poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1137 .



A ști 1, Maximul și minimul 1, Susul, josul, înainte și înapoi 1, Traiectoria 1
personale [ ]
Gânduri scolastice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-10-29  |     | 



În a ști se află în stare latentă toată cunoașterea care se augmentează prin doctrina adevărurilor și se fisurează prin erorile conținând forța înșelătoare a iluziilor.
A ști este echivalent cu a înțelege asimilând acea cunoaștere care se mulează pe structura ființială, de aceea oamenii cunosc în mod diferit, știu doar ceea ce pot integra în ființă, iar vieții i-au construit o axă verticală pe care au pliat sensurile, aspirațiile, țelurile străbătute de o imagine clară încastrată în fiind.
Maximul vrea totul care reprezintă pentru el un melanj de hedonism, beatitudine, sănătate și plenitudine la apogeu, are similarități cu perfectibilul, însă este mai arogant, mai irațional și mai încrezător decât acesta, în timp ce perfectibilul combină analiza cu logicul, țelul, obiectivul, voința și dorința.
Maximul vrea să atingă infinitul, însă nu poate fiindcă este un atribut uman cu dimensiunea cea mai înaltă și când decade în excesul în care se profilează stresul și sațietatea, maximul se poate dezmembra și nu mai rămân din el decât eterogenități care atrag minimul.
Susul conține cerurile nenumărate care umplu cu substanța lor golurile și vacuitățile, josul se desfășoară în subterane, genuni și abisuri prin care se mișcă învinsă fatalitatea, înainte se află evoluția în continuă mișcare alimentată de energiile plusurilor și extra-urilor, înapoi se întrețese involuția pe tapiseria retrogradului.
Oamenii glisează între aceste coordonate aflându-se în aria de manifestare a unor forțe opuse, iar forța care câștigă pe moment imprimă a fi-ului propriul ei traseu destinal.
Traiectoria vieții să ne-o fixăm de lumină pentru a beneficia de ea tot timpul, astfel întunericul se încuibă în absența cu multiple goluri, carențe și deficiențe.
Tot ce este înnegurat în memorie este asimilat de subconștient, iar tot ce este iluminat este absorbit de supraconștientul care percepe o suprarealitate la care conștiența nu are acces.
Entitățile interioare ale omului pot regla traiectoria vieții cu instrumentele optimului și când traiectoria se pliază pe asimptotic, omul a trecut în stadiul următor modelat de perfectibil.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!