poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2647 .



Chioară
personale [ Gânduri ]
ezercițiu de conversațiune și pildă

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [PaulBogdan ]

2002-10-13  |     | 



- Tu ce aștepți?
- Ce să aștept domn Gică, ca și matale, stau la rând aicea, poate-poate ne-or da chenzina.
- Bine mă Alupei dar eu m-am oprit că te-am văzut pe stând aici, singur, în fața ghișeului ăsta închis. Unde vezi tu rând?
- Păi nu-i rând da’ sigur o să fie că la fiecare ghișeu se face un rând. Uite vezi, cu mata suntem doi acu’.
- Þi-am spus mă că eu m-am oprit să te-ntreb de ce stai aici singur.
- Așa o fi da’ acu’ suntem deja doi și-or mai veni.
- Mă Alupei, păi nici nu-i zi de chenzină mă.
- Nu contează, principal e că-s primul la rând domn Gică și nu plec nici să mă tai!
- Mă omule da’ nu ești înțelept, ba chiar aș spune din contrariu mă.
- Oi fi cum n-o fost împăratu’ ăla de împărțea legea aia dreapta da’ nu mă mișc de aici.
- Opa, ce știi tu de istorie măi Alupei? Te-ai dat la cărți și ale naibii ele dacă și-au dat seama. Ce împărat mă?
- Păi domn Gică, împăratu ăla Sololon, la care a adus doi oameni legea ca el s-o împartă și el cică s-o taie cu sabia.
- Și-a tăiat-o?
- Păi n-a tăiat-o, că ăla de a făcut legea a zis s-o taie și ăla de n-a făcut-o și numai o asculta, i-a zis împăratului s-o dea ăluia de-a făcut-o. Așa că împăratu’ a priceput ce și cum și cine iubește mai mult legea aia adusă și a împărțit-o bine de i-a dat-o ăluia de nu a vrut să fie tăiată.
- Păi cum a împărțit-o măi omule dacă n-a tăiat-o? O fi fost prost împăratul ăla ca și tine, ca și mine că n-am înțeles nimic sau că și ăia de au adus legea la el ca s-o împartă.
- Nu era prost, era doar un om deștept care împărțea legea așa cum o face muscoiul ăla mare.
- Ce muscoi măi Alupei?
- Muscoiul ala care-i mai pe sus de lege. Adică o vede bine, mai bine decât îl vede legea pe el, că ea-i chioară, și uite așa o împletește cum vrea el, îi mai pune un petec îi mai dă o gaură și se hilizește deștept la musculițele alea trosofile care e beate mereu.
-Uite cum stau eu ca nerodu’ aici?! Tu n-ai ce face, stai la rânduri ce nu-i rânduri și smintești oameni de treabă.
-Ce ți-am spus domn Gică? Na că au mai venit muritori la rând de când am început noi să vorbim.
- Mă, și voi tot deștepți sunteți? Trosofilelor! Boilor!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!