au fraternizat cu "americanii" , cum era si de asteptat, netinand cont de parerea poporului roman care era alaturi de sarbi! pentru ei nu am organizat nici o manifestare de solidaritate serioasa, desi aici era 100% cazul!
iar pentru toti cei ce contesta punctul meu de vedere, ganditi-va o clipa! cum e sa fii la cheremul unei puteri care sub cine stie ce pretexte gaseste sa te atace pentru a testa diferitele armamente, tactici sau arme bacterologice. cati din voi ar mai apara sus si tare SUA daca ne-ar ataca? iar copiii, parintii, familile noastre ar fi trecute drept "pagube colaterale"!
inaninte sa criticati uitati-va la cei dragi de langa voi si ganditi-va ca exista posibilitatea ca sa-i pierdeti dintr-un capriciu al unei natiuni rasfatate, ignorante si cu un fals simt al superiritatii, care impune mereu la altii sa se respecte ce ei nu respecta (ex>pedeapsa cu moartea)!
vrem sa intram in Europa dar niciodata nu fraternizam cu ea! exemplele sunt cunoscute de toti, sper! istoria nu lasa nimic neplatit iar mizeria, atat fizica cat si mentala, in care traim o meritam! cine e om rational recunoaste si se apuca sa construiasca un antidot la boala, nu se napusteste la altii care au gasit inaintea lui unele simptoame.
nu uitati ca vine 1 decembrie cand sarbatorim, cu totii stim> ZIUA PRO TV-ului!
Asta spune mult despre noi!

 =  în loc de culture pub
adrian_nairda
[11.Sep.02 15:50]
Critică de artă

Detest profeții ale căror parabole sunt expresii ale refulărilor personale. Contestabile sunt și refulările colectivităților ce ne parvin filtrate de vre-o eminență vicioasă.
Ideologic nu percep rostul atâtor religii părându-mi-se că este prea mare înghesuială de Dumezei și Dumnezei peste Dumnezei. Îmi lipsește orice organ sau aptitudine pentru credință, dar prin educație și cultură înțeleg nevoia altora pentru arbitrajul unor instanțe.
Între algebră, cifre, un sistem geodezic, formule de administrare ale statului, economie, educație, gramatică, versete coranice, poezie persană, o mie și una de nopți și o criminală înscenare hollywoodiană, semnată Ossama, le asum pe toate celelalte, pentru care se va mai fi și murit.
Ossama ben Laden este cel mai prost arab, cel mai bâlbâit profet al lui Allah, cel mai inutil vierme. Nu-mi pot îngădui mai mult, decât un blestem personal:

Ossama, să nu te poată hrăni nici amintirea morților din turnurile americanilor.
Toată viața ta de apoi să rătăcești năuc pe globul auriu, singura plăsmuire umană care a rămas nestâlcită după sfârșitul de lume din 11 septembrie anul trecut.
Hrana ta să fie toate averile lumii, iar neputința ta toate sărăciile adunate ale lumii.
Fi artistul sublim al acestui trist paradox!

 =  specificare
emilio
[11.Sep.02 15:51]
am rugamintea ca nimeni de pe site sa se simta atins de cele spuse de mine! nu lovesc in nimeni, eu nu individualizez, si in nici un caz in oamenii care scriu pe acest site si impicit contribuie cu ceva la reabilitarea Romaniei.
eu atac doar o stare generala, planetara care nu mi se pare fireasca!
gata revin la poezie! :)

 =  emilio
Ghiocel
[11.Sep.02 17:28]
Emilio, poate ca ultimul tau comentariu, IN CARE EU NU CRED, putea sa fie unul de scuze, nu o alta indicatie cum sa simtim cand te citim.

NU CRED, pentru ca pentru ca la 12:43 spui una, si la 12:51 vii cu indicatia ce sa simtim noi:
"am rugamintea ca nimeni de pe site sa se simta atins de cele spuse de mine!". Pai si noi daca ne-am simtit atinsi, ce te faci ? Si ne-am simtit atinsi de ce ai scris, bine ca a disparut.
Nu ataci oamenii de pe acest site ? Pai nu pentru ei au simtit altceva decat le ceri tu sa simta, nu ei s-au simtit atacati. Mai citeste tot ce ai scris incepand cu textul initial, placerea cu care ti-ai aparat productia (inclusiv cu facultatea de jurnalistica, pai chiar asa ?) si vei vedea de ce nu cred in ultimul tau comentariu.

 =  Cautatul cu lumanarea al americanilor
HPSN
[11.Sep.02 18:42]
Acum un an ma intorsesem de la serviciu si condusesem la tren pe cineva pe atunci prieten. Ajuns acasa, constat socat ca ceva extraordinar avea sa se intample in direct, la scara planetara.
Stim cu totii ce emotii am trait atunci, nu vreau sa revin pentru ca am simtit atunci ca razboiul poata sa fie mai aproape, ca o nebunie planetara... Am putut sa remarc atunci ca si America poate fi atinsa...
Trecand peste acele momente, nu pot totusi sa fiu de acord cu politica mondiala a americanilor si a propagandei lor. Pacat de cei 4000 de morti din WTC, dar lumea oare cand se va destepta si-si va da seama ca:
1. Interesele americane in zona sunt petrolul, nicidecum OBL, ca in cazul Yugoslaviei (cadmiul)
2. Atat in dreptul international ca si in cel national, fara dovezi clare nu poti acuza pe cineva, mai ales sa extinzi acuzatiile la nivelul unei natiuni ca Afganistanul sau Irakul.In plus, vezi lacuna de drept international pe care acum incearca SUA s-o impuna.
3. Majoritatea arabilor de atunci (inclusiv OBL) erau din Arabia Saudita, tara "prietena" cu SUA.Curios, nu?
4. Exista precedentul Pearl Harbour cand trebuia justificata intrarea in razboi a SUA.
5. Bush senior, care a distrus comunismul (a terminat o alta experienta facuta pe prosti) de fapt a facut si interesele masoneriei mondiale, jocul de balanta mondiala a puterii fara nationalitate si, trebuia continuat cu Bush jr. care, fie vorba intre noi, presedinte mai slab nu a avut America de mult, este condus de masoneria mondiala ca si ta-su - vezi penibilul din alegerile de acum 2 ani din SUA.
6. Romania face aceeasi greseala istorica de a se da la gatul cui nu trebuie si, odata folosita, va fi aruncata la groapa de gunoi a istoriei ca la Yalta.
7. Nu uitati ca Rusia a semnat un contract de prelucrare a 500 000 de barili pe zi cu Irakul, deci nu va fi de acord cu SUA.
8. In timp ce prostii se bat, avanseaza China. Oare de ce tace?

Se pot spune mai multe pe marginea evenimentelor de atunci. Nu-i deplang nici pe unii, nici pe altii. Dar, ca si in cazul Lady Di, interesele mai presus de orice!

Odihneasca-se-n pace!

 =  Ghiocel, gata cu polemicile!
emilio
[11.Sep.02 22:10]
Ghiocel mai adu-ti aminte odata ce am scris!nu cer scuze la nimeni!
nu ma simt dator sa cer scuze la nimeni, cand a fost cazul am facut-o, acum nu este cazul! nu trebuie sa-mi cer scuze pentru ce gandesc, atata timp cand nu jignesc pe nimeni si nu atac pe nimeni de pe acest site! am nominalizat pe cineva? eu nu ma ascund in spatele cuvintelor, cand ceva ma supara spun direct! de multe ori am avut de pierdut din cauza asta, dar e cazul sa mai judecam si fara ocolisuri lucrurile!
am dat explicatia aceea tocmai pentru cei care s-au simtit atinsi, desi nu era cazul! nu e nici o discrepanta intre ce am scris in articolul meu si ce am pus aici drept comentariu! numai ca eu acolo ma axam mai mult pe mentalitatea romaneasca si stilul nostru de-a ne face de cacao!
si ca sa inchei asa cum ai inceput tu eu sunt cel care ar trebui sa-tic eara tie socoteala pentru cele spuse! prin "Emilio, poate ca ultimul tau comentariu, IN CARE EU NU CRED" pur si simplu ma faci mincinos!
dar asta e parerea ta si nu te condamn! fiecare are un cap, o parere si tine la ea! mai rau e cand se tine de ea si dupa ce cu argumente i s-a demonstrat ca a gresit!
cine se vrea simtit atins de cele spuse de mine sa se simta mult si bine! eu am spus doar atat ca nu este cazul!
si nu mi-am aparat productia asa de tare cum crezi tu! am recunoscut inca de aseara fata de Radu ca nu prea are ce cauta un astfel de articol pe site, desi el mi-a spus ca e bunicel! si anm recunoscut si fata de Bogdan si Pan ca e prost scris, in sensul ca nu e finisat!
ghiocel cu asta am incheiat 100% acest subiect!

 =  Ceea ce mi-ar fi placut
lapislazuli
[12.Sep.02 00:28]
Eu nu pot zice decat ce mi-ar fi placut mie.

Mie mi-ar fi placut ca 11 septembrie sa ramana de acum o zi speciala. O zi de regandire si de reculegere pentru noi toti. Dar nu pentru oamenii care au murit la WTC. Nu pentru mandria ranita a unei tari, sau a unui popor. Ci pentru toate victimele acestei lumi, si impotriva tuturor razboaielor si cruzimilor, impotriva foametei si a extremismului, impotriva intolerantei si a rasismului, impotriva terorii, a traficului de droguri si de carne vie, impotriva armelor de distrugere in masa, si a poluarii. Impotriva a tot ce ne pune pe noi toti in primejdie, ca oameni.

Mi-ar fi placut sa nu fi fost o zi doar de rememorare, ci si una in care sa ne intrebam cu totii, de ce?

Mi-ar fi placut ca ziua de 11 septembrie sa fi schimbat intr-adevar ceva. Toata lumea zice ca ea a schimbat istoria. Fals. Ziua de 11 septembrie 2001 nu a reprezentat decat consecinta fireasca a istoriei de pana acum. Americanii nu au fost in stare sa schimbe istoria. Si ma tem ca nici noi nu mai putem.

Desi mi-ar fi placut...

 =  Aurolacii si Mercedesul
Nexus
[12.Sep.02 00:36]
Emilio ,de cite ori ai fost in USA ca sa poti judeca aceasta natiune ?
Studiezi jurnalismul. Stii ca asa ceva nu se face ,nu ? Ai avut vreun contact cu comunitatea americana sau spui ce stii de la altii ?
Cine are nevoie de cine Romania de USA sau invers ? Cind ai curul gol si coada sus sutul este cel mai probabil raspuns.
Nu SUA si poporul american sunt cei ce tin Romania in saracie. Este votul din 90 pina incoace si consecintele sale.
Tara e plina de jigodii umflate care au furat absolut totul cu acte. Nu mai intru in detalii.
Faptul ca sunt in USA acuma nu are nimic cu pozitia mea. Dar trebuie sa recunosc ca de exact 5 zile am devenit subiectiv pentru ca Mateia mea e cetatean american.
Si cred ca e cel mai mare cadou pe care as fi putut sa i-l fac in mizera mea viata pe pamint.
Mi-au venit niste prieteni din Romania unde au fost in vacanta.Oameni de 50 de ani -americani naturalizati.
Acolo au avut surpriza ca prietenii si fostele lor cunostinte sa le explice cum sta treaba cu "America" cu imprumuturile cu afacerile cum se supravietuieste si cum e boborul american.
In lumea asta f mult e politica. Dar pina la a te lansa in acuzatii la adresa unui intreg popor e o distanta cit de la premiul Pulitzer pina la cel pomenite de B Geana.Scuipatul in gura ungurilor, moldovenilor, regatenilor, negrilor, evreilor romanilor americanilor doar pt ca sunt unguri, moldoveni, regateni, negri, evrei romani sau americani le las pentru Funari , Vadimi si clipele in care pina si eu ma surpring gindind pacatos.Dar macar nu le dau pe gura daramite in scris.
Baiatului sarman cu teul jegos si sampon de la intersectie nu-i cere nimeni sa-i spele parbrizul. El isi intinde zoaia pe parbrizul tau si freaca lasindu-l mai murdar decit cum era. Dar poate de mila primeste ceva bani.Daca nu ii dai iti zice mirlan si te injura. Daca ii dai scuipa in urma ta si zice : iote ca l-am facut si pa fraierul asta.
Va asigur ca are cine sa cinte ziua de 11 septembrie nu le trebuia lor corul de la Crevedia.
Ca e dezumanizanta lipsa de demnitate ? Este !
Dar foamea de-a dreptul ucide.

 =  EDITORIALISTILOR
Nexus
[12.Sep.02 00:46]
Daca are cineva un oarece alt editorial rog sa il posteze cit mai repede !

 =  Lapislazuli, Nexus
emilio
[12.Sep.02 00:56]
lapislazuli sunt de acord cu tine! 11 septembrie asa ceva ar fi fost frumos sa fie, dar nu e!

Nexus "Studiezi jurnalismul. Stii ca asa ceva nu se face ,nu ? Ai avut vreun contact cu comunitatea americana sau spui ce stii de la altii ?" daca te referi la cercetare stiu, dar eu sunt documentat, atat cat imi permite bugetul! prin cunostinte, actiuni ale statelor unite, discutii cu americani etc. tot ce imi mai lipseste este o calatorie acolo! dar sa stii ca am informatia necesara ca sa scriu ce am scris. iar eu in primul rand am scris despre atitudinea celor din tara, de slugarnicie proasta!
repsect poporul american pentru calitatile sale -parent iar o contradictie in idei- dar asta nu inseamna sa*-i trec cu vederea defectele!

Nu SUA si poporul american sunt cei ce tin Romania in saracie. Este votul din 90 pina incoace si consecintele sale.
Tara e plina de jigodii umflate care au furat absolut totul cu acte. Nu mai intru in detalii.


am zis eu altceva? e vina noastra! tocmai pentru asta lupt sa incetam a spune ca e vina altora pentru ce ni se intampla, numai asa putem sa ne vindecam cu adevarat!

dar vezi tu lumea la noi a ajuns sa se inflameze asa usor, nu mai asculta, nu mai intreaba de ce?, pur si simplu loveste!
iar asta este trist!

+ Macar noi
Licorna
[12.Sep.02 03:17]
Concluzia editorialului lui Coelho este surprinzator de concis cuprinsa in vorbele lui Blaga, care apar acum in debutul ecranului ""Dupa ce am descoperit ca viata nu are nici un sens,nu ne mai ramane altceva de facut decat sa-i dam un sens."
E pacat ca indemnul lui Nexus, atat de profund omenesc, de a aprinde o lumanare pentru sufletele victimelor din 11 septembrie a provocat comentarii deplasate dupa parerea mea. Traind in America este firesc sa fi simtit mai intens decat noi de aici fiorul rememorarii tragediei de la 11 septembrie si ca poet ce este sa auca pe site aceasta emotie si indemnul la reflectie catre fiecare din noi.
Nimic nu ne opreste sa avam un gand pios si pentru romani si pentru jugoslavi si pentru israelieni si pentru palestinieni si pentru irlandezi si pentru afgani si pentru toti cei care cad victime altor oameni. Dar asta nu are legatura cu 11 septembrie. Si a aprinde o lumanare azi numai pentru americani, nu e nici o jignire la adresa celorlalti, pentru care putem aprinde o lumanare in fiecare zi.
Important este, ca oameni sensibili ce ne pretindem, sa o facem cu sinceritate si piosenie, mantuind astfel si pe cei care o fac formal si interesat. Si sa chibzuim o clipa la ce-am putea face, fiecare dintre noi, ca sa-i dam vietii un sens.

 =  Adeziune
maitrey
[12.Sep.02 05:45]
Imi pare rau de victimele nevinovate ale atacului din 11.o9 dar in ce priveste fondul problemei sint de acord cu Emilio. De ce toata lumea trebuie sa plece genunchiul in fata americanului indiferent de situatie? Cu ce sint mortii lor mai presus decit alti morti din alte tari, de la alte evenimente politico-istorice? De ce pe ai lor sa-i jeleasca toata lumea si despre ceilalti nu scoate nimeni nici un sunet? Cu mult mai multa cinstire merita eroii nostri care AU MURIT LUPTIND PENTRU O CAUZA nobila, din propria vointa, fata de americanii lor care au fost surprinsi de un tragic eveniment! Dar vezi draga, noi nu sintem americani... Sa ma mai lase in pace cu complexele lor de superioritate si sa-si cinsteasca eroii in liniste, nu cu gura pina la urechi si la megafonul international! Ca sa nu mai spun de arhicunoscutul "God bless America" ce ma zgirie pe creier ori de cite ori il aud! Ca si cum D-zeu ii binecuvinteaza numai pe ei, ceilalti nu exista. America si restul lumii...Cit tupeu!

Iar romanii ar face bine sa-si vada de necazurile proprii si sa lase politica pupatului dorsal ca metoda de avansare...

 =  galceava
DoDu
[12.Sep.02 06:11]
Eu stau si citesc toate comentariile astea si trebuie sa recunosc, ma ung la inima.
Mie totdeauna mi-a placut galceava. Ca asa m-a obisnuit tata. Si mama. Ca ei mereu erau in galceava.
Mi-am cumparat un scaun ergonomic si stau la computer, beau bere si citesc galcevile. Mie imi era cam dor de un editorial exploziv. Editorialul asta nu-i pre explopziv dar spiritele tot s-au incins.
Sunt cam fericit.
Da doamne cat mai multa galceava ca sa mor fericit.

 =  Din New York
neisa
[12.Sep.02 10:45]
Despre Septembrie 11 se poate spune "Dumnezeu sa-i ierte". Si pe unii, si pe altii... Si pe noi, fiecare, cu toate cate le avem.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !