Comentariile membrilor:

 =  Thais
Adrian Munteanu
[29.May.04 16:56]
Orice s-ar spune, un asemenea tip de sensibilitate rodește cel mai mult în suflete pereche.
Ai așternut la picioarele cititorului o lume din seninul privirilor tale. Numai că inima n-a încetat să bată.

 =  pasarea
Ioana Camelia Popa
[29.May.04 17:04]
Thais, intrezaresc cumva pasarea phoenix? Sa nu uiti de mitul ei, uneori se intampla, mai rar, dar renaste si bate iar, poate intr-o dimensiune pe care oamnii nu sunt capabili sa o perceapa...Frumoasa poveste....

 =  aripi de suflet
Catalina Marincas
[29.May.04 17:53]
"A fost odata un cer"
"A fost odata o pasare"
"Ai fost odata tu"
...o balada a unui cer ce iubeste si o bataie de aripi.
Imi aud sufletul citindu-te :)
multumesc Thais,


pictata in culori

 =  Adrian, Ioana, Catalina
Thais Teodorescu
[29.May.04 18:12]
Adrian,
da, inima n-a incetat sa bata, gratie pasarii cuibarite in ea.

Ioana,
ai dreptate. Mitul pasarii phoenix ne face sa intelegem in alt mod existenta noastra.

Catalina,
iti aud sufletul rezonand...
Te mai astept

 =  parere
elena maria
[29.May.04 18:13]
oare nu e mai bine sa spui "iar tu" si nu "dar tu", "iar inima" si nu "dar inima"?In fine eu asa am vazut-o...

 =  Elena
Thais Teodorescu
[29.May.04 18:20]
nu stiu, astept si alte pareri privind acest aspect

 =  tu
Mae Stanescu
[29.May.04 22:27]
acel "tu" pare a fi un gol de unde ecourile nu se mai intorc...

frumos.

"cerul te-a iubit prea tare", parca aici nu suna bine.

 =  Mae
Thais Teodorescu
[29.May.04 22:39]
"parca nu suna bine"
Parca Cerul asta iubeste tocmai fiintele cele mai dragi noua...

+ "Cerul te-a iubit prea tare"...
Silvia CALOIANU
[29.May.04 22:43]
mie imi suna ametitor. atat.
chiar si la recitire.
e ceea ce as fi vrut sa spun eu vreodata si inca nu am spus.
cine stie daca mi-ar fi reusit atat de bine?!
as vrea sa citeasca acest poem cat mai multa lume...


 =  Silvia
Thais Teodorescu
[29.May.04 23:37]
cred, stiu, ca tu cunosti sentimentul acela pe care-l ai, cand ceilalti te simt dincolo de cuvinte. Acest sentiment ma incearca pe mine in urma vorbelor tale.

 =  Frumos, dar incorect
Daniel Dinescu
[30.May.04 02:05]
Frumoasa transformarea sentimentelor in idei si ideilor in cuvinte in poezia ta, draga mea...imi place.
Ce nu imi place este ca nu esti atenta la gramatica:
"dar tu, niciodată nu pășeai" ar trebui sa fie "dar tu niciodată nu pășeai" si aici "dar"-ul e bun, nu ar trebui "iar", vis-a-vis de ce zicea Elena; alta greseala: "dar inima, a încetat să mai bată" ar trebui sa fie "iar inima a încetat să mai bată", deci fara "dar" si fara ",", regulile de baza ale gramaticii ne invata ca nu avem voie sa punem virgula intre subiect si predicat. Aici nu se poate folosi "dar" pentru ca nu ai nici o opozitie, de exemplu "a plouat, dar tot ies afara". Intre "inima" si "pasare" exista o relatie cauzala, pasarea se aseaza, inima nu mai bate, cauza-efect, deci se impune folosirea lui "iar".
Poezia e tare frumoasa, dar sa fii mai atenta si la aceasta parte...gramaticala.
Cu drag,
Daniel


 =  Daniel
Silvia CALOIANU
[30.May.04 02:32]
Daniel, tin sa mentionez: eu chiar nu am observat nici o virgula, pentru ca ele, in general, ma irita intr-o poezie...Ai si recunostinta mea pentru aceste observatii, pe care ar fi trebuit sa le fac eu, odata ce am afisat steluta...
(Spre regret, e plin siteul de virgule aiurite, le gasim chiar si prin eseurile unor autori respectabili.)

 =  Daniel
Thais Teodorescu
[30.May.04 05:35]
ma voi stradui sa fiu mai atenta la: ",", "dar" si "iar". Esti sigur ca in strofa a doua nu exista nici o opozitie?
Pasarea se aseaza, inima nu mai bate(cauza-efect). Insa pasarea se aseaza intr-o inima care nu mai bate. Pasarile nu se aseaza acolo unde nu exista viata. "s-a asezat, dar inima era moarta" ("a plouat, dar tot ies afara")
"," intre subiect si predicat - asa este - nu avem voie sa punem virgula acolooo!!! Doar stim atat de bine...
Acu' ce sa mai fac? Am pus-o.
:)

 =  Daniel, Silvia
Thais Teodorescu
[30.May.04 03:24]
virgula - gramatica ne invata ca trebuie pusa acolo unde-i este locul. Acu' ce sa mai fac? am pus-o. Si doar am invatat la scoala...

"a plouat, dar tot ies afara" - "s-a asezat, dar inima era moarta" (pasarile nu se aseaza acolo unde nu este viata).
Esti sigur ca in stofa a doua nu exista opozitie?
promit sa fiu mai atenta la virgule, "dar" si "iar"

 =  ambele comentarii?
Thais Teodorescu
[30.May.04 14:40]
initial nu a aparut decat unul dintre ele

 =  dragilor
Elena Malec
[30.May.04 19:25]
de cînd lumea literelor există autori și editori de carte(corectori de profesie).
Pardon de întrebare, dăm steluțe pentru gramatică sau pentru idei și poezie?
Virgule și acorduri puse corect nu dau valoare nici conținut, ci aliniază cuvintele unui text după o știință care n-are nici un folos nimănui:lingvistica.
Gîndirea estetică își are logica ei între sens și consens, sparge norma spre a ajunge la delirul ideii.
A aduce obiecții de virgulițe, căciulițe, fundițe și codițe, mi se pare a căuta nod în papură unui autor.

De la o stimabilă certată rău
cu gramaticile și lingvisticile culturilor europene.

Elena

PS. Thais m-am regăsit și în poezia ta și în comentarii, cînd am timp voi afișa o baladă mai veche de-a mea "Balada prințului nefericit" care seamănă mult cu poezia ta, pe care știu că ai scris-o cu sufletul, nu cu indreptarul ortografic.


 =  thais
Eugen Suman
[30.May.04 20:50]
a publica un text corect din punct de vedere gramatical e o dovada de respect fata de cititor. ori aici au fost greseli gramaticale grave si nu experimente lingvistice care sa duca interpretarea textului la un alt nivel. hai sa nu facem apologia greselilor de gramatica. daniel are dreptate sa faca observatiile respective, alt cititor n-ar mai fi citit niciodata nimic scris de autor din cauza greselilor.

 =  Elena
Thais Teodorescu
[30.May.04 21:24]
cand am patruns in lumea acestui site, stiam ca voi fi aspru criticata(cu sau fara motive intemeiate).
Sper ca Daniel, in comentariul sau, a fost bine intentionat.

 =  Eugen
Thais Teodorescu
[30.May.04 21:39]
Cred ca pana acum, cand mi-a scapat o virgula acolo unde nu era cazul, am dat dovada de tot respectul pentru cititori. Nici nu-mi pot imagina ca s-ar intampla altfel. Aici ne punem sufletul in palmele celorlalti si nu cred ca ne putem supara atat de tare pe cel care ne-a necajit cu o virgula.

 =  Eugen, mamă
Elena Malec
[30.May.04 21:56]
"...și soarele are pete"
José Marti

pentru a mă înțelege în comentariul meu, trebuie să te invit la lectura și/sau meditația pe marginea unei cărți și eveniment științific despre care nu se poate să nu fi auzit;
e vorba de Ultima Teoremă a lui Fermat și victoria unui savant, care a dezlegat-o după 350, imperfect din punct de vedere logic.
Iar matematica e o știință al dracului de exactă!
A avut nevoie nevoie de mai mulți corectori și confrați de numere spre a o perfecta.
Să-i scădem meritul și străduința de a se fi închis pentru 7 ani în pustnicia rostirii numerice spre a dezglega o arcană abstractă ce nu folosește nimănui?!

Hai să nu facem inchiziție, nici din limbaje paturi procustice.
Dă-mi o idee, un conținut, o ardere genuină, o trăire sublimă și dacă ești analfabet angajam un grămatic s-o scrie și s-o dea lumii fără de pată.

Cu aceeași rezistență la parvenitism intelectual,
Elena



 =  Subscriu!
Alexandru Despina
[30.May.04 23:43]

Mi-a placut textul si m-au dusat comentariile.Totul a fost spus.Eu ce sa zic,subscriu!

 =  Despina
Thais Teodorescu
[31.May.04 01:21]
dar eu ce sa mai zic? Inca mai simt pe piele cateva picaturi reci.
Si cate trairi m-au incercat cand am scris "A fost odata"

 =  contrapunct in pasi de zbor
simionescu adriana-marilena
[31.May.04 03:16]
Thais, minunatie fragila de portelan pictat, te rog frumos nu te sparge, ai sa te transformi intr-o lacrima si-ar fi pacat, nu te necaji, iti simt amaraciunea si nu-mi place sa te stiu asa. Slava cerului ca nu exista si o rubrica de comentariu la comentariul comentariului... Mai sint atitea pasari pe lumea asta, pasarea lira, pasarea maiastra si toate zboara atat de frumos in poemul tau. Iti recomand chiar baletul "Pasarea de foc" sau tabloul in ulei cu acelasi nume si Tamara Karasavina in rolul principal, te va destinde mangaiindu-ti cerul pe care cu atata darnicie il asterni la picioarele noastre si pe care eu nici macar nu indraznesc sa pasesc pentru a nu-i tulbura armonia.

Amadriada

 =  reguli stupide. sa ne respectam sufletul si creatia, asta e singura regula
Flaviu Rizeanu
[31.May.04 10:34]
Ascundeti-va dupa reguli stupide!
1. Regulile sunt facute de om pentru oameni
2. Regulile sunt pentru a fi incalcate sau cel putin modificate in virtutea evolutiei si a simtirii
3. Daca ai taria sa sustii o regula, sa ai taria sa accepti ca exista si alte pareri si faptul ca tu respecti o regula stupida nu ii obliga si pe altii sa o faca, sa poti sa intelegi ca faptul ca daca o aplici nu te face mai bun decat altii ci doar mai obedient. Daca toti oamenii ar fi fost ca voi, nu se mai inventa roata! Era suficient de bun mersul pe jos. Poezia inseamna creatia. Creatia se poate reflecta inclusiv la nivel de "grama-tichii", la forme, la fond. Voi va puteti sustine punctul de vedere cat poftiti. Dar sa nu va mirati ca veti fi depasiti, neintelesi si neadaptati. Cel care nu poate sa vada acelasi lucru din mai multe parti nu ar trebuie sa arunce cu pietre in cei care rup tiparele. Si totusi o fac, arunca cu pietrele lor inveninate, cu ochelarii pe nas ca simbol al unei ghilotine regale, in numele stiintei, in numele regulilor, in numele puterii efemere pe care si-au insusit-o pe moment prin regula. De dragul orgoliului de a arata : "prostilor! incultilor! EU stiu sa scriu. EU stiu gramatica. (elementara :))))))))))))) voi sunteti niste nimicuri agramate cu pretentii de poeti!"

Elena Malec, ai tot respectul meu!

Silvia... uffaa... trebuie sa ne aparam reputatia de dogmatic, de "om de litere"? Rushinica! Mai bine nu spuneai nimic sau pur si simplu recunosteai sincer ca ti-a placut poezia si gata.

Eugen, iarta-ma ca am inca o data alta viziune decat tine.. dar parerile tale sunt asa cum sunt (stii tu cum ;), dupa parerea mea, nu datorita prajinilor noastre scurte ci datorita nasului tau atat de pe sus. (ia-o ca pe o parere subiectiva, ca sa nu te ataci inca o data si sa faci infarct de data asta).

Daniel... ce sa zic... ai subliniat un aspect. Ma bucur ca ai observat ca "Frumoasa transformarea sentimentelor in idei si ideilor in cuvinte in poezia ta, draga mea...imi place". Ne-ai aratat insa ca... esti cunoscator de gramatica. Bravo! :) apreciem! Asa cum spune Elena, daca o sa fiu nesigur de folosirea semnelor de punctuatie sau alte reguli pe care TREBUIE (LOL) sa le cunosc, o sa stiu la ce "grămătic" să apelez și voi fi sigur că ești la zi.

Stau si ma gandesc... Daniele, fara comentariul lui Eugen, remarca ta e pertinenta... dar sustin in continuare flexibilitatea. Chiar si in reguli. Reprosul folosirii virgulelor intr-o POEZIE... mi se pare amuzant, chiar daca pare pertinent. Trebuie sa-i "multumesti" insa lui Eugen pentru ca din dorinta ta de a da un sfat a iesit (prin interventia lui) un act de... "cine mi-s IO!"

Thais, esti plina de sentiment! Ideea o mai regasim pe undeva..dar redata prin sensibilitatea-ti caracteristica in maniera ta. Va amintiti? " daca te-as saruta in talpa, ai umbla schiopatand de frica sa nu-mi strivesti sarutul"...
Cerul, picioarele, inimile, pasarile si aripile se rostogolesc - dezbracate de invelis, doar ca idei, simboluri - ciclic in poemul tau atingandu-si scopul! Poezia comunica!

Haideti sa respectam sufletul si creatia. Asta e singura regula pe as vrea sa pot sa nu o incalc.

 =  sa respectam sufletul si creatia. asta e singura regula
Flaviu Rizeanu
[31.May.04 10:04]
Ascundeti-va dupa reguli stupide! tztztzzzzz
1. Regulile sunt facute de om pentru oameni
2. Regulile sunt pentru a fi incalcate sau cel putin modificate in virtutea evolutiei si a simtirii
3. Daca ai taria sa sustii o regula, sa ai taria sa accepti ca exista si alte pareri si faptul ca tu respecti o regula stupida nu ii obliga si pe altii sa o faca, sa poti sa intelegi ca faptul ca daca o aplici nu te face mai bun decat altii ci doar mai obedient. Daca toti oamenii ar fi fost ca voi, nu se mai inventa roata! Era suficient de bun mersul pe jos. Poezia inseamna creatia. Creatia se poate reflecta inclusiv la nivel de "grama-tichii", la forme, la fond. Voi va puteti sustine punctul de vedere cat poftiti. Traditionalismul moare. Tot moare de mult. Sa nu va mirati ca veti fi depasiti, neintelesi si neadaptati. Cel care nu poate sa vada acelasi lucru din mai multe parti nu ar trebuie sa arunce cu pietre in cei care rup tiparele. Si totusi o fac, arunca cu pietrele lor inveninate, cu ochelarii pe nas ca simbol al unei ghilotine regale, in numele stiintei, in numele regulilor, in numele puterii efemere pe care si-au insusit-o pe moment prin regula. De dragul orgoliului de a arata : "prostilor! incultilor! EU stiu sa scriu. EU stiu gramatica. (elementara :))))))))))))) voi sunteti niste nimicuri agramate cu pretentii de poeti!"

Elena Malec, ai tot respectul meu!

Silvia... uffaa... trebuie sa ne aparam reputatia de dogmatic, de "om de litere"? Rushinica! Mai bine nu spuneai nimic sau pur si simplu recunosteai sincer ca ti-a placut poezia si gata.

Eugen, iarta-ma ca am inca o data alta viziune decat tine.. dar parerile tale sunt asa cum sunt (stii tu cum ;), dupa parerea mea, nu datorita prajinilor noastre scurte ci datorita nasului tau atat de pe sus. (ia-o ca pe o parere subiectiva, ca sa nu te ataci inca o data si sa faci infarct de data asta).

Daniel... ce sa zic... ai subliniat un aspect. Ma bucur ca ai observat ca "Frumoasa transformarea sentimentelor in idei si ideilor in cuvinte in poezia ta, draga mea...imi place". Ne-ai aratat insa ca... esti cunoscator de gramatica. Bravo! :) apreciem! Asa cum spune Elena, daca o sa fiu nesigur de folosirea semnelor de punctuatie sau alte reguli pe care TREBUIE (LOL) sa le cunosc, o sa stiu la ce "grămătic" să apelez și voi fi sigur că ești la zi.

Stau si ma gandesc... Daniele, fara comentariul lui Eugen, remarca ta e pertinenta... dar sustin in continuare flexibilitatea. Chiar si in reguli. Reprosul folosirii virgulelor intr-o POEZIE... mi se pare amuzant, chiar daca pare pertinent. Trebuie sa-i "multumesti" insa lui Eugen pentru ca din dorinta ta de a da un sfat a iesit (prin interventia lui) un act de... "cine mi-s IO!"

Thais, esti plina de sentiment! Ideea o mai regasim pe undeva..dar redata prin sensibilitatea-ti caracteristica in maniera ta. Va amintiti? " daca te-as saruta in talpa, ai umbla schiopatand de frica sa nu-mi strivesti sarutul"...
Cerul, picioarele, inimile, pasarile si aripile se rostogolesc - dezbracate de invelis, doar ca idei, simboluri - ciclic in poemul tau atingandu-si scopul! Poezia comunica!

Haideti sa respectam sufletul si creatia. Asta e singura regula pe as vrea sa pot sa nu o incalc.

 =  Thaiis, Hyp1 (sau on si off topic)
Claudiu Banu
[31.May.04 10:16]
Thais poezia imi pare destul de reusita chiar daca eu vedeam finalul altfel. Ma deranjeaza in special versul "Cerul te-a iubit prea tare" in contrast cu urmarea. Probabil eu as fi spus in loc de "prea" , atat de sau as fi spus chiar "Cerul nu te-a iubit"..Sunt multe variante care ar avantaja mai mult poezia. Din punctul meu de vedere.

Hyp1 am trecut si eu printre comentarii destul de fugitiv. Al tau este cel mai aprins si avand in vedere ca marea lui majoritate este off-topic cred ca ar fi fost mai indicat sa il transformi intr-un articol de polemica.

Cu respect,

 =  flaviu
Eugen Suman
[31.May.04 15:48]
flaviu gresesti in ceea ce priveste comentariul meu. am sustinut un singur lucru si anume daca se folosesc semne de punctuatie intr-o poezie sa fie folosite corect. iar daca sunt intentionat gresite sa se explice principiul care a stat la baza experimentului gramatical. aici insa nu a fost vorba de un experiment ci pur si simplu de niste greseli firesti, umane pe care autoarea le-a corectat. n-am spus nimic mai mult. as dori sa incetezi cu atacurile la adresa mea pe acest sit. sau macar sa incerci, nu tin minte ca eu sa-ti fi "vanat" comentariile si sa fi intervenit cu opinii abracadabrante. multumesc.
imi cer scuze autoarei pentru comentariul off topic.

 =  Adriana
Thais Teodorescu
[31.May.04 19:24]
draga mea,
cuvintele tale ma vor ridica de fiecare data cand ale altora vor incerca sa ma puna la pamant. Pesemne ca vor mai exista astfel de situatii...

 =  Flaviu
Thais Teodorescu
[31.May.04 20:01]
esti tare!!!
nici de m-as naste inca o data, n-as reusi sa te egalez.

Astazi am simtit la fel ca atunci cand sadesti sentiment acolo unde nici macar un fir de iarba nu creste.
Imi doresc sa trec peste aceasta stare, pentru ca, pana la urma, celor care iubesc poezia nu le poate ramane altceva(PE SUFLET) decat "sufletul si creatia"

 =  Claudiu
Thais Teodorescu
[31.May.04 20:06]
atunci cand cei dragi pleaca de langa noi, ne place sa credem ca Cerul ii iubeste prea tare...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0