poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1337 .



Carte despre noi
personale [ Gânduri ]
Jazz

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lican Tropp ]

2005-05-10  |     | 



Zambesc…o voce groasa in adancul careia se nasc fluturi imi deschid sufletul spre surasul tau. Ma invata sa traiesc in ritm colorat, sa gust din curcubeu pictat, dulce alinare in sunete de mare, albastru colorat e cerul plecat. Cantat mi-e gandul in care te-am visat, alunec spre tine pian sculptat din frunze udate cu note masurate, te ridic si te coboara spre cantul de chitara, vibreaza o vioara, ma scapa de povara. Trompeta se-aduna pe buze uscate, de vant suflate, saxofonul se-asterne, pe pleoape se cerne, tremurat, sarut uitat de voce pastrat. Peste note…in ritm de jazz alergat, grabesc timpul dansand…zile curg, suvoi de apa ma ineaca, dar sunt fericit sa te ascult, ma schimb cantand. Maine, te-aduce o floare, te ud, te cresc…jazz. Il simti? Papion, in colt desirat pe corzi infasurat, palme traspirate de coapse udate, palarie agatata in grif de contrabas, sufoca un trup firav de dorinta inmuiat. Te’alerg…te prind, te pierd…jazz. Obosit, trompeta m-aseza pe clape de pian, atingeri muzicale m’adorm privind un trup acordat in ritm de chitara. Dorinte in ritm crescute, le strang in fumul de tigare, te fum’, in piept te’adun. Te ard, te scrum, e noaptea cu mult fum. Respir din greu, te vreau oricum. Sa-ti scrii cuvintele in ritm de jazz! O placere ce nu poate fi masurata in ceea ce putem spune despre trairile avute. Tristete si lacrimi, fericire si dorinte, pe toate le poti trai in acest ritm. Deschide’I usile si traieste-l asa cum ti se’arata. Fiecare nota iti poate spune ceea ce esti atunci cand este nascuta din instrumente. Imagineaza-ti un contrabas…tensiunea trupului se pierde in vibratii, relaxare, te uiti de lume. Adauga un pian…cristalizeaza linistea. E mai stralucitoare acum si te scoate din gandurile contrabasului, te creste apoi te cufunda. Tobe...putin piper nu strica niciodata. Incepi sa simti gustul ritmului? O voce ti-aduce putina vointa si incepi sa privesti stralucirea suflatorilor ce’asteapta sa intre in scena. Trompeta…te duce in trecut. Aduceri aminte. Acum toate’s frumoase in lumina ei. Brusc, parca se pierde si ea in timp. Acum intra saxofonul…Modernist, plin senzualitate, este dimineata zilei de maine. Si cum nu ne multumim niciodata cu putin, le vom lasa pe toate sa intre in scena. Doar asa vom simti maretia acelei nopti pe care n-o vom putea uita niciodata. Jazz.
Intotdeauna am vrut mai mult, dar n-am stiut ca mai intai ar trebui sa apreciem fiecare clipa in parte, s-o traim asa cum ne este data. Iar la sfarsit le vom aduna pe toate si le vom asculta intr-o lume a jaz’ului. Vom avea parte de multa culoare si vom uita macar pentru o clipa intunericul ce poate ne asteapta. * Traieste in ritm de jazz.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!