poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4627 .



Timp sau spațiu continuu
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [amalosoul ]

2008-09-10  |     | 



Haideți să ne propunem un experiment: avem 3 puncte A,B,C și două obiecte unul așezat în punctul A și cel de-al doilea în B.
A - - - B - - - - C (liniuțele reprezintă distanța dintre acele puncte)
Considerăm distanța dintre A si B ca fiind d1, iar dintre B și C ca fiind d2(diferite de zero), presupunem că imprimăm corpului aflat în B o viteză egală cu v.
Acum vom face două presupuneri:
1. că timpul este continuu, adica avem o singură axă pe care se scurge un timp T (pentru ambele obiecte)
2. că ne putem întoarce în trecut să modificăm poziția unuia dintre corpuri
3. că nu putem depași viteza luminii

Luând în considerare cele două presupuneri, ne întoarcem în trecut și plasăm corpul A (pentru simplificare tot cu viteza v) în punctul în care va fi corpul pus în B în viitor după timpul t1, cât ne-a luat să ne întoarcem în trecut, să poziționăm corpul în acel punct comun (C) și să ne întoarcem în prezent (ce e sigur diferit de zero prin faptul că parcurgerea unei distanțe nu se face într-un timp egal cu zero, prin faptul că viteza nu poate fi infinită, conform teoriei relativitătii, iar noi trebuie să mutăm corpul din A în C adică o distanță d1+d2!=0).

Acum se ridică întrebarea ce anume se va întâmpla când ne întoarcem în viitor?
1. cele două corpuri vor fi unul lânga celălalt
2. cele două corpuri nu vor fi unul lângă celălalt

1.Daca acest caz e adevărat atunci, conform presupunerilor făcute:
v*t1 = v*t1 + d1 + d2 , adica d1 + d2 =0 ceea ce e fals (conform ipotezei)
- știind că d1 + d2 != 0 rezulta că distanța parcursă de obiectul din A pentru a-l aduce în C a fost parcursă, din punctul de vedere al obiectului din B, cu o viteză infinită (pentru ca timpul să fie zero)
=> a treia ipoteza ar fi eronată (adica ar fi posibile viteze mai mari decât cele ale luminii)
=> întoarcerea în timp ar influența viitorul

2.În acest caz întoarcerea în timp nu ar influența viitorul deja creat ci ar duce la crearea unor timpi paraleli sau divergenți, ceea ce ar infirma existența unui timp continuu.

Nu se poate conchide care dintre cele doua ipoteze este adevarată...însa din experimentele deja efectuate asupra Teoriei relativității, care o confirmă, cea de a doua ipoteză ar fi cea corectă, întoarcerea în timp nu ar influența viitorul, conform ideilor prezentate.
Oricum, dorinta acestui experiment a fost acela de a arăta că un timp continuu si Teoria relativității nu pot exista simultan.

Orice completare este binevenită.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!