poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 7074 .



Lacrimi cu gânduri de înger
personale [ Gânduri ]
Două aripi într-un singur gând: Inoni și Decembrie

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Decembrie ]

2004-05-04  |     | 




Săptămâna Patimilor






Luni - 5 Aprilie

Faptele bune - sunt foarte importante în viața fiecărui om, fără dragoste nimeni nu este în stare de sacrificiu propriu. Dacă inima ta nu este plină de iubire atunci nu te poți jertfi pentru alții, nu poți lua din puținul tău și să dai celui ce nu are nimic, nu poți să dezbraci o haină și să-l acoperi pe cel gol... să ai curajul să-l îndrepți pe calea cea bună pe cel care nu o cunoaște...



Marți - 6 Aprilie

Zavistie si fatarnicie - Zavistia este patima cea mai cumplită, este considerată a fi mai rea decât diavolul. Este chipul în care cauți să-l distrugi pe celălalt , să-l pierzi, pentru a obține locul lui sau altceva. Este rădăcina tuturor răutăților!

Fățărnicia - are ca radacină viclesugul, iar ca roade: minciuna, amagirea, maiestria, agoniseala cea rea, necinstea si vătămarea aproapelui. Omul fățarnic este nesincer și mincinos, prefăcut, și viclean. Cel fățarnic nu face niciodată cele ce zice, el vorbește doar cu buzele dar interiorul lui este negru.
O istoioară referitoare la aceste două boli:

Impăratul Leon cel Ințelept, stând odată de vorbă cu niște filosofi , aceia i-au spus că pacatul zavistiei si al iubirii de argint sunt egale în răutate. Iar imparatul a poruncit să-i caute doi oameni care ar fi vătămați la suflet de aceste doua patimi. Cei trimiși de împărat au gasit ce căutau si le-au zis: "Vă cheamă împăratul să vă cunoască ți sș vș dea câte un dar mare". Aceia s-au bucurat mult de aceasta chemare, neștiind la ce sunt chemați. și îndată au venit. "Vreau sa fac milă cu voi și să vă dau câte un dar". Și a chemat mai întâi pe iubitorul de argint și i-a zis: "Þie o să-ți dau daruri mari, iar celui ce vine după tine ii voi da îndoit decât ție. Ce vrei să-ți dau?" Iar iubitorul de argint, stând puțin pe gânduri, a zis: "Măria Ta, eu vreau să-mi iei jumătate din averea mea!" Imparatul a tacut și i-a zis: "Du-te și sș vină celalalt (zavisnicul)". Și i-a zis și acelui: "Cere de la mine orice dar, însa să știi că celuilalt îi voi da îndoit ca ție!" Iar omul cel zavistnic, gândin-du-se puțin, a zis: "Măria Ta, mie sa-mi scoți un ochi!" Apoi chemându-i pe amândoi, le-a zis: "Vai de voi, oameni blestemați, am facut cu voi o experiență și rău ați ieșit înaintea mea amândoi!
Apoi chemând pe filosofi le-a spus de încercare, cum iubitorul de argint a cerut să i se ia jumătate din avere cu scopul ca celuilalt să i se ia toata averea și să nu aibă cumva mai mult decit el. Iar cel zavistnic, cum a cerut să i se scoată un ochi, spre a-i scoate celui de-al doilea pe amândoi. Si a zis catre filosofi: "Acum am vazut că mare dreptate aveți voi, că zavistia si iubirea de argint, sunt egale in răutate".




Miercuri - 7 Aprilie

Vânzătorul - este cel în mintea căruia se află trădarea, mintea lui zvâcnește în orice moment să trădeze, nu contează pe căt și pe cine.



Joi - 8 Aprilie

Cina cea de Taină

Spălarea picioarelor – Acest ``ritual`` în Moldova este întâlnit la Mănăstirea Sihăstria. Starețul mănăstirii imediat după Sf. Liturghie iese împreună cu 12 preoți pe un podium . Acolo sunt pregătite 12 scaune, un lighean cu apă și un prosop. Aici începe slujba spălării. Starețul dezbracă veșmântul toarnă apa și începe a le spăla picioarele celor 12 care poartă numele apostolilor. La sfârșit îi sărută pe fiecare pe frunte și citește o rugăciune, după care are loc o masă în amintirea Cinei.




Vineri - 9 Aprilie

Răstignirea – gândul meu e să depunem la picioarele crucii toate iluziile noastre deșarte, orgolii, răutăți, să învingem puterea răului alegând binele . În felul acesta Crucea va deveni pentru noi pomul vieții



Sâmbătă - 10 Aprilie

Îngroparea și Pogorârea la Iad.
Prohodul – te face să simți urcușul lent al trecutului spre prezent să meditezi mai mult pentru a fi mai bun mai tolerant. Dumnezeu și-a lăsat amprenta pe acest pământ și ție ca Om nu-ți rămâne decât să te adăpi de la izvorul vieții.




Duminica - 11 Aprilie

Duminica Paștilor!
Hristos a Înviat!
Învierea a deschis vieții omenești o privire spre veșnicie, moartea nu mai are caracterul de sfârșit tragic. Sărbătoarea Învierii Domnului să ne încălzească inimile, să ne lumineze mințile să ne binecuvinteze viața cu darurile ei.
Ziua Învierii - Ziua Bucuriei!




Semnificatia Deniilor fiecarei zile din Saptamana Mare... inoni






1 Aprilie

Dacă vrei să câștigi, trebuie să fii dispus să pui totul la bătaie.


Atunci când ai problemele cele mai mari îți faci cele mai mici griji... iar în momentul în care ai probleme mici de-abia atunci să îți faci cele mai mari griji pentru că acestea anunță ceva...


Încerc să mă prind în curcubeul culorilor și în farmecul cuvintelor pentru a face ziua de AZI și cea de mâine care va fi tot un AZI mult mai frumoasă!
Noaptea – cel mai interesant sfetnic, în noapte poți auzi un cântec ce străbate prin tine precum clopotul în miez de rugăciune, poți simți o inimă pustie ce bate pe fond de galben tomnatec, în nopți poți auzi mirosul anotimpurilor. Noaptea poate fi solitară ca o iubită părăsită în miez de primăvară. În noapte poți descoperi răsărituri și apusuri ale altor nopți....




2 Aprilie

Dragostea nu se pierde niciodată; întotdeauna ți se va întoarce însutită.


doar o zi în care lumea parcă a plecat la culcare
o zi în care oamenii prin găuri de șobolani digeră
unde e ură de care nu îmi vorbeai
unde e întunericul pe care nu mi l-ai arătat

mă dor tălpile ochiului și mă dor arterele goale de sânge
vreau să urlu și să încep să cred și să nu mai cred


Copilăria______Copilul din mine privește mirosul cuvintelor cu gust de lapte, simte căldura necuvintelor precum îmbrățișarea lacrimilor mamei în nopțile de veghe. Copilăria are culoarea țărmului mângâiat de valurile mării, privește cu mii de ochi dar simte cu sufletul parfumuri pline de consoane împrăștiate în visuri de femeie...



3 Aprilie

Joacă rolul lui Dumnezeu astăzi. Cum? Arată dragoste. Deoarece Dumnezeu este dragoste.


În viață întâlnești câteva persoane care au rolul de a te iubi...
întâlnești câteva persoane pe care le vei iubi
și întâlnești câteva persoane care îți vor fi alături orice ai face, oricând și oricum...

îi mulțumesc celei mai bune prietene că e alături de mine și îi urez la multi ani și să fie fericită


Sănătatea______Nu numai trupul are nevoie de sănătate, ci chiar și sufletul care nu este materie. Întotdeauna într-un trup bolnav nu va sălășlui un suflet sănătos!



4 Aprilie

Un om măreț este un om generos. Generozitatea și măreția merg mână în mână. Sunt unul și același lucru, deoarece a dărui înseamnă a iubi, iar dragostea este datoria supremă a omului. Tot ceea ce dăruiești altuia cu bucurie și mărinimie ți se va întoarce înapoi și îți va îmbogăți viața în moduri neașteptate.


Să nu uiți niciodată să îți uiți visul

pentru tot ceea ce înseamna artă trebuie să îți dai sufletul ca să poți răzbate...



Femeia______de multe ori aparența înșeală! Femeia ascunde râsul de cele mai multe ori sub un zâmbet enigmatic, poate ieși în evidență prin diverse mijloace, încearcă să cucerească uneori prin prestanța capacității de a răspândi multă lumină în jur, alteori prin tandrețe.
Femeia, poate fi uneori romantică, alteori rece, îi place sau nu, să se joace de-a iubirea, aspiră la iubirea absoluta.
Femeia…




5 Aprilie

Dacă doar vei păși prin credință pentru a face ceea ce trebuie, atunci Dumnezeu va face restul - lucrurile pe care tu nu le poți face.


sunt egoist... vreau să ajut oamenii doar ca să ma fac pe mine să mă simt bine dăruindu-le lumină sau aducându-i la lumină...
cum e să fii egoist... e bine... te simți excelent când vezi că persoana care nu vroia să fie ajutată îți mulțumește în final, că acum e fericită și că datorită ție a reușit să învețe să trăiască...

e frumos și apoi îi mulțumești lui Dumnezeu că ți-a dat harul de a fi conștiință.




6 Aprilie

Politețea nu te costă nimic, dar este neptrețuită.


Este ziua tatălui meu și gândul meu îl trimit spre el...

când am plecat abătut să prind trenul
să ies în lume pe ușa care-mi place
tu mi-ai negat atingerea de stele

când am prins un înger în palme
când m-a prins divinitatea în brațe
mi-ai zâmbit... îți mulțumesc
că m-ai împins să trec mai departe
să trag de o rază de soare
și apoi să zbor....




7 Aprilie

Viața este ca și înghețata. Bucură-te de ea până nu se topește.


... când crezi că poți avea totul mai gândește încă o dată la ce vrei
... când crezi că știi ce vrei și ești sigur pe tine mai gândește încă o dată când ai mințit ultima oară
... când crezi că nu poți minți fii sincer cu tine...

gândul meu de azi nu e un gând e un strigât de durere și de resemnare...
vreau să știu cum e să fii TU




8 Aprilie

Nu există fericire mai mare decât să cunoști dragostea și iertarea lui Dumnezeu.


nu înțeleg lumea care stă să aștepte...
nu înțeleg lumea care caută...
și atunci mă întreb oare ce înțeleg?

într-un final descopăr... eu nu înțeleg ci doar simt...
arta e haină
își întinde limbile înveninate departe... nesătula...
poftim... rupe din mine că doar pentru tine mai rezist, ți-am dat sufletul să mai pot scrie încă un pic și acum scriu... ce mai vrei și până când mai vrei să tragi de mine spre groapa nemiloasei veșnicii...



9 Aprilie

Presiunea și stresul sunt ca buruienile; înlocuiește-le cu dragostea și pacea lui Dumnezeu.


Aș vrea să trec mai departe și să mă fac că nu am cunoscut-o vreodată... dar nu pot... peste un timp m-aș întoarce înapoi și aș regreta că nu am ajutat-o atunci când avea nevoie...
în viață uneori e prea târziu pentru unele lucruri

uneori e prea târziu și pentru regrete... vreau să nu aleg și fug să mai aleg...




10 Aprilie

Cel mai bun mod de a face față zilei de astăzi este să iei lucrurile pe rând.


te iubeam înainte de a mă săruta înainte de a trece cu mâinile prin părul tău haotic ca un copil ca un bătrân ca un nebun în criză de demență

deja te iubesc... am două zeci și ceva mai ai timp să vii nu te grăbi să strici rostul vieții voi fi acolo unde ai crezut că mă vei lăsa...

ne cunoașteam de o mie de ani
am băut din roua veșniciei amândoi câte un suflet
am privit finalul stagiunei viața
și ne-am întors de fapt m-ai lăsat să mă duc singur




11 Aprilie

Atâta timp cât mai reziști încă puțin, nu vei fi niciodată învins.



Am dus lumina acasă și am mulțumit și mulțumesc și voi mulțumi în fiecare zi. Gând pentru Iisus, gând pentru toți cei ce cred.



12 Aprilie

Ca să arați cuiva că îl iubești acordă-i din timpul tău.


am cules un gând la bunici și acolo l-am crescut, l-am înălțat spre norii albastrelor ceruri

Abilitate ______Mulți oameni se îndoiesc de ceea ce pot, dar foarte puțini au dubii despre cât de importanți sunt!
Un tată taie harta lumii în fragmente si i-o dă fiului s-o refacă. După câteva minute copilul ii spune ca a reusit să o refacă. Tatăl rămâne surprins cum de a reusit atât de repede. Copilul îi spune că a întors bucățile pe partea opusă și a descoperit fragmentele unui chip de om. A incercat să ajusteze și a refăcut chipul întorcându-l pe partea cealalta harta era gata.




13 Aprilie

O vorbă bună rostită poate ajuta pe cineva să aibă o zi minunată.
O vorbă bună nerostită lasă un loc neumplut.



Cum aș putea respira încă o dată acel aer curat pe care ea atunci l-a îmbâcsit cu provocare...
cum să trăiesc fără să uit sau să nu pot uita...
vreau aer nebun pentru inima mea nebună


Dorința______se naște in fiecare din noi, dar depinde ce dorințe încep să prindă rădăcini. Dorința de dăruire, e sa te lași cuprins de dragoste și să daruiști tuturor ce ai mai bun in tine. Dorința de iubire- nu trebuie sa lipsească niciodata din noi, numai iubind poți dărui!
Ce dorința s-a născut în mine ? Cel care caută gasește! Dacă va mai trece trenul meu încă o dată voi lăsa geamul deschis...




14 Aprilie

Întotdeauna există ceva bun în orice situație; trebuie doar să cauți.


M-am îndrăgostit dar nu ea nu va ști niciodată pentru că ea nu e aici, nu va fi și cred că nu aș vrea să fie... mă întrebați poate
atunci de cine m-am îndrăgostit?
să fie nălucă, să fie pacoste sau amintire...
e doar o rază de soare ce nu răsare prin părțile acestea...


Mereu-mereu______Nu știu de ce se întâmplă mereu exact așa cum nu vrei să se întâmple, mereu fugi, respingi, ești mereu într-un v-ați ascunsălea perpetuu, ura îți cuprinde sufletul, trupul, cu aceeași patimă cu care ai putea iubi și totuși din această cauză nu poți iubi pe altcineva, din cauza acelui CINEVA. Ajungi undeva pe marginea prăpastiei cu piciorul ridicat spre hău,... încerci să te îndepărtezi undeva departe de lume, sperând să-ți regăsești liniștea și șansa de a începe un nou drum, simți că parcă ți se limpezește orizontul și parcă totul începe să se ordoneze, acel cineva era parcă elementul perturbator care arunca în aer toată liniștea ta.
De ce acest joc? Unde se poate ajunge? A dispărut, și te bucuri. Și totuși îl cauți prin cuvinte și necuvinte, prin vedere și nevedere, orice încercare de a-l scoate din minte e sfâșietoare, îți apare în vise, în coșmaruri, ți se pare uneori că îl zărești acolo unde l-ai văzut prima dată, ești ca un alcoolic rămas fara băutură, singura amagire e doar visul, acolo ... dar nci în vis nu îți poate vorbi, visele te înconjoară cu tristețea... în vise te pierzi sub protecția brațelor, te cuibărești la piept și simți că iubești, simți de multe ori căldura pe palme... ești bolnav de prezența în vis și de absența în realitate...




15 Aprilie

Când ești fermecat de scânteia din ochii copilului tău, ceea ce vezi este de fapt o întrezărire a lui Dumnezeu și a iubirii Sale.


Sunt tânăr ca un porumbel desperecheat furat din palmele unui cuib...
Am libertate și am drum bătut de tălpile îngerilor în căutare
fumez o stea și gust un sărut de val într-o cenușă de raze
e liniște și mă dor coastele de atâta mimă...


Depărtarea______se pare că te apropie foarte mult, dar te bombardează cu o liniște de nedescris, îți încerci puterea de așteptare ancorându-te în realitățile cotidiene, te duci spre amintire... cum te ascundeai în frunzișul toamnei căutând sentimentele ascunse sub fulgii sprințari de Noiembrie, îți amintești privirea care căuta disperată căldura inimii...cauți dulceața cuvintelor care ți-au schimbat gândurile și drumurile...apoi cobori adânc în tine ca să scurtezi depărtarea, să aduci infinitul într-un anumit punct … scurtezi depărtarea cu puterea luminii…Oare depărtarea are gust? Da are! Guști cuvintele, simți lacrima de bucurie când ploile cad… deja ți-ai prins buchete argintii…te prinde melancolia să auzi, să vezi … îngheți de frica cuvintele nespuse și te plângi că depărtările ne se pot apropia…



16 Aprilie

Oprește totul și pentru cinci minute lasă-te pe spate în scaunul tău, închide-ți ochii și gândește-te la cineva drag. Trimite-i dragostea ta prin rugăciune și roagă-L pe Dumnezeu să binecuvânteze pe cel pe care îl iubești.


mâine voi scrie fără să respir și voi creea acea artă despre care nepoții îmi vor spune
e bună pentru agățat
"maculatură postumă"

hmmm... frumoasă viață detașată de versuri și visuri și speranțe și șanse...

haideți doar să trăim


Misterul______viața cu toate contradicțiile ei este un mister. Încerci și înțelegi pentru ce te-ai născut, dar nu poți înțelege de ce trebuie să mori. Descoperi în tine o ființă plăpândă, dar plină de sentimente, totul pare efemer, un efemer care ascunde misterul. Nu poți pătrunde taina unui suflet și mai ales a unuia călător. De unde să știi ce ascunde sub pânza străvezie? Încerci să pătrunzi și în momentul când crezi că ai sfărâmat misterul te înșeli amarnic, fiindcă el ascunde un altul și un altul...



17 Aprilie

Oamenii remarcabili nu se nasc remarcabili. Dumnezeu folosește necazuri și încercări pentru a-i face remarcabili.


Gânduri roase de molii ajunse într-un sanatoriu... acolo într-un colț admiră pianul albastru și clapele arse de soare... e trasă draperia... să ne întoarcem... trebuie să vă peticesc gânduri nebune...

Și mâine e o zi______Azi , lumea se sfârșește pentru tine, ești trist și îți spui: Va fi și mâine o zi dar știi bine că acel mâine va fi tot un AZI, poate mâine vei reuși să zâmbești atunci când soarele va scăpăta primele raze, poate zâmbetul va fi cel care îți va acoperi chipul cu blândețea lui mângâietoare. Esențial e să fii încrezător în tine, să nu te vestejești precum firul de iarbă sub arșița soarelui necruțător, trebuie să fii ca piatra peste care trec râuri și chiar dacă o mută din locul ei va fi mereu piatră și poate MÂINE, cel de AZI îți va umple golul din inimă cu iubirea ce va șterge și ultimul rid. Da, și mâine e o zi!



18 Aprilie

Cauți răspunsuri? Multe sunt locurile unde poți căuta:

Înăuntrul tău... dar asta te-ar putea doar încurca.
Și ajutorul altora îți poate da pace sufletească,
Dar privind spre Rai, El poate să te călăuzească.



Am cunoscut-o într-o biserică... nu am vrut nimic, habar nu am dacă vreau dar îmi place... cum să îi spun că e un înger și că aș vrea să o strâng în brațe? Mă îndrăgostesc foarte repede... sunt atâția îngeri pe lumea asta încât simt că nu mai am loc de ei...
Offff... dragoste nebună ce cauți iar la mine, doar ce scăpasem de tine... vezi că e plin coșul cu hârtii despre tine... pleacă... mă dor plămânii de-atâta sânge scurs...



Străinul din spatele ecarnului______intri,... incerci,... iar intri,… aștepți… cineva te vede …și te abordează,… formule deja cunoscute, unele directe altele doar așa la întâmplare,… imaginația începe să se joace cu tine. Cel de dincolo nu are chip, tu intri în joc… te prinzi…nu-ți dai sema că ești o realitate, pe când celalalt e doar o imagine pe care încerci s-o construiești din dialog. Dacă uiți de realitate așteptările tale încep să sufere… azi nu a venit… ce s-a întâmplat?…poate mâine… uiți că e doar o imagine pe care poate doar tu ți-o formezi. E un străin călător…îți spune că îi place de tine …gândurile sunt gemene și în final…iubire???
Te iubești în cuvinte și versuri, se regăsește acolo în tine, sperând mereu că o data vei ieși în drumul lui sau al ei și… că ai putea să-i fii alături… să-ți simtă inima bătând dincolo de semne și cuvinte…




19 Aprilie

Mișcarea în aer liber îți îmbunătățește nu numai sănătatea, dar și respectul de sine. Ia-ți astăzi un sfert de oră și fă ceva ce-ți place - plimbă-te, aleargă, joacă un joc sau mergi undeva la antrenament.
Merită!



Un trandafir... da un trandafir... dar nu pot să dau trandafiri pentru că sunt blestemat... cred că cea care îl va accepta aceea va fi mireasa mea... dar eu iubesc trandafirii și scriu pentru ei... de ce oare?

Neclintit(ă) ca stânca______e mult, e puțin să fii neclintit(ă)? Și sâncile pot fi mutate din locul lor, doar prin credință și răbdare poți rămâne neclintit- în sensul că nici o furtună nu te poate întoarce din drum.

Dacă tu ai fi iedera care te prinzi ca zborul păsării de inima mea, eu stâncă fiind … mă voi clătina… să fii doar vântul de seară șoptind pe înălțme, mă voi clinti prin ramuri ca timpul să se cearnă printre noi. Iar când marea rădăcinile-mi vor mângăia, mă voi balansa pe valuri cu un zâmbet plutitor peste anotimpuri. Cauta-mă! Sunt stânca ce freamătă la tâlcul cuvintelor, atunci când mâna ta îmi mângâie sufletul înghețat…atunci când îmi dezbraci pământul de albastrul cerului, iar vraja basmului începe să ardă taina din mine…și voi rămâne așa!




20 Aprilie

Este mai bine să termini un proiect mic decât să lași unul mare pe jumătate făcut.


Cum spuneai, tată? Da, mi s-a făcut greață. Spunea că teatrul e viața ei și că în studio se simte acasă dar ipocrizia a fost cea care a vorbit... Patriotism fals... Mi-e greață de cei care nu au visuri.


Amurgul serii______E minunat ca în amurgul serii, să privești în noapte povestea zilei, a unei zile care ți-a adus sau nu bucurie, a unei zile în care ai dăruit gândurile tale uitate undeva în largul mării sub aripa valului. Povești necunoscute cântate doar de glasul mării cu vocea domoală și plete argintii crestate în asfințitul roșu, acolo unde cerul plin de lună , împletește cunună cu ultimele raze ale soarelui roșiatic. Te aștep în amurguri… muguri… să străbatem cu aripa gândului noaptea care se apropie…



21 Aprilie

Există Cineva care îți cunoaște inima și știe tot ce se poate ști despre tine - și care te iubește necondiționat.


Visul meu trebuie să nu depindă de alții că nimeni nu mă va ajuta să trec mai ușor peste obstacole... Întotdeauna am încercat să nu depind... să fac totul singur... când mi-am încălcat principiul am fost lovit... nimeni nu mă poate ajuta...
SINGUR... PRIN MINE, CU MINE... ȘI CU DUMNEZEU ÎN INIMÃ VOI REUȘI...


Nu-ti voi fi mireasă_____mă îmbrăcasem nu de mult în albastru cerul , așteptând să vii cu zurgălăii iernii târzii într-un sfârșit de Făurar, atunci când flăcările s-au transformat în scrum și orele au devenit stânci, despărțindu-ne gândurile, amintirile și pe noi…Iar clipele au devenit ore care mareau distanța în zile, apoi în luni… si cine mai știe…era un opt întors spre infinit, care, în loc să scurteze drumul mai mult l-a adâncit în tăcere… o străină pierdută în zori de zi sau în amurg, dusă undeva spre chemarea apelor ce poate vor deveni izvor…



22 Aprilie

Dacă la un moment dat lucrurile devin pentru tine prea greu de suportat, roagă-l pe Dumnezeu să te ajute. El îți va ridica greutățile cu brațele Sale, îți va ușura povara și îți va lumina sufletul.


Pe lumea asta sunt doar câțiva îngeri... dacă îi găsești vei fi fericit pentru că ei îți voi da sufletul lor fără a cere, fără a aștepta recompense... Restul sunt doar deghizări scârboase... false identități.

Aripi de vânturi______adierea ușoară a gândului picurat de lumina lumânării poartă pe aripi de vânt lacrimi încă neplînse adunate ca-ntr-o poveste… și vântul adie peste dealuri scânteind vrajă și cântec ca un Zburător peste soarele speranței. Am trimis vântul în căutarea cerului fără nori, acolo unde roțile trenului au încremenit în așteptarea ultimului OM pierdut prin amănunte. Adierea lui plutind peste păduri și râuri își plânge clipa: Păcat că nu mai încapi în lumea lui! Dar el vântul, cunoaște brațele care în straturi de bucurie te clădea peste noapte ca într-o nuntă a regăsirii!

Iubita mea, șoptește pana plecată de acasă, lăsând cuibul pe mâna unor versuri rătăcite…vreau s-o iau de la-nceput, mă cheamă drumul necunoscut din tine… Și vântul clădește pe rafturi de spuză… ochi senini - când verzi, când negri, uneori albaștri, așează ninsori pe tâmple… și-n fiecare noapte se minte …te voi iubi!




23 Aprilie

Când cineva te-a nedreptățit, răsplătește-l cu iertare și își va aminti pentru totdeauna.


La mulți ani, tată... fie ca Dumnezeu să facă dreptate și munca să fie răsplătită...

M-ai mințit?______Mă-ntreb în fiecare noapte! Răspunsul rămâne dincolo de vremuri, acolo unde fulgerul își găsește nemurirea în pustiuri de inimii, unde doar moartea încearcă să le spele.
Năluci prin noapte umblă și îmi șoptesc aiurea…Eram la prima sărutare! Cine ar fi putut spune că primul vânt aduce… doar … adio! Și îți aud ecoul durerii plângând în mine cînd noaptea bate în geam… e prea târziu ca flacăra să arda-n DOI!




24 Aprilie

Dragostea este Dumnezeu și Dumnezeu este dragoste.


Dacă cineva îmi face un dar - oricum ar fi... datoria mea e să îi fiu recunoscător toată viața... Unele daruri nu se pot recompensa niciodată... dar „un mulțumesc”, „o apreciere”, „respectul”... vor face să nu-i pară rău că te-a ajutat...

Zâmbind – plângănd______zâmbeam, pierzându-mă-n privirea ta, încercam să-ți înțeleg mirarea din cuvinte. Plângeam, regăsindu-mă dincolo de iubire. Zâmbeam atunci când încercam să te uit, să uit că te iubesc. Plângeam când soarele-mi ascundea privirea dincolo de uitare. Zâmbeam gândului că lacrimile erau de fericire. Plângeam spre orizonturi în așteptarea curcubeului. Zâmbeam atunci când nu vroiam sa mă vezi plângând si uite așa, zâmbind - răzând, te mint mințindu-mă pe mine.



25 Aprilie

Succesul poate fi primejdios; poate da naștere aroganței. Uneori este mai bine să dai greș. Eșecul aduce umilință, iar umilința te ridică în ochii oamenilor mai mult decât înfumurarea.


Pe cât de repede mă îndrăgostesc pe atât de repede îmi trece... de ce? Întotdeauna am încredere în oameni dar ei mă dezamăgesc de cele mai multe ori.

Așteptarea______norii se preling în gânduri de albastru, de roz, de galben uneori, și vocea ta?… e tot o așteptare, doar degetele mângâie cuvintele în apusul soarelui și te aștept. Zilele îmi cântă gânduri de dragoste - se înțelege! Privesc în trup și aștept să te regăsesc în poala palmelor împreunate. Aștept,… mă rătacesc așteptându-te, doar timpul e de vină că m-ai uitat în adâncuri…



26 Aprilie

Când te dăruiești altora, servindu-i cu umilință, dragostea lui Dumnezeu ia formă umană. Când îți iubești aproapele, El se face cunoscut altora prin tine.

Îmi place să ajut, simt nevoia să fac asta dar când cei care trebuiesc ajutați nu te lasă... atunci ce să fac... nu am timp de pierdut... e prea puțin timp să-mi fac nervi pentru cineva care credeam că merită.


Stelele______agale amurgul șovăie în degetul meu cel mic, însemnând cerul cu licuricii nopții. Carul Mare caută lumina necunoscută a lunii șoptind pământului bucuria. Carul Mic răscolește chemare spre zările necunoscute, așa în surdină... iar Luceafărul mândru se joacă în pletele abisului... departe foarte departe o mică stea clipește gingașă spre hăul care o desparte de trupul lăsat undeva între ape.



27 Aprilie

Gândește pozitiv! Prea mulți oameni văd deja doar partea negativă.


Până acum nu am un stil... înainte aveam mult sentimentalism pe fundament cald... acum nu mai am nici sentiment și nici căldură în poezie... Dacă voi reuși să le combin atunci îmi descoperi stilul... Inserturile de vorbire directă, jocul, povestea coerentă, ruperile justificate... astea sunt atuuri... minusuri: multe... sunt mic, cresc... sunt pe drumul cel bun... mi s-a spus: „se vede că te lupți cu tine, dar nu ai o bază, tu tragi doar pe tine și nimic mai mult...”
Recunosc.


Nisipul mării______Valuri care topesc văpaia soarelui în fire de nisp aruncate într-o clepsidră care cerne bătăi de inimă. Valuri învolburate aruncând la maluri argintul scoicilor macinate de ganduri. Unii își dureaza castele de lacrimi în pragul de val.



28 Aprilie

Prefer să admit că am greșit și să am dreptate, decât să pretind că am dreptate și să fi greșit.


Întotdeauna am acceptat critica, dar critica constructivă... nu ceva de genul: „e prost, nu-mi place” sau „e bun”... JUSTIFICÃRI... Dacă vrei să ajuți păi ajută... Detest atacul la persoană sau cuvinte aruncate în vânt de dragul celor ce citesc... Lupta de idei îmi place dar doar atunci când e pe ceva concret, coerent și justificat...


Cuvântul______mugur de floare, încălzind silueta unui vis aruncat în nostalgia unei toamne nedormite. Mângâiere a sufletului neîmblânzit de durerile trecătoare cotrobăind prin clipele trecutului. Ruperea unei dimineți ce se dezmorțește la soare încercând să-și joace rolul zilei. Întunericul din mine și lumina din tine unite ca o punte între doua suflete.



29 Aprilie

Dumnezeu dorește să-ți facă viața ușoară așa că El va îndepărta lucrurile care te supără și le va înlocui cu bucuria SA - dacă Îl lași.

Ce-nseamnă „gânduri într-un crepuscul de lumină”? Sinceritate... Lumină... Tu în gândurile tale... ce îți place, ce nu îți place, cum ești, ce ai, ce nu ai, ce poți da, ce nu... SUFLETUL...
Cine nu acceptă daruri?! Cui nu-i plac bucuriile, fericirea, zâmbete?!
Toate acestea sunt gânduri unite în crepuscul, născute pe la amiază cu un sărut de apus și scipiri de orizonturi... Acestea sunt o șansă de a ne cunoaște... Oricine se poate juca cu noi... să ne înfrățim sufletele...

de ce?
NU poți nega că nu ai nevoie de ajutor...
Pentru că suntem oameni și nu trăim o veșnicie...




Albul iernii______lumina se așează plăpândă peste drumuri, case, îmbrăcând amintirile în povesti la gura sobei. Sentimente și trăiri așezate sub straturile fulgilor. Plapumă ce dezbracă norii și îmbracă noaptea cu frumusețea stelelor. Pași de lumină spre Eternitate, zâmbind umbrelor de lumină a pulberii stelare.



30 Aprilie

Lumea este plină de probleme
Raiul este plin de soluții.




Aer violet______Abia înmugurite razele soarelui bat din aripi spre violetul zilei, respiră mirosul versurilor adunate sub cumpăna vremurilor albăstrite de nașterea ideilor.


În jocul gândurilor noastre când amurgul întoarce foaia zilei, dezbrăcând din priviri sunetul buimac care ne înfășoară,… copiii cer mângâiere… din sărăcia cuvintelor încerc sa-i cresc îmbătrânind, vuitul obosit vine urcând spre amintire… Te aștept în amurguri…muguri… și ai venit sa ne împlinești sau să te prinzi în prelunga noastră îmbrățișare de gânduri, tu vers al nopții … viitorul incepe azi și că neîmpinși de nimeni intrăm în normalul…unde adăposteam visele într-o altă dimensiune…să ne luăm de mână cât mai e timp
să pășim împreună printre crucile viselor
cimitirul iluziilor va exploda în fața noastră
înainte de mâine va rămîne un drum neînceput





* … "Scopul scuza mijloacele". Este foarte important în viață să fim motivați de ceva, să ne urmăm visele. Numai cine știe să piardă va câștiga. Învață să nu renunți!



* Sunt oameni cărora nu le pasă de recompense, dăruiesc totul fară să ceară nimic în schimb. E atat de frumos să daruiești dragostea ta fără să-ți pese de nimic. Gândul că aceasta se va întoarce cândva însuit la tine să fie veșnic mulțumirea ta.
Când un lucru nu ne face nici un rău să-l dăruim cu plăcere și mulțumire sufletească.

* In mintea noastră se află ascunsă credința si teama pentru Dumnezeu. Dacă am încerca în fiecare zi cât de puțin să dăruim celor din jurul nostru iubire, dragoste sau macar un zâmbet, viața ar deveni cu puținul pe care noi il dăruim mai frumoasă și mai senină din dragostea noastra.
"Iubiti-vă unul pe altul."
Dragostea pentru aproapele tau, iubirea si dăruirea sufletească nu ruineaza pe nimeni.
Iubirea si daruirea iși au limitele lor. Dragostea nu are sfarsit.

Madim





tacem într-o gălăgie a inimilor... tic-tac tic-tac... și ascultam sângele cum fierbe într-un crepuscul al gândurilor... acolo unde nu există teamă... bariere sau lacrimi de durere.... acolo unde putem asculta susurul teiului bătrân și împovarat... acolo unde alții au încercat să se izoleze de lume... acolo unde noi ne vom îmbrațișa fără ca razele lunii să ne sperie, fără ca lătratul câinilor la lună să ne macine gândurile...
sub tei ne vom metamorfoza în fluturi și vom pluti într-un univers în care nu mai există viață, lume sau întrebări...




Inoni și Decembrie


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!