poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2674 .



Biciclete
personale [ ]
-exerciții-

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Alberto M. Popesco ]

2007-05-20  |     | 



Toate drumurile duc spre gura aceea de canalizare. Toate. Toate ființele pământului merg cu spatele. Nu se pot privii în ochi. Răzvrătirea e o armă de calitate superioară. Nu e nimeni înarmat. Toți merg cu spatele. Ca într-o scenă cu slow-motion. Merg spre gura de canalizare. Se opresc. Unul câte unul. Scuipă cu patimă și merg mai departe. Se rotesc în cerc. Cercul e imens, trece prin 2-3 continente. După ani și ani se reîntorc la gura aceea de canalizare, scuipă și apoi își recontinuă pelerinajul. Legea ființelor e clară, nu se privește nimeni în ochi, nu aleargă nimeni. E interzisă staționarea pe iarbă. E interzisă folosirea bicicletelor. Se construiesc tribunale. Nu știe nimeni de ce. Se construiesc repede. Ființele pământului merg în cerc cu spatele. Mâine se va da în folosință un alt tribunal. Azi e ziua internațională a inginerilor. Toți inginerii se aplaudă între ei și au voie să se privească, să se studieze, să se descopere. Doar pentru 5 minute. În aceste 5 minute au voie să scuipe unde vor ei, fără vreo interdicție. Mâine va începe construcția unui tribunal nou. Cel mai mare tribunal. Exact deasupra gurii de canalizare. Exact-exact în centru. Buldozere mari, pline cu ingineri cu spatele, vor înainta pe poteci cunoscute doar de ei spre canalizare. Mâine ființele pământului vor cădea una câte una. Adică vor muri. Medicii vor ieși din peșterilor lor... E o nouă zi. Medicii poartă halate albe. E bine de știut. Medicii merg cu spatele. Merg foarte repede. Nu-i poate oprii nimeni. Toate ființele pământului s-au oprit. E o liniște totală. Nu scuipă nimeni. Nu staționeză nimeni pe iarbă. Toate magazinele sunt pline de biciclete cu pneurile umflate la 5 atmosfere. E o lege care prevede ca toate ființele care merg cu bicicleta să fie împușcate în cap. Nu e nimeni înarmat. Armele stau pe crengile copacilor. Stau agâțate ca niște mere mari și zemoase. Toate ființele s-au oprit de ceva timp. Cercul s-a rupt. Ființele cad. Cad moarte. Medicii aleargă. Bicicletele stau cuminți pe rafturile magazinelor. Armele stau în copaci ca niște mere roșii, zemoase. Livezi intregi de meri. Nici o ființă nu mai e în picioare. Medicii aleargă printre cadavre. Aleargă foarte repede. Buldozerele s-au oprit. Haos, ființe moarte. Inginerii, cu căștile lor albe, se privesc între ei, se aplaudă și vorbesc cu voce tare despre gura de canalizare. E o zi perfectă pentru o revoluție. Toate ființele sunt moarte. Medicii și inginerii se plimbă printe cadavre pe biciclete. E o zi perfectă pentru o plimbare cu bicicleta.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!