poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2079 .



Proactivul 1, Etica și non-etica 1, 2
personale [ ]
Gânduri estetice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-12-31  |     | 



Când ruminăm gândurile negative prevalează față de gândurile pozitive dacă mentalul este influențat de stări de dezabuzare și ruminarea antrenează o meditație negativă, iar ruminarea cu lamentații înnegurează spațiile ființiale vulnerabile la scepticism, pesimism și defetism. De aceea ruminarea ar fi necesar să fie supervizată de spiritul și de sinele acestuia care este entitatea cea mai puternică și stabilă a omului, fiind proactiv față de celelalte entități din lăuntrul omului.
Tot ce este proactiv pozitiv generează entuziasmul, încrederea, optimismul și bună-dispoziția, iar tot ce este proactiv negativ provoacă dezabuzarea, neîncrederea, pesimismul și indispoziția.
Proactivul are efect de transsubstanțiere, de transfigurare și de transmutare, iar non-activul absoarbe nimicnicia, inerția, siderarea și 0-urile, mișcă în spațiile sale o formă de nimic camuflat de un gol care prelucrează vacuitățile.
Spiritul este proactiv față de realitatea proprie a unui om cu spiritualitate debordantă și reactivă modelând-o cu substanța sa cu efect de transsubstanțiere și realitatea devine spiritualizată.
Non-etica exilează binele, estetica și viziunile într-o nimicnicie rezonând la goluri, lipsuri, carențe și non-sensuri, se pliază pe etică transformând-o în coercițiu și urmărește să infuzeze în lege fărădelegea și în onestitate venalul și duplicitarul.
Non-etica activează inestetica spărgând estetica ce a căpătat fisuri în contact cu non-etica.
Non-etica amestecă surogatele cu hibridul și cu artificialul și ceea ce rezultă o aplică pe o viață indiferentă la etică, estetică, vocație și sincretism, iar în umbra non-eticii stau meschinul, parșivul și mârșavul care sunt caracteristicile avortonului.
Non-etica absoarbe impuritățile, malițiozitățile, insidiosul și impertinența și devine toate la un loc, se confruntă în om cu etica, așa cum în realitate se confruntă estetica asociată cu construcțiile moderne cu inestetica care colcăie în mahalale în care huzuresc promiscuitatea și depravarea.
Viziunea non-eticii este îndreptată înspre fărădelege, vanal și parvenire, jonglează cu interesul meschin și mârșav din care face instrumente funeste.
Etica stilizată e aristocrația gentileții și conlucrând cu estetica face din înnobilator element ființial exponențial.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!