poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3533 .



DaDa – plagiatura-i formidabilul cost al scopului urmărit
personale [ ]
– pe scurt, dar pe-nțeles cu note cu tot – Colecţia: Culture Pub

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [adrian_nairda ]

2012-05-17  |     | 



Vă sugerez ca d-acum încolo, p-aci și pe dincolo, să vă folosiți timpul liber pentru operații de resuscitare, iar restul timpului să-l alocați decriptării.*
Personal m-am hotărât să fac pasul ăsta, capital, după ce s-a-ntors din Belize, ori de prin naiba știe pe unde o fi fost/bântuit solitar, Bogdan Hossu, Președintele „CNS – Cartel ALFA”, pentru a se pronunța, aci-n țară și-n fața noastră „în favoarea categoriilor adulte, nu minore ale rectificării veniturilor”, așa că urmărirea sa penal-internațională, din punctul meu de vedere, a-ncetat cu de la sine voie. Eu unul, nu-l voi mai cita niciodată, pentru că nu vreau să fiu acuzat de plagiat – ba, n-am să mai citez nici din textele-mi proprii! Cu alte cuvinte, sunt în stare să merg cu resposabilitatea-mi până la capăt, adică până la spânzurarea ori arderea-mi pe rug, iar dacă nu-mi mai fac „sinteza silelor”, să știți că m-am sinucis din culpă – decizia-mi aparține, așa că dumneavoastră vă puteți informa, pe larg, în funcție de interesele personale urmărite. În ceea ce privește orice detaliu, am stabilit, cu premeditare, prețurile: micro, mini, mici, modice, mărișoare, mari, macroscopice, apocaliptice. Opțiunile vă aparțin, sperând că nu vă vor fi filtrate și nicidecum infiltrate politic. Detest filtrele. Mie-mi plac lucrurile și faptele virgine. Așadar, să trecem, pe scurt, înspre expunerea faptelor ce-mi susțin decizia!

În fond, ce fac învățătorii și profesorii pe parcursul exercitării profesiei lor? Păi ei plagiază și educă-ntr-ale plagiaturii. O învățătoare copiază pe o tablă niște litere și niște texte ce nu-i aparțin, apoi aceasta îi pune pe copii să copieze la rândul lor, iar elevul care ajunge „la performanțe” este premiat. Prin urmare, Ioan Mang are dreptate atunci când spune că: „… nu lucrările mele sunt plagiate”. Dacă Premierul avea răbdare, păi domnul Mang ar fi completat astfel: „… ci lucrările originale sunt plagiate de către mine, drept exemplu pentru mediul universitar!”.
Ei bine, după ce a revenit domnul Hossu-n țară și-n atenția publicului, domnul Liviu Pop, Ministrul delegat al dialogului public, fu desemnat și interimar al Ministerului Educației …: „în urmă cu două săptămâni”, după cum declară ieri, 16 Mai - 2012, Primul ministru (ce-a dormit în Muzeul Antipa, în weekend, cu nevasta și copiii lor fără niciun „y”!) după plecarea lui Ioan Mang, asta chiar dacă sindicalistul Liviu Pop arată, în CV-ul său, că s-a ocupat „efectiv” de: „reprezintarea FSLI în probleme generale”; de „convoacarea ședintele Biroului Operativ”; și de „adaptarea ofertei educaționale a IPT la cererea pieței munci” (dacă există greșeli de ortografie, vă rog să sesizați Academia României pentru a analiza, în regim de urgență maximă, „cazul CV-ului domnului Liviu Pop”!).
Fidel sieși, fostul profesor de liceu, Liviu Pop precizează că este „coautor a unor lucrări cu regim intern”, așa că nu merită să fie reținut faptul că-n declarația sa de avere el scrie numele liceului în care a predat („Anghel Saligny”!) cu doi de „y”. Din fericire, interimarul are un registru acceptabil de lucrări originale susținute-ntr-un singur seminar desfășurat în primele patru zile ale lunii noiembrie ale anului 2009: „Ghiozdanul cu Suflete”; „Dorința profundă de legături cu sine, cu alții, cu natura (animale, plante, etc.) sau cu divinitatea”; „Dorința de retragere în liniște și solititudine, ca tarâm al reflecției”; „Căutarea de scopuri și semnificații: Cine sunt eu? Are viața mea vreun sens? Cum îl pot afla?, etc.”; „Bucuria și încântarea, pierderea de sine”; „Misterul creație, impulsul creator de idei, de opere artistice, etc.”.
Nu treceți cu vederea faptul că acest „minisinistru” e doar unul interimar, așa că nu-i bine să fie incriminat, el, pentru că nu știe să „canonizeze”, ci doar să „xeroxeze” după cum zice el că are competențe – nu de alta, dar Canon stă pe piața copiatoarelor pe primul loc, abia după aia venind Xerox-ul exorcizant (Doamne ferește, dar ministrul ăsta pare că-i adeptul mișcărilor… Misa!).**

Am propriile mele îndoieli, nu?! Stereotipia n-ar trebui să ne trimită, imediat, logica-n Ioan-Mang-ismul părăsirii funcției ministeriale a educației în urma unei acuze, căreia hai să nu-i spunem scandal pentru plagiat, existând precedentul Corinei Dumitrescu ce-și trecu-n CV drept studii „înnotul”, iar nu cefalea, ceea ce denotă că, nici unul și nici altul n-aveau habar d-așa ceva?

Umblând prin prânguri și subsoluri am aflat că „citim ce-i scris” („citati” vine din slavonescul „șcitati”, iar „scris” vine din latinescul „scribere” (?!). Nu toate-s pe dos pe la noi: avem DaDa-ul, dar nu-l recunoaștem!


Note:
* Domnul Ioan Mang habar n-avea că soția sa era dependentă de avansurile ultimului semnatar al studiului privind decriptarea, studiul compilat de acesta fiind un fost studiu/raport solicitat, plătit și predat C.I.A.-ului, în anul 2000, de autorii săi originali, aceștia demonstrând cum că incriptarea este un algoritm ce-i ușor decriptabil (enervant chiar!) pentru că… modulul ăsta este dependent de modul curent în care noi, oamenii, gândim!; motiv pentru care autorii, originali fiind ei, și pentru că n-au fost plătiți să-și țină gura, au făcut public studiul după trei ani, adică-n anul 2003.

** … urmează Misa, adică dansul acelei jumătăți de milion de votanți bagalaurealanți în urne?!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!