poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4297 .



Masca de gaze
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Alberto M. Popesco ]

2007-05-28  |     | 



E o cameră cu pereți albi. Probabil e un sanatoriu de nebuni. Cineva stă pe un pat de fier. Seamănă cu tine, probabil că ești tu. Ești tu. Ai capul în mâini. Pereții devin foarte albi. Foarte albi. Nu moare nimeni astăzi. În dimineța aceasta nu moare nimeni. Se vor prăbuși pereții. Distanța dintre peretele A și peretele B miroase a diavol. Papucii de pluș stau aliniați ca-n rastel. Papucii nu se mișca. Tu nu te miști. Patul de fier nu se poate mișca. E o teoremă matematică care garantează o linie dreaptă între pat și papucii de pluș. Trebuie doar să te ridici din pat și să îți pui masca de gaze. E important. Masca de gaze. Nu există nicio cameră albă fără mască de gaze atârnată într-un cui bătut în peretele B. Distanța dintre A și B trebuie sa fie egală cu distanța dintre patul de fier și chiuveta pe care stau săpunul și pasta de dinți. Nu știu ce culoare are săpunul. Săpunul e un obiect de decor. Miroase a pastă de dinți. Ieftină. Ca și când diavolul și-a făcut igiena personală în dimineața aceasta senină de vară la tine în cameră. Tu știi ce-ai făcut?! Îți zic eu. Te-ai sculat mecanic. Ai alergat spre peretele B și ți-ai pus masca de gaze. Ai privit cum diavolul a scuipat în chiuveta ta resturile de mâncare dintre dinți. Știi?! Nu e indicat să încerci să vomiți când porți masca de gaze! Tu n-ai vomitat. Nici nu te-ai sinucis. E normal. Pasta de dinți e un cadou. Știu, ție îți plac cadourile. Cui nu-i plac cadourile?! Mie nu! Mie nu-mi plac. Dar în camera aceasta albă nu sunt eu. Ești doar tu. Tu și cu distanța dintre peretele A și B. Distanța colapsează orice tip de iubire. Dumnezeu știe lucru acesta. Că doar El ți-a făcut cadou pasta de dinți. Și ți-a zis: “Ascultă la mine muritorule din camera albă! Niciodată, dar absolut niciodată, să nu te speli pe dinți! E un cadou. Cadourile se păstrează sub pernă, sau bați un cui și pui pasta de dinți în peretele A!”. Era un sfat, nu un ordin direct. Apoi Dumnezeu a ieșit din camera albă cu mâinile la spate. Și a intrat diavolul să se spele pe dinți. Masca de gaze. Masca de gaze e un lucru extraordinar. Diavoul știe acest lucru. Știe că undeva există o cameră albă fără o mască de gaze. Și Dumnezeu știe. Și eu știu. Tu nu știi. Tu doar privești prin plasticul aburit al măștii de gaze. Privești cum se prăbușesc pereții A și B.
Pasta de dinți e un cadou. Masca de gaze nu e cadou. E un obiect pe care l-ai găsit într-o groapă comună.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!