poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2562 .



Cine pe cine acuză?
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [C. Hanganu ]

2007-11-12  |     | 



Am rămas uimit de furtuna stârnită de publicarea rezultatului Concursului de proză scurtă "Radu Rosetti" și, mai ales, de cuvintele jignitoare adresate președintelui juriului și celorlalți patru membri ai acestuia. Fără să aibă habar de probitatea lor profesională, fără să fi citit măcar un rând din textele trimise la concurs, Mihai Zabet îi consideră pe toți "niște cretini". Detașat de pe "șantierele patriei" în paginile Agoniei, el confundă limbajele și vede în jurul său numai "rahat", alăturându-se în această privință Danei Mușat, care, la rându-i, observ că are o satisfacție deosebită să umble cu "mâna plină de rahat". Sunt, tocmai de aceea, și mai surprins că editorii permit acest gen de dialog și că niște persoane cu pretenții de creatori intră în joc fără să clipească, aruncând la rândul lor cu pietre într-un juriu ce nu și-a făcut decât datoria de a judeca exigent și corect niște lucrări, în cea mai mare parte, modeste. Da, juriul nu putea acorda premii, de vreme ce nivelul lucrărilor trimise a fost sub cel al altor ediții. Când a fost cazul, s-au decernat și premiile I-II, ba chiar și Marele Premiu, iar Andrei Mocuța, unul din deținătorii acestuia, a câștigat cu proza premiată la Onești și concursul de debut al Editurii Cartea Românească, semn că acei ce îi numiți "cretini" au apreciat corect valoarea. Citiți volumul "Amintiri din adânci tinerețe" și vă veți convinge! Se va convinge și Maria Fotea că nu e "ca pe vremea lu' ceashcă", și Gheorghe Bogza, că nu e un "concurs provincial oneștean", și Dan Norea, că premiile s-au dat "normal". De bună seamă, Dana Mușat, într-o lume de veleitari, suntem absolut normali și dacă tu ai bea o poșircă purtând eticheta "coca-cola" cred că ai fi la fel de normală. Ca să-ți satisfaci curiozitatea, află că Marin Mincu nu numai că a stat de vorbă cu poetul Gheorghe Izbășescu, dar i-a și acordat aproape 10 pagini în antologia sa, "Poezia română actuală", semn că îl apreciază și prețuiește. Și nu e singurul, chiar săptămâna trecută scriitorii piteșteni acordându-i Premiul Opera Omnia al Filialei Uniunii Scriitorilor. Deși ai pretenția că ești la curent cu ce se întâmplă în literatura română contemporană, cred că mai ai destule etape de parcurs până să ajungi la o bună cunoaștere a acesteia. Te și vă mai informez că membrii juriului au fost, alături de președinte incriminat, criticul și conf.univ.dr. Vasile Spiridon, șeful Catedrei de Limba și Literatura Română din cadrul Universității Bacău, criticul Petre Isachi, redactorul șef al revistei "13 Plus", criticul și asist.univ. Adrian Jicu, redactor al revistei "Ateneu", și subsemnatul, despre activitatea căruia puteți afla câte ceva chiar de pe acest site. Uitați-vă în biografia fiecăruia și vedeți cine pe cine acuză?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!