agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1127 .



Uniformul și multiformul 5, Profundul și superficialul 1, Tenebrele 1,2,3,4
personale [ ]
Gânduri esențiale

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-08-20  |     | 



Multidirecționalul se aplică eclectismului și sincretismului care au valori eterogene și preeminențe multidimensionale, iar uniformul de natură unidirecțională respinge variabilele care nu pot fi integrate într-un sistem și absoarbe constantele afectate de micime pe care le extrapolează consecvența ocolind schimbarea și improvizația și construind principii definitive și ireversibile care au ca sursă stereotipiile, monotoniile și stabilitatea.
Multiformul are în centru omul multidimensional creându-se pe sine mai valoros, mai nobil, mai preeminent și mai evoluat și care vede în sensuri justificarea, demonstrarea și imanența vieții.
Superficialul are ceva uniform, în el crește hibridul ca un amestec între artificial și ignoranță și se manifestă la suprafața omului, a vieții și a realității omogenizând grosierul și ignaritatea.
Profundul este activ, are oscilații, manevrează reflexivitatea în viață și în opere, caută valoarea în vocații și respinge uniformitatea, artificialul și falsitatea.
Profundul este acordat la imanența vieții, a omului, a realității și a creației, modelează din eclectism un sincretism căutând să dea coeziune și conexiuni între toate artele ale căror teme profundul le conferă universalitate, anvergură și idei inovatoare, uluitoare și inedite.
Discrepanța dintre uniform și multidimensional este dată de antiteza dintre superficial și profund.
Tenebrele demonice cu fizionomii sinistre se inoculează într-un psihic labil nesustenabil de entitățile mentalului și dacă spiritul nu se implică pentru a curăța mintea de substanța lor scabroasă, tenebrele generează halucinații care aduc o formă de depresie malformând gândurile vulnerabile la influențe nefaste și obscure.
Spiritul construiește în interior corpul-spirit racordat la spiritualitate și care oferă perspective spirituale corpului fizic pe care omul mistic încearcă să-l deconecteze de la materialism și caută să intuiască mecanismele supranaturalului și ale transcendentului pentru a le integra în viață și pentru a se elibera de mecanismele teluricului încărcat cu firesc, vetust, stagnare, obișnuit și ordinar.
Tenebrele sunt instrumentele demonilor, prin urmare au substanță demonică similară cu substanțele blasfemiilor, sacrilegiilor și anatemelor care pângăresc, profanează și pervertesc oamenii deschiși înspre negativități.
Tenebrele pot umple golurile ființiale și omul riscă să fie controlat de demoni pierzându-și fațetele luminoase, idealurile pline de sensuri pozitive și forța creației, invadat de forțe negative care construiesc în sine non-sinele, în conștiență non-conștiența, în gânduri non-gândurile și în viață non-viața.
Un artist cu vocație pozitivă transformă tenebrele în substanța transfiguratoare a vocației și face din esoterism eshatologie.
Tenebrele se insinuează mai întâi în umbre pe care le fac vasale pentru ca pe urmă să se inoculeze în gândurile negative supunându-le și prefăcându-le în gânduri demonice, însă nu pot cuceri spiritul – cea mai importantă entitate a minții.
Tenebrele pot fi înfrânte de colaborarea dialecticii care deține forța pozitivă a adevărurilor cu eshatologia care extrapolează și elaborează concepțiile religioase pe care le însumează și le coagulează în jurul doctrinei destinelor omenirii.
Tenebrele se augmentează dacă asimilează josnicul, nemerniciile, ilicitul, venalitatea și sepulcralul și devin nule dacă se pliază pe ele cinstea, onestitatea, dreptatea, lumina și pozitivul.
Pozitivul rezonează și se acordează la onestitate, adevăr, dreptate, cinste și veselie, iar negativul are înclinație înspre umbre, obscur, echivoc, minciună, iluzii și aberații.
Negativul de care s-a atașat răul cu cohorta sa de invidii, insidios, discordie, adversități și ilegal se deschide înspre tenebrosul care trimite tenebrele în lăuntru cu scopul de a cuceri entitățile interioare ale omului racordat la fațetele întunecate ale vieții, lipsite de transparența luminii și a adevărurilor, însă de cele mai multe ori tenebrele sunt anihilate de forțele cumulate ale rezilienței, sinelor, spiritului și gândirii la care se adaugă forța vitală care are drept sursă imanența omului.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!