agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2951 .



Davila Studio Interfest la căderea cortinei
articol [ Evenimente ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sucdeportocale ]

2009-11-28  |     | 



Cea de-a treisprezecea ediție a „Davila Studio Interfest” s-a încheiat cu o seară aproape psihodramatică oferită de actorii de la teatrul „Knjajevsko Srpsky” din localitatea sârbă Kraguevac.
Spectacolul a debutat, în mod inedit pentru publicul piteștean, în holul teatrului, unde s-a desfășurat un party al Clubului „New Word Order”, în cea mai autentică atmosferă meaning, specifică teatrului de club.
Jazz, dans, fum de țigară, băuturi rafinate, femei frumoase, o societate burgheză obișnuită, într-o seară oarecare, de ce nu?, chiar cea de 27 noiembrie 2009. După cele câteva minute de petrecere, lungi, adesea plictisitoare pentru că s-a vorbit mult în sârbește și nu în engleză, pentru că nu s-a interacționat suficient cu publicul, am fost conduși în catacombele teatrului, prin subsolurile care au devenit studiouri improvizate în care am fost martori tăcuți la interogatorii și violuri realizate de soldații sârbi împotriva populației croate, am asistat la procesul lui Miloșevici, la un triaj al exodului și, în final, chiar la bombardarea Belgradului, în general cam la toate atrocitățile care au marcat istoria recentă a fostei Yugoslavii.
Poate singura dată când efectul de psihodramă a fost produs a fost cel al „triajului de la frontieră”, când, personal, am simțit ce înseamnă neputința de a te implica în salvarea celuilalt, fiind obligat să te limitezi la rolul de spectator. Încă o dată, cred că, raportat la proiectul în sine, regizorul Dragan Jakolevic ar fi putut miza mult mai mult pe participarea activă a publicului.


Chiar și așa, spectacolul "Clubul Noua ordine a lumii", de Harold Pinter, Hainer Muler, Platon, prezentat de Teatrul Knjazevsko Srpski din Kraguevac, Serbia, a fost răsplătit cu premiul pentru cel mai bun spectacol al festivalului.
Dragan Jakolevic(interpretul rolului Platon) a primit premiul de excelență pentru promovarea teatrului „Alexandru Davila” în Serbia, pentru același merit, de a fi promovat teatrul piteștean peste hotare, fiind răsplătit și actorul bulgar Anastas Popdimitrov, de la teatrul dramatic din Vrața, teatru care a prezentat o excelentă adaptare după „Fuga” lui Mihail Bulgakov, în care Popdimitrov a interpretat rolul Generalului Roman, interpretare încununată merituos cu premiul pentru cel mai bun actor. De aceeași distincție s-a bucurat și Vlad Vasiliul pentru rolul "Profesorul" din spectacolul Lecția prezentat de Teatrul "Fani Tardini" din Galați.
Tot în dublu exempar a fost și premiul pentru cea mai bună tânără actriță, fericitele câștigătoare fiind Iulia Colan, de la Teatrul „Toma Caragiu” din Ploiești, pentru rolul Hilda din piesa „And Bjork of course”, în regia lui Radu Afrim, respectiv Iulia Colan, de la Compania Teatrulescu de la Craiova, pentru rolul din piesa „Neînțelegerea”, adaptare după piesa lui Albert Camus, în regia lui Vlad Drăgulescu.
Și tot două cele mai bune actrițe au fost desemnate Mirela Cioabă pentru rolul Mamei din „Neînțelegerea”, respectiv Mihaela Teleloacă de la Teatrul de Comedie din București, pentru rolul din Piesa „Fitness”, regizată de Mihai Bisericanu.
Cea mai bună scenografie a fost apreciată ca fiind cea a Alinei Herescu, pentru spectacolul „And Bjork of course”, iar cea mai bună regie a fost socotită cea a lui Radu Afrim.
S-a mai acordat premiul pentru valorificarea și promovarea dramaturgiei românești, acesta revenind spectacolului „Jucătorul de baseball” de Mircea M. Ionescu, în regia lui Matei Varodi, de la Teatrul „Alexandru Davila” din Pitești.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!