poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2435 .



Din avatarurile unui om năcăjit
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Florian din Transilvania ]

2005-02-01  |     | 



DIN AVATARURILE UNUI OM NÃCÃJIT

- Și funia asta de usturoi, de unde o ai ?
- Aoleu, boiarule, pupa-ți-aș talpele, asta nu este a mea !
- Dar a cui este, coruptule ?
- Este a unui străbunic de-al meu, care i-a lăsat-o lu' bunicu'miu, care nu a mâncat-o toată viața, de mi-o dete mie...
- Să te cred, să nu te cred...
- Crede-mă, curatule, crede-mă, paloș al dreptății, crede-mă, să-ți trăiască copilașii și famelia, că adeverul și numa adeverul curge dupe gura lu mandea...
- Bineee... Să mergem mai departe... Pipa asta...
- Aoleu, boiarule, pipa asta nu-i a mea...
- Cum nu este pipa ta, când stă pe masă, la tine în casă...
- Nu e, boiarule, nu e...Nu e, să-mi saie mie ochii, să-mi moară ibovnica, să n-am parte de lumina ochilor, să-ți dea Dumnezeu avere, nu e a mea... Pipa asta a uitat-o a lu Îmbucătură, când duse a lu Mocirlea cocenii, de i se rupse oiștea la car, de au lăsat-o noaptea, de veniră a lu Boșonea, de-i furară tot din car, de nu știe nimeni cine...
- Ho... Păi bine, baragladină, până când mă tot minți tu pe mine că nu ai nimic ? Na ! Să spui tot, auzi, că de nu spui, te joc în picioare ! Te tai mărunt și te dau la rațe! Na ! Pielea o iau de pe tine, sare îți pui sub carne, așchii - sub unghii, smoală încinsă sub limbă !
- Au, nu mai da, boiarule, nu mai da, că uite, îți spui drept, am și o bute de vin în pimniță, da am trecut- pe numele nevesti-mi...
- Scrie, majur, scrie...
- Subsemnatul...declar... că butea din pimniță ... trecută în fals... este a mea...
- Na, câine turbat ! Þine... să mai înșeli încrederea care ți s-a acordat !
- Nu mai da, boiarule, că spui tot ! Nici dubla de porumb din coșare, aia ascunsă în hornul cășii, de-i trecută pe numele copiilor, nu este a lor, e a mea...
- Ahaaa ! Știam eu ! Scrie, căprar !
- Scriu, scriu, da să vorbească mai literar !
- Spune-mi, dușmane ! Na !
- Au, au ! Îndură-te, boiarule, și se va îndura și Delo de tine ! Nici cămeșa de pe mine, a de-am trecut-o pe numele lu nepotu-miu, Rilă a lu Mosoarcă, a de-o luai din banii de pe mejdină, când vându țața Florica bou' al bătrân, de sări a lu Guță cu gura, că lui nu-i dă, îi dă numa lu fiusu, și lu fisa, muiere-sa, ia- dat doar cenușea din vatră, Au ! nu mai da, să-ți trăiască neamu', până la a zecea generație din groapă, să ajungă toți mari, au, nu da ! și coada aia ruptă de sapă, și ulcica spartă, când veni a lu Culiță și dete dupe mîță, au ! și a șaptea za din lanțu care ține pe țest căldarea, tot e mea este, nu e lu cumnatu-miu, Flogârlă, bate m ar toate gardurile să mă bată! Au! pă nu mai da, mâncați-aș gura ta, nu mai da... că mor și nu apuc să ți le spui pe toate...
- Zi, mă, că dacă nu zici, e vai de mama ta...
...

Plotonierul Maciste ieși pe uliță, prin gardul fără poartă, cu bunurile confiscate în cârca căprarului Penea:
- Ai scris, mă, tot ?
- Am scris, să trăiți, dom'șăf !
- Trage, mă, Vw-u mai aproape, scoate un Kent și desfă un Whisky din lada frigorifică, din spate !
Își aprinse o țigară și suflă fumu în aer.
- Măi băiete, uite, voi fi sincer cu tine: mă durea inima când dădeam în el. .. Am avut demult o bănuială ca averea lui depășește un praz mediu pe cap de țăran. Dar l-am lăsat în pace...să văd ce face... Îl mai las...poate se lasă de oții... da' dacă continuă - nu mă las, nu mă las până nu declară că și capul - pe care l-a trecut pe numele picioarelor, mama lui de tâlhar - e tot al lui, și i-l iau !

22 mai 2003

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!