poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4850 .



Protest
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [angela furtuna ]

2005-07-15  |     | 



Protest


In pagina textului "Franta mea", publicat de mine ieri in onoarea Zilei Nationale a Frantei, au urmat citeva dezbateri si comentarii. La comentariul succint al domnului Paul Bogdan am formulat in aceasta dimineata un raspuns detaliat, in care ii ofeream o explicatie problemei ridicate de domnia sa. Paul Bogdan sustinuse ca dezaproba gestul Frantei de a fi umplut cerul Bucurestiului cu focuri de artificii, in chiar ziua cind au loc si mari inundatii si catastrofe in tara.
Raspunsul meu,detaliat, nu a aparut pe pagina textului "Franta mea" nici pina la ora actuala.
Protestez impotriva acestui gest de cenzura fara motiv, care contravine legilor fundamentale privind dreptul la exprimare si la libera opinie.
Calitatea acestui site, atit de greu asigurata si mentinuta, va avea enorm de suferit daca astfel de practici totalitare vor prinde avint.

Ce ii raspunsesem eu domnului Paul Bogdan? Ei bine, eu i-am raspuns ca nu este corect ca Franta sa fie criticata pentru respectarea obiceiurilor proprii de la Ziua Nationala, iar aprinderea focului de artificii era doar un semn de onoare si respect pentru memoria eroilor si a poporului francez, iar nicidecum un semn de sfidare fata de cetatenii romani loviti de calamitati. Dimpotriva, chiar in aceste clipe, Franta furnizeaza Romaniei, alaturi de Uniunea Europeana, fonduri si ajutoare pentru refacerea infrastructurii si a cladirilor sau satelor distruse, materiale si echipamente, alimente si medicamente destinate ca prim ajutor oamenilor nenorociti de tragedie. Sa nu amestecam, asadar lucrurile. Sustineam, mai departe, in raspunsul meu inca nepublicat nici pina la ora actuala, ca mentalitatea occidentala trebuie mai bine cunoscuta si aprofundata, ea fiind diferita de inflatia spirituala a Orientului. Mentalitatea occidentala este mai pragmatica, eficienta, neo-umanista, si cel mai bine s-a vazut asta recent, la Londra, cind, dupa atacurile teroriste de la metrou, chiar a doua zi poporul a urcat in metrou si a plecat la servici, iar toate institutiile au functionat in orar normal, de la supermarketuri si banci si pina la restaurante, filarmonici si discoteci. Mesajul e clar si sincer: Nu ne pot dobori necazurile, oricare ar fi ele, de la terorism si pina la seisme si inundatii...

Consider ca nepublicarea raspunsului meu este un act de sfidare, si un atac la adresa libertatilor democratice. Imi exprim mihnirea fata de astfel de practici dictatoriale, care imi amintesc de regimurile bazate pe incalcarea drepturilor omului.

Daca poporului meu, grav afectat in aceste clipe de o mare criza morala, economica, politica si sociala, precum si de mari catastrofe, i se rapeste si dreptul la libera exprimare si sansa de a se integra in marea lume civilizata, atunci sansa noastra comuna de a evolua si de a iesi din marasmul actual se reduce simtitor.

Imi exprim speranta ca practicile acestea vor disparea, creind premisele unei mai bune comunicari intre participantii de pe acest for democratic.

Voi saluta intotdeauna cu onoare si bucurie culturile mari ale lumii, de la cea franceza si cea engleza, pina la cele orientale, islamice sau iudaice, de la culturile antice si pina la culturile selenare viitoare si voi fi eu insami parte activa in afirmarea culturii romanesti, recunoscind fiecareia dintre ele stralucirea si rolul extraordinar pe care il joaca in marele concert al cuceririlor lumii civilizate.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!