poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1459 .



Despre.... despre
eseu [ ]
In noapte

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [AIUA ]

2009-11-07  |     | 





Pacatul de a fi muritor

Omul nu este decat un sambure un totem in plenipotenta lumii aruncat, azvarlit de propria soarta , in noroiul cunoasterii de ce noi , de ce acum?

La inceput a fost NIMICUL si din el s-a inaltat o lumina fara umbre pe care intunericul creandu-si proprii semeni incearca s-o descatuseze de acest pamant, dar armonia deja a fost contrar vointei am fost creati noi dar in ideea noastra de a atinge puritatea sta samburele intrebarii si mirarii noastre de a exista, de a fi intr-un etern paradis.

DE CE

Timpul nu e decat o unealta a propriului nostru ritual de trecere, a propriei noastre neputinte de a distinge binele de rau, stiti daca am intreba ce e fericirea la un animal, pasare, sau mamifer ne va intreba ce e aceea ea exista si atat, nu o cauta se izbeste de ea zilnic in clipele marunte cand manaca sau in secundele cand naste, totusi ca o stare de fapt este si o esenta a acesteia, astfel incat oriunde am cauta trebuie sa ne punem intrebarea “In fond daca lumea a avut un inceput si va avea cu siguranta un sfarsit intr-o forma sau alta intr-un timp imminent sau de o iminenta la milioane de ani departare (ceea ce nu inseamna nimic comparative cu ciclul de viata al Universului) de ce noi continuam sa existam sfadand intraga armonie a Universului, sunt civilizatii care au disparut nu datorita vreunui cataclism nuclear, geologic, ancestral, terestru sau spatial, ci pentru ca au atins un anumit grad de unificare spirituala dandu-si seama ca de fapt ei sunt dezordinea in aceasta lume , contraarmonia universala si s-au stins precum se topeste un fulg de zapada tinut la caldura dar norii formati din acesta ne bantuie noua cosmarurile azi. Hm, poata ca degeaba cautam viata pe alte planete, spatiul e gol, pentru ca intr-un fel sau altul prin existenta noastra am creat dezordinea, am pangarit cunoasterea, am creat Raul necesar pentru ca sementia noastra sa traiasca dar cu ce pret, ne-am pierdut abilitatea de a evolua suntem dependenti de masini de lucruri de tot ceea ce inseamna „Material” insa am neglijat ceea ce era mai important recunostinta faptului ca existam bucuria zilei de azi bucuria zilei de maine, suntem singuri intr- o lume complexa suntem depasiti de val, viitorul se apropie cu pasi repezi, oare il vom mai putea pacali cum am facut-o si altadata, se vor creea noi structuri sociale, evolutia daca va mai exista va fi una artificiala , indusa intr-un mediu unilateral supus propriilor noastre reguli propriei noastre umanitati, , va fi o bomba vie pulsand ca o tumoare in lumina inghetata a cosmosului, poate daca nu urmam aceasta cale procesul ar fi continuat, am fi avut aripi, si nu avioane, ne-am fi deplasat cu viteza gandului si nu cu ajutorul masinilor, poate ca...... dar prea multi de poate ca , si totusi daca ne consideram in viata si ceea ce traim nu e decat un vis urat un scanncet in mijlocul noptii, un glas din pantecele facerii, poate ca noi suntem deja morti si aceasta este Lumea de Apoi, cu razboaie crime suprapopulare, cu sex, droguri fericiri absurde ( dar putem fi noi capabili sa discernem adevarul de fals fericirea unuia e drogul, al altuia e bautura sau tigara, sexul, sau violenta e ceea ce ii defineste noi i-am creat si tu cititorule in strafundul tau inecat de tehno-cultura de pseudoarta, de kitch grotesc o lumanare se stinge iesi din carapace nu mai citi aceste randuri fugi , sari priveste norii si admira-le complexitatea, gusta roua diminetii , caci din ea ai fost creat, contribuie la starea de fericire si nu modeleaz-o dupa propriile-ti dorinte, nu incerca sa intelegi fericirea EA te va gasi pe tine, nu lasa lumina sa se stinga regulile sunt create de oameni pentru oameni aia e bine aia e rau, asa si este dar acest lucru e valabil doar in cazuri particulare singularitati ale propriei tale persoane ce se interpun peste alte constrangeri ale anturajului tau , insa suma globala a acestor reguli sufoca planeta nu auzi strigatul ei de ......suferinta), nu uita pacea nu e decat o stare de razboi si numai acesta conduce la pace intr-o forma sau alta framantarile sociale nu sunt decat simptome ca sistemul e bolnav, daca nu e lasa ca-l facem noi bolnav pentru ca omul e o fiinta razboinica, inca de la crearea lui si pana la sfarsitul nostru ne vom lupta intr-o forma sau alta nu suntem multumiti de un lucru vrem altceva si cand atingem idealul propus, nu ne place si o luam de la capat, „De ce” voi ma intrebati pentru ca in timpul evolutiei noastre am fost nevoiti sa luptam pentru supravietuire avem crima in sange si aceste lanturi impuse de societate nu creeaza decat o stare mocnita de neliniste ne euniciaza propria noastra teama de fericire de cautare poate de accea alte entitati se feresc sa ne contacteze sa nu se molipseasca si ei sau poate noi nu suntem decat spitalul lor de nebuni. Aceasta remodelare a planetei noastre nu duce decat la un razboi etern cu aceasta si desi ea ne transmite semnale noi continuam sa o schingiuim pana se va stinge, pana va capitula si cu ultima ei suflare ne va lua si pe noi, intr-un fel o meritam suntem stapani pe soarta noastra „Da suntem cu adevarat liberi - Stapani peste Nimic dar Stapani.

LA INCEPUT A FOST NIMICUL
LA SFARSIT VA FI DOAR OMUL

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!