poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2535 .



Ucraina și iarna lui Tărâțeanu
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [florian stoian- silisteanu ]

2006-07-07  |     | 






Iarna lui Tărâțeanu

Sunt în Cernăuți. Nu, nu în România ci în Ucraina. Timpul e în două feluri acum. Până în vamă cu o sută de ani înainte iar cum treci vama cu o sută de ani în urmă. Am ajuns cu doi ucrainieni care m-au luat dintr-o piață din Suceava și mi-au pușcat 300 de mii ca să mă treacă pasul. În vamă a trebuit să scriu pe un formular cât biletul de tramvai ce am supt de la mama și pentru câtă vreme. Am scris dar nu eu ci ucrainianul. Eu i-am spus doar că iubesc o femeie... cred că doar asta a înțeles. Am ajuns la spintecatul nopții în casa marelui român Vasile Tărâțeanu. Ne-am pus la șoaptă și descântec alături de un vinișor. Frumusețea nopților acestui oraș condus la al patrulea mandat de domnu Fiedoruc. Ar părea frumos totul. Numai că noaptea am vrut să mergem la cumpărături. Să iau o cartelă de telefon cu număr ucrainian. Fraților! Nu poți vorbi noaptea la telefon cu nimeni din lume. Fiindcă nu ai acces. Fiindcă sistemul coordonează și impune. Pare incredibil. Nu. Nu îți spune nimeni că nu ai voie să suni în afara orașului… pur și simplu centralele nu funcționează. Și suntem în anul 2006. Scuzați vă rog, aici din punctul acesta de vedere, cu o sută de ani în urmă! Ieri s-a destrămat coaliția portocalie. Unul din membrii coaliției Partidul Socialist condus de Alexandru Moroz n-a respectat condițiile coaliției și a pactizat cu opoziția Partidului Regioniștilor conduși de Ianukovici. Când domnii se trag de păr prostimea rămâne cu capul spart. Asta înseamnă pentru românii de aici. Deocamdată.

7 iulie Cernăuți

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!