poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3063 .



Buletin de stiri 3
personale [ ]
... de la Blaj (articol)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [perpesicius ]

2006-05-29  |     | 



Si Blaju-i national

-Cristina Man antrenoare natională cu perspective
ca si elevii ei din municipiul Blaj

Trei sportive: Alina Dumitru, Casiana Dula , Andreia Barna locul doi la secțiunea rezervată echipelor.
-Andreea Barna locul 1 în proba de maraton –medalia națională ,aur (142,195 km)
-Alina Dumitru locul 2 (vicecampioană națională)
-Blajence cu dublă legitimare(Clubul Sportiv Școlar și Atletic Club-Mica Romă-)
Felicitari blăjencelor și antrenoarei lor

¤

Si Blaju-i pro “Sf. Iosif”

Lanț viu în fața bisericilor catolice din țară în semn de solidaritate cu catolicii bucureșteni care cer protejarea Catedralei “Sfintul Iosif”cutremurată de șantierul început în imediata vecinătate monumentului .Actiunea a avut loc joi 25 mai simultan în marile orașe .La această acțiune s-a alăturat și comunitatea Greco-Catolică din Blaj , Cluj, Lugoj, Baia Mare , Oradea , Timișoara, Alba Iulia , Brașov , Tg Mureș, RamnicuVîlcea ,Sebeș, Turda, și alte localități.
Pentru acest protest clopotele au batut la ora 20.00.
Preafericitul Lucian , arhiepiscop major al Arhiepiscopiei Majore Greco-Catolice Blaj a îndemnat la rugăciuni și devoțiuni pentru Catedrala Sf. Iosif cu luminări aprinse , rugăciune la Sf.Iosif și cel puțin o decadă a Sf.Rozariu, și totu în ziua sfîntă a Inălțării Domnului la catolici.

¤

In noi doi un suflet bate

Basarabia bucată de Românie furată

Ar fi foarte bine ca uneori sau mai des sa ne aducem aminte cu duiosie și responsabilitate de sfânta Basarabie, sora noastră furată mișelește …
Furată violată și apoi abandonată aparent de marele vecin de la răsarit…
“Basarabia este Ileana Cosânzeana din folclorul Românesc pe care a răpit-o zmeul cel ticălos (imperialismul rus) si-a dus-o la palatul său.
A violat-o si a tinut-o sechestrată.
Dupa `89 in palat pătrunde Fat Frumos cu eforturi supraomenești (România) și-i propune Elenei să-l urmeze “cu greu am pătruns păna la tine, să fugim repede”
Dar ea face o declaratie “ șoc”:
Făt Frumos îmi pare rau dar eu m-am îndrăgostit de zmeu…”

Factorii care au concurat la această fărdelege?

-pierderea sau atenuarea profundă a identitații etnice și a conștiinței naționale a românilor din Basarabia
-comunismul ateu
deportarea de populație româneasca in Siberia.
-făramițarea intenționată a teritoriului prin inter-schimburi perverse (Nordul Bucovinei , Sudul Bucovinei “contra” Transnistria)
-ideologia comunistă
Un lucru este cert:
-inaintea lui Dumnezeu si a istoriei , suntem datori cu strângerea legăturilor cu frații noștrii de dincolo de prut, acum când respirăm pentru libertate, până când ei îsi vor descoperii propria identitate si vor intelege barbaria caruia i-au căzut victimă…
-200 de ani rusificare (din 1813) neintrerupta-
-este explicabilă pierderea identitatii entice?
-este explicabilă pierderea conștiinței nationale a Românilor din Basarabia?
-este adevarată “dogma” K.G.B.-ista intrată in cultura Basarabeana?
“pe rusi nu-i vorbesti de rau, de România să nu pomenești”
Tragic dar acestea sunt coordonatele moskovite dupa care se coordoneaza lumea basarabeană, aflată evident in criză existentială și sub o cruntă hegemonie rusă…
“de România să nu pomenești “ e cuvant interzis!
E ca si cum ai interzice cuvantul “Mama”si culmea nonșalantei se incearca acreditarea ideii ca România nu e interesată de Basarabia.
S-a stat totuși de vorba cu mulți români si toți au reactionat cu entuziasm”da sigur vrem, sunt frații noștrii”
Basarabenii intoxicati cu proclamatii publice, ca Romania nu-i vrea , iar pe romani vor unii sa-i facă să creadă că ”nu mai rentează efortul”
Dincolo de aceste manevre mârșave, noi știm ca inima noastră pulsează la idealul unitații și că “Dumnezeu nu va ingădui nedreptatea la nesfârșit” , Europa este poate șansa regăsirii noastre într-o unitate pe care ne-a interzis-o “fratele” de la răsărit…





Referinte si bibliografie
Dramaturg, IPS Anania
Stefan Moldovan
Robert Gheorghe
Ziarul Unirea de Alba





.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!