poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5545 .



Politica și Limba Engleză
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [George_Orwell ]

2012-07-25  |     |  Înscris în bibliotecă de Popescu Valentin



Nu am în vedere aici utilizarea limbii literare, ci doar limba ca un instrument de exprimare și nu pentru ascunderea sau împiedicarea gândirii. Stuart Chase și alții au ajuns aproape de a pretinde că toate cuvintele abstracte sunt lipsite de sens, și au folosit acest lucru ca un pretext pentru a argumenta un fel de chietism politic. Din moment ce nu știi ce este Fascismul, cum poți lupta împotriva fascismului? Individul nu trebuie să înghită absurdități cum ar fi aceasta, dar ar trebui să recunoască faptul că haosul politic actual este legat cu degradarea limbajului, și că se pot aduce, probabil, unele îmbunătățiri, pornind de la finalitatea verbală. Dacă vă simplificați limba engleză, vă sunt eliberați atunci de cele mai grave nebunii ale ortodoxiei. Atunci nu poți vorbi în nici unul din dialecte necesare, și atunci când faci o observație stupidă, prostia va fi evidentă, chiar și pentru tine. Limbajul politic - și cu variații acest lucru este valabil pentru toate partidele politice, de la conservatori la anarhiști - este conceput pentru a face minciuna să sune veridic și crima respectabilă, și pentru a da un aspect de soliditate a vântului gol. Nu se pot schimba toate aceste într-un moment, dar se poate cel puțin face o modificare a obiceiurilor proprii, și din timp în timp se poate chiar, în cazul în care cineva huiduie destul de tare, trimite unele fraze uzate și inutile - călcâiul lui Ahile, melting pot, veritabil infern, sau o altă secvență de refuz al comunicării - în coșul de gunoi, acolo unde îi este locul.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!