poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1399 .



Despre alte ocupații
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2017-07-16  |     | 



Cum spunea Noica, una din fericirile (bucuriile) simple e și întâlnirea unor oameni cu credință, evoluați spiritual. Ai, deodată cumva, sentimentul că nu ești rătăcit printre trecători nevoiași sau mașini scumpe, la scara cealaltă a verbului înstărit. Dar mai mult, aș putea spune, minunea că mai sunt preocupați cu probleme spirituale, să vindece timpul și locul cu un gând curat și chiar o rugăciune. Când ai legătura cu Creatorul, se schimbă toată influența energetică din jur, tot câmpul de forță rațională. Și dacă nu te îndoiești în credință, chiar poți să ajungi la transformările cerute. Am să insist puțin pe rezolvarea diferitelor probleme avute sau potențiale, prin care mi-am dat seama că în credință nu ești niciodată singur. În anumite situații grele prin care am trecut, doar am vorbit în gând cu Tatăl nostru și mi-a trimis omul potrivit. Așa se întâmplă, nici nu închei bine gândurile și se ivește soluția așteptată sau altă cale. Să nu mai spun de alte lucrări care depășesc sfera utilitarismului și comodității perceptive, putem să schimbăm orice formă de manifestare a fenomenului rațional (că “irațional” numai materialismul dialectic ne spunea că există). Și cu atât mai mult, mă bucură existența celor care văd mai departe de planul bruiajului informațional. Până înțelegi mesajul de la Creator e nevoie să depășești cele două planuri superficiale de percepție, prin care simți forța energiilor de opoziție. Există sigur, cei care practică meditațiile și rugăciunea adevărată cunosc deja, un bruiaj al gândurilor și energiilor din afara dialogului spiritual. Opoziția despre care pomenesc ne descoperă cât de infectat sau toxic e locul în care realizăm legătura gândurilor în dimensiunea spirituală. Ce scriu aici se numește Teozofie, dar Rudolf Steiner, adeptul și practicantul acestei cunoașteri, s-a lovit de un ateism feroce în vremea respectivă. Așa cum și în comunism, dacă discutai despre din ăstea care depășeau sfera de preocupare a tovarășilor, erai etichetat drept șarlatan. Vă spun că energetic suntem supuși unei influențe distructive dată chiar de căderea în timp, ca să-l amintesc pe Cioran. Pe lângă această influență a degradării, intrăm în contact cu oameni sau rațiuni energetice aflate pe anumite stadii de evoluție-involuție spirituală, care doar prin gânduri negative, invidie sau răutate gratuită (din lipsă de control) pot induce energii distructive. Îmi aduc aminte că am cunoscut odată pe cineva care trăia o satisfacție de neimaginat când reușea să stârnească neînțelegeri. Și mă exaspera starea aia de neimplicare, până la urmă i-am spus că i se vor întoarce nebuniile provocate și m-a înjurat cumva printre dinți. După ce a plecat de la mine, a dat cu mașina în stâlpul din centrul platoului. Era un stâlp acolo, înainte de a fi parcarea. Sau se întâmplă să întâlnești oameni, cunoscuți sau mai puțin, cu încărcătură negativă, care transmit nonverbal un blocaj de comunicare. Situarea mai mult timp în preajma lor, îți dă sigur dureri de cap. Vei merge să iei ceva pentru durerea de cap, fără să te eliberezi prin rugăciune sau meditație și vei repeta procedeul că ești om modern, nu crezi în prostii din acestea. Vei face vânzare industriei farmaceutice. Asta trebuie să conștientizăm, cum să blocăm aceste influențe negative, distructive și să avem grijă la autocontrolul gândurilor. Prima măsură de protecție constă în rugăciunea și meditația făcută înainte de a lua contact cu mediul neinițiat sau amestecul energiilor din afară. Rugăciunea e ca o armură, iar expunerea la stările din afară cauzează fisuri de încredere și astfel, fără blocaje, necesită o continuare a meditațiilor și rugăciunilor.” Rugați-vă neîncetat!”spunea Iisus ucenicilor. Prin meditație și rugăciune ordonezi gândirea și încet îți poți controla gândurile și cuvintele. Mai departe, îți ordonezi întreaga viață, ai o liniște în adânc, înțelegi că nimic din afara dialogului spiritual nu te poate influența sau afecta în așa măsură încât să revii la starea de cădere. Rugăciunea și meditația ne ridică de la condiția animalului bolnav, ne oferă conversația cu Dumnezeu, Adonai, Elohim. Vă rog să încercați acest dialog, cu cât vom reuși mai mulți, locurile și rațiunile din jur vor fi vindecate! Când s-au întors ucenicii la Iisus, îi povesteau mirați că aveau puteri să vindece, să facă tot felul de minuni și chiar să scoată duhurile necurate. În aceasta constă controlul gândurilor și cuvintelor.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!