poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1505 .



În sine
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2017-12-10  |     | 



În timp înveți ce înseamnă starea de liniște interioară și de unde vin gândurile degradante, stările de neîncredere. Încet, pas cu pas, receptiv la acestea, descoperi că tot ce trebuie schimbat e în gândirea și adâncul tău. Așa înveți alfabetul, primele propoziții, dialogul cu Creatorul, prin siajele pașilor celui Etern în visele avute. Cu siguranță primești confirmări la timpul potrivit. Cum poți să te vindeci de eul bolnav? Prima condiție, să-ți veghezi conținutul informațional, nu-ți lăsa gândirea amăgită de un flux al imaginilor și sunetelor perturbatoare. Echilibrul interior e dat de modul în care te eliberezi de stările și gândurile din afara dialogului cu Creatorul. Folosesc termenul de “Creatorul” (în loc de Dumnezeu) pentru a fi perceput mai aproape de ființa noastră de făpturi creatoare după chipul și asemănarea Lui.Trebuie să-ți analizezi gândurile care îți aduc diferite stări, la fel ca visele care au darul de a-ți transmite anumite mesaje prin impresii din trezire. Avem nevoie de un timp petrecut dincolo de gălăgia cotidiană, cu noi în profunzimea gândirii (dacă o mai avem în bună funcțiune). O depășire a limitelor freudiene de conexiune la planul imanent al simțurilor. Și dacă ești atent la gândurile și stările primite, în funcție de ce trăire îți dau, vei înțelege de unde provin și cum le poți anihila sau vindeca prin lumina cuvintelor rugăciunii. Starea de veghe, apărare în fața răului, nu o ai doar la ritualurile bisericii sau rugăciunile solemne. Fără continuitate în toate gândurile și exprimările zilnice, își pierde orice rol. “Rugați-vă neîncetat!” le spunea Învățătorul ucenicilor, că oricând poți să cazi în tot felul de efecte negative, gânduri murdare fără să înțelegi cum să ieși de sub povara degradantă. Iar când ajungi să-ți vindeci gândirea și spiritul, nu-i privi lipsit de smerenie pe cei care încă se luptă pentru acest scop! Că nu prin forțele tale ai devenit luminat, ci prin puterea Celui care s-a îndurat de tine. Nu mai simți plăcerea în a-i judeca pe cei mulți, aflați pe diferite trepte de înțelegere, ci mai degrabă îl chemi pe Creator să-i vindece din ignoranță. Tot ce se întâmplă rău în civilizația asta are drept cauză necunoașterea, e ca în zorii primei civilizații când mulți se întrebau de ce li se întâmplă atâtea nenorociri după ce ei semănau ura, dezbinarea, lăcomia și violența. Toate gândurile și exprimarea lor în fapte, fără filtrul discernământului, au ecoul, consecința încărcăturii purtate. Dacă nu te-ai vindecat și porți în gândire partea de invidie, ură, desfrânare, necumpătare, toate acestea vor veni ca o avalanșă peste tine. Și asta, în istorie, s-a întâmplat și la scara națiunilor, imperiilor.Cei care au semănat teroare și ură au fost striviți sub ecoul faptelor.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!