poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4395 .



Despre botez
personale [ ]
(Scrisoarea a 266-a)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Episcop_Nicolae_Velimirovici ]

2006-12-15  |     |  Înscris în bibliotecă de error




Frației Sf. Petru, despre botez
(Scrisoarea a 266-a)

V-am scris și mai înainte, vă scriu și acum; nu-i ascultați pe cei care vă spun că nu trebuie botezați copiii, ci botezați-vă copiii cum ați făcut și până acum, cum au făcut și strămoșii voștri.

Apostolul Petru i-a botezat pe Cornelie și pe toți ai lui.
Apostolul Pavel recunoaște singur: Am botezat și casa lui Ștefan.Ce poate să însemne casa lui, decât toată familia, adulți și copii?
Citiți ce a făcut temnicerul care îi păzea pe Pavel și pe Sila în închisoare când a văzut minunea care s-a făcut. Când a văzut minunea săvârșită de apostoli s-au botezat el și toți ai lui îndată.
La fel și Crisp cu toată casa lui.
Așadar, ce treabă avem noi de falsurile eretice când practica sfinților apostoli mărturisește limpede că trebuie botezați copiii?
Adevărul este că în vechime unii își amânau botezul și rămâneau dinadins catehumeni, ca botezându-se mai târziu să își șteargă toate păcatele dinainte- însă în timpul molimelor, cutremurelor, războaielor, toți dădeau năvală să se boteze ca să nu moară nebotezați.

Se povestește despre Chesarie, fratele Sfântului Vasile, că își tot amâna botezul. În Niceea s-a întâmplat însă un cutremur înfricoșător, în urma căruia a pierit mult popor și o bună parte din oamenii de vază. Peste Chesarie s-a prăbușit casa și a fost îngropat sub dărâmături, însă a reușit cumva să iasă de acolo viu. Sfântul Vasile i-a spus atunci că numai mila lui Dumnezeu l-a păzit ca să nu moară nebotezat și i-a poruncit cu asprime să se boteze de îndată. Chesarie s-a botezat și la scurtă vreme după botez, a murit.

Dar de ce să te joci cu soarta? Se întâmplă ca omul să se culce seara sănătos, iar dimineața să-l găsească mort.
Iată de ce toți oamenii chibzuiți socot că botezul copiilor trebuie săvârșit grabnic. Prin botez este șters din noi păcatul lui Adam. Pentru propriile noastre păcate de după botez nu trebuie repetat botezul, cum susțin unii eretici- altfel ar trebui să ne botezăm în fiecare zi! ci e nevoie doar de pocăință.
După spusele lui Hristos însuși:
De nu vă veți pocăi, toți așa veți pieri.
Așadar, copiilor botez, iar celor mari pocăință.


Extras din Scrisoarea a 290-a
Funcționarului de căi ferate N., din Stara Pazova

Dacă vă temeți pentru viața pruncului nou- născut, nu amânați botezul, fiindcă Domnul a zis:
Cine va crede și se va boteza, se va mântui. (Mc.16,16)
Așadar, botezul este o condiție a mântuirii.
Iar micuța dvs Vera, care a împlinit 3 ani și se roagă așa frumos lui Dumnezeu, îi trimit o icoană a Sfintei Maici a lui Dumnezeu. Fie ca înaintea acestei icoane să se roage pentru viața surioarei sale.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!