poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2540 .



Condiția omului sub astre
eseu [ ]
(fragment)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [armaghedon ]

2009-12-20  |     | 



"Omul populează cosmosul cu sine însuși, și tot ce nu este el însuși nu poate fi decât ca el însuși." (Victor Kernbach, Biserica în inovație, Ed. Politică, 1984, București)

Omul a fost întotdeauna interesat de necunoscut și viața a considerat-o un miracol.

Încă din timpuri străvechi omul s-a confruntat cu anumite fenomene ce îi veneau greu a le înțelege, de aceea încă de atunci, intrând în contact cu aceste fenomene ale naturii, au început să apară idei oarecum controversate în ceea ce privește proveniența lor ce era un mister. De la aceste controverse au început să apară religiile indiferent că sunt universale (creștinism, Budism) sau limitate într-un cadru restrâns de curent filosofic sau sectă (zen, esenieni etc). Ei au incercat să le dea o formă și o obârșie a tuturor acestor fenomene mistice transformându-le în fenomene divine atribuindu-le unei divinități fie ea Allah Yahwe, Marduk etc. care, prin puterea lui a făcut ca această lume să existe, iar omul a devenit astfel o creație al divinității supreme, care este datoare creatorului său sț-i slujească și să respecte anumite reguli divine sau morale.

........................................................................................................................

Ideea de mântuire apare în urma păcatului strămoșesc ce există în mai toate credințele creștinism, mozaism, maya sau cele scandinave având ca principală cauză atingerea și gustarea din fructul oprit.

........................................................................................................................

Numai omul putea păcătui în acest fel având în vedere că numai el poseda suflet (suflarea lui Dumnezeu) pe care îndatorirea lui este de a reîntoarce această suflare lui, dar acest lucru numai prin respectarea și păzirea legilor impuse de el, în caz contrar acestea vor cădea în mâinile demonilor ce se războiesc cu divinitatea și astfel vor fi chinuite ca o formă de răzbunare împotriva divinității.

Omul căzut în mijlocul acestei lupte între bine și rău din pricina profanării pomului interzis, pentru a putea recâștiga partea lui la întregul divin, condiția impusă de către divinitate este aceea de a respecta anumite reguli - în unele credințe - ..................................... sau în cea creștină unde credința în sacrificiul divin și iertarea de păcate prin sângele lui Iisus Hristos.

........................................................................................................................

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!