poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3036 .



jurnal de București
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Salvamaria ]

2017-06-16  |     | 



sunt în București de trei sӑptӑmâni...
l-am gӑsit mai curat și mult mai aglomerat de la un trafic infernal...

pe strada mea din București, teii miros altfel, mai aproape de... dumnezeiesc...

mama nu-și mai amintește floarea de tei, cât despre miros...
câteodatӑ, mama știe cine sunt, de multe ori nu-și amintește nici de mine, nici de frate-meu...
câteodatӑ vrea sӑ moarӑ...
mӑ întreabӑ mereu cum e vremea afarӑ și dacӑ plouӑ...
dacӑ mama nu mӑ mai știe, eu știu bine, pânӑ la esențӑ, cӑ e mama mea...


*

mӑ relaxeazӑ sӑ traiesc fӑrӑ planuri de viitor... amintirile îmi clӑdesc clipa prezentӑ... ACUM e și, uite, nu mai e...

*

sӑ fii bun ca pâinea caldӑ... ce frumos, ce omenos!...
se va gӑsi totdeauna cineva sӑ te faca fârâmituri...
adicӑ, nu spera și nu ai teamӑ...

am trӑit mereu în ideea sӑ dau "dușmanului" încӑ o șansӑ... nu de puține ori, șansa aceasta e un glonte care ți se va servi fӑrӑ gândul unei alte ocazii...

*

când pleci, și nimeni nu-ți cere sӑ rӑmâi, pleacӑ! ai fӑcut alegerea cea mai bunӑ...
închide ușa încet, coboarӑ scӑrile ca o pisicӑ și fii atent când traversezi strada, chiar pe trecerea de pietoni...
bucurӑ-te sӑ ai amintiri, și nu motive sӑ pleci!

*

"Despre iubire", am citit în "Pagina Ioanei"... logodna e cea mai trainicӑ iubire...

*

da, iubesc pisicile...
la ce bun sӑ emigrezi!? abia acum am "constatat" cӑ pisicile se spalӑ la fel... cu tact, meticulos, chiar cu tandrețe... torc la fel... cred cӑ-mi torc visele... din fire de mӑtase, din fire de pӑianjen (sӑ țina), din cozi de comete și, ca visul sӑ fie trainic și, eventual, sӑ se realizese, din frânturi de amintiri...
pisica e la fel pretutindeni... miaunӑ fӑrӑ motiv de mine înțeles, se alintӑ frecându-se de un picior - al meu sau al scaunului, totuna... vâneaza și-ți pun trofeele la picioare, au nouӑ vieți, cad mereu în picioare, se tolӑnesc la umbra oricui, se ghemuiesc lângӑ sobӑ, iarna, se joacӑ, așa cum numai ele știu, cu te miri ce... n-au niciun interes pentru frumusețea lor, sunt ignorante, ipocrite (?!), dar prezente... foarte prezente în viața mea...

compӑtimesc omul care le "ciuntește" viața, doar pentru plӑcerea și bucuria lui...

da, iubesc pisicile care se împrietenesc cu câinele...

iubesc pisicile...

*

amintirile nasc nostalgii, și chiar curiozitӑți...

azi mi-am amintit de X și de XI... i-am iubit, de la distanțӑ... poate și ei pe mine, nu mai știu, sunt ani de-atunci...
ce-or mai fi fӑcând? n-am nicio adresӑ la moda, dar am în amintire doua strӑzi... una cu trotuarul mӑrginit de 7 tei, alta, nu departe de prima, gazdӑ a doi "castani roșii, parfumați și naivi"...

cu bucuria revederii, l-am luat la pas pe 15 iunie și, încet, încet, am gӑsit strӑzile și casele...

e bine, câteodatӑ, dar acea "datӑ" sӑ fie bine aleasӑ... e bine sӑ nu ai curiozitӑți, și nici bucurii în avans...
nu dau aconto pe necazuri, dar e bine, tare bine, sӑ-i gӑsești pe cei pe care o amintire oarecare îi cautӑ "acolounde"...

*

"Mâine, la orele 13:59,
când se vor tângui clopotele
în drum spre Domnul
Poetul Radu Șuiu va trece
pe la Biserica Albă, de la Dacia."

("Poetul Radu Șuiu a plecat" - Ioan-Mircea Popovici)

...........................

eu m-am dus direct aici:

http://www.poezie.ro/index.php/poetry/1764710/index.html
pe Stradela Vântului

și aici, "în dimineața lui Ilie":

http://www.poezie.ro/index.php/poetry/1793447/%C3%AEn_diminea%C5%A3a_lui_Ilie

sunt "nuștiucum" la gândul fӑrӑ pereche - l-am cunoscut pe Radu Șuiu!

ce sӑ mai rӑmânӑ de spus, fӑrӑ sӑ dau pe afarӑ?
Dumnezeu sӑ-l odihneascӑ!

*

Acord fin

"Așa cum te chinui
sӑ prinzi un post strӑin
rӑsucești stiloul la dreapta

învârți
pânӑ la refuz
lujerul ultimei iubiri veșnice
prin bruiajul pescӑrușilor, prin
pӑdurea ecourilor
adevӑrul tӑu
te învârte la stânga, la dreapta,
pânӑ la lacrimӑ,
pânӑ la punct
marea se clatinӑ
noaptea se leapӑdӑ
de adevaru-i
defunct"
(Radu Șuiu)


*
duminicӑ, zbor spre altӑ cruce...

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!