poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2923 .



insomnia
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [bled4tears ]

2005-02-11  |     | 



e tarziu..prea tarziu..pana si somnul meu a adormit in fumul tigarii (a cata..?!) uitata aprinsa in scrumiera.. scapata din lantul aurit al cenzurii constiente, imaginatia mea se joaca cu imgini, cu litere (alaturate haotic in simulacrele unor cuvinte), cu idei.. se joaca cu mine.. ma plimba prin toata lumea (a carei realitate mi se pare indoielnica), ma arunca dintr-un colt in altul, dintr-o cultura in alta, dintr-o viata in alta..
camera mea, coltul meu de univers, atat de drag si atat de cunoscut, se transforma cu fiecare secunde care ma dezbina, in ceva confuz, diform..formele se dizolva, culorile se contopesc, sunetele se destrama..timpul si spatiu, principalele coordonate care de obicei imi asigura relativa verticalitate, isi pierd insemnatatea, iar eu le privesc neputincioasa, inmarmurita de spaima - devenit acum singurul sentiment care imi aminteste de conditia-mi (prea) umana..
libera acum, dupa atat de mult timp de prizonierat (consimtit?), imaginatia mea isi revendica dreptul la zbor, la plutire.. inainteza mereu si mereu spre necunoscut..si ma trage dupa ea..
as vrea sa strig, sa-i spun sa ma astepte, sa mearga mai incet, sa se opreasca.. dar cuvintele raman nerostite, temandu-se parca sa nu cada in banalul ridicolului... dar, e mai bine asa, sa ramana in tacere pe veci..caci oricum am o stranie senzatie de vid, si cuvintele oricat de marete ar fi nu au capacitatea tranzitarii acestei stari..
insa... stai...
imaginatia mea... face o fapta buna!!!.. nu calatoresc in absurd...iar acesta nu e vid... daca ma uit mai atent acesta e universul sufletului meu..DA!!! ..ma aflu in interioritatea mea..uite, acolo dupa un gand sta amintirea strazii copilariei..si, ceva mai aproape, uite, dupa visul asta mort, e aripa rupta a sperantei intr-o lume mai buna..
ce gol si trist e totul aici!!! nici urma de dragoste, de compasiune..nu zaresc nici speranta, si nici idealul.. doamne, pana si ura a parasit (plictisita?!) lacasul sufletului meu..si toate aceste epave, ale trecutului si ale viitorului, impreuna cu cadavrele prezentului se scalda in ignoranta..
acum imi e indiferenta si imaginatia.. de acum am s-o las libera, dar nu am sa o mai urmez..sa faca ce vrea..mi-a aratat sufletul meu, si eu care tocmai de el vroiam sa ma ascund..dar..totusi...ea e singura ca imi mai e alaturi..poate ca va reusi, intr-o alta eternitate sa ma scoata din vidul in care am pretentia ca "TRAIESC"..
***
s-a stins si tigara uitata in scrumiera..iar somul meu s-a trezit..imi face ghidus cu ochiul si ma invaluie..oare...daca mai aprind o tigara va adormi din nou?!..poate, dar atata fum imi face rau...iar atingerea lui e atat de placuta..
S-a facut tarziu..prea tarziu..noapte buna!!! dar daca ma gandesc mai bine, nu e tarziu...e devreme..aproape prea devreme, deci buna dimineata..
hehe, m-am zapacit..si v-am zapacit si p voi. cred ca am sa ma pun sa dorm, si am sa las formulele oficiale pentru maine, cand somnul va adormi in fumul altei tigari uitate in scrumiera si in aburii unei cafele tari si dulci..dar mai e pana atunci...iar acum, trage de mine..ma cuprinde..ma invaluie..ma saruta...ma vegheaza...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!