Comentariile membrilor:

 =  george
Eugen Suman
[23.Aug.04 16:20]
eu am atras atentia ca acolo era o incalcare a dreptului la libera exprimare, asta presupun ca m-a aruncat in tabara hienelor imperialiste :))
foarte bine scris acest "protest", poate fi inceputul unei dezbateri publice benefice, cred eu, pentru sit. curaj.

 =  Multumesc pentru atentie Oigen
George Brasoveanu
[23.Aug.04 17:41]
Multumesc Oigene pentru comentariu. Nu cred ca va fi nici o dezbatere, chestiile de genul asta irita. S-apoi vorba aia: capul plecat - labia nu-l taie.

 =  george
Eugen Suman
[24.Aug.04 15:12]
nu cred ca irita chestiile de genul asta, ba dimpotriva. o dezbatere civilizata cred ca ar fi de dorit. a fost sau nu acolo o incalcare grava a dreptului la libera exprimare ? eu cred ca da. poate ca altii sunt de alta parere. de ce sa nu se discute ?

 =  .
Claudiu Banu
[24.Aug.04 15:58]
A fost o incalcare a dreptului la exprimare si din punctul meu de vedere. Dar, Oigen, Aryaman, e mai greu sa discuti asa ceva daca nu iti asiguri un partener de conversatie/polemica. Intr-o alta ordine de idei, si articolul acesta, ca si cel la care face referire, imi pare conceput destul de bine si realizat pe masura.
La mai multe,
C.

 -  domnilor
Radu Herinean
[24.Aug.04 16:04]

din nou despre false probleme cu falsi haiduci.

zabet mihai a scris a scris o cronica obosita si trista (parerea mea) in primul rand fiindca asa a vrut sa o scrie, nu neaparat fiindca asa era atmosfera. daca asa era atmosfera (eu nu stiu ca nu am fost), atunci doar a profitat de exceptia asta (fiindca de obicei atmosfera e f buna) ca sa isi urmareasca scopul. iar dovada e clara: alta cronica "subiectiva" n-a mai aparut, fiindca ar fi trebuit sa scrie de bine si nu asta era scopul.
interesul lui era sa fie atelierul mai bun ? nu! fiindca atunci si-ar fi adus aportul. interesul lui a fost sa critice, si pentru pozitia pe care a ales-o din partea mea el are bila neagra. pe aceeasi pozitie se afla acum si autorul acestui articol: "de ce sa contribuim cand putem sa criticam?"
asa ca ma intreb retoric: "cine ziceati ca sunt tovarasii aici ?!"

apoi, in ce priveste "incalcarea dreptului la libera exprimare" (va cam plac exprimarile pompoase, asta poate releva niste complexe, sau poate nu), cel mai probabil este ca oprirea comentariilor sa fi fost facuta chiar de autor. sa zicem ca nu a fost asa, autorul putea totusi sa redeschida comentariile cu doua click-uri, deci aceasta "incalcare a dreptului de libera exprimare" este o FOARTE mare aberatie in cazul de fata si o falsa problema.
dar, din nou, serveste scopurilor "domnilor" asa ca e foarte util sa o scoatem in fata si sa facem tam-tam.

ce mi se pare cu adevarat trist pentru autorii acestor "opinii subiective si atat de reale" este ca nu prea mai pune nimeni botul la astfel de polemici gratuite, iar cei care poate ar spune "terminati cu tampeniile ca nu stiti despre ce vorbiti" nu o vor face ca sa nu asmuta haita de "domni" asupra lor.

eu zic sa cugetati la lucrurile astea mai mult. e intr-adevar foarte penibil atunci cand cei din "clica la putere" isi fac complimente reciproce, dar nici nu vad dati seama cat de penibil este cand cei din "opozitia constructiva?!" ajung sa se gratuleze si sa se incurajeze reciproc din lipsa de fani si sustinatori.
si e chiar ciudat, fiindca pe acest site oricine zice ceva contra sau ceva de rau are imediat o gramada de sustinatori iesiti din cele mai ciudate si mai neobisnuite colturi ale internetului.

eu revin la intrebarea de mai devreme si mai zic doar:
tovarășii? cine sunt ei de fapt domnilor?!

 =  radu
Eugen Suman
[24.Aug.04 16:39]
foarte interesant, n-aveam nici cea mai mica idee ca autorul ar putea sa redeschida lista de comentarii chiar daca a fost oprita de un editor. in cazul acesta intr-adevar nu mai exista nici o problema, autorul ar fi avut liberatea de a redeschide discutia, daca ar fi dorit. intr-adevar au fost evidentiate numai partile negative in eseul dumnealui insa in subsol aparusera si punctele pozitive, asta ajutand la o imagine de ansamblu mai aproape de realitate. oricum ar fi "cazul" cred ca e inchis daca posibilitatea de a "repermite" comentarii exista.

 =  Tovarășii nu-s de vină
Eugen Galateanu
[02.Oct.05 19:06]
Tovarășii nu-s de vină
Poate dați o bere
Sau luați o penicilină
Dacă sănătatea cere...

 =  sunt un biet om bolnav!
zabet mihai
[02.Oct.05 19:06]
George,
Iti multumesc pentru pozitia curajoasa pe care o ai.Eu nu pot sa imi permit sa fiu asa de curajos deoarece:
am inceput sa scriu la indicatia doctorului psihiatru ca o metoda de terapie pentru schizofrenie si paranoia
si
nu am talent cu carul ca sa pot sa ma lupt de la egal la egal cu oameni mai dotati intelectual decat mine.
Aceste lucruri fac ca orice demers de al meu sa se termine in derizoriu si ridicol.
Nu am stiut nici eu ca se poate face click peste ce a facut un editor si sa se revina la starea initiala. Daca stiam o faceam.
Oricum acum am probabil mai multe bile negre. Bune si astea la casa omului in lipsa de altceva.

 =  Papa Antipapa
zabet mihai
[02.Oct.05 19:06]
Daca vreau sa fiu rau, fara nici un motiv si sa fac pe desteptul gratis, pot sa o fac cu usurinta. Cunosc si limbajul murdar si niciodata nu am considerat ca o injuratura, buna, sanatoasa – provenita din inima, ar strica sau ar face rau cuiva.
Dar am luat o hotarare cand am inceput sa scriu pe acest site; fara injurii, chiar daca situatia creata sau pesoana care a creat situatia, merita spurcat din cap pana in picioare. Si m-am tinut de cuvant; nu am folosit niciodata cuvinte urate in polemicile pe care le-am avut.
De ce ?
Pentru ca a asa am considerat ca este bine. Din prima zi in care am scris am avut parte de un cor de tipete mai vexate decat al meu si tot soiul de critici care mai de care stupide si lipsite de sens.
Dar episodul cu atelierele agonia, le intrece pe toate in dimensiune; mai, mai ca nu am fost linsat.
Si aici, pana la urma am lasat de la mine; mi-am pus cenusa in cap si am incercat sa calmez spiritele dezlantuite de o ura fara margini.
O sa ma intrebati – si de ce ai facut toate astea ? Va raspund sincer ( desi sunt unii care se indoiesc sincer de sinceritatea mea ) Pentru ca asa am considerat eu ca este bine. Inca este o tara libera si pot si eu sa ma bucur de aceste libertati. ( sper )
Daca cineva imi blocheaza accesul pe text – am hotarat sa nu ma supar; nu are sens sa te enervezi pentru atata lucru.
Daca Radu imi da bile negre; foarte bine! Este dreptul lui, caci ma aflu pe proprietate privata; adica un loc unde nu eu stabilesc regulile jocului.
Si sincer sunt de acord cu asta, deoarece am respect pentru proprietate.
Daca ma scoate de pe site, ma baneaza, imi da -20, etc… – foarte bine; din aceleasi motive.
Dar nu ma poate opri sa vin la ateliere, unde intrarea este libera si sa imi impuna punctul lui de vedere. Asta nu se poate.
Pe 13 august am avut o anumita parere; pe 20 august, sincer aceasta parere s-a schimbat, dar nu datorita localului sau din cauza spectacolului. Nici gand! Datorita mesei din spate. Din respect pentru oamenii cu care am stat la masa, nu mi-am permis sa fac critici de tot felul. Insemna sa judec cu unitati de masura diferite situatiile create si atunci am hotarat sa nu mai fac nici un fel de comentariu.
Vad ca nici asa nu e bine. Nici asa, nici asa. Resentimentele continua sa existe, ba chiar au crescut in intensitate, iar polemica merge inainte. Din punctul meu de vedere; foarte bine!

 =  lacrimoze
Radu Herinean
[25.Aug.04 00:08]
vai, saracul de tine, ce ostracizat esti...

 =  imi vine sa plang
zabet mihai
[25.Aug.04 02:39]
Da intradevar si mie imi vine sa imi plang de mila. Uite ca aproape imi dau duhul cand ma gandesc la ce am patit saracul de mine!
Daca vrei pot sa continui in nota asta cat vrei, dar nu cred ca merita. Si nu cred ca, chestia asta cu ostracizarea, este un argument plauzibil.

 =  alo... domnu` ?
Radu Herinean
[25.Aug.04 02:41]
apropo, "domnul" Brașoveanu a amuțit.
nu că m-aș aștepta la scuze...

 =  Ordonati tovarase sergent Herinean!
George Brasoveanu
[25.Aug.04 11:02]
Radule, mai am si alte treb'i nu pot sari sa-ti dau replica atunci cand vrei tu. O sa-ti raspund ca nu ma doare mana, numa' ai nitica rabdare.

 =  Hai ca te-ntrecusi cu gluma Radule!
George Brasoveanu
[25.Aug.04 11:04]
Scuze?!?!?!?! pentru ce sa-mi cer scuze Herinene?!?!?!?!
Pentru ca am niste opinii diferite de ale tale? Imi pare rau dragule, dar nu te pot servi de data asta...

 =  Raspuns pentru Radu Herinean
George Brasoveanu
[25.Aug.04 12:52]

Draga Radule,

Iti multumesc pentru deliciosul comentariu care l-ai postat mai sus. Stilul pe care l-ai ales este absolut sublim in situatia data. Un scurt citat:

interesul lui era sa fie atelierul mai bun ? nu! fiindca atunci si-ar fi adus aportul. interesul lui a fost sa critice, si pentru pozitia pe care a ales-o din partea mea el are bila neagra. pe aceeasi pozitie se afla acum si autorul acestui articol: "de ce sa contribuim cand putem sa criticam?" asa ca ma intreb retoric: "cine ziceati ca sunt tovarasii aici ?!"

Radule, stilul asta in care autorul pune intrebarea si ofera imediat raspunsul este stilul abordat de Stalin in discursurile sale politice. Este o chestie foarte comoda: tu stabilesti problema, tot tu dai raspunsul corect! Nu mai e nevoie ca ceilalti sa gandeasca! Daca nu ma crezi pune mana si cauta vreun volum cu discursurile lui Stalin si lamureste-te singur. Tin sa-ti mai multumesc inca o data pentru aceste randuri care m-au facut sa rad.

Acum despre cronica lui Zabet. Sa-ti explic mai pe larg de ce materialul asta este bun: reportajul este un gen de scriere jurnalistica prin care nu se transmite doar ce, unde, cand si cum s-a intamplat. Un reportaj bun trebuie sa transmita si atmosfera de la fata locului: culoare, sunet, miros. Scrierea lui Zabet contine toate chestiile astea intr-un dozaj foarte bun. La reportaj mai exista un mic secret: chestiile de atmosfera sunt filtrate in mod inevitabil prin fiinta autorului. Nu cred ca cineva este in stare sa defineasca foarte exact in ce mod se produce aceasta filtrare, sunt prea multe chestii implicate. Pana la urma e ca la poeti: pe Silvia Caloianu un tablou kitsch cu animale inexistente o face sa comita o poezie despre ursi polari, in vreme ce acelasi tablou il face pe Eugen Suman sa scuipe in laturi. Nici unul dintre cei amintiti mai sus nu sunt in mod obligatoriu condamnabili pentru atitudinea lor.
Din acelasi motiv este sanctionabila atitudinea ta si a lui Geana: nu poti condamna un om care scrie ceva pentru ceea ce simte el. Pentru ca asta ati facut voi cand v-ati repezit la beregata lui Zabet: l-ati acuzat pentru ceea ce a simtit el la momentul acelui cenaclu. Eu cred ca nu aveti acest drept. Si acum cu bilele negre: din pozitia ta de cel care "taie si spanzura pe toate limbile" (cum te defineai intr-o perioada) nu iti poti permite aluzii amenintatoare de genul " pentru pozitia pe care a ales-o din partea mea el are bila neagra. pe aceeasi pozitie se afla acum si autorul acestui articol". Bilele negre nu sunt amintite in regulamentul sit-ului. Sa inteleg ca ai o contabilitate particulara cu bile albe si bile negre? Si daca nu stiai, afla de la mine: un conducator nu-[i poate permite aluzii amenintatoare. Ori "tai si spanzuri" ori te musti de limba. Chiar iti faci impresia ca cineva se va teme de o "bila neagra"? Ce face bila asta? Musca? Zbiara? Cere de mancare?
Pentru a incheia pasajul asta: Radule, nu poti acuza, condamna, blama un om pentru ceeea ce crede el, pentru ceea ce simte. Te inteleg ca ai investit mult suflet in proiectul agonia.net, insa nu poti sari la beregata unui a care in principiu e de acord cu ce faci tu (scrie pe site, vine la cenaclu) insa are o viziune diferita de a ta.
Acum despre cronicile "oficiale": sunt de-a dreptul plicticoase, ca sa nu zic altfel. Seamana a proces verbal de sedinta de partid: "Radu a venit si a zis ca... Bogdan Geana a apreciat ca... Camelia Petre a recitat cu delicatete... Veverita a cantat... Radu a mai zis... Nu Brublem a recitat..." Pe sistemul asta s-ar putea face un tipizat in care sa existe spatii libere pentru numele faptasului [i al faptei comise. Nu am primit nici un pic de culoare, cronicile "oficiale" mi-au facut gura punga, ata de seci erau.

In ceea ce-l priveste pe Bogdan Geana. Eu unul ma bucur ca intre voi exista o relatie personala deosebit de stransa, insa sunt de parere ca ar trebui sa-l mai temperezi din cand in cand in calitatea ta de cel "care taie si spanzura". Toate ocolisurile din argumentatia ta sunt, ca sa zic asa, futile. Cand ai vrut sa faci "anchete" internautice le-ai facut foarte repede. Vrei sa spui ca nu puteai afla cu certitudine ca Bogdan Geana e cel care a inchis lista de comentarii? Eu sunt de parere ca puteai afla din "doua clickuri". Faptul ca autorul putea redeschide lista de comentarii "cu doua clickuri" nu are nici o relevanta. Important e ca Bogdan Geana a inchis fara nici un motiv o lista de comentarii, abuzand practic de puterea pe care o are. Un gest elementar de buna cuviinta ar fi ca maestrul Geana sa-si ceara scuze. Sau, vorba lui Cuza, "unde a scuipat boierul sa pupe Voda". Insa mi se pare mie ca Voda e pe blat cu boierul.

 =  George Brasoveanu
Radu Herinean
[31.Aug.04 16:51]
din comentariul tau reiese ca eu nu am acelasi drept la opinie pe care il are Zabet Mihai. adica el poate critica ceva ce i se pare gresit sau prost, dar eu nu-l pot critica pe el daca ceea ce zice el mi se pare mie gresit.

Pana cand ai sa intelegi ca gestul de a critica ceva permite si pareri din partea celor care sunt criticati si ca aceste pareri nu sunt neaparat "condamnari" cred ca voi alege sa nu imi mai pierdut timpul cu "domnia" ta fiindca pare sa fie timp pierdut.
in plus, imi permit sa imi aleg interlocutorii si cred ca o sa aleg sa nu mai discut cu cineva care mi se adreseaza cu "herinene", adresare de prost gust care consider ca nu poate veni decat din partea unuia de neam prost.

Ar trebui sa iei o lectie de la Mihai Zabet, pe care il apreciezi, pentru ca el nu gandeste la modul "doar eu am dreptate mereu si daca am dreptate nimeni si nimic nu poate schimba asta" si probabil ar putea sa te mai invete si alte lucruri interesante.

oricum, succes.

 =  Radule, tu nu raspunzi la intrebarea esentiala
George Brasoveanu
[01.Sep.04 14:32]
Draga Herinene,

In primul rand din comentariul meu nu reiese ceea ce spui tu. Mai citeste o data. In al doilea rand din pozitia ta de cel care "taie si spanzura" critica pe care o emiti are un alt gen de valoare. Imi pare rau ca n-ai inteles chestia asta pana acum, iar daca ai inteles te folosesti de pozitia ta intr-un mod cel putin nedemn.

N-ai decat sa-ti alegi interlocutorii cum vrei, e la liber. Nu fac parte din cercul tau de prieteni, insa in calitatea ta de "cel care taia si spanzura" pe site cam trebuie sa fii atent la jalobe, mai ales cand acestea sunt intemeiate.

Te superi ca vacarul pe sat pentru apelativul "herinene". Mie mi se pare de bun gust, in orice caz nu e jignitor. Totodata ti-as cere sa nu ma mai jignesti. Ai mai avut o remarca in care m-ai facut "copil tampit" [i detinator de "reactii necontrolate", iar acum m-ai facut "neam prost". Ti-as recomanda sa incetezi cu iesirile astea.

Cum ti s-ar parea sa-l cataloghez pe amicul Geana drept "greierele Jimminy care-l ghideaza pe micul Pinocchio, ratacit in poezia post moderna"? Pe bune, Geana chiar seamana cu Jimminy si tu ai nasul destul de ascutit... Te rog sa nu iei in considerare vorbele anterioare, sunt folosite doar ca putere de exemplu. Inca o data, inceteaza cu jignirile. Iar daca esti cu adevarat las, iti dau voie sa stergi acest comentariu al meu.

Revenind: ma simt deosebit de bine vazand ca eviti si de data asta problema principala: a facut Geana un abuz sau nu atunci cand i-a inchis lista de comentarii lui Zabet? Daca a facut un abuz, care este penalizarea? Sau daca Geana beneficiaza de o imunitate aparte, vrem sa stim si noi. Si nu te mai da atata cotit Herinene, nu-i sta bine unui sef o astfel de atitudine.

Succes si tie

 =  cum e corect...
Anni- Lorei Mainka
[13.Sep.04 19:35]
vreau de fapt sa stiu doar daca se zice "pina cind ai sa intelegi"...eu fac colectie de expresii, pentru ca in jurul meu sunt atitia snobi ca am ajuns sa controlez in lb. romana totul, mai bine intreb ,ca sa nu gresesc...multumesc.

 =  cel mai interesant de pe agonia.ro
maria-magdalena ZAHNER
[08.Oct.04 15:07]
Ce cred despre acest(e) text(e)? In sfârsit, înteleg cà de fapt ceea ce este cel mai interesant pe agonia.ro se petrece în "culise". Lectura comentariilor, în mod special modul în care domnii Herinean si Brasoveanu si-au încrucisat sàbiile, mà recompenseazà pentru lectura multor texte de pe rubrica "texte". Sper cà domnii respectivi vor continua, spre marea mea plàcere si poate si a altora. Bunà ziua tuturor domnilor si doamnelor. Mag




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0