Comentariile membrilor:

+ perspective
Alina Aslau
[16.Oct.03 01:00]
dragut, textul tau cu perspective multiple asupra perspectivelor!

 =  Astept urmarea
George Brasoveanu
[16.Oct.03 03:07]
Niste amanunte tehnice precise si exprimate concis. Nu am ce sa obiectez la asa ceva. Culorile calde si culorile reci raman asa cum sunt ele independent de vointa mea.
Deci
Deci revin la Visual Poetry 1 al tau si citez din memorie: "este nevoie de o ancora, fie text fie imagine". Cineva joaca rolul principal dintre cei doi actori, textul sau imaginea. Si de aici incep cu obsesia mea: alfabetul fonetic nu se...
Asta ar fi o prima problema. A doua ar fi o rugaminte: daca poti sa-mi indice ceva titluri sau linkuri care sa se ocupe teoretic de visual poetry. O alta rugaminte: daca imi poti indica niste opere de visual poetry considerate a fi capodoperele genului. Din ce am vazut pana acum nu m-a impresionat nimic.
Si astept cu nerabdare partea a treia.
Succes

 =  Pentru Neisa Conta
George Brasoveanu
[16.Oct.03 03:23]
Stiind ca o sa treaca pe aici si neisa conta, imi permit ssa folosesc spatiul de fata pentru a-i adresa un mesaj. In primul rand tin sa-mi exprim regretul pentru evolutia polemicii anterioare. Nu te cunosc si imi esti total indiferenta ca persoana fizica. Din punctul meu de vedere pe poezie.ro exista doar imaginea unor cuvinte care exprima niste idei. Toate actiunile mele din acest site se refera la cuvinte si idei, altceva nu ma intereseaza. Mi s-a atras atentia ca dincolo de vorbele astea exista niste oameni. Eu personal as vrea sa uit chestia asta si sa am de a face doar cu ideile. Insa data fiind experienta trecuta in viitoarele discutii voi incerca sa pastrez o tonalitate mai joasa. Cu aceasta ocazie as vrea sa te rog sa-ti continui seria editorialelor, eseurilor sau articolelor, cum vrei tu sa le zici, despre visual poetry. Le-am gasit interesante si ca pe niste foarte bune inceputuri pentru o dezbatere.

 =  parere pe scurt
Neisa Conta
[16.Oct.03 11:30]
Cum ti-am auzit chemarea, cum am venit, George.
:)
Asa sa-i ramana numele revenirii tale!
O singura precizare apropos de ce spui tu aici: numai oamenii pot vedea ideile... nu invers. Cel putin deocamdata.
;)

Magule, ma voi baga doar un pic mic in textul tau de aici apropos de fenomenul de-l zici tu ca "Estetica culorilor ar trebui să pună accentul pe efectul psihologic, legat de text. Nu se vor armoniza culorile vesele pe un text serios sau sumbru, nici invers, poate numai în experimentalism." Tu aici vorbesti inca despre Visual Poetry sau ba? Pentru ca daca da, atunci ma vei lasa sa te contrazic copios.
Sau nu ma vei lasa...
Eu oricum ma mentin pe ideea ca aceasta vasta notiune de Visual Poetry este IN PRIMUL RAND experimentalism. Asadar, toate teoriile tale cad. Am invatat si eu in diversele facultati tehnica academica (trebuie sa studiezi forma pentru a o putea in mod egal fie afirma, fie combate), dar mai fi multe de spus aici si la capitolul asta.

Atata insa pentru moment. Tinem legatura!

 =  bine scris
Nick Beres
[16.Oct.03 14:31]
Faci un lucru mare cu articolele astea, Magule. Pentru ca, in pofida conceptiei gresite ca in timpurile noastre nu trebuie sa cunosti nimic, aleatoriul si aberantul putind trona nestingherite cu rang de lege estetica, avem totusi nevoie de norme. Operele reusite, de succes durabil in timp, sunt alcatuite de catre autorii lor (in mod mai mult sau mai putin constient) dupa anumite reguli de compozitie. Reguli care nu tin de moda sau de vreo evolutie in timp a punctului de vedere al oamenilor vizavi de diversele forme de exprimare artistica, ci de modul in care functioneaza perceptia umana. Iar perceptia umana (nu interpretarea ei la nivel de semnificatie) functioneaza la fel de cind a aparut Homo Sapiens Sapiens ca specie. Asa ca o cunoastere a regulilor de compozitie se impune creatorului constient de actul sau.
Bravo Magule, felicitari pentru felul in care scrii articolele astea. Unele (de ex., cel despre tanka) constituie si pentru mine prilej de a invata ceva nou. Oricum toate sunt prilej de delectare.

 =  bine ati venit
Dan Mitrut
[16.Oct.03 22:01]
multumesc pentru inceputul de discutie pe taramul armoniei, inceput aici. pentru ca programul mi-e incarcat o sa incerc sa ma onorez in timp de rugamintile voastre.

o sa repet inca o data, ca ce fac eu aici nu e academic, ci un ghid facil de a lucra cu o grafica sau pictura sau visual poetry. pentru ca pana la urma, visual poetry e tot o forma de exprimare grafica.

Neisa, eu nu am teorii despre visual poetry, ci expun felul in care eu vad problema. pe mine ma poti contrazice, cu argumente, daca aceste argumente vor fi spre folosul problemei. eu, fata de altii, nu ma supar cand sunt contrazis, deci nu va jenati, fiti dedchisi in limita pacii.

eu nu cred ca visual poetry e experientalism,numai pentru ca asa e in afara, sau pentru ca asta fac altii din el. eu cred ca sunt forme vechi de cand lumea,in exprimare noua. nou nu e nimic de la facerea lumii incoace. noi doar redescoperim si combinam si ne bucuram asemenea unor copii de descoperirile noastre. constiintei noutatii ii pun o limita: buna cuviinta a mintii fata de spirit.

experimentelismul incearca, de multe ori dincolo de limita ghiveciului cultural, sa demonstreze ca apropierile contradictorii, extrem diferite, pot convietui impreuna. asa e. lupul si mielul nu se mananca in aceeasi cusca. dar asta nu inseamna ca e arta. ramane doar o interventie dincolo de principii intr-o lume pe care experimentalismul nu poate detrona inca operele clasice. nu are geniul si daruirea necesara.

experimentele sunt ultranecesare, dar rezultatul lor trebuie convertit in forme artistice, cu adevarat artistice. altfel nu ramane decat o demolare care nu aduce nimic durabil in loc. asta e parerea mea.

 =  nenea magu
Alina Aslau
[18.Oct.03 00:47]
nenea magu, m-am intalnit ieri cu michelangelo, si mi-a spus ca esti vrajitor:)
Alina.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !