poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3067 .



Shiny happy people
personale [ ]
Din ciclul "Serghei"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Alberto M. Popesco ]

2007-07-01  |     | 



-Parcă aș bea o cafeluță. Vrei și tu?
-Da, cu lapte rece.
Serghei a intrat în cameră și primul lucru a fost să-și scoată celularul motorola V3 și pachetul de țigări L&M roșu.
-Lasă-mă puțin pe net, trebuie să intre sora și vreau să vorbesc ceva cu ea.
-Ok, mă duc să pun cafeaua în cești. Vrei cu lapte rece, nu?!
-Da, să fie cu lapte rece și adu-mi și puțină cola rece, ai?
-Am, am că muncesc nu ca alții, stau și așteaptă mila Domnului.
Râd, îmi plac glumele de șantieriști. De ce nu mi-ar plăcea? Serghei e foarte obișnuit cu umorul de calitate îndoielnică. Cotidianul l-a făcut imun la astfel de ironii. Fac parte din decor. Ca și când o mașină lovește un pieton pe culoarea roșie a semaforului. „Bă, cine dracu’ l-a pus să treacă pe roșu? E dreptu’ lui să-l omoare pe roșu!”
Undeva-departe un bătrânel pe jumătate orb e accidentat grav în timp ce traversează pe culoarea roșie a semaforului. Mașina de salvare își face loc prin șirul interminabil de autoturisme de pe Paseo Sagasta claxonând haotic. E zăpușeală, șoferii scot capetele pe geamuri și se privesc nedumeriți și transpirați. Bătrânelul horcăie, până la spitalul Miguel Servet o să moară. „E dreptul lui să-l omoare pe roșu!”
-Alberto, conectează-mă și pe mine pe „mirc” că nu știu ce are, nu vrea să se conecteze de loc.
Mouseul se mișcă cu ușurință.
-Pe ce canal vrei?
-Dă-i pe „Basarabia”, sau nu, dă-i pe „Moldova”!
-Gata, ce nick are sor'-ta?
-Mărioara29, cred, vezi dacă e.
-Este, uite-o, așa, vorbește cu ea.
Serghei tastează greoi, cu un deget, „privet”...
Discuția despre varza de anul trecut și despre pensia mică a părinților se însuflețește. Cafeaua s-a răcit neatinsă, gheața din paharul mare plin cu cola s-a topit de mult. Serghei a fumat 4 țigări în 20 de minute. Acum nu mai există España, nu mai există „vete a tomar por el culo”, nu mai există „mañana a trabajar”, nu mai există bancnote de 20 de euro, cotidianul s-a micșorat, a devenit inexistent. Serghei zâmbește, ochii i se umezesc, varza s-a vândut toată, părinții sunt sănătoși. Săptămâna viitoare le va trimite 100 de euro, e săptmămâna de salariu.
-Hai, ieșim puțin p’-afară?!
-Unde să ieșim?
-Nu știu, vedem noi, parcă aș bea ceva.
-Ok, stai să mă îmbrac.
Bătrânelul aproape orb a murit în timp ce mașina salvarii a intrat pe poarta spitalului, varza crește, părinții sunt fericiți, cotidianul ne ștrangulează destinele cu răbdare și pasiune diabolică.
E o lume minunată.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!