poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 7363 .



Cenaclul \" Alexandru Macedonski\"- Craiova - Pilog de moțigaș
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Madim ]

2005-09-30  |     | 



Azi, 29 septembrie, la Craiova, în sala de conferințe a Bibliotecii Alexandru și Aristia Aman, a avut loc reuniunea Cenaclului “Alexandru Macedonski”, organizată de Societatea Scriitorilor Olteni.
Invitația de a participa la această manifestare am primit-o de la poeta Doina Drăguț, despre care am avut deosebita plăcere să scriu o recenzie care se află pe site.


( prof. dr. Marian Barbu)


Din programul cenaclului -
- Reorganizarea activității – moderator, Mihail Duțescu
- “Premiul internțional Ovidiu”- Mario Vargas Llosa – Neptun, 2005, prezentat de prof. dr. Marian Barbu
- Revista presei culturale – “România literară”, “Ramuri”, “ Lamura”, “ Bucovina literară”, “ Tribuna“, ” Autograf ”, “Steaua”, “Dorul” (Danemarca), “Observatorul” (Canada), “Momentul”, “ Mileniu”, “Lumină lină” (New York) – revistă format carte.


(d-na Raisa Marinescu)

Lansări de carte:
- Autori: - Iolanda Mănescu, Raisa Marinescu, Ion Anton Datcu, Ion Popa, Ștefan Marinescu, Victor Găman- Vicu, Ion Filimon, Patre Gigea Gorun, Andrei Potcoavă.
Profesorul Marian Barbu a prezentat și alte volume din care amintesc: Gheorghe Manafu – “ Ruperea din somn”, “Arderea pe rug”, “Zidire de Ană”, “Nebănuitele drumuri ale întoarcerii”, Constantin Păun – “ Epigrame - Calendar rustic” - o carte în miniatură, Andrei Potcoavă - “ Valențele comunicării prin timbru”.


(dr. Stefan Marinescu)

Domnul Emil Boroghină, fostul director al Teatrului Național Craiova, a prezentat volumul ” Teatrul antic greco-latin în creația scenică românească, semnat de doamna Iolanda Mănescu, lector al Facultății de Filologie din Craiova.
Profesorul doctor Ștefan Marinescu a prezentat volumul “Publicistica” – Știință, cultură, artă.
Doamna Raisa Marinescu a prezentat volumul “Curcubeu”.
Profesorul Ion Popa, istoric, a prezentat volumul “Soarele în geană”.



Profesorul Janet Nică a schimbat puțin atmosfera de cenaclu cu un “Schiț”.

Numărul celor prezenți la cenaclu a fost surprinzător de mare. Am avut o deosebită plăcere să-l cunosc (în sfârșit!) pe colegul nostru de site, Tudor Negoescu (Dorun).



( Tudor Negoescu - lângă domnul îmbrăcat în negru)

A recitat versuri studenta Iulia Roxana Bulmez.

Interesante epigramele domnului Constantin Păun.

Toamna

E zeița bunăstării
Pe la casele mai mari
Și debutul disperării
Pentru mulți pensionari


( prof. Janet Nică)


Profesorul Janet Nică, a fost la înălțime cu Schiț- ul său.

Era într-o seară, pe la sfârșitul lui aprilie și începutul lui august, într-o joi spre duminică”. Mă duceam la un prieten, la un potânc. Statea la trei platirade de platirada mea. N-a fost nevoie să iau tilincul, vroiam să merg pe clapexinele mele și să trag în piept piteron curat. De o parte și de alta a platiradei înfloriseră burbacii iar mirosul lor puternic mă flintura. După o jumătate de oră ajunsei la destinație, Mă întâmpinară potârcul și potârca, soția lui, o brunetă blondă. Ne pierdurăm în adâncul grădinii unde erau trei galuci plini de corcoghei, la umbra cărora șezum cam o oră. Mistangirăm vrute și nevrute până ce întunericul se polindri peste oraș. Nu de foame, ci în joacă, mâncai câteva pirigușe dintr-un piriguș copt și mă simții cam rău. Eu sunt un ins foarte sensibilitos, plâng dacă mă atingi chiar cu un verbișor de cocograur. După o scurtă derută, luai o pastilă de bobâlnac pe care o aveam în buzunarul carbide și-mi revenii cât ai zice de-andoaselea “taruc iș tajnara icaf nid ăbiloc nu talap”. Pe cer răsărise luna ca un himalac de ghimbar. În acel timp potârcul s-a repezit la mine și m-a lovit în cap cu un pilog de moțigaș. Era gata să fiu brâncovit!
Deodată mă trezii. Fusese un coșmar.
Dacă ați înțeles ceva, ajutați-mă și pe mine să gliceresc un sens.
Mă doare și acum cucuiul din creștetul galunului… – Janet Nică


(d-ul Emil Boroghină)




.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!