Comentariile membrilor:

+ VOTați!
Andreea Drăguleasa
[29.Oct.03 22:15]
loc 1 "27"
loc 2 "Adio, Doamnă!"
loc 3 "S-o crezi tu!"

 =  vot
Jupp B. Itter
[29.Oct.03 22:16]
iar ma pui in dificultate cu acest "voturile incomplete nu se iau in considerare". la orice concurs e posibil sa nu se acorde un premiu.
de asemenea, in orice concurs este posibil ca mai multe lucrari sa nu poata fi (sau sa nu se doreasca a fi) diferentiate.

desi stiu ca nu e "regulamentar" si ca va fi anulat, iata votul meu, pe care il voi sustine si prin comentariu, dupa terminarea concursului:

1. "Sunt vested, Doamna"
2. -
3. ex eqvo "27", "Adio, Doamnă", "Pielea mea de tigru"

 =  parodie =...
Andreea Drăguleasa
[29.Oct.03 22:26]
Parodie:
Scriere cu caracter umoristic sau satiric, constând într-o imitație caricaturală a unei opere literare, prin reluarea în manieră comică a temelor, a motivelor și a mijloacelor artistice specifice acesteia.

 =  ->enigma
Jupp B. Itter
[29.Oct.03 22:41]
Poate că retragerea mea n-a fost chiar în zadar dacă a apărut, iată, și definiția parodiei.
Mulțumesc frumos, Andreea. Aș fi pus-o eu dar n-am un DEX la îndemînă și în cel de pe internet lipsește acest cuvînt.

 =  vot
liviu dascalu
[29.Oct.03 22:53]
1.27
2.Sunt vested, Doamna
3.S-o crezi tu

 =  Andreea, Jupp
Rada Marin
[29.Oct.03 23:16]
Multumesc, Andreea, nici eu nu am dictionar.
Jupp, si tu ma pui in dificultate. Stii bine ca nu-ti pot lua votul in considerare. Regulile au fost stabilite. Bune, rele, astea sunt, deci trebuie respectate.
Persoana care va organiza urmatorul concurs va lua decizii mai intelepte. Sper.

 =  vot
ion amariutei
[29.Oct.03 23:42]
27
Sunt vested doamna
Pielea mea de tigru

 =  Vot
Geta Adam
[30.Oct.03 00:01]
1. "Sunt vested, Doamna"
2. "27"
3. "S-o crezi tu"

 =  vot
Nicolae Tudor
[30.Oct.03 00:37]
1-
2-
3"Sunt vested, doamna"

 =  vot oana
valeria tamas
[30.Oct.03 02:41]
1. "Sunt vested, Doamna"
2. "27"
3. "Adio, Doamna"

 =  votat
Zareh Ara
[30.Oct.03 04:57]
1. Sunt veșted, Doamnă
2. 27
3. Adio, Doamnă

 =  vot
Cosmin Dodoc
[30.Oct.03 12:18]
1.Sunt vested, Doamna
2.S-o crezi tu!
3.27

 =  exemplu de parodie
Andreea Drăguleasa
[30.Oct.03 13:28]
La sugestia dlui Viorel Gaiță am postat o parodie a lui George Topârceanu după "Blesteme" de Tudor Arghezi.
Textul original: http://www.poezie.ro/text.php/t_id/54438/
Parodia: http://www.poezie.ro/text.php/t_id/54437/

Am introdus și o parodie după Dimitrie Bolintineanu, dar nu am găsit textul original "Mihai Viteazul și turcii".
Parodia (tot de Topârceanu): http://www.poezie.ro/text.php/t_id/54441/

Andreea

 =  mda
Diana Pascu Chifane
[30.Oct.03 13:35]
27
S-o crezi tu!
Sunt vested, Doamna

 =  vot
Florina - Daniela Bordieanu
[30.Oct.03 13:59]
1. Adio, Doamna
2. 27
3. Sunt vested, doamna

 =  vot
Eugenia Buzatu
[30.Oct.03 16:25]
1. Sunt vested, Doamna
2. Adio Doamna
3. 27

 =  Bafta parodicilor!
viorel gaita
[30.Oct.03 17:36]
Andreea, multumesc pentru promptitudine. Nu stiu daca tu stii sau poti sa dai un link direct catre adrese, dar poate se gaseste vreun "saritor" (si ma gandesc la Jupp, ca el sigur stie si poate). Multumiri anticipate.

 =  Rica, fante de Obor
viorel gaita
[30.Oct.03 17:59]
Link-urile ca link-urile, dar si mai bine ar fi daca s-ar gasi un binevoitor care sa posteze cateva parodii ale lui Marin Sorescu, aparute in volumul lui de debut "Singur printre poeti". Imi aduc aminte de una foarte reusita la poezia "Rica" de Miron Radu Paraschivescu. Poate de la vreo biblioteca ceva, ca pe internet am cautat si n-am gasit, iar astia pe la bibliotecile lor din Montreal nu prea au auzit de Sorescu. Numai de Nadia Comaneci, Dracula si Ceausescu. Si-acuma o sa-l uite si pe Leonard. Rusine sa le fie, macar cinci minute!

 =  ... si bitter-ul sare
Jupp B. Itter
[30.Oct.03 18:15]
Viorel zice "sari" si bitterul sare ca spuma dintr-o sticla de sampanie...
Linkuri:
"Blesteme" de Tudor Arghezi
Parodia la "Blesteme" - G. Topârceanu

"Mihai Viteazul și turcii".
Parodia (tot de Topârceanu)


 =  parodia
Nicolae Tudor
[30.Oct.03 22:01]
PARODIA (din memorie)

Floare-naltă, floare neagră
Nu ți-am spus fă, că-mi ești dragă?
C-o să fur din cer cinci stele
Să-ți fac salbă și mărgele
Si mă lăudam că eu
Il caftesc pă Dumnezeu
De s-o pune-n drumul meu ?
Nu-mi spuneai tu, știu, ca azi,
Când săream peste-un pârleaz
Că de drag ce îți sunt eu
O să mori de gâtul meu ?
Si-a venit un ...barbugiu,
Of, un fante de gagiu
Din obor sau mai de sus
Te-a chemat și tu... te-ai dus !
Si-ncă n-ar fi fost nimic
Dacă nu mi-ai fi manglit
Punga mea cu bani fișic
Stăteam noaptea amândoi
Bibilică, bibiloi…
Ningea luna peste noi
Boarfo, nu ți-a fost șucar
Să bagi mâna-n buzunar
Cum putut-ai să te-nduri
Să mă-nșeli și să mă furi,
C-am spoit un an tingiri
Pe la fețele subțiri
Si-am trăit prin mahala
Doar cu praz și ciulama
Ca să-ți cumpăr țâe, țâe
Rochie de cununie
Să-îi fac degetu-nflorat
C-o piatră de matostat
Si tu, uite cum te țâi
De cuvântul ăl dintâi,
Bine dragă, îți mersi !
Să mă-nșele o...lălâie !
Da’ și eu fusei tămâie,
Că puteam și eu încai
Să fiu craiul ăl mai crai
Si să huzurez ca-n rai !
Da’ acu am rămas bleg,
Amărât și plin de jeg
Ca nărozii ăi mai mari
Nici gagică, nici...biștari !

 =  Unuia cu fițe
Felix Grai
[31.Oct.03 01:43]
Unuia cu fițe

Concursul ăsta e banal,
Dureri dă, fel de fel.
Trece doar cu-n emetiral
Când iese-un "J" din el...

!

 =  uite si originalul !
viorel gaita
[31.Oct.03 04:40]
Tot din memorie (dar nu a mea ci a hartiei de tipar), fragmente din originalul lui Miron Radu Paraschivescu, aparut in volumul "Cantice tiganesti", Bucuresti, Editura Prometeu, 1941

Rica

Bate-un vant pe ulicioara
peste inima amara,
bate-un vant prin tiganie
peste inima pustie,
vant usor de primavara,
cu parfum de domnisoara.
Treci, vantule, fara teama
ca nu te mai baga-n seama
nici o piranda-mpudrata
cu buzele de muscata!
Poci, tu, vantule, sa treci,
ca focul lor n-o sa-l seci,
si nici lacrimile lor,
dupa Rica din Obor!

Il faceau toti zurbagiu,
dar altul ca el nu stiu:
al mai prima barbugiu,
cutitar, caramangiu,
ca un frate de spatiu.
Ca nu era nici o fata
de el neamurezata,
nici nevasta cu barbat
sa nu-l fi ravnit la pat.
Si-avea ochii de migdale,
de catau la el cu jale;
si-avea ghiersul cantator,
de catau la el cu dor,
Rica - fante de Obor.
Cand trecea prin cartier,
avea pasul de boier,
leganat si nepripit
unde se stia iubit.

De se lasa cu bataie
(ca avea dusmani o droaie!)
atunci o facea de oaie,
ca pana sa scoti cutitul,
el iti si lua piuitul.

N-avea pe lume pareche:
purta cercel la ureche
si-avea degetu-nflorat
cu-o piatra de matostat.

Noaptea, cand venea matol,
zicea din gura, domol,
ca un vant care se duce
in inima, s-o usuce,
ca steaua tremuratoare
de clipeste-n bolta mare.

Uite-l, asta era Rica:
el de nimeni n-avea frica,
de nimeni nu se ferea,
cat este lumea de rea.

 =  vot
denisa tudor
[31.Oct.03 10:16]
pielea mea de tigru
s-o crezi tu
sunt vested, doamna

 =  Hai la vot, la vot, la vot, cum graita Herodot!
viorel gaita
[01.Nov.03 08:41]
Critici experimentați,
scriitori incorsetați,
cititori inversunați,
puneți mana si votați!

PS: c-altminteri mă supărați.

 =  Hai la vot, la vot, la vot, cum grait-a Herodot!
viorel gaita
[01.Nov.03 08:42]
erata mica: cum grait-a Herodot, cu barba lunga de-un cot.

 =  Vot
Gabriel Nita
[01.Nov.03 17:02]
1. "Adio, Doamnă"
2. "Sunt vested, Doamna"



3. "S-o crezi tu !"

Observatie: mi-a fost foarte greu sa fac diferenta intre locurile 1 si 2, si daca ar fi fost dupa mine le-as fi dat la amandoua punctaj egal.

 =  Fac reclama concursului de parodii. Votati!
viorel gaita
[01.Nov.03 23:14]
Fac reclama concursului de parodii. Votati! (Nu fiti constipati).

 =  Eu cu cine votez
Gabriela Petrache
[02.Nov.03 01:04]
1 - ''Sunt vested, Doamna''
2- ''27''
3- ''Pielea mea de tigru''

 =  votati!
Rada Marin
[02.Nov.03 02:31]
Votati, dragii mei, votati cat mai e timp (mai putin de 2 zile), votati ca nu se stie cand va veti mai intalni cu un concurs de parodii pe site.
Votati, ca nu votati pentru mine, votati pentru concurenti.
Asadar, votati!

 =  concursul s-a incheiat! sa vina comentariile!
Rada Marin
[04.Nov.03 03:10]
Concursul s-a incheiat.
Inainte de premiere va las cateva zile la dispozitie sa comentati parodiile FARA a cunoaste autorii lor. Pentru obiectivitate.

 =  comentarii la concursul de parodii
Jupp B. Itter
[04.Nov.03 20:21]
Cum nu s-a înscris nimeni la comentarii pînă acum, îmi asum eu riscul oprobiului public și voi comenta parodiile.

Încep prin a spune că am apreciat acele parodii care au ieșit din linia comuna, a prezentării tînărului viril și bețiv, care se regăsește în majoritatea textelor participante. Am un vot de blam și acelor texte care nu au nimic în comun cu parodia și cu poezia lui Dinescu.
Dar să încep:

27

(este una dintre finaliste, a terminat pe locul 2 – rezultat neoficial)
Plusuri:
- deși a marșat pe aceeași idee comună, a tînărului bețiv, a îmbunătățit imaginea personajului dîndu-i acea tentă de vagabond;
- umor excelent (excelentă strofa 3, dacă am face abstracție de “pirueta” gratuită); prozodie la fel.
Minusuri:
- o rupere evidentă între strofa unu și celelalte;
- “trageri” la temă suparatoare, atunci cînd încearcă să folosească pasaje din poezia originală (“pierdut-am echilibru”, “piruetă”, “bunicile și unchii”); faceți de exemplu o comparație cu poezia cîștigătoare;
- finalul neconvingător.
Concluzia mea: simpatică dar nu suficient cît s-o clasez între finaliste.

*************************
" Adio, Doamnă"

(este una dintre finaliste, a terminat pe locul 3 – rezultat neoficial)
Plusuri:
- scrisă cu ritm și nerv; excelente strofele 3 și 4; final consistent.
- umor excelent; prozodie la fel.
Minusuri:
- și-a ușurat sarcina, folosind versuri mai scurte decît originalul;
- intră în tiparul clasic al tînărului viril;
- folosește “tușe groase”, vorba unui critic în viață; atît “balele” cît mai ales întreaga strofă 5 (vă puteți imagina scena?!) sunt inutil exagerate.
Concluzia mea: o strofă mai puțin și două silabe în plus ar fi adus-o printre finaliste;

*************************
"Bărbatul zeu"

(necalificată)
Plusuri:
- un prim exemplu de satiră, excelent realizată; exceptînd strofa finală, toate respectă nota poeziei originale;
- umor fin, bine dozat; final bun;
- prozodie perfectă;
Minusuri:
- eu n-am găsit;
Concluzia mea: aș fi văzut-o pe podium; a plătit, probabil, tribut lipsei de senzațional, prezent în alte parodii.

***************************
"De-al dracu’"

(necalificată)
Plusuri:
- are umor;
Minusuri:
- nu o consider parodie. pare mai degrabă un răspuns la poezie.
- rimă simpluță, atîta cîtă e
- pare scrisă în grabă, pe un colț de șervețel... respectînd finalul: “dar n-am timp, fir-ar să fie !”
Concluzia mea: așa nu.

**************************
"E vineri, tanti"

(fără nici un vot)
Plusuri:
- greu de gasit, umorul nu e nici prea-prea nici foarte-foarte; mi-a placut “ar mai merge inca un ospat funebru”
- final interesant, cu acel “sunt nimeni”
Minusuri:
- foarte multe, de la inconsistența subiectului, la glumițele de adolescent ("cindva pe faza astazi nul”), de la talmes-balmes-ul de personaje la incredibilul "beau bunicii mei cind le cresc unghii"
Concluzia mea: merita un vot (unul singur!) de încurajare.

***************************
"Noapte buna!"
(necalificată)
Nu că n-ar fi parodie, dar e fabricată în genul celor scrise de liceeni neduși la femei, care se refulează folosind multe cuvinte ce încep cu P și F, urmate de steluțe.
Nu merită un comentariu mai extins.


 =  Jupp - astept continuarea!
Rada Marin
[04.Nov.03 20:54]
Jupp, nu poti lasa balta o treaba inceputa. Eu iti astept cu interes comentariile la toate parodiile din concurs.
Poate se mai incumeta si altii...

 =  de-abia aștept "Comentarii - episodul II" :)
Monica Mihaela Pop
[05.Nov.03 07:57]
Eu una de-abia aștept restul comentariilor lui Jupp, făcute, zic eu, cu toată obiectivitatea.

 =  Parere
Sorin Olariu
[05.Nov.03 08:39]
Cred ca acest concurs de parodii pacatuieste prin lungimea lui. Daca nu ma insel a inceput de mai bine de doua saptamani. Nici nu mai tin minte parodiile intrate initial in cursa.
Trebuie facut ceva ca el sa fie mult mai scurt. Altfel isi va pierde din spectatori/cititori.
In rest, totul e ok!

 =  pareri despre parodii si concurs
Calimero
[05.Nov.03 11:53]
Cred ca am trimis comentariul de fata la sectiunea engleza, by mistake. Daca aterizeaza acolo (sau aici de doua ori) rog cenzorii sa corecteze situatia.

***

Eu cred ca fiecare atunci cand a compus sau a votat a avut in minte daca nu definitia exacta din DEX a parodiei (multumim Andreea), esenta ei.
Conform ei, si dupa parerea mea, toate poeziile din concurs au indeplinit conditiile in afara de "Testamentul unui tanar".La forma, sau mai departe de spiritul definitiei, au punctat mai putin: "De-al dracu" "Flamand", "Rugaciune", "S-o crezi tu", "Tare sunt tanar". Analiza lui Jupp ne spune foarte bine despre minusurile unor parodii.

Votul mie mi se pare ca a sanctionat corect aceste minusuri. Nu impresia data de citirea parodiei a contat la vot (unele din parodiile citate mai sus sunt foarte bune) ci faptul ca votantul a considerat ca nu indeplinesc conditiile. Votantul a votat in cunostiinta de cauza zic eu si aici il contrazic pe Jupp. Si oricum ar fi votat, ca e drept ca nu mi-am propus sa fac o analiza la sange, era dreptul lui sa voteze ce-i place dupa cum si concurentul trebuie sa se astepte, ca la orice concurs, la orice.

Despre concurs in sine.

Concluzia o las altora.Eu zic ca e o reusita si o experienta buna pentru intreceri viitoare. Cum am mai spus, fiind implicat oarecum in faza lui initiala, m-am retras pentru doua motive:
- regulametul n-a fost afisat la timp; singurul regulament aflat pe site, cel de la epigrame, propus de mine (ma intreceam doar cu Jupp, asa pornisem, era firesc sa ma lupt cu armele lui) n-a fost afisat si batut in cuie (vorbesc de votare) de Rada; Jupp l-a criticat primul (sic!!!) venind cu variante pe care si le-a criticat singur, au aparut si alte pareri iar la inchiderea concursului concurentii nu stiau cum vor fi votati. Ce se intrevedea (si ce s-a aplicat de fapt) ma speria. (Revin mai jos). Acest aspect, pe care eu il definesc ca o schimbare de regulament in timpul concursului, impreuna cu faptul ca

- la incheierea postarii parodiilor Rada a spus, "puteti sa mai asteptati o zi, doua", aceste doua lucruri m-au facut sa ma retrag.

Concursul a mers mai departe si din fericire, cu exceptia retragerii lui Jupp (vom afla detalii despre ea, dar cred ca mi-am spus parerea mai sus despre dreptul sacru al votantului), a ajuns la un final si are si un castigator. Voi revei ca sa-l felicit.

Invataminte pe care cred ca le putem trage de aici.
- E nevoie de organizator dispus la efort, fara el nu se poate. Rada a demonstrat calitatea. Asa cum Jupp o demonstreaza lunar la Epigrame.

- Regulament ferm. A inceput concursul, salut. Nu-ti convine, nu te inscrii. Nu tragi de regulament, ca o sa zica altii ca tragi plapuma numai pe tine.

- Durata mai scurta. O zice si Sorin mai sus. I-am zis si lui Jupp la epigrame. Iar nu ne potrivim, pare rau la mine Jupp. Simplu si scurt, altfel e boala lunga si uitam de unde venim.

- Sistem automat de votare ar fi o propunere. Nu ca s-ar inflenta votantii intre ei (sunt mai aproape de parerea lui Liviu aici, decat cea contrara, parca tot Jupp a exprimat-o). Pentru comoditate si salvarea spatiului la comentariu. Cam cum se voteaza pe internet la sondaje.

Acum, cum am promis mai sus, ce am gasit eu rau la regulamentul de votare aplicat la acest concurs.

Lungire inutila prin cele doua etape. Dupa etapa intai te alegi deja cu primele cinci. Fara ca sa faci farmacie. Faci farmacie la etapa a doua cand concursul e ca si terminat. Oricine in primele cinci la acest concurs e ca si cum ar fi pe podium.

Le las "placerea" celor care au pierdut la mustata finala (locurile 6, 7, 8) sa faca un exercitiu si sa considere ca voturile (cele cinci) de dupa prima etpa ar fi fost ordonate, si sa adune punctajele (5 puncte locul 1, 4 locul 2, etc). Si sa vada daca nu cumva ar fi prins finala. Daca o sa am timp o sa o fac si eu. S-ar putea ca in finala sa fi intrat aceleasi poezii, s-ar putea sa nu. Dar, desi nu s-a cerut, eu cred ca era usor ca odata alese 5 (la prima etapa) era usor votantului sa le si ordoneze de la locul 1 la 5 (sunt convins ca multi au si facut-o, desi nu s-a cerut). Ne alegeam cu un clasament general de la etapa intai si unica ? As fi stiut ca am iesit pe locul 11 din 27 sau cate parodii ? Stiu acuma daca am iesit pe locul 6 sau ultimul ? Nu.

Cam atat, scuze pentru lungimea interventiei, si sper ca aceia cu care prezentandu-mi parerea, am diferente de opinii (Jupp, Rada) vor intelege ca nu am avut nimic cu ei.

Calimero

 =  comentarii la parodii - a doua parte
Jupp B. Itter
[05.Nov.03 12:51]
Reiau aici comentariile mele cu observatia ca, daca la ritm sau rima nu exista discutii in aprecieri, la capitolele umor sau "e parodie / nu e parodie" sigur exista si o mare doza de subiectivism.


"Flamand"

(1 vot)
Plusuri:
- are circumstanțe de parodie;
- greu de găsit alte plusuri, poate finalul simpatic sau faptul că a încercat să introducă și alte elemente din poezia originală, în afara motivului principal.
Minusuri:
- deși are acelasi ritm ca la "Adio doamna", poezia e evident scrisă de altcineva; aici ritmul e departe de a curge perfect;
- tema aleasă este totuși comună și la fel ca la alții, se întîlnesc destule glume de proasta calitate (vînos, buturuga);
- versurile lui Dinescu apar forțat în poezie: „sa cobor un tigru”, “buturuga”
lucrată „cu unchii”.
- abundă în formulări întortocheate: "de victima tot cad acestui sange " "ca-s poftele de mari cat o planeta "
Concluzia mea:
a fost votată exact cît a meritat.

*******************
"Pielea mea de tigru"

(locul 5 – rezultat neoficial)
Plusuri:
- parodie interesantă, cu un subiect care de la mijlocul strofei a doua iese din tiparele așteptate;
- reluarile din poezia originală își găsesc interpretări originale (“tigrul”, “unchii”);
- parțial mi-au plăcut strofa a 4-a și finalul.
Minusuri:
- ritmul e greșit pe alocuri, accentele pică strîmb (ex. "bietu-", "cognac", versurile 2 și 4 din strofa 2, "bestial" etc.)
- trimiterea la Dodu (căreia, personal, nu îi găsesc justificarea) și referința la site fac din parodie una cu circuit închis.
Concluzia mea:
o parodie controversată, cu plusuri și minusuri notabile; cred că ar mai fi trebuit lucrată pentru a merita cu adevărat să intre în finală.

*******************
"Rugaciune"

(nici un vot)
Concluzia mea:
nu am găsit suficiente elemente pentru a o putea considera parodie la poezia lui Dinescu; de această dată s-a votat conform cu realitatea;

*******************
"Scurta intrebare, astept raspuns urgent"

(nici un vot)
Plusuri:
- în primul rînd finalul, cu adevărat excelent;
- mi-a plăcut și strofa a 2-a
Minusuri:
- aceeași banală temă a tînărului viril;
- tușe exagerat de groase;
- în prima strofă, prozodia complet ratată anulează calitățile jocului de cuvinte din ultimul vers;
Concluzia mea: păcat de final; în rest, își merită voturile primite.

*******************
"S-o crezi tu !"

(locul 4 – rezultat neoficial)
Concluzia mea:
excelentă poezie, fină (auto)ironie, merită citită; pe de altă parte, numai prezența cuvîntelor "tînăr" și "Doamnă" în ultimul vers nu este suficientă pentru a face vreo legătură cu poezia lui Dinescu; parafrazîndu-l pe autor, i-aș spune acestuia sau oricui a votat-o: "S-o crezi tu că asta e parodie."

*******************
"Stârcul și Hipopotamul"

(nici un vot)
Plusuri:
- idee originală, final bun;
- cîteva rime excelente (mosc, bolovan gumos)
- exceptînd referirea la "piei", celelate sintagme preluate din Dinescu sunt perfect integrate în subiect.
Minusuri:
- ratarea din strofa a doua unde, dorind să găsească o rimă la vultur, distruge atît ritmul cît și semantica;
- (impresie personală) vocativele "hipopotame" și, mai ales, "stîrce" "gîdilă" într-un mod neplăcut urechea.
Concluzia mea: deși mult mai apropiată de fabulă decît de parodie, merita mai mult de la votanți, poate chiar un loc (așa, mai spre coadă) în finală.

*******************
"Sunt tanar..."

(1 vot)
Plusuri:
- ???
Minusuri:
- intră în categoria abordărilor banale, singurele "sclipiri", dacă le putem spune așa sunt umorul de prost gust și trimiterea la fetișism;
- prozodia este în mare suferință, autorul reușind inclusiv "performanța" de a pierde pe drum o jumătate de vers în strofa trei;
- exprimări stîngace, neforțate de ritm sau rimă, de genul "ce mai imi pasa?".
Concluzia mea: parodia aceasta a fost mult prea votată.

*******************
"Sunt tanar, Doamna Daos"

(1 vot)
Plusuri:
- abordare originală; evidentă tentă satirică.
- final excelent.
Minusuri:
- rima (șaptea-partea) dar mai ales ritmul ("Magister", "să vindec", versurile 3 și 4 din strofa 3, versul 1 din strofa 4) sunt în mare suferință.
- scrisă mai mult cu nerv (și nervi) decît cu umor;
- parodia e una cu circuit închis (prin referința la cîteva personaje de pe site);
Concluzia mea:
mi-a trebuit ceva timp să îmi fac curaj să trec peste amenințările din strofa întîi :) ; dacă popa asta mă afurisește? pentru că votul meu este unul negativ; la cît a fost lucrată, parodia asta nu merita mai multă apreciere decît a primit.

*******************
"Sunt verde, doamnă"

(1 vot)
Plusuri:
- e o parodie cu subiect... interesant; deși pornit ca figură de stil, verdele se transformă pe final de poezie într-unul real;
- frumoasă imaginea cu muntele lui Venus... și cam atît.
Minusuri:
- ritmul e făcut praf;
- "atlet" nu rimează cu "suflet".
- "glumițe" nu întotdeauna reușite fărîmițează textul într-un amestec neomogen, greu digerabil.
Concluzia mea:
și aici s-a votat corect.

*******************
"Sunt vested, Doamna"

(locul 1, rezultat neoficial)
Plusuri:
- superbă ca idee și realizare; umor și (auto)ironie de mare calitate.
- versurile lui Dinescu preluate în parodie își găsesc interpretări inedite ("carnea mi-e uscată", "bulgări de țărână", "crește noaptea-n suflet") culminînd cu formidabilul "m-aș spânzura de lampă cu dungile de tigru".
- finalul excelent ("la tine-i înca ziuă")
Minusuri:
- ultimului vers din strofa 3 îi lipsește o silbă;
Concluzia mea:
mă bucur că, oricît de multe bube a avut acest concurs, pînă la urmă cîștigătoare a fost aleasă cea mai bună parodie.

*******************
"Sunt vultur, păsărico"

(necalificată)
Plusuri:
- idee originală, bine susținută de-a lungul întregii poezii;
- umor de calitate;
- rimă și ritm perfecte;
- finalul, deși discutabil (acel "Să-ți flutur cioculețul" poate să nu placă tuturor) mie mi s-a parut reușit. cel puțin ca idee.
Minusuri:
- nu mi-au placut unele forțări de inserare a versurilor originale în parodie ("sau blană, că-s cam tigru", "mătușile și unchii"); știu, chestie de gust...
Concluzia mea:
o parodie care nu ar fi trebuit să lipsească din finală, poate chiar de pe podium.

*******************
"Tare sunt tanar..."

(nici un vot)
Nici nu e parodie și nici ca poezie nu face multe parale; de ce-o fi vrut autorul să ne chinuie cu citirea ei?!
Concluzia mea:
Excelent votată pentru că "Tare sunt tanar..." e într-adevăr tare... proastă.

*******************
"Testamentul unui ...tanar"

(nici un vot)
Autorul reușește "performanța" nu numai să fie în afara subiectului concursului dar și să parodieze, în start, altă poezie! Am reușit cu greu să o citesc pînă la capăt, cei care nu au rezistat nu au pierdut nimic.
Concluzia mea:
încă un vot perfect, felicitări cititorilor.


 =  dorasara, degeaba, magister, sonia, denisa, oana46, enigma, michelangelo, cheeva
Jupp B. Itter
[05.Nov.03 13:29]
Incep raspunsurile pentru Calimero reluind motivul pentru care am iesit din concurs: pentru ca "S-o crezi tu" a ajuns in finala.
Cind te prezinti la un concurs de calarie, te astepti ca si ceilalti concurenti sa calareasca doar cai, nu biciclete, nu Mobre, nu Honde de 500cmc (va las pe voi sa recunoasteti Honda).
Unii s-au simtit iritati de gestul meu, m-au facut in fel si chip (cica in concurs trebuie sa mergi pina la capat, orice ar fi... asa sa fie, chiar si cind conditiile de concurs nu sunt respectate?)
Calimero spune ca acea poezie e totusi o parodie. Eu l-as invita sa reciteasca textul, sa uite ca "S-o crezi tu" a participat la concurs si sa incerce sa "descopere" ce poezie parodiaza, ca tot ne-a facut el un concurs pe o astfel de tema. Daca reuseste sa recunoasca originalul... atunci ma dau batut. Eu n-am reusit.
Calimero ma mai contrazice o data si spune "Votantul a votat in cunostiinta de cauza". Ce ar fi sa ii intrebam pe cei care au votat?
Dorasara, degeaba, magister, sonia, denisa, oana46, enigma, michelangelo, cheevas, anaid, ati votat PARODIA "S-o crezi tu" sau POEZIA (de altfel, o poezie excelenta)?
Eu am avut curajul (sau inconstienta) sa imi spun parerea. Voi ce ziceti?


 =  Calimero (II)
Jupp B. Itter
[05.Nov.03 13:35]
pentru Calimero: eu nu am sustinut sa se lungeasca atit de mult acest concurs. erau propuse initial 3 zile pentru pregatirea textelor si am solicitat 5 din motive personale. s-au obtinut 10. iar la votare am sustinut ideea cu 3+3 zile, nu 5+5.

cit priveste numarul de faze, aici chiar acest concurs te contrazice. dupa prima faza ar fi iesit cistigatoare poezia "27" care beneficia de faptul ca, pina la coada, lumea se plictisea sa citeasca atent. abia cind numarul de poezii s-a redus la 5 s-au putut vedea mai bine diferentele calitative intre textele concurente.


 =  Liviu Dascalu
Jupp B. Itter
[05.Nov.03 13:42]
Liviule, erai nerabdator sa faci comentarii la parodii. Pai ce faci, nu comentezi?!
Acum e momentul. Sunt curios cum iti sustii voturile acordate.


 =  pe picioarele de dinainte
Calimero
[05.Nov.03 16:30]
Jupp, iti cam raspunzi singur la intrebarea ce mi-o pui, cu "S-o crezi tu" (e parodie ?).
Tu zici despre ea si iti dau dreptate:

"excelentă poezie, fină (auto)ironie, merită citită; pe de altă parte, numai prezența cuvîntelor "tînăr" și "Doamnă" în ultimul vers nu este suficientă pentru a face vreo legătură cu poezia lui Dinescu; ".

Spunem acelasi lucru, concluzia mea e diferita. Tocmai referintele citate de tine o incadreaza la parodie. Putine sau multe, eu zic suficiente pentru a nu ne lega de modul in care a fost votata. De fapt, repet aici, nu am nici-o problema cu votul, nu pentru ca nu am participat, dar in general: felul cum se voteaza nu e treaba concurentilor. Optiunea fiecarui votant e libera.

As vrea sa precizez ca imi spun parerea aici despre parodii pentru ca am fost invitati la o dezbatere. Nu ca sa-mi dau pareri de cunoscator. Citarile mele au avut ca scop fundamentarea ideii de "acceptiune larga" cu care am privit poeziile din concurs. Daca nu era concurs, imi placeau toate, vorba ta, Jupp.

Privind votarea, chestia cu "27" votata ca a fost prima listata, imi pare rau, o bag la carcoteli. Trebuia sa fie una listata prima ? S-a nimerit sa fie ea ? Putem sa glosam la infinit. In a doua etapa s-a votat diferit, dar au fost aceeasi votanti ?

Un singur "round" de vot rezolva multe, Jupp, si mi-ar parea bine sa recunosti ca defectele regulamentului aplicat aici au fost mai mari decat cele ale regulamentului de la epigrame.

Dar nu trebuie neaparat sa recunosti, putem ramane fiecare la parerea lui. Si la "Sa crezi tu" , si la Regulament.

Calimero

 =  putintica rabdare, Jupp
liviu dascalu
[05.Nov.03 19:30]
Am batut un comentariu, dar mi s-a dus pe apa sambetei. Acum nu am timp, sper sa pot sa trimit un comentariu inainte de "inchiderea editiei", fiindca vreau sa fiu foarte dur, si nu doresc sa fiu acuzat ca vanez pe cineva anume.

 =  Liviu, fii tu însuti
Jupp B. Itter
[05.Nov.03 21:13]
Liviu, te sfătuiesc să editezi comentariile într-un editor extern (de ex. in Word sau Notepad) și abia apoi să le copiezi pe site.
Cît despre duritatea ta, fii tu însuti, este absolut suficient.


 =  atentie mare! despre concurs, orgolii, rabdare si greseli
Rada Marin
[06.Nov.03 04:12]
Dragii mei,
e timpul sa va spun si eu parerea mea.

Cred ca multi dintre voi au uitat ca acesta este un concurs in premiera si, inevitabil, se vor face greseli. Eu am facut, recunosc. In primul rand pentru ca am incercat sa multumesc cat mai multa lume si am luat in vedere opiniile tuturor. In al doilea rand, ca nu mi-am dat seama cat de mari sunt orgoliile si cat de mica e rabdarea.

Eu am preferat sa experimentez acum (nu fara acordul vostru!) ca sa gasim impreuna cea mai buna varianta, astfel incat editiile viitoare ale concursului sa mearga ca pe roate. A fost un concurs de sacrificiu.

Dupa acuzatiile care mi-au fost aduse - si la care n-am raspuns pana acum pentru a nu influenta mersul firesc al concursului - cred ca s-a ramas cu impresia ca n-am respectat regulamentul, ca mi-am cam facut de cap, ca am taiat si-am spanzurat dupa bunul plac.
Ei bine, nu-i chiar asa.


Calimero, ma adresez tie in primul rand. Si o fac in mod public, pana acum am vorbit ceea ce aveam de vorbit pe email, asa cum ai vrut tu. Acum e timpul sa afle si cititorii cate ceva.
In ultimul comentariu ai afirmat ca au fost doua motive care au dus la retragerea ta: "regulamentul n-a fost afisat la timp" si acela ca eu am spus "puteti sa mai asteptati o zi, doua". Asta ma surprinde, mie mi-ai spus cu totul altceva in email-ul prin care iti anuntai retragerea. Citez din memorie: "chestia cu confirmarea nu mi-a placut. Asa ca ma retrag…." - nu sunt exact cuvintele tale, daca e cineva interesat, inca mai am mesajul salvat, deci pot sa-ti spun exact ce mi-ai scris. De fapt pe tine te-a deranjat faptul ca am asteptat dupa o confirmare, chiar daca nu stiai despre ce este vorba. Ai banuit automat ca nu respect regulamentul. De precizat ca ai luat hotararea de retragere IMEDIAT (hm…) dupa expirarea timpului de trimitere a parodiile (la aproximativ doua-trei ore) si nu atunci cand ai facut-o publica pe site.

Acum o sa explic despre ce confirmare era vorba.

In textul initial prin care anuntam concursul de parodii am cerut sa se puna un titlu (cod) poeziilor trimise. Cand au inceput sa curga poeziile, mi-am dat seama ca vor exista si cazuri in care titlul ales va fi "Sunt tanar, Doamna". Drept pentru care am specificat intr-un comentariu sa se aleaga altul si mai apoi am modificat textul initial. Cu trei ore inainte de expirarea timpului limita am primit o parodie tocmai cu titlul care cerusem sa se ocoleasca. Nu aveam de unde sa stiu daca persoana respectiva a citit regulamentul INAINTE sau DUPA modificarile facute de mine, avand in vedere ca apare destul de rar pe site (si asta o spun eu, care sunt zilnic aici). Am considerat ca e drept fata de concurent sa-i dau sansa sa-mi trimita un nou titlu. Pana la urma s-a dovedit ca am avut dreptate, concurentul respectiv citise textul chiar in ziua cand a aparut, deci n-a fost greseala lui.
Calimero, astept cu mare interes sa-mi explici cum ai fi rezolvat tu aceasta situatie. Pe email ai evitat sa-mi spui. Eu imi asum vina de a nu anticipa chestiunea cu titlul, dar nici tu nu cred ca ai facut-o, altfel mi-ai fi atras atentia asupra ei de la inceput.

Calimero, tot tu m-ai acuzat de neseriozitate, de nerespectarea termenului limita si a regulamentului - pe baza unor aparente, nu dovezi - si te-ai simtit obligat sa te retragi. Ai rabufnit, nu ai avut rabdare sa-mi asculti explicatiile, considerand ca "NIMIC, dar NIMIC nu trebuia sa te faca sa astepti. Nici un titlu lipsa, nici o poezie anuntata dar neprimita, NIMIC" (te-am citat).

Ti-am spus si tie pe email si repet pentru toata lumea, termenul de trimitere a parodiilor A FOST RESPECTAT, tot ce am primit dupa expirarea lui NU a mai intrat in concurs (o poezie, mai precis). NU a intrat in concurs nici parodia pe care am primit-o fara titlu. NU a intrat in concurs nici poezia lui Liviu Dascalu, in ciuda insistentelor sale. I-am interzis participarea deoarece stia tema concursului cu o zi in avans. NU l-am asteptat nici pe cel care a incercat sa-mi trimita parodia de cateva ori, inainte de expirarea termenului, dar nu a reusit, din motive necunoscute. Emailurile lui au ajuns la mine goale.

Pentru toata lumea, repet: NU va luati dupa aparente, Liviu Dascalu NU a citit parodiile din concurs inainte de postarea lor, de fapt NIMENI nu le-a vazut in afara de mine. De asemenea, eu nu i-am spus lui Liviu Dascalu ca i-am refuzat o parodie lui Jupp B. Itter, a fost o neintelegere pe care pot s-o explic daca vreti, acum nu insist fiindca sunt destul de multe alte lucruri de spus.

Am vrut sa iau o scurta pauza intre faza de trimitere si cea de publicare a parodiilor. N-am afirmat nicaieri ca postez propunerile in minutul 1 dupa deadline. Nici macar in urmatoarele ore (imi pare rau ca s-a inteles gresit). Mai ales ca era si regulamentul de votare in aer, lucru care l-a suparat si mai tare pe Calimero.

Initial s-a pornit pe ideea regulamentului de votare de la epigrame. Numai ca intre timp s-a intamplat un lucru la care nu cred ca se astepta cineva: s-au inscris (prea) multe parodii in concurs. Jupp a fost cel care a inceput discutia pe tema asta. Cine sta sa citeasca 100 de strofe? Asa ca am luat in vedere o schimbare de regulament, o imbunatatire. Acesta nu era batut in cuie, Calimero, altfel nu vad de ce ai cerut si tu parerea celorlalti in privinta lui (si asta se poate verifica in comentariile de sub primul text). Nu am complotat cu nimeni. Daca-mi aduc bine aminte, celor care mi-au trimis sugestii pe email le-am cerut sa le posteze pe site. Din toate propunerile pe care le-am primit, pe site, pe email, pe ym, am incercat sa le aleg pe cele mai bune. Ca a fost bun sau rau, s-a vazut. Culmea, dupa postarea regulamentul X s-a plans ca nu i-am luat propunerile in seama si ca l-am ascultat numai pe Y, in timp ce Y s-a suparat ca aplec urechea numai la cei "cu nume", printre care si X.

E de-a dreptul COMIC faptul ca se critica lungimea concursului ACUM, cand se cunoaste numarul mare de parodii inscrise si faptul ca ar fi fost suficient, sa zicem, un termen de sapte sau chiar cinci zile. N-am auzit pe nimeni sa spuna inca de la inceput ca termenul e prea lung (!!!) Dar nu uitati ca mi-au fost trimise parodii in ultimele ore!!! Vreau sa ridice mana cel care era convins ca vom avea atat de multi concurenti! Exista si posibilitatea de a avea putini participanti (eu de asta m-am temut), iar daca termenul de inscriere ar fi fost scurt, sigur as fi fost criticata pentru faptul ca n-am lasat suficient timp la dispozitie pentru parodii, mai ales ca nu toti au acces zilnic la internet. Iar cu votarea la fel. Am hotarat cinci zile pentru a da suficient timp tuturor pentru a se hotari asupra parodiilor favorite. Am gresit? Se prea poate.

Un lucru stiu sigur: nicicum n-ar fi fost toata lumea multumita.

Calimero, eu nu te-am acuzat de indemn la revolta. Am spus doar ca supararea ta a starnit o reactie in lant, pentru ca tu ai fost primul care si-a exprimat nemultumirea in privinta nepostarii parodiilor. Dovada tonul folosit in comentariul imediat urmator celui prin care anuntam expirarea timpului. Nu pot sa nu remarc faptul ca doar trei dintre concurenti (tu, Jupp si Trandafiras) au intrebat ce se intampla cu parodiile. Ceilalti nu. Stiu sigur ca au mai fost pe site in timpul asta cel putin alti cinci - am primit mesaje de la ei imediat dupa postarea parodiilor. Si aici nu e vorba ca s-ar fi temut de o eventuala deconspirare, puteau intreba ca simpli cititori.

N-am vrut sa-ti fur "gloria" si nici meritul organizarii primului concurs de parodii, pentru mine lucrurile acestea sunt "dust in the wind", vorba lui Dylan, si o afirm cu toata convingerea. Credeam ca stii deja asta. Ti-am recunoscut meritul de la inceputul inceputului, din primul paragraf al anuntului.

M-ai ales arbitru, iar un arbitru trebuie sa ia hotarari. Daca aveai nevoie de cineva care doar sa-ti urmeze orbeste regulile si sa le faca publice, atunci ai fi avut nevoie de ajutorul unei secretare. Nu de un arbitru.

Consider ca ai facut un deserviciu concursului si mai ales tie insuti, prin faptul ca te-ai retras.


Jupp, eu am apreciat intentia ta de a ajuta, mai ales ca aveai si experienta. Si stiu ca nu toata lumea e de acord cu mine. Singurul lucru care m-a deranjat, chiar foarte tare, si pe care ti l-am spus deja, e faptul ca m-ai numit "hoata" (?!), sub acoperirea comoda a lui Cosbuc. M-am lamurit din mesajele pe email ca de fapt ai spus asta sub influenta "frustarii". Oricum, a fost o acuza care nu a picat deloc bine in contextul dat.
Iar in privinta retragerii tale din concurs, ti-am spus si personal, e decizia ta, eu nu am nici un drept sa ma implic.

Dragii mei, si cum trebuie sa existe un tap ispasitor pentru orice lucru care nu merge bine, ma ofer volutar (si e ultima data cand fac lucrul asta!). Asa ca veniti cu maciucile - pe email, pe ym dar mai ales aici pe site, ca sa ajutati la netezirea rapida a orgoliilor sifonate cu ocazia concursului.

Rada,
"hoata" care a dat dovada de "neseriozitate"

P.S. Liviu Dascalu, iti astept comentariul inainte de inchiderea editiei.

P.S. 2 As mai avea multe de spus, dar deja m-am lungit si cred ca nu ma mai citeste nimeni. Poate o sa continui cu episodul doi.
Si as avea si cateva sfaturi pentru organizatorul urmatorului concurs de parodii, daca se mai incumeta cineva.

P.S. 3 Ca sa stie toata lumea - chiar am fost intrebata - parodia mea favorita a fost "XXL", si chiar daca voi fi acuzata de subiectivitate, nu-mi pasa. Mi s-a parut cea mai buna din concurs si ma bucur ca mi-a fost dedicata. Multumesc autorului!

P.S. 4 Voi publica cat de curand rezultatele finale si autorii tuturor textelor. Imi cer scuze daca considerati ca o fac prea tarziu, anumite motive personale m-au impiedicat sa ma dedic trup si suflet ultimei parti a concursului.

 =  asta ca sa stiti
Rada Marin
[06.Nov.03 04:26]
Inca o chestiune.

Concursul a avut suficienta reclama, nu va luati dupa numarul de accesari. In urma schimbarii fetei site-ului, contorul ultimului text a ramas undeva la 200 si nu se misca decat o data pe zi, atunci cand il accesez eu.
Nu se inregistreaza celelalte accesari.

 =  efectul cauzei
Calimero
[06.Nov.03 05:49]
Rada,
Pomenesti si de greselile tale, dar din textul tau ar rezulta cat de mult rau am facut eu. Si ca una iti spun in email si alta anunt ca motiv al retragerii.
Hai sa vedem daca asa e sau e numai interpretarea ta.
Spui:
""chestia cu confirmarea nu mi-a placut. Asa ca ma retrag…." - nu sunt exact cuvintele tale, daca e cineva interesat, inca mai am mesajul salvat, deci pot sa-ti spun exact ce mi-ai scris. De fapt pe tine te-a deranjat faptul ca am asteptat dupa o confirmare, chiar daca nu stiai despre ce este vorba. Ai banuit automat ca nu respect regulamentul. De precizat ca ai luat hotararea de retragere IMEDIAT (hm…) dupa expirarea timpului de trimitere a parodiile (la aproximativ doua-trei ore) si nu atunci cand ai facut-o publica pe site.".

Sigur ca asta am spus. Asteptarea confirmarii sau alt motiv de intarziere - vezi citatul tau cu NIMIC nu trebuia, etc - erau sinonime pentru mine cu neseriozitatea cu care iti tratau "invitatii" ("Ati asteptat atat, mai puteti astepta o zi, doua". ) Nici macar nu ne rugai. Presupuneai ca trebuie sa le afisezi imediat, dar n-o faceai si nici nu cereai voie, asta rezulta. Motivul prim (intarzierea postarii poeziilor) este acelasi si in emailul meu si in anuntul facut pe site. Precizez ca in afara de trimiterea parodiilor, nu ti-am trimis nici-un email in timpul perioadei de postare.

Daca tu vezi inconsecventa la primul motiv (intarzierea, exprimata in doua feluri, pe site sau in emailul tau), atunci chiar ca nu mai avem ce discuta. Daca tu vezi vreo litera in care te BANUIAM cum ai zis, eu o MANANC.

Motivul al doilea - regulamentul. Aici suntem de acord
si cred ca ai fi putut sa ne spui mai mult cum de ai ajuns la el, de ce e mai bun ca acela cu care iti spusesem sa mergem (cel de la parodii), si care sunt concluziile tale, se pot face concursuri pe regulamentul de la concursul abia incheiat sau nu, care ar fi un regulament bun, etc.

Atingi tangential subiectul, mentionand ca erau prea multe poezii. Restul, nu prea mult. Cat de greu ti-a fost. Banuiesc si ti-am apreciat eforul. Ca ai fost acuzata. Am urmarit atent. NICI EU, NICI ALTCINEVA nu te-a acuzat de nimic. "Hoata" era in gluma lui Jupp (scuze daca ma insel) daca ai luat-o altfel cred eu ca gresesti.

Am zis neseriozitate si o repet. Intarzierea postarii, tonul acelui anunt, nedefinitivarea regulamentului. Suficient ? Erai in masura, erai organizator, puteai sa nu apleci urechile. Le-ai plecat. Cate emailuri ai primit, ca vad ca m-ai pus la zid ? Si de la cine ? Eu am produs valuri zici tu, insistand sa ramanem la regulamentul initial (stiu iar o sa-mi ziceti ca am zis ca fac cum vrea lumea, era o renuntare, da, dar si o forma de politete). Dar altii nu ? Ai ceva de spus despre ei aici ? Ca despre mine ai umplut juma de comentariu. Retragerea mea nu a vrut sa influenteze si nu a influentat desfasurarea concursului. Poate ca greselile tale da. Fara ele nu m-as fi retras. Sa nu confundam efectele cu cauza.

Imi pare rau dar exprimarile tale m-au acuzat de inconsecventa. Nu e adevarat, am aratat mai sus, sunt numai interpretarile tale.

Iertare ca m-am lungit.
Concursul a fost o reusita. La el trebuia sa te referi. Si la ce e de facut pe viitor. Te-ai rafuit cu mine, pentru ezitarile tale.

Si uitat-te putin la tonul "concluziei-rezumat" ("Asta ca sa stiti"). Parca ne-ai spune aici lucruri pe care noi nu le stiam si cu care ne infunzi. Sigur, poate fi luat si ca un ton strengaresc, dar ii trebuie cititotului mare-mare bunavointa. Asa te-ai adresat si la incheiera postarii. Mie personal nici atunci si nici acum, nu mi-a placut.

 =  parere
Nicolae Tudor
[06.Nov.03 06:58]
Eu am scris: “de-al dracu’”
I se apreciaza umorul si i se respinge forma (daca se cerea sa parodiem « Luceafarul » ar fi iesit harcea-parcea !) A fost considerata mai degraba un raspuns la poezie.
Am citit parodia mea la cinzeci de cititori de literatura si toti l-au recunoscut pe Dinescu in ea.
Regret ca nu a placut. A fost votata doar de fetita mea (pentru mine e vot nul), care acum a plecat din tara, probabil va raspunde de-acolo, daca va avea timp liber.
Ca poezie, fiindca in concurs au fost poezii, pentru ca nu am avut sa-i reprosez VULGARITATEA am votat : » sunt vested, doamna ».
Voi mai participa si altadata si sper sa va bat pe toti ))
Toata stima

 =  astept solutia, draga Calimero
Rada Marin
[06.Nov.03 06:47]
Faptul ca s-a ales un castigator al concursului, nu inseamna ca acesta e o reusita. E o reusita numai in cazul in care s-a invatat ceva din el, dar asta nu vom putea sti decat dupa organizarea concursurilor viitoare de parodii.

Citez din emailul tau:" chestia cu amanarea postarii pe motiv de confirmare nu mi-a placut. Astfel ca te rog sa postezi parodiile celelalte, cand vrei tu, dar fara ale mele. Vorbesc serios. M-am retras din concurs. Calimero"
Cred ca e clar motivul pentru care te-ai retras.

Treaba cu asteptatul o zi, doua, ti-am zis in particular ca a fost spusa pe un ton de gluma. Nu intentionam sa astept doua zile fix, ci intentionam sa fac totul in ritmul meu personal. Poate ca nu m-ai crezut sau poate ca a fost o gluma proasta din partea mea (e posibil) asa cum am interpretat-o (intr-un final) si eu pe a lui Jupp, cea cu "hoata".

Repet, aveam regulamentul deja, daca nu se iscau discutii pe tema aceasta atunci ar fi ramas cel dinainte stabilit, adica cel de la epigrame. Dar am hotarat schimbarea lui, repet si asta, tinand cont de sugestiile primite pe email si pe site.

Tu mai zici: " E nevoie de organizator dispus la efort, fara el nu se poate. Rada a demonstrat calitatea. Asa cum Jupp o demonstreaza lunar la Epigrame". Ei, "you lost me right there", cum s-ar spune… Despre ce calitate vorbesti? Ce calitate am demostrat, din moment ce ma acuzi de neseriozitate si de greseli care au dus la retragerea ta?

Calimero, esti si tu constient de asta, noi doi nu vom ajunge sub nici o forma de comun acord in ceea ce priveste concursul. Daca vrei sa ai ultimul cuvant, esti liber s-o faci.

Si inca ceva, te rog frumos, astept solutia ta la rezolvarea situatiei cu pricina, pentru linistea mea. Sa repet?

 =  Declar acest concurs nul!
Ioan Dan
[06.Nov.03 07:00]
Datorita nepublicarii rezultatelor finale si a autorilor tuturor textelor... ma retrag si "Declar acest concurs nul"!

Imi cer scuze daca considerati ca o fac prea tarziu, anumite motive personale m-au impiedicat sa ma dedic trup si suflet acestei retrageri din ultima parte a concursului.

Solicit sa-mi fie retras locul de pe podium, loc pe care, de altfel, nu-l mai pot ocupa datorita anularii -concursului- suferite ca urmare a ..., ca urmare a!

:-))


Felicitari tuturor si multe succese literaro-competitionale!



Semnat,

Membru USPP (uniunea scriitorilor profesionisti de parodii)





PS: textul de mai sus este o fictiune si nu are nici o legatura cu fapte, intamplari sau persoane reale

PS*: textul de mai sus nu reprezinta punctul de vedere al redactorului


 =  dezamăgit
Zareh Ara
[06.Nov.03 07:03]
Eu am susținut de la început prin vot și prin stele de chemare la vot concursul lunar de epigrame și cel nou de parodii. Jupp cred că știe asta și poate confirma. Chiar dacă nu mă pricep la epigrame și n-am încercat vreodată să scriu o parodie, aceste concursuri m-au bucurat prin prisma faptului că stârnesc imaginația noastră (cum a fost cu aceste parodii) sau acordă un loc principal epigramei și epigramiștilor (în cadrul concursurilor lunare de până acum).

Însă ce ați transformat voi aici m-a dezamăgit. Sincer să fiu nici nu mă interesează cine are sau nu dreptate. Au ieșit la iveală, ca de obicei, celebrele "orgolii", discuția devenind pentru mine, ca cititor și admirator al scrierilor voastre, complet inutilă și ridicolă. Am ajuns la stadiul în care, la câteva zile bune după terminarea acestui concurs atât de controversat, să nu avem nici măcar rezultatele oficiale. Mă întreb dacă nu cumva tot acest haos nu este decât o simplă parodie... nereușită.

Eu nu rămân decât cu un gust amar, sperând că odată și odată o să reveniți din această stare care văd că nu se mai termină. La următorul concurs lunar de epigrame, cât și la următorul concurs de parodii (dacă veți mai organiza așa ceva) eu voi lipsi de la vot.

Sper ca acest mesaj să vă trezească să terminați cu aceste acuzații fără rost. Fiți uniți și colaborați între voi. Nu vă dați în cap unul altuia.
Deja... nici nu mai contează cine a câștigat de fapt concursul și de ce. Păcat!

 =  tuturor
Rada Marin
[06.Nov.03 07:23]
Am hotarat sa astept cu textul final - premierea castigatorului si deconspirarea tuturor autorilor parodiilor - pentru a da timp (macar) celor care au anuntat ca vor sa faca o critica obiectiva (Jupp, Liviu Dascalu) parodiilor din concurs. Ca sa nu iasa circ pe motivul ca s-ar critica autorii si nu textele.
Speram ca se va inscrie si Sorin Olariu, dar nu cred ca mai e vreo sansa.

 =  Radei
Sorin Olariu
[06.Nov.03 07:54]
Rada draga, daca mi-ai fi scris pe adresa mea de E-mail sau chiar pe site si m-ai fi intrebat, ti-as fi spus inca de la inceput ca nu o sa particip pentru simplul motiv ca nu ma pricep la parodii. Acum aud pentru prima data ca eram de fapt asteptat si eu in concurs. Din pacate nu ma pricep la acest gen de umor, de aceea nici nu am votat textele aflate in concurs. Nici la preliminarii, nici in cadrul finalei.
Nu inseamna insa ca n-as fi de partea ta. Imi place acest gen de concursuri in care iti poti da frau liber imaginatiei. Am considerat doar ca e mai bine sa astept sa ma mai dumiresc si eu cam ce e cu parodia asta. Intre timp cineva a postat si o definitie a parodiei luata din DEX iar altcineva a postat cateva parodii celebre dupa poezii celebre.
Plus ca Bitter mi-a mai deschis ochii cu ale sale comentarii foarte la obiect.
Probabil ca la editia a doua (daca va mai exista) voi participa si eu.
Nu te lasa!

 =  Cu drag, Trandafiraș!
Monica Mihaela Pop
[06.Nov.03 08:02]
Rada dragă, dacă bine îmi amintesc, atunci când am întrebat ce se întâmplă cu parodiile am adăugat că sigur ai tu motivele tale pentru întârzierea postării textelor. Da, eram nerăbdătoare să înceapă concursul (aveam două texte și era pentru prima oară când scriam parodii, deci eram foarte curioasă cum vor fi apreciate) dar nu am avut nici măcar o clipă intenția să arunc vreo vină asupra ta. Dacă asta ai crezut îmi cer iertare pentru supărarea provocată!

Semnez, cu drag, Trandafiras!

 =  Parodia cea mai tare/E-n plina desfasurare!
Sorin Olariu
[06.Nov.03 08:09]
Ba ca-i punga, ba ca-i ceaca,
Ba ca...fugi si plimba ursul,
Concurentii se ataca
Spre-a parodia...concursul!

 =  Comentariu retroactiv post-Jupp
Călin Cătălin Răpciune
[06.Nov.03 09:33]
Voiam sa postez aseara acest comentariu, dar n-am reusit sa ma “loghez” pana azi-dimineata, cand m-am prins ca trebuie introdus emailul in locul pseudonimului. Deh, chiorensis.
Vad o mare de comentarii care au aparut intre timp... pana una alta, daca tot l-am scris, o sa pun comentariul de aseara aici; daca mai e necesar, voi reveni. Comentariul ar fi “venit” imediat dupa cel al lui Jupp B. Itter, il redau in intregime:

Sunt de acord cu toate comentariile tale, Jupp. Chiar daca, in paranteza fie spus, am fost neplacut surprins de decizia de a te retrage [inteleg faza cu mobrele si hondele care n-au ce cauta la sarit obstacole, daca era pentru premiul Academiei Romane poate eram si de acord cu tine. Dar la un concurs virtual de parodii cu premiul o fotografie… fie ea si a Radei ;)… sau mai ales ca era a Radei ;-))… mi se pare ca, data fiind si tema, poate se putea aborda putin mai relaxat, cu mai multa ingaduinta pentru participanti si votanti. Ma gandesc si la Calimero la faza asta, dar el stie deja. Oricum, e doar o parere, nu o judecata, si fiecare cu ale lui. Exigenta si pasiunea sunt la urma urmei un lucru bun si atat de rar la noi incat – cred ca nici nu trebuia sa comentez :)].

Revenind la comentarii, ai surprins aproape idee cu idee ce aveam si eu de zis (pana si silaba lipsa din “sunt vested, Doamna” :)), si ai facut-o mult mai clar si concis, asa ca nu ma (va) mai obosesc prea mult in plus. Ar mai fi unele detalii, dar mai putin importante, gen rima “prajite-virtute” din “Barbatul-zeu”, sau cea “fecioara-pe seara” din”Becherul” (n-ai vorbit de el), care parca nu suna asa kosher, dar oricum nu ma prea pricep la teorie (poate clarifica cineva milostiv cum sta treaba cu rimele, odata pentru totdeauna).

O nelamurire am insa: nu ai vorbit deloc de poezia “XXL” (e a ta cumva :)? Desi imi pare prea “in tema” ca sa nu fie scrisa de …o fata ;-))). Mie aceasta mi-a placut cel mai mult (urmata de Barbatul-zeu, Becherul, Vested si Daos): idee originala, ritm fara cusur, respectand cel al poeziei de plecare, umor senzational pe tot parcursul poeziei (e singura la care am ras cu voce tare), mi se pare (poate alaturi de Barbatul-zeu) singura comparabila cu o parodie de un Toparceanu, de exemplu, si am fost foarte surprins ca ambele au ratat finala. De gustibus…

Si inca un gand: vazand parodiile, imi scot inca o data palaria in fata poeziei domnului Dinescu. I-as fi dat premiul Herder fie si numai pentru poezia asta.

Astept cu interes si alte comentarii.

 =  atat
Calimero
[06.Nov.03 09:39]
Rada,

Daca nu ai face acum, cand trebuie sa anunti rezultatul ( e drept, cei cinci isi stiu locurile) ceea ce ai facut la terminarea postarii poeziilor, as zice ca am apreciat sau am anticipat gresit.

Citandu-ma din nou nu demonstrezi in nici-un fel inconsecventa mea. Spun motivul care m-a facut sa ma retrag in cuvinte diferite.

Am intrat ULTIMA data la acest text interesat de raspunsul la intrebarea mea. Intrebare pe langa care treci. Cate emailuiri ai primit si de la CINE, cu propuneri de modificare a regulamentului concursului ?

Raspunsul aici, daca va fi vreunul. Orice comentariu al meu, la POLEMICA, daca va fi vreuna.

 =  Rada
Jupp B. Itter
[06.Nov.03 10:31]
Rada, citatul din "hoața" a fost O GLUMÃ. Rada din poezia lui Coșbuc e un personaj pozitiv dar văd că pe aici sunt singurul care citește astfel de poezioare. Asta e...


 =  -> Nicolae Tudor
Jupp B. Itter
[06.Nov.03 10:41]
Nicolae, nu înțeleg de ce generalizezi, numai eu am fost cel care am scris ca nu îi apreciez forma. E părerea mea personală, este foarte posibil să mă înșel dar acest lucru este valabil pentru toți cei care critică pe site, nu? sunt sigur că nu ești singurul pe care l-am suparat dar eu măcar am avut curajul să mă exprim.
Sunt convins că 50 de oameni l-au recunoscut pe Dinescu în versurile tale pentru că pînă și eu l-am recunoscut. Doar că n-am mai întîlnit o parodie în care subiectul să fie chiar poezia parodiată. Dar asta este o lipsă a mea.
Cît despre votul din finală, el e corect. Și după părerea mea, era singura poezie ce merita votată.

Cu stimă,


 =  -> Zareh Ara
Jupp B. Itter
[06.Nov.03 10:54]
Pentru că ai pomenit de mine în mesaj, confirm și apreciez interesul în susținerea concursurilor.

Îmi pare rău pentru decizia ta, mai ales că tocmai acum concursurile ar fi avut nevoie de suport. Cel de parodii a fost teribil de greu de organizat (comparativ cu cel de epigrame) datorită numărului mare de concurenți. Chiar și aceste conflicte care pe tine (și pe alții) te (îi) deranjează vor avea ca rezultat o stabilizare a regulamentului, așa că poate îți calci pe inimă și participi și la următoarele concursuri.

Singura mea obiecție e că ar fi trebuit să discutăm despre parodii aici și pe "Polemică" despre regulament.

 =  Jupp
Zareh Ara
[06.Nov.03 11:00]
Nimic nu te împiedică acum să editezi un articol la Polemică, unde să discutați despre regulamentele concursurilor următoare.

 =  ->Călin Cătălin Răpciune
Jupp B. Itter
[06.Nov.03 11:12]
Cătălin, tocmai pentru că nu era Premiul Academiei, am zis că e mai puțin importantă participarea mea în finală și mai importantă e corectarea tendinței de a vota poezia și nu parodia. Abandonînd, am avut posibilitatea să votez, au apărut și definiția parodiei și exemple.
Eu am crezut că dacă voi comenta doar după concurs, se va spune că am făcut-o la supărare, că n-am cîștigat. Acum, dacă m-am retras, iar nu e bine, că cică aș fi făcut-o din orgoliu... păi dacă nici așa, nici invers nu-i bine, atunci cum trebuia procedat? :(

Ai dreptate cu rima "prajite-virtute" din "Barbatul-zeu", deși am citit de vreo 10 ori poezia, mi-a scăpat această eroare. Dincolo însă nu ai dreptate, "fecioară" rimează cu "seară". În ambele cazuri, rima pornește de la vocala accentuată "a" ("ară") și nu de la "e" sau "o". Vezi că în DEX sunt marcate vocalele accentuate la fiecare cuvînt.

Nu am îndrăznit să îmi comentez propriile parodii. Speram că o vor face alții dar...

Mă bucur că ți-a plăcut XXL :) deși nu îți înțeleg raționamentul ce te-a făcut să crezi că e scris de o fată.


 =  Asa si pe dincolo
LOG
[06.Nov.03 15:09]
Subscriu si eu la analiza realizata atât de profesional de Jupp. Am sa mai zic doar câteva vorbe pe lânga el, anume:

Mi-a placut "Rugaciune" destul de mult, talentul autorului fiind evident, însa nu am votat deoarece nu mi s-a parut în tema cu poezia initiala. De asemenea, mi-a placut "De-al dracu'", scrisa cu lejeritate si umor -- am considerat chiar originala abordarea si as fi votat pro daca puteam opta pentru mai mult de cinci parodii. O doza buna de râs mi-a servit si "Sunt tânar, doamna Daos", însa m-am abtinut sa votez deoarece nu spune mai nimic eventualilor cititori care nu sunt în tema cu rafuielile interne ale site-ului. La XXL am râs cam tare, ce-i drept, însa iar nu am putut vota, deoarece nu mi-a convenit faptul ca titlul (sau subtitlul) era legat de un personaj din site pe care un cititor neavizat nu avea de unde sa-l stie, ba si din cauza ca nu m-a lasat inima sa promovez discriminarea persoanelor supraponderale...:)

Alta parodie (care ar lipsi din lista lui Jupp, hmm...) zau ca nu-mi amintesc momentan, iar accesarea paginii cu prima etapa a concursului este catastrofala dupa modificari: cuprinde o droaie de sub-pagini, pe care (majoritatea) nici nu le pot accesa, plus ca multe texte sunt trunchiate înfiorator.

Ah, nu în ultimul rând sa mai aduc niste osanale Radei pentru eforturile altruiste si nervii tari! ;)

 =  parodiile care mi-au placut
liviu dascalu
[06.Nov.03 15:29]
Voi comenta mai intai parodiile pe care le-am votat.
1. "27". "Umor excelent", intr-adevar, sunt de acord cu tine, Jupp. Exploateaza filonul deschis de primul vers al poeziei originale - "(...) vinul ma stie pe de rost", incipit hotarator pentru majoritatea participantilor la concurs. De regula, s-a ajuns la bascalie, pornind de aici, dar "27" pastreaza acelasi nivel al umorului elegant de la inceput pana la sfarsit. "Tragerile la tema" nu mi se par "suparatoare", ci chiar foarte inspirate (de gustibus...). De regula, sunt apropieri foarte mari intre primul si al patrulea vers din fiecare strofa; similaritatile nu par nicidecum un efect al lipsei de imaginatie, o repetitie goala, ci sunt programate de o fantezie foarte precisa, intr-un registru parodic.
2. "Pielea mea de tigru". E mai putin o parodie, cat o gluma plina de umor. Dupa parerea mea, o parodie trebuie sa fie o poezie de sine statatoare, sa contina, deci, si lirism. Nu e cazul, aici. Dar compenseaza prin umor. A doua parte din strofa a doua este, si pentru mine, suprinzatoare. La fel ca si "Sunt tanar, doamna Daos", este o emanatie a "vietii" de pe site; spre deosebire de cealalta, insa, nu contine absolut nici o urma de umor involuntar.
3. "S-o crezi tu!". Este o poezie pe care am votat-o ca sa iasa la numaratoare cinci, mai mult, intrucat restul poeziilor mi-au displacut. Are o anumita acuratete stilistica, dar contine un numar de clisee romantice pe care nu le salveaza nici umorul -inexistent- si nici, precum in originalul dinescian- "sentimentul", fervoarea, "sinceritatea" (construita credibil in poezia model). E o poezie stearsa; nici vorba sa fie o "poezie excelenta", draga Jupp.
4. "XXL", poemul dedicat Radei. Nu o mai gasesc la pagina de concurs, nu inteleg din ce cauza. Se intampla si la voi? Revenind: la mine a fost prima, in top. Retin impresia de formidabila prospetime. Am fost convins, si eu, ca autoarea e o femeie, fapt ce a constituit o surpriza pentru mine (stilul e de-a dreptul magistral). Eu am fost cel care a votat-o primul, a fost "descoperirea" mea (si a fost in pole position doar la mine). Ideea de la care porneste e geniala, e cea mai surprinzatoare poezie. "Starcul si Hipopotamul" a fost o alta parodie care schimba radical "datele problemei", dar "realizarea tehnica" lasa de dorit (daca imi ingaduiti, fac un pariu: autorul ei este un vechi poet elin, cel care a scris despre razboiul broastelor si soarecilor).
5. "Sunt vested, Doamna". Era inscrisa in tabloul periodic al parodiilor la Dinescu schimbarea lui "tanar" cu "batran", si exploatarea acestei posibilitati. Neavand posibilitatea s-o compar cu "XXL", mi-e greu sa ma decid daca e sau nu cea mai buna din concurs. Are lirism (e mai buna decat "27" din acest motiv), rasul amar ramane in cadrul umorului (poate negru), dar contine o melancolie fara contrafacere; nici urma de poetizare, nici un accent fals (o "tragere la tema" fortata) in tot textul. O alta parodie magistrala, asadar (daca ar fi sa pariez, as spune ca e magistrul necunoscut care si-a salvat colegul de la inec, o data).
In episodul urmator: crima si pedeapsa!


 =  criticand cu ciocanul
liviu dascalu
[06.Nov.03 16:32]
O antologie a rateurilor:
1. "Adio, Doamna"
"ma doare-n cot/ De vorbele-ti mieroase si absurde/ Ce le-mprastii in juru-mi peste tot/ Cu insistenta unei babe surde."
"Cu balele-ti curgand in relief" - voi utiliza o noua categorie "estetica" pentru asemenea versuri: cumplitul
"N-am sa-ti fiu eu morcovul din supa/ Degeaba jinduiesti la al meu os", combinatie de speculatie trivial-domestica si triviala propriu-zisa (prima functionand ca alibi pentru a doua)
"de-abia astept/ Sa-ti rup vreo doua coaste, fara mila" si continuarea, pe care nu o rabda... hartia; din nou, cumplit.
Jupp, aici nu te-am inteles deloc.
2. "Barbatul zeu" intra in intregime la categoria "poezie lenesa". E poate exagerat spus "rateu". Dar, in raport cu scopul de a rivaliza cu Dinescu, ar putea fi considerata astfel.
3. "Becherul".
Rima facila rost/prost.
Versul "roscate, blonde, brune le schimb ca pe izmene", care e doar trivial, nu umoristic.
"Becher sunt, Doamna, singur, bogat, frumos, titrat" - subiectul parodiei e ... Dinescu, nu anunturile matrimoniale
"sa-mi creasca mult...nivelul, sa fiu mereu barbat/ sa termin catre ziua ce-am inceput pe seara", de o subtilitate din categoria "Vacanta mare"
4. "E vineri, tanti".
"E vineri, Tanti, femeia o stiu dupa miros/ si pariez ca v-a trasnit un damf cumplit de peste". Cumplit.
"ciorapii de pereti seara de seara mi-i lipeste". Sa ne gandim la adezivul secretat de sosetele insesi? Stilul lucrarii e un argument pentru aceasta interpretare.
"mi-a spus un vierme cum ca am fost candva celebru" - cautarea cu orice pret a detaliului sordid
"E vineri, Tanti, de asta ma doare fix in basca"
Acel "Cum beau bunicii mei cand le cresc unghii" e apreciat drept "incredibil" de Jupp. Eu m-am transpus in imaginatia tenebroasa a autorului, si am ghicit despre ce e vorba: despre morti, carora, on sait, le mai cresc unghiile, cat sunt calzi (sau si reci, dar ce mai conteaza).
5. "Noapte buna!"
Cumplit:
"te mangaiai tandru pe singurul picior"
"si n-am cum, prin proteza-ti, sa-ti feresc sarutul"
"cand spre mine iti bubui, melodios, sezutul"
si altele, imi scutesc cititorii de asemenea orori. Daca ar fi sa se respecte regulamentul, autorului ar trebui sa-i fie retras nivelul (dar legile nu se aplica retroactiv)
6."Rugaciune" - e o poezie de un nivel decent, ca si "Becherul", insa contine un rateu:
"si-mi iarta, doamne, trunchiul nesatul/ de-mperecheri de multe ori bizare". Dumnezeu sa ne ajute! Draga autorule, caieste-te, cat inca nu e tarziu! Roaga-te sa-ti dea Cel de Sus inspiratie si gand curat la scris.
7. "Scurta intrebare, astept raspuns urgent". Intra la categoria obscenului.
Rationamente ipotetico-categorice: "De m-ai avea o data, vei sti ca doar cu mine/ Te poti urca la ceruri sa-l vezi pe Dumnezeu"; Anathema sit!
"Am nasul cat cartoful si piept de-orangutan" - indicii ca poezia ori e scrisa de un tanar aflat la varsta critica, or e o poezie "de sertar", care s-a nimerit sa se "potriveasca" temei concursului. Teribilism ieftin, umor de maimute ce se bat pe burta in pauza de vanatoare de purici.
"Fecioarele dau iama pe strazi cand ma preumblu/ Tragand cu ochi subtire inspre acel...organ"
8. "Sunt tanar..."
Multe parodii proaste par scrise de acelasi ipochimen. Exista diferente cand exista calitate, stil. In bascalie suntem cu totii la fel.
"Sunt tanar, Doamna, femei am cunoscut destul/ ca sa-nteleg chemarea ce-o simt ades in vintre". De ce ar trebui sa fim tinuti la curent cu istoria pulsiunilor si frustrarilor unui oarecare goujat de pe lumea asta? Anonimatul presupus de concurs a deschis o posibilitate: sa injuri, sa spui porcarii fara sa trebuiasca sa simti reversul automat al acestui act.
"caci te doresc cu ardoare, de tine-s nesatul", pare obscenitatea mazgalita iubitei de un troglodit nutrit de arta filmelor porno.
"recunosc si-s mandru: sunt gerontofil! / Sunt tanar, Doamna, tanar! Si ma numesc Vir(g)il!"
9. "Sunt tanar, Doamna Daos"
"Sunt tanar, Doamna Daos, dar nu-s prost". Dar cine a spus ca esti, draga Roznec?
"si-n plus, cum se mai spune, acolo eu am sange!". Sincer, crezi ca intereseaza pe cineva paradoxurile matale?
Si inca un vers grotesc: "Sunt popa, Doamna Daos, si spatele-mi paros/ l'arat deopotriva la domni, cat si la doamne". Un popa dezbracat! Piei, Satana!

Ar mai fi fost cateva poezii, poate, dar nu le-am mai gasit in pagina Radei.

 =  Liviu, pot să critic critica?
Jupp B. Itter
[06.Nov.03 18:08]
1. "Jupp, aici nu te-am inteles deloc."
Nu-nțeleg ce nu-nțelegi. Și eu am fost oripilat de strofa 5.

2. categoria "poezie lenesa".
Te-ai lăsat influențat de ceea ce trebuia să simbolizeze poezia. Dacă ai simțit că respiră lene, înseamnă că și-a atins menirea. Cum adică "in raport cu scopul de a rivaliza cu Dinescu"??? O parodie trăiește prin ea însăși, nu își propune în nici un caz să rivalizeze cu originalul. Dă-mi măcar un exemplu de parodie literară sau cinematografică, unde să îți fie susțină aserțiunea.

3. Liviule, tu încă ai mari lacune atunci cînd este vorba despre rimă. Îți propun să îi spui de ex. lui Marin Sorescu că a folosit aici o rimă facilă:
"...
Tot m-am ales, in ceasul prost
Ciocanitoare pe de rost
..."

Cum este vorba despre o parodie scrisă de mine, ți-aș fi acceptat fără murmur celelalte comentarii dacă nu călcai așa de rău în străchini. Cum adică dom-le "subiectul parodiei e ... Dinescu, nu anunturile matrimoniale"??? Subiectul parodiei e cel stabilit de mine, adică în acest caz, un burlac. Legate de poezia lui Dinescu sun doar MIJLOACELE prin care încerc să mă exprim (așa rău sau bine, cum m-am priceput și io).

6. 7. (numai primul alineat) si 9.
Au fost, într-adevăr și poezii cumplite. Dar în comentariul tău asupra celor pe care le-am enumerat mai sus cazi în cealaltă extremă, dovedind un puritanism de fetiță crescută la maici. Or fi gusturi și gusturi dar tu exagerezi rău de tot uneori.


 =  raspunsuri Calimero, Jupp
Rada Marin
[07.Nov.03 03:05]
Calimero,
sa-ti raspund la intrebare: in afara de ceea ce s-a vazut pe site, am primit sugestii sau am discutat in particular (email si ym) despre regulament cu Nicolae Tudor, Lucian Iacob, Jupp B. Itter, Dorian Duma si Liviu Dascalu. E posibil sa fi uitat pe cineva, daca e asa, atunci il rog sa ma atentioneze.

Jupp,
iata nominalizarile pe care le-am primit de la concurenti in prima faza a votarii:

Catalin Calin Rapciune
- Barbatul zeu
- Becherul
- XXL
- Sunt tanar, Doamna Daos
- Sunt vested, Doamna

LOG
- Sunt vested, Doamna
- Stârcul si Hipopotamul
- Becherul
- Barbatul zeu
- 27

Tudor Nicolae
- Sunt vested, Doamna
- Rugaciune
- Becherul
- Sunt tanar
- 27

Viorel Gaita
- Pielea mea de tigru
- XXL
- Barbatul zeu
- Becherul
- 27

Cosmin Soames
- Becherul
- Adio, Doamna
- 27
- XXL
- Barbatul zeu

Daniel Bratu
- E vineri, tanti
- Flamand
- Rugaciune
- Sunt verde, doamna
- Tare sunt tanar


Jupp B. Itter
- Barbatul zeu
- Sunt vested, Doamna
- Sunt vultur, pasarico
- Scurta intrebare
- Starcul si Hipopotamul

Monica Mihaela Pop
- Sunt vested, Doamna
- XXL
- Becherul
- 27
- Sunt vultur, pasarico

E de-a dreptul jenant ce s-a ales de concursul acesta.

Tot ce mai sper e sa fie descoperita persoana care s-a folosit de numele lui Pan pentru a trimite "Sunt tanar, Doamna Daos". Ca de bunavoie nu va iesi la suprafata.

Eu am spus ce-am avut de spus. Acum pun punct.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !