poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 562 .



decembrie...Timisoara...revolutie...
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [barbu mihai ]

2005-12-19  |     | 



Imi aduc aminte ..., am cautat repede o caseta libera sa inregistrez,
am simtit ca e ceva dramatic,vocea surescitata a crainicului de la postul de radio,fondul sonor,
succesiunea evenimentelor.....
A urmat alta caseta si intre timp,vestile care ne aduceau groaza in suflet....
2000,3000,10.0000 morti......raniti,se trage pe strada in tot ce misca,teroristi straini,rusii la granita...
O alta caseta,....telefoane la prieteni, ingrijorare, teama ....
A doua zi, radio Israel, sub emotia evenimentelor anunta la ora 7 dimineata
"-azi santem cu toti romani....." si reia sumarul teribilelor stiri din Romania ,citeaza numarul incredibil al mortilor,se roaga sa se opreasca macelul,sa fie dezarmati teroristii si prins dictatorul.
Nu m-am dus la servici.....eram deja la a 5 caseta ...,speram sa fie ultima ,
dar evenimentele se succedau cu repeziciune...
Televiziunea in pericol...., Biblioteca nationala arde....., Muzeul national avariat....
In fine apare un fir de ordine....
Intr-o formatie care mi s-a parut putin ciudata,formatie
care semana grozav cu tabloul solidaritatii muncitorilor , intelectualilor,armatei si militiei,s-au aliniat in fata camerelor de vederi primii revolutionari ,flancati de militari,civili.
aliniati si tepeni in pozitie de drepti.....

Incep comunicatele,tensiunea insa nu scade,biletelele trec din mana in mana figurile se fac grave si preocupate,dusmanul inca mai ataca,inca mai are viata ,
Pericolul e atat de aproape, ca se aud impuscaturile.Asteptam din clipa in clipa
sa fie cucerit studioul si sa fie invadat de figuri fioroase in haine de piele si tunsi scurt-
" baieteii lui Ceausescu ..." pe care deja ii recunosteam pe calea Victoriei in drum spre serviciu..

Apar si vesti bune ,se creeaza comitete,se formeaza, structuri noi...
Ne lipim de radio...asteptam stirile din ora in ora si emisiunea de seara de la TV Israel ,
mai schimb o caseta....oare le voi asculta vreodata ? va interesa pe cineva ? pe copii ?
desigur....e doar revolutie ...pe viu....sant vocile care au disparut si noile voci,care parca au si alt limbaj, parca suna a "liber"...."democrat" a disparut "tovarase" si "sa traiti "....

Sant Romanii ,care de data asta au reusit,au reusit sa-si indrepte spinarea si sa-si ia destinul in maini -toata cinstea...!!
Dar prea multe victime ...de ce asa de multe victime....? de ce nu au renuntat de buna voie? orcum au pierdut...
"Armata e cu noi " .....deci si armata ..., atunci cine mai trage ...? cine lungeste agonia ? cine terorizeaza populatia?

Sarbatorile !! am si uitat... ,in Romania se apropie sarbatorile...cui ii arde ?
Sau poate sarbatorile astea or sa fie primele- libere?

Se aude ca l-ar fi prins pe Ceausescu...ratacea pe la poarta nu stiu carei intreprinderi ....ciudat !
alta data i se punea covor rosu si asta parea definitiv,irevocabil......
Da,l-au prins,asteptam editia de ora 21 a TV Israel care e mai ampla....precis o sa dea imagini multe din Romania.
Iata.Chiar cu asta incepe ....prins...prinsi...proces? am auzit bine ? va fi proces ? in fine romanii se pot racorii,
pot sa-i arunce adevarul in fata ....si lui si ei...va fi un proces mare ,de neuitat...procesul Comunismului.....
Alte doua casete ....."procesul lui Ceausescu" am scris pe etichetacu pix rosu ...ma gandesc
sa le fac o copie, sa nu cumva sa se distruga accidental.
Dupa proces,imediat executia....cam repede....dar in fine stiu ei ce fac....sa se termine odata si sa fie liniste ...si siguranta.....si un an nou bun...!!

Am aranjat casetele,le-am numerotat,le-am etichetat.
Continui sa ascult radio Bucuresti.....nu mai inregistrez...poate cand or sa inceapa procesele
"capilor" de la CC.

Mai trec cateva zile.....ce usurare...nu au fost chiar asa de multe victime...din graba s-au numarat
si alti morti.,fara legatura cu evenimentele...
10.000 sant totusi foarte multi....3000....de asemeni.....2000...multi,foarte multi,unul singur si e deja prea mult...
Azi au anuntat la radio, aici in Israel, ca sant cateva zeci in toata tara...si radio Bucuresti confirma.
60.000 sant victimele comunismului deci,......mare usurare...usurare....pacat... ochii intregii lumi s-au indreptat cu simpatie ,admiratie si emotie spre romani....,"astazi santem cu toti romani..." a spus la radio aici...
Acum comentarile sant mai seci ...mai uscate...apar intrebari...cine ? cand ? de ce ? unde ?
Pulovarele s-au schimbat iar in costume....televiziunea emite fara pericole,crainicii isi fac autocritica,
la fel altii si altii...lumea ii crede...."dictatura proletariatului " -nu e gluma....lasa urme....
Se aprind lumanari in biserici ,se canta,...intai incet , apoi mai tare.....incep oamenii sa rada fara se mai uite in jur cu teama.....

Presedintele isi asuma prerogativele...aproape toate,ca pe vremea lui.....NUUU...nu e acelasi lucru, desigur ,
acum va fi altfel.....este altfel....
Fac putina ordine in casete si mai ascult cate ceva ......nu pare totul natural si spontan.... dar desigur ma insel,ce stiu eu de aici, de la distanta ? ce am putut trai eu ? am fost in piata ? am fost la Universitate ?
nu......am stat cu urechea lipita la radio si cu inima mica...sa nu li se intample ceva romanilor ,ceva rau ,
ceva care sa le strice bucuria si sarbatorile....

Au mai trecut zile ,saptamani,am avut nevoie de doua-trei casete pentru muzica........am renuntat la cateva din cele
inregistrate la revolutie.....ultimele desigur ,mai putin "fierbinti "....
S-au format partide,au loc primele alegeri libere , Romania in haine de sarbatoare....!!La Cimitirul eroilor, familiile pun flori ,aprind lumanari,plang,fiecare in el.....
Jivkov al Bulgariei ...a patit-o si el.... e bolnav....o sa-l trimeata in America de sud ,pe el sau pe Honeker,
al Germaniei democrate...si el a picat....proces ? probabil ,sa vedem.....merita.....procesul comunismului....

Un partid nou, a castigat algerile in Romania,sant multe partide acum,am auzit ca e si partid comunist....s-au terminat si procesele aghiotantilor lui Ceausescu......nu le-am inregistrat....am inceput dar am renuntat.....am avut impresia a ceva simbolic si fortat....asa...sa fie .....sa nu se zica....sa nu se creada ,ca s-a murit degeaba......

Au ramas doua casete...."Procesul lui Ceausescu " scrie pe ele ......sper sa nu fiu nevoit sa le sacrific....
daca o sa vreau sa inregistrez ceva urgent....
S-a schimbat guvernul in Romania, alt partid....alte partide....opozitia .......coalitia........democratia.......primii milionari......regele tiganilor....
pensionari....... revolutionari.......cartierul primaverii....regele......

Au ramas doua casete.....si un gust amar......



mihai barbu

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!