agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 

Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 305 .



Predarea istoriei cu calculatorul
poezie [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Marianx ]

2006-03-10  |     | 



In ceea ce priveste proiectul de activitate metodica pentru utilizarea calculatorului in orele de istorie, este tot mai limpede astazi ca obligatia scolii, aceea de socializare a indivizilor, nu mai poate fi materializata in practica scolara fara folosirea mijloacelor de informare: «on-line »,
In acest context, folosiea calculatorului creaza potentialitatea reunirii textului, imaginii, sunetului si a miscarii, iar aceasta ofertă pluridimensionala nu poate fi decat benefica in intelegerea unei situatii istorice si in mentinerea elevilor spre cercetare si cunoasterea istoriei.
Oriunde se infaptuieste o « deschidere » spre surse de documentare originale ca si spre multiple interpretari ale acestora, se produc solutii utile care conduc la sporirea proceselor de invatare. Tocmai de aceea se spune ca « acolo unde se initiaza o cercetare se aprinde lumina ». In consecinta nevoia sustinerii pedagogice a unei asemenea « deschideri » de catre profesor este absoluta si esentiala. Cum la fel de necesara ramane si consultarea instrumentelor clasice de informare in domeniul istoriei: carti de specialitate, articole, ziare, arhive, fonduri muzeistice etc.
Calculatorul poate fi eficient in procesul de invatare in mai multe situatii:in activitatea de predare-invatare din clasa, in activitatea independenta, autoinstruirea in orientarea scolara si profesionala. Calculatorul nu inlocuieste profesorul in procesul instruirii. Profesorul apeleaza la calculator in mod echilibrat pentru optimizarea predarii-invatarii conform cerintelor metodice si pedagogice.Acesta trebuie sa posede cunostinte de baza in domeniu , si nu numai utilizator de programe oferite pe diverse secvente de lectii, ci si creator de produse de aplicatii informatice adaptate disciplinei sau stilului de organizare a instruirii, nivelului clasei.
Prin dirijarea invatarii de catre profesor si activitatea elevului care acceseaza cu ajutorul calculatorului fiecare secventa din schema logica cu suport grafic si ilustrativ, se ating obiectivele propuse. Suportul grafic poate fi utilizat si in etapa de evaluare.
Folosirea eficienta a surselor de informare si crearea ocaziei de a face o « lectura plurala » a faptelor si evenimentelor istorice prin intermediul calculatorului, pune in fata profesorului presiunea constanta a doi factori:
a) multitudinea informatiei care se ofera spre studiu ;
b) fragmentarea, falsificarea sau denaturarea informatiei.
De aici decurg necesitatile didactice privind utilizarea informatiei obtinute prin intermediul calculatorului, care sunt legate de includerea acesteia, de practicile didactice si de evaluare.
In toate situatiile calculatorul este un instrument de organizare al procesului de invatamant dirijat de profesor dar si prin autoinstruire. Utilizarea lui la intamplare, fara obiectiv precis de invatare, neintegrat la momentul oportun in desfasurarea lectiei, fara o combinatie metodica nu contribuie la realizarea rezultatelor asteptate ale instruirii
Avantajele utilizarii calculatorului la orele de istorie sunt :
-participarea directa a elevilor si in realizarea pe calculator a materialului didactic, nu numai in utilizare,
-integrarea elementului nou pe fondul cunostintelor acumulate anterior,
-elaborarea de generalizari noi, prin relevarea unor logice legaturi si integrarea lor in structuri largi.
Introducerea calculatorului nu poate in nici un caz sa substituie profesorul, el este doar un instrument in activitatea sa.
Calculatorul este cel mai modern mijloc de invatamant și cel mai atractiv. El face grafica, face animatie. El poate da, intr-o forma noua, viață și trecutului, deci istorie.
Mijloacele vizuale sunt de asemenea utile și pentru a capta atenția unei audiențe obosite și, trebuie să recunoaștem, că acest lucru se întâmplă nu arareori pe parcursul unei lectii. Oricât am dori să nu fie așa, experiența ne învață că atenția elevilor, fie ei cât de buni, are momente de cădere chiar și în timpul celei mai interesante lectii. Graficele și imaginile care ilustrează materialul narativ vin în sprijinul celorlalte modalități de captare a atenției auditoriului, cum ar fi modifiarea tonului, glumele, dialogul interactiv, mai ales în ultimele 20 de minute ale lectiei

Accesul automat la cataloagele marilor biblioteci din lume este, poate, cel mai mare avantaj pe care rețelele de calculatoare îl oferă profesorilor și elevilor. Multe căutări bibliografice, care altădată cereau ore în șir, zile sau chiar săptămâni și care erau costisitoare ori de câte ori catalogul dorit nu era disponibil pe plan local, sunt acum posibile din orice laborator. Acest gen de cercetare este acum mult mai eficient, decât cel manual. Utilizatorii au acces la informația bibliografică după autor, titlu și subiect, ca și în cataloagele necomputerizate, dar și în funcție de data publicării, autor, titlu sau cuvântul cheie referitor la subiect, în funcție de combinații ale acestora și de multe alte criterii
Utilizarea calculatorului in procesul instructiv- educativ contribuie la invatarea activa si de aici la formarea unei gandiri istorice si la formarea capacitatii intelectuale a elevilor prin:
-motivatia prin stimularea metodelor cognitive
-formarea de trasaturi active care vizeaza satisfactia cognitiva, bucuria descoperirii adevarului, speranta rezolvarii situatiilor de invatare, atractia pentru istorie.



Profesor: Galoiu Marian

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!