poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1427 .



Epistole din irealitatea imediată
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [grupex_2007srl ]

2013-06-23  |     | 



Până în 50 de scrisori primește, lunar, primarul municipiului Călărași, Daniel Ștefan Drăgulin, de la cetățeni. Problemele ridicate în acestea sunt diverse, dar care au legătură cu activitatea institutiei pe care primarul o reprezintă.

Până acum, Daniel Ștefan Drăgulin a primit 10 epistole, de la un expeditor care semnează Vasilescu Floarea, domiciliată în București, pe Aleea Timișul de Jos. Vasilescu Floarea e câteodată femeie, câteodată bărbat, dar locuiește fie la București, fie la Dragalina, în funcție de cum are inspirație atunci când se așează să compună. Scrisorile sale ajung totdeauna pe adresa Primăriei Călărași, chiar dacă ele încep cu "Domnule Prefect". Când se adresează "Domnului Procuror", adresa destinatarului este tot cea a edilului călărășean. Așa știe expeditoarea: la primărie e prefectul, sunt și procurorii, dar e și o oarecare "Domnișoară Proca". Când îi scrie domnișoarei Proca Rodica, pe adresa Primăriei Călărași, "Subsemnata Costache Maria" locuiește în Dragalina, pe strada Plantelor, nr. 19. Desigur, ceea ce vrea Maria de la duduia Rodica nu e mare lucru: tot ce-și dorește, "cu tot respectu", e ca aceasta să-i caute anii de muncă de la fosta cooperativă agricolă locală. Și dă și repere: anii 67 - 73, "Brigada 1, Brigada 2, Brigada 3". Uite-așa ne dăm seama cam cu ce s-a ocupat vașnica noastră scriitoare de epistole. A lucrat la C.A.P., apoi a fost femeie de serviciu "la birouri", pe vremea când un oarecare Chiru era președinte. Povestea ei devine și mai simplă: după anul 1974, a tot avut prenatale, chiar dacă prima naștere a avut-o în 1969, primul născut al acesteia numindu-se Dumitru F. Maria. Deși îi scrie "Domnișoarei Proca", pe adresa primarului din Călărași, aceasta spune că a mai făcut demersuri pe la edilii călărășeni, deci și la viceprimari, însă a primit "răspunsuri în chip de râs". Înțelegem că Dan Drăgulin a scos anii de muncă, de la fostele cooperative agricole de producție, cam la toată lumea, mai puțin ei. Lumea, în general, e rea și are și ceva cu ea, cu Vasilescu Floarea. Cei de la "sfat", de la Dragalina, niște nemernici, au pus-o pe lista prostituatelor, pentru că a scos bani din bancă și mai ales pentru faptul că a fost violată. În plus, tot aia de la sfat i-au furat și portofelul cu acte, ca să-i desfacă mariajul. Iar acum, de-ai dracului, o pun pe drumuri, să-și facă femeia actul de identitate. Dar e certată și cu nora, Stoica Ioana. Pe aceasta, autoritățile, adică cei de la "sfat", au pus-o să dea declarație contra ei, cu scopul de a-i face rău. Desigur, la acest complot a participat și comandantul poliției de la Călărași, împreună cu un oarecare Trac Manea. Tot ce dorește, de data aceasta, e ca respectiva domnișoară Proca, cu adresa Primăriei Călărași, să ia măsuri și să fie toți arestați. De ce? Pentru că vând droguri la școală și la baruri, iar Oancea Adrian le obligă pe numitele Stoica Ioana și o oarecare Florina să face striptis. Epistola, una dintr-un șir întreg, e datată 28 februarie 2013, aceasta fiind "a cincea cerere să-mi scoată anii".

O altă epistolă, datată 8 martie, este adresată de aceeași persoană, chiar dacă nu se mai semnează și nici nu are capătul introductiv prin care să se prezinte, de data aceasta "Domnului Procuror", acesta aflându-se, cum altfel, la Primăria Călărași. Expeditorul anonim, nimeni alta decât Vasilescu Floarea, cu un scris abia lizibil, înghesuit, coborând mult spre dreapta, sesizează că până și medicul de familie, numitul Dorobanțu Cătălin, a depus mărturie mincinoasă. Povestea e la fel de amestecată. Înțelegem că Vasilescu Floarea are un concubin, acesta fiind extrem de agresiv, rupându-i, nu știm din ce motive, o mână. Așa că pe bună dreptate se întreabă expeditoarea: "Ce fel de medic de familie este complici cu delicvenți"? Epistola aceasta, însă, are legătură cu precedenta, căci autoarea nu realizează cum medicul de familie are el habar ce i s-a întâmplat acesteia, la Slobozia, când i-au fost furate actele, cu tot cu portofel. Medicul de familie, însă, are un tupeu formidabil: i-a pus femeii diagnosticul, fapt nemaivăzut până acum. Fiindcă Dorobanțu Cătălin a făcut acest lucru, ba chiar i-a dat și un bilet de internare, femeia s-a trezit că este urmărită de Stoica Ioana, nimeni alta decât nora sa. Nora, plină de venin, a urmărit-o până la spital, ba chiar a și supravegheat-o, se ascundea după un copac, asta ca medicii de la spital să nu-i administreze tratamentul adecvat. Câți ca ea, câți ca ea! De ce face nora toate astea? Simplu: îi este teamă să nu ajungă la pușcărie! Are ea, Vasilescu Floarea, grijă să-i depună cât mai multe plângeri, poate o potolește să o tot urmărească. Întâmplarea asta a avut loc "în ziua de seara de 7. II. 2013", când i s-a întâmplat să-i fie și cotonogit câinele, asta după ce nepoatele sale au auzit cum se deschide, ca-ntr-un film horror, poarta de fier. După asta, la numai o zi, chiar la data când a compus epistola, s-a întâmplat să vină din nou Stoica Ioana, dar n-a mai vrut s-o omoare pe ea, ci chiar să omoare curtea, cu scopul de a-i fura găinile. Știe sigur acest aspect distinsa doamnă Vasilescu Floarea, mai ales că a auzit câinii chelălăind. Cel care o incită pe noră să facă asemenea năzdrăvănii e același domn Trac Manea, "trac" ăsta fiind, foarte probabil, prescurtarea de la tractorist. Iar ea nu face altceva decât să reclame, în viziunea ei, adevărul. E adevărul ei și moare cu el de gât. Iar o doamnă procuroare, și asta a dracului, a dat ordin să nu-i facă ei dreptate, never, never. Mai mult, a și amendat-o, ba chiar a vrut s-o închidă și la balamuc, că prea s-au abătut asupra bietei femei atâtea necazuri și suferințe. Și ne enumără: are 4 plângeri depuse la procurorii din Călărași, alte două depuse prin Ialomița, dar nimeni nu-i face pe plac, mai ales că nora - Stoica Ioana - are bani, scoși din bancă, pentru a-i mitui pe oamenii legii, ca să nu-i facă nimica și s-o lase, pe mai departe, s-o urmărească și să-i supravegheze domiciliul bietei femei. De toate aceste întâmplări stranii trebuie să ia la cunoștință "domnul procuror" de la Primăria Călărași, câtă vreme Buiac Victor, Ioana, Florina, Alin, Ion și Gheorghe trec prin dreptul curții ei și-i adresează cuvinte urâte, ba chiar caută și scandal și sar la bătaie. Ãștia se deplasează cu o mașină, cu numărul de înmatriculare MJ 2197, plecând la furat și cu scopul să spargă banci, faptă de care trebuie să afle și cei de la DGA Călărași. Tot ce cere este să se ia "măsuri corespunzătoare".

"Domnul Procuror", de la Primăria Călărași, este sesizat, la puțin timp, de o altă faptă nemaivăzută. Epistolara noastră de ocazie, deși nu s eprezintă, are rugămintea să nu-i fie dat numele, nu cunoaștem din ce motive. de data aceasta reclamă că a fost la Atlasib (ea scrie "Atlasiv") Călărași, din județul cu același nume, unde a stat până au venit doi șefi. Știți ce s-a întâmplat aici? "A venit doui băieți tineri a luat pachetu și a ieșit prin față". La rând a urmat o femeie tânără, care a primit nu mai puțin de 10 pachete. "Atlasib" este o firmă de curierat, asta ca să se înțeleagă despre ce este vorba. Fără discuție, după astfel de fapte, bietei femei i s-a părut "ceva putred", "ceva în neregulă". Pe bună dreptate se întreabă de ce femeia tânără a ieșit cu 10 pachete, toate învelite în material plastic, pe ieșirea din spate? Ea știe și răspunsul, desigur: în acele pachete, erau droguri. Iar cei de la Atlasib nu sunt chiar la prima abatere, au mai făcut ei escrocherii, de s-a luat lumea de gânduri! Mai ales că ăștia sunt în legătură și cu șeful polițiștilor, nu știm care e acesta, dar ne dăm seama că are mână largă câtă vreme, mai demult, i-a dat bietei femei 50 de euro din banii lui de buzunar. Apoi povestea se repetă. Același Trac Manea a dat-o în urmărire penală, în 6 dosare, cu toate că ea nu era vinovată. Deși, citim noi în epistola plină de amărăciune, expediată în mod conspirativ, de aceeași Vasilescu Floarea, a fost acuzată inclusiv de falsificare de monedă. Vinovați de ceea ce i se întâmplă sunt șeful polițiștilor, acerst tractorist de Manea, amândoi fiind "complici la mafie". În legătură cu mafia este și nora, iată, am crezut c-a uitat-o pe biata femeie, nimeni alta decât Stoica Ioana. Aceasta are complici niște țigani, care circulă cu același autoturism cu numărul de înmatriculare extrem de ciudat, MJ 2197, mașina care, în data de 10 martie, "a dat genți" , după care mafioții, adică Stoica Gheorghe, Stoica Dumitru Alin, Stoica Ion, Ioana, adica nor-sa, dar și Florina, s-au dus în casă, cărând gențile respective, unde au stat de vorbă. Și-a dat seama că este ceva în neregulă, pentru că dimineața a auzit pe cineva cum vorbea la telefon, "în legătură cu drogurile". Iar procurorii de la DIICOT, vă dați seama, dorm în bocanci! Cei care sunt "în legătură cu drogurile", printre alții, sunt și Buiac Gabriel, Buiac Victor iar, din auzite, e și Constantin Denisa plecată, de 3 ani, "în afară", asta fiind în legătură și cu un arab. Drogurile sunt comercializate elevilor, pe la baruri, loc unde se întâmplă același fenomen oripilant: se dansează striptis. La mișcările lascive ale dansatoarelor la bară, asistă și fosttul primar al comunei Dragalina, numitul Varză.

Mai sunt câteva epistole, una dintre acestea întinzându-se pe nu mai puțin de 8 pagini, toate scrise în același mod, incoerent. Una dintre acestea este adresată atât primarului, cât și prefectului de Călărași, cu rugămintea respectuoasă "să se ia măsuri de precauție corespunzătoare și foarte severe", cel reclamat fiind un oarecare Fane Stoica. Acesta, în data de 24 februarie, a umblat, prin sat, după martori, nu cunoaștem din ce motive. Tot acesta a contactat pe cine a putut, pe Dragomir Dumitru, pe Mihai Florina, pe Nicolae Georgeta, zisă Săpuleasa. A fugit, chiar, și după farmece. E o întreagă conspirație. De data aceasta, Vasilescu Floarea vorbește în numele unui grup de cetățeni care sunt urmăriți de toți acești indivizi și, prin amenințări și farmece, se descurcă și scapă din orice belele. Tipii au relații mari, un procuror Manea, spre exemplu, are o fată care are un copil cu comandantul polițiștilor de la Călărași, face învârteli să nu se afle absolut nimic din ceea ce a făcut grupul lui Fane Stoica. O altă epistolă se deschide cu următoarele: "Doamna Ghinea Tănțica să fie chemată la Prot Copilului". Motivul e că și-a luat obligația pentru două fete minore, eleve în clasa a VII-a, dar ea a făcut asta numai pentru banii mamei acestora, care e plecată să se prostitueze. Se ceartă, anonima Vasilescu Floarea, cu mama celor două fetițe. Nu înțelege biata femeie, justițiara satului, cum a putut putoarea să plece în străinătate, fără să-și ia și fetele cu ea, căci așa puteau fi și ele supravegheate și ținute din scurt. Desigur, toate aceste scrisori sunt opera unui bolnav psihic, cel mai probabil diagnosticat fie cu o formă de tulburare bipolară, fie forma comună a paranoiei, boală în care individul are o gândire normală, iar brusc îi apar idei preconcepute cum că ar fi urmărit, înșelat, nedreptățit. În cazul paranoicilor, îndoielile cu privire la unele evenimente, fapte au o durată de cel puțin o lună, până ajung la stagiul de obsesii. În acest fel, indivizii își construiesc viața pe baza obsesiilor, iar sistemul de gândire devine unul bolnav. Pe lângă acestea, paranoicul își poate juca foarte bine rolul când vine vorba de ideile sale, astfel încât devine credibil, mai ales în cazul persoanelor apropiate, adică din familie sau din cercul de prieteni.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!